Skip to content

Γιώργος Μπόσνας: Ένας από τους πιο ξεχωριστούς designers της Θεσσαλονίκης!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Ο Γιώργος Μπόσνας είναι Industrial Designer με έδρα την Θεσσαλονίκη. Στα 10 χρόνια παρουσίας του στον χώρο συγκαταλέγονται σπουδές σε Ελλάδα και Ιταλία, σημαντικές συνεργασίες, διεθνή projects, πάνω από 30 συμμετοχές σε εκθέσεις, δημοσιεύσεις και βραβεία παγκόσμιου ενδιαφέροντος. Ανάμεσα σε όλα αυτά, παραδίδει μαθήματα βιομηχανικού σχεδιασμού στην σχολή ΑΚΤΟ, όπου μοιράζεται ιδέες, γνώσεις και την αγάπη του για το design.

Οι δημιουργίες του, αποτέλεσμα πρωτότυπων ιδεών και παιχνίδι με τις γεωμετρικές διαστάσεις, θέλεις να γίνουν μέρος της καθημερινότητας σου. Όπως η Rubika, η βιβλιοθήκη κύβος του Ρούμπικ, εμπνευσμένη από το δημοφιλές παιχνίδι των 80’s, που παίζει με την οπτική και τις τρεις διαστάσεις στον χώρο. Πως όμως προκύπτουν όλες αυτές οι ιδέες; Θέλοντας να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τον Γιώργο και την δουλειά του, μιλήσαμε μαζί του για τα έργα του, τα μελλοντικά του σχέδια, αλλά και το τι σημαίνει να είσαι designer στην Ελλάδα του 2018.

 

Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με το design και τι σε έκανε να προσανατολιστείς συγκεκριμένα στον σχεδιασμό επίπλων, αντικειμένων και προϊόντων;

Από μικρός είχα μία περιέργεια για το πώς φτιάχνονται τα πράγματα. Είχα μία καλή σχέση με το σχέδιο και τις κατασκευές, ενώ πάντα «έπιαναν» τα χέρια μου. Ακολούθησαν σπουδές σε Ελλάδα και Ιταλία, δουλειά και σήμερα τα λέμε εδώ.

Στα περισσότερα σχέδιά σου παίζεις με την γεωμετρία και τις διαστάσεις. Πως προκύπτει η ιδέα για τον σχεδιασμό ενός αντικειμένου;

Η γεωμετρία είναι από τα βασικά στοιχεία του σχεδιασμού. Εξίσου σημαντικά με τη λειτουργία, την δυνατότητα υλοποίησης, αλλά και την έρευνα. Άλλωστε, από την έρευνα ξεκινάνε όλα, είναι το πρώτο και βασικότερο βήμα σε κάθε project. Εδώ έρχονται συνήθως και οι ιδέες για την εκτέλεση, που εξελίσσονται μέσα από τη Γεωμετρία και την κατασκευή.

_MG_7443

Πώς θα χαρακτήριζες τη δουλειά σου και ποιο θα έλεγες ότι είναι το στοιχείο που κάνει τα έργα σου να ξεχωρίζουν;

Προσπαθώ να εστιάζω στο concept, να υπάρχει μία ιστορία πίσω από κάθε προϊόν που σχεδιάζω. Σε κάποιες περιπτώσεις σου δίνεται η δυνατότητα να το πετύχεις, σε άλλες περιπτώσεις είναι πιο αυστηρά τα πράγματα αλλά για μένα το design είναι συνδεδεμένο με την επικοινωνία. Δεν μπορώ να δώσω ένα χαρακτηρισμό για την δουλειά μου, αλλά προσπαθώ να την κάνω όσο καλύτερα μπορώ.

Πόσο δύσκολο είναι να ασχοληθείς με το design στην Ελλάδα του 2018;

Δεν είναι εύκολο να ασχολείται κάποιος με το design αυτή την εποχή, ειδικότερα με τον βιομηχανικό σχεδιασμό. Η Ελλάδα έχει μικρή παραγωγή προϊόντων και είναι ελάχιστες οι εταιρείες που κατανοούν ότι το design είναι ένας τρόπος ανάπτυξης. Ευτυχώς αυτό σιγά-σιγά αλλάζει και θεωρώ ότι αν κάτι το θέλεις πραγματικά, θα βρεις τρόπο να το καταφέρεις.

Το βιογραφικό σου είναι εντυπωσιακό. Πες μας λίγα λόγια για τις συνεργασίες σου. Ποια θα χαρακτήριζες ως την πιο σημαντική και ποια ως την πιο αγαπημένη;

Η συνεργασία είναι μία υπέροχη έννοια και είμαι φίλος της. Σημαντικότερη μέχρι σήμερα είναι η συνεργασία μου με την Anesis, ένα ολόκληρο πρακτικό σχολείο όπου έμαθα πολλά και με πολύ ενδιαφέρον αποτελέσματα. Αγαπημένη μου συνεργασία είναι με όλους τους συναδέλφους στη σχολή ΑΚΤΟ.

_MG_7360

Πώς είναι να βλέπεις τα έργα σου να εκτίθενται σε σημαντικές εκθέσεις της Ελλάδας και του εξωτερικού;

Είναι υπέροχο το συναίσθημα να βλέπεις τον κόσμο να έρχεται σε επαφή με μία δημιουργία σου. Έτσι κι αλλιώς τα προϊόντα σχεδιάζονται για τον τελικό καταναλωτή, χωρίς αυτός να είναι παρών. Οπότε σε μία έκθεση με κόσμο από άλλες χώρες με διαφορετική κουλτούρα και έθιμα, είναι μαγικό να βλέπεις την επαφή τους με αυτό που έχεις ετοιμάσει.

Πέρσι κέρδισες το Grand Prix Hirosaki Award. Μίλησε μας για αυτήν την εμπειρία.

Συμμετέχω σε αρκετούς διαγωνισμούς γιατί έτσι μπορώ και ασχολούμαι με διαφορετικά θέματα κάθε φορά. Πέρσι όντως, ένας παγκόσμιος διαγωνισμός με πολύ ανοιχτή θεματολογία «Τα μήλα της πόλης Hirosaki», μία πόλη της Ιαπωνίας με μακρά ιστορία και ιδιαιτερότητα στον σχεδιασμό. Είχε 1764 συμμετοχές από 64 χώρες και όλους τους κλάδους του design. Προσπάθησα να συνδυάσω το θέμα με κάτι πασίγνωστο από την Ιαπωνία, το sushi. Η προσέγγισή μου ήθελα να είναι απλή και ουσιώδες και να εξιστορεί μία ιστορία, μία εμπειρία. Έτσι τα chopstix, ξυλάκια sushi που στο τελείωμα τους παίρνουν την μορφή μήλου, κατέκτησαν την πρώτη θέση και εγώ το Hirosaki Grand Prix Award.

_MG_7283

Μέσα από τα 10 χρόνια εμπειρίας σου, τι θα έλεγες ότι είναι αυτό που χρειάζεται για να ξεχωρίσεις σε αυτόν τον χώρο;

Δεν προσπαθώ να ξεχωρίσω, είμαι ερωτευμένος με τη δουλειά μου και νιώθω τυχερός που ασκώ επαγγελματικά αυτό που σπούδασα και αυτό που μου αρέσει να κάνω. Κάτι που σίγουρα χρειάζεται είναι υπομονή, επιμονή και διαρκή ενημέρωση.


 

Δείτε περισσότερα:
www.georgebosnas.com

Βρείτε τον Γιώργο Μπόσνα
Instagram: www.instagram.com/gbosnas
Facebook: www.facebook.com/GeorgeBosnasDesign
Facebook Profile: www.facebook.com/gbosnas

Loading...
Matthew Herbert, μια από τις μεγαλύτερες μουσικές ιδιοφυΐες έρχεται στο Reworks Festival!
5+1 ερωτήσεις σε έναν πειρατή!