Skip to content

Η μουσική του θεάματος μέσα από την ορχήστρα των Lords of the Sound!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Οι Lords of the Sound ή αλλιώς εν συντομία LOTS αποτελούν μια πολυμελή συμφωνική ορχήστρα από την Ουκρανία με επικεφαλής τον μαέστρο Shahrokh Fathizadeh και τον παραγωγό Andrii Novatorov. Η ορχήστρα δραστηριοποιείται εδώ και δέκα χρόνια στην εγχώρια μουσική σκηνή και στην Ευρώπη γεμίζοντας στάδια και θέατρα με κόσμο, το όνομα της προφανώς προέρχεται από την τριλογία του άρχοντα των δαχτυλιδιών και πλέον το ρεπερτόριο της απαριθμεί πάνω από 300 διασκευασμένες συνθέσεις που προέρχονται από τη κλασσική μουσική, τη ροκ, τη τζαζ, τα video games και φυσικά διάσημες σειρές και ταινίες.

Με αφορμή λοιπόν το live show των LOTS με τίτλο «music is coming» στο Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών για το οποίο δεν έχω και πολλά να πω, η ορχήστρα εκτελεστικά ήταν άψογη, η επιλογή της μουσικής έγινε από μεγάλη γκάμα ταινιών και σειρών και όχι μόνο, διασκεύασαν ακόμα και το βασικό θέμα  του Mortal Kombat (!),  θα σας παρουσιάσω συνοπτικά  τους συνθέτες και τις δημιουργίες  τους που απολαύσαμε μέσα από την ορχήστρα των Lords of the sound, καθώς και επιπλέον επιλεγμένες  συνθέσεις τους . Στα μόνα αρνητικά του show θα έλεγα ότι τα visuals που προβαλλόταν πίσω από την ορχήστρα καθώς δεν ήταν original εικόνες, μάλλον  λόγω  πνευματικών δικαιωμάτων, αλλά ήταν σκίτσα από τις αντίστοιχες ταινίες και σειρές  που κάποιες φορές ήταν λίγο άστοχα και άλλες φορές λίγο παιδικά και υπερβολικά απλοποιημένα, αν και υπήρχαν  και καλές στιγμές  όταν το εφφέ στο σκίτσο γινόταν  ψυχεδελικό, ενώ  η καλύτερη στιγμή του live θεωρώ προσωπικά πως ήταν όταν ακούσαμε τη μουσική από το Vikings.

To show λοιπόν ξεκίνησε με το soundtrack από την σειρά The Mandalorian και το σύμπαν του Star Wars. Συνθέτης ο Σουηδός  Ludwig Goransson ο οποίος έχει κερδίσει Όσκαρ καλύτερης πρωτότυπης μουσικής  για το Black Panther και το πιο πρόσφατο Oppenheimer, καθώς και βραβείο Έμμυ για το mandalorian.

The Mandalorian:

Oppenhaimer:

Στη συνέχεια ακούσαμε το βασικό θέμα των ταινιών Harry Potter του John Williams. Ο Αμερικανός συνθέτης  με πολυετή πείρα στη καριέρα του, έχει δημιουργήσει μερικά από τα πιο δημοφιλή μουσικά θέματα στην ιστορία του cinema (jaws, star wars, superman, Jurassic park κ.α.) και απαριθμεί πέντε βραβεία Όσκαρ, τέσσερις  χρυσές  σφαίρες, επτά BAFTA και 22 βραβεία Γκράμι ενώ ο Στίβεν Σπίλμπεργκ που έχει συνεργαστεί μαζί του 27 φορές, ετοιμάζει ντοκιμαντέρ για τη ζωή του.

Hedwig’s Theme (Harry Potter):

You are the pan (Hook):

Όταν βγήκε η πρώτη ταινία του Harry Potter  ήμουνα ήδη στη «βαθειά» εφηβεία και τότε μου φάνηκε  πως απευθύνεται σε μικρότερες ηλικίες  και έτσι δεν ασχολήθηκα για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αντίθεση με το lord of the rings που βγήκε το ίδιο έτος  και το συνέδεσα με το λύκειο και τα Χριστούγεννα της κάθε χρονιάς, ώστε πριν αποφοιτήσω  περίμενα  πως και πως τη συνέχεια της ιστορίας του Φρόντο και της συντροφιάς του. Θυμάμαι τότε που παίρναμε αφίσες του δαχτυλιδιού και ακούγαμε blind guardian και Howard Shore…έχω ακόμα τα cd  κάπου σκονισμένα και από τις 3 ταινίες του άρχοντα…οκ μπορεί να είναι αντιγραμμένα αλλά είναι με τυπωμένα  εξώφυλλα και οπισθόφυλλα και τα άκουσα πιο πολλές φορές από άλλα original που έχω…τότε που ακόμα το you tube δεν μας είχε πνίξει στη πληροφορία και το cd player άνοιγε και έκλεινε ιεροτελεστικά και με  αφοσίωση προς ότι έβγαινε από τα ηχεία του.

Τα χρόνια πέρασαν και η πρόσβαση στην πληροφορία έγινε ευχή και κατάρα,  τουλάχιστον έτσι  είδαμε και εκτιμήσαμε τα Harry Potter και εμείς που τα σνομπάραμε τότε, και τώρα ελπίζουμε για νέα ταινία του μικρού μάγου που μεγάλωσε και προς το παρόν κάποιος μπορεί να απολαύσει την τελευταία ιστορία του μόνο στο θέατρο (Harry Potter and the cursed child). Επίσης στις αίθουσες τα επόμενα χρόνια αναμένονται και νέες ταινίες  που ξετυλίγονται στη μέση γη του Tolkien, καθώς η Warner Bros έχει ανακοινώσει τη νέα animated  ταινία the  «The Lord of the Rings: war of the Rohirim» και την live action movie με πρωταγωνιστή πάλι τον Andy Serkis, με τίτλο «the Hunt for Gollum».

Επόμενος σταθμός  λοιπόν το may it be του Howard Shore  από το Lord of the Rings. O Καναδός συνθέτης έχει επιμεληθεί τη μουσική για περισσότερες από 80 ταινίες κατέχοντας 3 Oscars και άλλα διεθνή βραβεία για τη μουσική του άρχοντα.

May it be – original vocals by Ennya (lord of the rings):

The future (crimes of the future):

Wonder Woman’s Wrath του βρετανού Rupert Gregson-Williams στενού συνεργάτη του Hans Zimmer από την ταινία Wonder Woman. Ο Rupert Gregson-Williams έγινε ευρέως γνωστός για τη βραβευμένη μουσική δουλειά του μέσα από την ταινία Hotel Rwanda και την ταινία Hacksaw Ridge.

Wonder Woman’s Wrath:

Only The Beginning of The Adventure του Harry Gregson-Williams από την ταινία Narnia. O Harry  είναι ο μεγαλύτερος αδερφός του Rupert που αναφέραμε πιο πάνω  και  έχει συνθέσει και τη μουσική για το θρυλικό video game του Hideo Kojima, Metal Gear Solid.

Only The Beginning of The Adventure (Narnia):

Metal Gear Saga:

Becoming One Of The People-Becoming One With Neytiri  του Αμερικανού  James Horner από την ταινία Avatar, ο οποίος πέθανε σε ηλικία 61 ετών σε  αεροπορικό δυστύχημα με το αεροπλάνο που ο ίδιος οδηγούσε και είχε πάθος με αυτό.  Ο James Horner  συνέθεσε το πασίγνωστο τραγούδι που ερμηνεύει η Celine Dion στον τιτανικό ενώ  ο  ίδιος στη μουσική καριέρα του  έχει κερδίσει δύο βραβεία Όσκαρ, έξι βραβεία Γκράμι, δύο Χρυσές Σφαίρες, τρία Βραβεία Satellite , τρία βραβεία Κρόνου και ήταν υποψήφιος για τρία βραβεία BAFTA. Πέρα από τη μουσική του Τιτανικού, μια από τις πιο εμβληματικές συνθέσεις του είναι αυτή για την ταινία Braveheart.

Becoming One Of The People-Becoming One With Neytiri  (Avatar):

Theme του James Newton Howard από την ταινία Fantastic Beasts and Where to Find Them και το σύμπαν του harry potter. Ο  Newton έχει επιμεληθεί τη σύνθεση για πάνω από 100 ταινίες, βραβευμένος  με  Grammy  από κοινού με τον Hans Zimmer, για τη μουσική από την ταινία the dark knight.

Fantastic Beasts and Where to Find Them:

Brothers In Arms του Ολλανδού Tom Holkenborg από την ταινία Mad Max: Fury Road,  γνωστού ως Junkie XL ο οποίος απέκτησε φήμη από την ηλεκτρονική διασκευή  «a little less Conversation» του Elvis Presley ενώ στις προσωπικές του δουλειές ανήκει και η μουσική από το δημοφιλές racing video game, Need for Speed. Το νέο mad max που αφηγείται το saga  της furiosa από τα νεανικά της  χρόνια  με πρωταγωνίστρια την Anya Taylor Joy στον μετάποκαλυπτικό κόσμο του George Miller, λέγεται πως ενθουσίασε με τη προβολή του το κοινό στις Κάννες , το οποίο χειροκρότησε για έξι ολόκληρα λεπτά τους παρευρισκόμενους συντελεστές της ταινίας.

Mad max fury road – Brothers In Arms:

Σε αυτό το σημείο οι Lords Of The Sound  μας γέμισαν αμήχανα χαμόγελα διασκευάζοντας  με χιούμορ και χορευτική διάθεση  τη μουσική των  Blue Swede  και το  Hooked On A Feeling  με δύο τραγουδιστές πάνω στη σκηνή και τα φανταχτερά τους ρούχα,  σήμα κατατεθέν της  ταινίας  Guardians of the galaxy,  ακολούθησε ένα διάλλειμα και  η ορχήστρα επέστρεψε ξεκινώντας με solo στο πιάνο που αρχικά αναρωτήθηκα αλλά  σιγά σιγά κατάλαβα πως άκουγα το βασικό θέμα από το Mortal Combat (Techno Syndrome-  The Immortals) και το χαμόγελο επέστρεψε στα χείλη μου, όχι τόσο αμήχανο αυτή τη φορά καθώς  το show έγινε πάλι ορχηστρικό. Ακόμα θυμάμαι τον εαυτό μου ως μαθητή δημοτικού να πηγαίνει σινεμά με τη μαμά του στο Mortal Kombat και αυτή, μεγάλη γυναίκα, να κλείνει τα μάτια της στο fatality που επιχειρεί ο Scorpion και εμένα να ιδρώνω από ευχαρίστηση που έβλεπα το αγαπημένο μου B – movie για πρώτη φορά …

To live συνεχίστηκε με τη βραβευμένη με Oscar μουσική του Hans Zimmer από την ταινία Dune. Το δεύτερο Oscar μουσικής που έχει κερδίσει ο Zimmer είναι για την ταινία της disney που αγαπήθηκε από τη γενιά μου και όχι μόνο,  ίσως περισσότερο από κάθε άλλη «παιδική» ταινία, αναφέρομαι φυσικά στον  βασιλιά των λιονταριών. Έχω την τύχη να έχω βιώσει λίγες μέρες νωρίτερα από το ξέσπασμα του κορονοϊού, το live του Hanz Zimmer στην Σλοβακία και μπορώ να πω ότι ήταν η  καλύτερη μουσική εμπειρία της ζωής μου. Ο Γερμανός  συνθέτης είναι επικεφαλής του τμήματος μουσικής των ταινιών των στούντιο της DreamWorks και επίσης έχει ταξινομηθεί ως 72ος στον κατάλογο με τις “100 μεγαλύτερες ιδιοφυΐες εν ζωή», που δημοσιεύθηκε από την εφημερίδα Daily Telegraph.

(Σίγουρα η  αμιγώς συμφωνική εκτέλεση  των LOTS για το Dune δεν «φτάνει» την εκτέλεση του Zimmer  που έχω παραθέσει στο παρακάτω link αλλά και πάλι ήταν μια αξιοπρεπής  εκτέλεση).

Dune  (live):

(Εδώ δυσκολεύτηκα  να διαλέξω  κάτι από Hans Zimmer εκτός  από αυτά  που ακούσαμε  στο live καθώς είναι πολλά τα κορυφαία. Kατέληξα στο παρακάτω  που έχει λίγο απ’ όλα, και κιθάρα και χορό και έπος και φυσικά την μοναδική Lisa Gerard).

EL AMIR & Lisa Gerrard – Mission Impossible 2:

Μετά το Dune ακολούθησε  η μουσική από την ταινία Star Wars του John Williams για τον οποίο έχω αναφερθεί παραπάνω,  ακούσαμε αρχικά το  κλασσικό retroepic theme και κατόπιν ένα δεύτερο πιο ήρεμο συνθετικό μέρος του διαχρονικού franchise ταινιών. Στη συνέχεια απολαύσαμε  ακόμα μια διασκευή «έκπληξη»  των LOTS οι οποίοι διασκεύασαν μεν ορχηστρικά  το κομμάτι αλλά πολύ  κοντά στον αυθεντικό ηλεκτρονικό ήχο του, ο λόγος για το clubbed to death του Rob Dougan από το Matrix. Το παρακάτω link παραπέμπει σε παλιότερο live των Lords of the Sound  στην Ουκρανία του ίδιου κομματιού, ενώ τα επόμενο είναι η αυθεντική σύνθεση στην οποία βασίστηκε ο Rob D. για να μιξάρει τη μουσική της ταινίας  που τον καταξίωσε στο χώρο της  ηλεκτρονικής  σκηνής.

Elgar ~ Enigma Variations – Theme:

Όταν είχαμε δει το πρώτο Matrix πίσω στο 1999 ως γυμνασιόπαιδα θυμάμαι πως δεν είχαμε καταλάβει και πολλά μέχρι να το ξαναδούμε σε λίγο μεγαλύτερη ηλικία… Πάντως τις επόμενες μέρες μετά την πρώτη προβολή της ταινίας,  αναπαριστούσαμε συνεχώς στις παρέες μας τις  σκηνές δράσης και  ειδικά την κλασσική σκηνή που ο Nio αποφεύγει τις σφαίρες, (αργότερα όταν είδαμε πλέον όλη την τριλογία στο λύκειο νομίζαμε ότι όντως ζούμε μέσα στο Μάτριξ  και καλά θα κάνουμε να ξυπνήσουμε στην Zion…αλλά και σαν φοιτητές όταν τα ξαναείδαμε όλα συν το Animatrix θέλαμε ακόμα να πιστεύουμε ότι ζούμε μέσα σε αυτό…μερικοί ακόμα το πιστεύουμε…)

Και από τον κόσμο του Matrix στον κόσμο του μαγικού μεσαίωνα και τη μουσική από την σειρά The Witcher που βασίζεται  στο ομώνυμο Video Game και από τη μαγεία του μεσαίωνα, στην πραγματική ιστορία του και τη ζωή του Ragnar Lothbrok και την μουσική του Trevor Moris, των Fever Ray και των Wardruna για την επική σειρά του History channel, Vikings.  To Vikings είχα ξεκινήσει να το βλέπω αφού πρώτα τυχαία άκουσα  τη μουσική των Wardruna  που ακούγεται στη σειρά και στη συνέχεια πωρώθηκα και με τους Wardruna και με του Vikings και με την κέλτικη μουσική γενικότερα η οποία μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα  μετά τη σειρά,  αναβίωσε τους θρύλους της  «γεννώντας» δεκάδες  συγκροτήματα του είδους και κάνοντας  διάσημα τα ήδη υπάρχοντα  αυτής  της  παγανιστικής μαγευτικής μουσικής.  

Vikings suite, Trevor Morris, Einar Selvik(leader vocalist of Wardruna):

Η μεσαιωνική ατμόσφαιρα συνεχίστηκε με τη μουσική του Ramin Djawadi για το game of thrones, βραβευμένου με δύο Emmy για το θέμα της επιτυχημένης σειράς και συνθέτη πολλών ακόμα διάσημων σειρών, ταινιών και βιντεοπαιχνιδιών όπως το Prison Break, το Westworld, το πρόσφατο Fallout , το Iron Man και το Medal of Honor.

Game of Thrones – main theme:

Προτελευταία στάση στο μουσικό ταξίδι των Lords of the sound  η μουσική πάλι του Hans Zimmer από την ταινία οι πειρατές της Καραϊβικής που ακόμα είναι από τις προσωπικές αγαπημένες μου ταινίες διασκέδασης (αυτές του Verbinski). Παρεμπιπτόντως από τον παραγωγό Jerry Bruckheimer  των προηγούμενων ταινιών έχει ανακοινωθεί το reboot του πρώτου film των  πειρατών και η παρουσία του Johny Dep στην ταινία είναι  υπό συζήτηση(!).

Marry Me Suite- At World’s End (Pirates of the Caribbean):

Για κλείσιμο του show οι LOTS μας επιφύλασσαν μια τελευταία έκπληξη…ο υψίφωνος Yaroslav Radiοnenko ερμήνευσε  το μοναδικό τραγούδι της εξωγήινης “Diva Plavalaguna” από την ταινία επιστημονικής φαντασίας «το πέμπτο στοιχείο» του Luc Besson. Το πρώτο μέρος του κομματιού είναι παρμένο από μια κλασική όπερα του 18ου αιώνα (Lucia di Lammermoor) ενώ το δεύτερο μέρος έχει εμπνευστεί με ηλεκτρονικό τρόπο ο  μουσικός Eric Serra ο οποίος έχει συνεργαστεί με τον  Γάλλο σκηνοθέτη σε αρκετές ταινίες του  όπως το Leon, το Lucy, το Big Blue κ.α. Το ενδιαφέρον  γύρω από  το συγκεκριμένο κομμάτι της ταινίας  είναι ότι οι νότες που πιάνει η εξωγήινη μπλε σοπράνο με τη φωνή της είναι σχεδόν αδύνατον να βγουν από ανθρώπινο λαρύγγι και για αυτό  είναι επεξεργασμένες ηλεκτρονικά με τόσο ευφάνταστο τρόπο, άλλωστε  όπως είπαμε πρόκειται για μια εξωγήινη φωνή.

Σας παραθέτω  λοιπόν παρακάτω το link  από την συγκεκριμένη  σκηνή  της ταινίας, καθώς και το link  από παλιότερο live των Lots με την απόπειρα του τραγουδιστή να πιάσει εξωγήινες ηλεκτρονικές μελωδίες με την φωνή του (τα πήγε αρκετά καλά νομίζω) .

The Fifth Element (1997) – ‘The Diva Dance’ scene:

Lords of the Sound – Fifth Element Diva Song:

Μετά από όλες αυτές τις κινηματογραφικές αναφορές νομίζω ότι αυτή η τελευταία θα είναι και η προσωπική μου επιλογή για προβολή απόψε, καθώς έχω χρόνια να τη δω και  πρόκειται για μια από τις καλύτερες pop sci-fi 90s ταινίες με τόσο ξεχωριστή αισθητική.  Και κάπως έτσι το show έφτασε στο τέλος του, οι Lords of the sound μας αποχαιρέτησαν και ελπίζουμε να τους ξαναδούμε, ίσως στο Μέγαρο την επόμενη φορά, ίσως και με μεγαλύτερη ορχήστρα  και ακόμα πιο ευφάνταστες διασκευές από τον κόσμο του θεάματος.

Loading...
Γνωρίζοντας καλύτερα τις ηθοποιούς από την παράσταση /oRt I.
Bιβλιοπροτάσεις #1: 2+2+1(για αρχάριους, advanced και έμπειρους αναγνώστες)