Image
Top
Navigation
September 8, 2016

Συνέντευξη: Federico Albanese, λυρικός, κλασσικός, ρυθμικός.

 

12814407_10153798999186620_7778669652965365120_nΕπιμέλεια: Λάζαρος Αλληλόμης

Ο Federico Albanese έχει το φυσικό χάρισμα να δημιουργεί σύγχρονη μινιμαλιστική ορχηστρική νέο-κλασσική μουσική. Τη συνδυάζει πρωτοποριακά και πειραματικά με στοιχεία της pop και ambient κουλτούρας και αυτό την κάνει να ακούγεται μοναδική. Δούλεψε κάποια χρόνια στο χώρο του κινηματογράφου και έτσι κατάλαβε το πόσο όμορφη, δυναμική και σημαντική είναι η σύνδεση εικόνας και ήχου, πράγμα που τον βοήθησε να κατασταλάξει αρκετά, στο ποιο είναι το μονοπάτι που θα πρέπει να ακολουθήσει, στον τρόπο που γράφει μουσική.

Έχει κυκλοφορήσει δύο ολοκληρωμένα album, με τελευταίο να είναι το The Blue Hour, το οποίο ήρθε στη δημοσιότητα τον περασμένο Γενάρη και χαρακτηρίστηκε από κάποιους δισκοκριτικούς του είδους, ως το πιο όμορφο και αξέχαστο album που μπορεί να ακούσει κάποιος τα τελευταία χρόνια. Με αφορμή όλα αυτά λοιπόν, ο Federico Albanese πλαισιώνει το line up της 12ης εκδοχής του Reworks Festival και του Reworks Agora και εμείς βρήκαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε μαζί του, για όλα αυτά που πρόκειται να ακούσουμε, αλλά και να δούμε.

Πώς προέκυψε η σχέση σου με τη μουσική σύνθεση;

Απ’ όσο θυμάμαι, συνήθιζα να γράφω μουσική, από πολύ μικρή ηλικία. Η μουσική ήταν το κύριο και πιο δυνατό πάθος, από τα πρώτα χρόνια της ζωής μου. Θυμάμαι πολλές μέρες που περνούσαν κι εγώ άκουγα δεκάδες ώρες ραδιόφωνο ή έψαχνα συνεχώς νέους δίσκους και κασέτες, με καινούρια κομμάτια. Έπειτα, ξεκίνησα να γράφω μελωδίες, με κάποιου είδους πλήκτρα που είχα τότε και στο λύκειο, κατέληξα να παίζω με μπάντες και να γράφω κομμάτια, για να φτάσω σήμερα σε αυτό το σημείο.

Έχεις επισκεφθεί την Ελλάδα στο παρελθόν; Αν όχι, νιώθεις ενθουσιασμένος με αυτό; Και αν ναι, ποιες είναι οι αναμνήσεις που έχεις απ’ αυτήν;

Φυσικά, έχω ξαναέρθει στην Ελλάδα και πραγματικά, είναι ένα από τα πιο όμορφα μέρη που έχω επισκεφθεί εδώ και καιρό, ενώ μου άρεσε πολύ και η αύρα των ανθρώπων που ζουν εκεί. Μάλιστα, δεν έχω έρθει μόνο μία φορά, αλλά έχω γυρίσει και αρκετά νησιά, διάφορες πόλεις, αλλά και άλλα μέρη στα βόρεια. Είναι ένα μέρος με μεγάλη ιστορία, που νομίζω πως μοιάζει και λίγο με την Ιταλία. Είχα πάντα δηλαδή μια καλή σχέση με την Ελλάδα και είναι τιμή μου, που θα έχω την ευκαιρία να παίξω επιτέλους κι εκεί.

12920528_10153878897161620_3276175205097375406_nΠροτιμάς να γράφεις ή να παίζεις μουσική;

Και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά κομμάτια ενός πράγματος, της μουσικής. Δεν θα μπορούσα να γράφω, χωρίς να παίζω, και αντίστροφα. Απολαμβάνω καθετί που με κάνει να ασχολούμαι με τη μουσική και νιώθω πως είμαι τυχερός, που έχω τα προνόμια να παίξω μουσική live.

Ποιο είναι το συναίσθημα που έχεις 10 λεπτά πριν βγεις στη σκηνή;

Κάθε φορά, νιώθω λίγο αγχωμένος, αλλά και πολύ ενθουσιασμένος, ταυτόχρονα. Είτε αυτό είναι σε ένα μικρό live, είτε σε ένα μεγάλο φεστιβάλ, που θα βρίσκομαι μπροστά σε χιλιάδες ανθρώπους. Υποθέτω πως κάποια στιγμή, όλοι αυτοί οι φόβοι και ο ενθουσιασμός θα φύγουν, μιας και πρέπει να σταματήσω να τα σκέφτομαι και να είμαι συγκεντρωμένος.

coverΗ μουσική σου, ειδικά στο δίσκο “Blue Hour“, μοιάζει να είναι βγαλμένη από ταινία. Υποθέτω πως το cinema είναι το στοιχείο σου, ε;

Ναι, εν μέρει είναι. Από την άλλη, νομίζω πως είναι κάθε μορφή τέχνης, ή οποία μου τραβάει την προσοχή. Δεν σκέφτηκα ποτέ πως η μουσική μπορεί να μοιάζει πως είναι φτιαγμένη για το σινεμά, αλλά για κάποιους λόγους, όταν γράφω ένα κομμάτι, έχω πάντα μια ιστορία μέσα στο μυαλό μου. Μπορεί να είναι μια ανάμνηση, μπορεί ένα όνειρο ή μπορεί μια ιδέα που έτυχε να έχω εκείνη τη στιγμή, όπου, κάπως μαγικά, συνδυάστηκε με τη μουσική και φτιάχτηκε μια νέα εικόνα.

Τί να περιμένουμε από τη συναυλία σου στη Θεσσαλονίκη;

Λίγη ηρεμία και γαλήνη.

Κάποιοι καλλιτέχνες, που ξεχωρίζεις;

Είναι πάρα πολλοί αυτοί που μου έρχονται στο μυαλό. Τον περισσότερο καιρό, προτιμώ να πηγαίνω στο παρελθόν και σε πιο κλασσικά κομμάτια. Από τον Ravel και τον Schubert, στους Miles Davis και Brian Eno.

*Το Reworks Agora είναι το νέο project του Reworks. Πρόκειται για μια πλατφόρμα που θα φιλοξενήσει ομιλίες, μουσικά performances, προβολές και πολλά άλλα. Η έναρξή του έχει οριστεί για την Τετάρτη 14 Σεπτέμβρη, θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και έχει στόχο να φέρει σε επαφή ειδικούς από το εξωτερικό και την Ελλάδα (καλλιτέχνες, επιχειρηματίες και ερευνητές) για να παρουσιάσουν καινοτόμες πρωτοβουλίες γύρω από τη μουσική, τον κινηματογράφο, την τεχνολογία και την πολιτιστική επιχειρηματικότητα.

12006305_10153474949461620_3318529129495679499_nΠρόγραμμα Reworks Agora
Δημιουργική Βιομηχανία: η χαρτογράφηση του μέλλοντος

Φουαγιέ Μ2
14.00 – 14.15: Εγγραφές

Αίθουσα Μωρίς Σαλτιέλ
14.15 Καλωσόρισμα
14.30 – 16.00 1η  Συζήτηση — Το Elevate Discourse & Activism Παρουσιάζει

Λύσεις στα δέσμα της τέχνης
Πως η τεχνολογική ανάπτυξη και το πνεύμα της καινοτομίας αλλάζουν τον τρόπο που οι καλλιτέχνες συνδέονται με το έργο και το κοινό τους
16.00 – 16.15
Διάλλειμα
16.15 – 17.45
2η Συζήτηση — Το Resonate Conference Παρουσιάζει

Δημόσιες Χρηματοδοτήσεις, Δημόσια Τέχνη, Δημόσιος Διάλογος: Νέες στρατηγικές στην ανάθεση καλλιτεχνικού έργου
17.15 – 18.30 Προβολή ντοκιμαντέρ: Ο ήχος του Βελγίου (*δωρεάν είσοδος)
17.45 – 18.15 Διάλλειμα
18.15 – 19.45 3η Συζήτηση

H διαστρωμάτωση του πολιτιστικού κεφαλαίου στη σύγχρονη μουσική παραγωγή και διανομή
19.45 – 20.00 Διάλλειμα
20.00 – 21.00 Συναυλία: Lambert
21.00 – 21.15 Διάλλειμα
21.15 – 22.15 Συναυλία: Federico Albanese

Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ(5 ευρώ για ανέργους και φοιτητές)

Ticket Spots: Public Stores, Media Markt, Seven Spots, Underground Shops, Stereodisc, Λωτός

#beaterGR | Η φωτογραφία σου εδώ!

Τα καλυτερα νεα καθε εβδομαδα στο mail σου!