Οι Μπεν Βίμπε και Χένρικ Φρίις μας μιλούν για τo FILMPIXS!

Γιάννης Ανδρονικίδης
Οι Μπεν Βίμπε και Χένρικ Φρίις μας μιλούν για τo FILMPIXS!

*Click here for English

Η HF Productions εγκαινίασε τη streaming πλατφόρμα FILMPIXS στις τον περασμένο μήνα με δυνατότητα συνδρομής και στην Ελλάδα, στην οποία πέραν των ταινιών μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ θα συμπεριλαμβάνονται και τίτλοι από φεστιβάλ μεγάλου κινηματογραφικού κύρους. Η νέα αυτή προσθήκη στις επιλογές θέασης που μας δόθηκε ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία για να συνομιλήσουμε με τους ιδρυτές της, στην προσπάθεια να μάθουμε περισσότερα σχετικά με την εικόνα και τις ιδέες των ιδίων και του εγχειρήματός τους.

 

Ποια είναι η κύρια ιδέα πίσω από την πλατφόρμα FILMPIXS; Πώς συνδέεται με την προσωπική σας εμπειρία – είτε αυτή είναι ακαδημαϊκή είτε πρακτική – με τη δημιουργία ταινιών και ντοκιμαντέρ;

Χένρικ Φρίις (Χ.Φ.): Η εταιρεία πίσω από το FILMPIXS είναι η HF Productions. Ξεκινήσαμε στη Δανία το 2017 και η εταιρία εξακολουθεί να υπάρχει μέχρι και σήμερα. Ο κύριος όγκος της δουλειάς μας αφορά τη διοργάνωση φεστιβάλ κινηματογράφου – συγκεκριμένα, φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους – σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσα σε αυτά είναι το Arctic Film Festival αλλά και δύο φεστιβάλ στην Ελλάδα, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στην Αθήνα και το Santorini Film Festival. Συνεργαζόμαστε, επίσης, με άλλες εταιρείες, όπως η Sony, αλλά και με κάποια άλλα φεστιβάλ. Σε γενικές γραμμές, όμως, εστιάζουμε σε φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους και αυτό, διότι συνειδητοποιήσαμε πως υπάρχει μία έλλειψη εκπροσώπησης ταινιών μικρού μήκους στη βιομηχανία του κινηματογράφου. Από την άλλη, έχουμε παρατηρήσει την αγάπη του κοινού για ταινίες μικρού μήκους και αυτό παραμένει ένα θέμα συζήτησης για εμάς. Η πλατφόρμα FILMPIXS προέκυψε, λοιπόν, από τη συνειδητοποίηση ότι δεν υπάρχει αρκετός χώρος και πρόσβαση για ταινίες και φεστιβάλ μικρού μήκους. Παρατηρήσαμε, επίσης, πως πολλές από τις ταινίες μικρού μήκους που συμπεριλαμβάνονταν σε φεστιβάλ δεν κατέληγαν πουθενά μετά την προβολή τους. Επομένως, η ιδέα πίσω από το FILMPIXS είναι να δημιουργήσουμε μία πλατφόρμα όπου θα μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση σε ταινίες μικρού μήκους – συγκεκριμένα, τις καλύτερες ταινίες μικρού μήκους στον κόσμο. Ως προς το δικό μου υπόβαθρο, ξεκίνησα ως σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ, κατέγραψα τον πόλεμο κατά του ISIS στο Ιράκ (το 2015 και το 2016). Δεν έχω σπουδάσει δηλαδή κινηματογράφο και το ουσιαστικό σημείο σύνδεσής μου είναι το ενδιαφέρον μου για την πολιτική και τη δημιουργία ντοκιμαντέρ. Πιστεύω πως ο κινηματογράφος είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο και μέσο ευαισθητοποίησης πάνω σε σημαντικά ζητήματα. Ο Μπεν, από την άλλη, έχει δεκαετίες εμπειρίας στη βιομηχανία του κινηματογράφου καθώς και στην παραγωγή, οπότε μπορεί να μιλήσει λίγο περισσότερο επ’ αυτού.

Μπεν Βίμπε (Μ.Β.)
: Έχουμε κάνει, πράγματι, πολλές συζητήσεις γύρω από αυτό που ανέφερε και ο Χένρικ ως προς την προβολή ταινιών μικρού μήκους που έχουν λάβει καλές κριτικές κατά την πρώτη προβολή τους, έχουν βραβευτεί, και παρ’ όλα αυτά η δυναμική τους ξαφνικά εξασθενεί και χάνονται. Αποδεικνύεται, λοιπόν, πως υπάρχει ένα τεράστιο ζήτημα εκπροσώπησης όσον αφορά ταινίες μικρού μήκους αλλά και ντοκιμαντέρ. Όσον αφορά τις αφηγήσεις, στις οποίες επικεντρωνόμαστε, τόσο στο FILMPIXS όσο και στο HF Productions, ακόμα και αν δε δουλεύουμε αποκλειστικά με αφηγήσεις που φέρουν κοινωνικό αντίκτυπο, σίγουρα υποστηρίζουμε και δίνουμε προτεραιότητα σε τέτοιες αφηγήσεις, γιατί υπάρχουν τεράστια ζητήματα αναπαράστασης και προσβασιμότητας που θέλουμε να θίξουμε. Αυτά τα ζητήματα αφορούν τα είδη των ιστοριών που βλέπουμε στην οθόνη αλλά και τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από αυτά τα έργα. Επομένως, μέσα από το FILMPIXS επιθυμούμε να προσφέρουμε μία σειρά επιλογών που προέρχεται και αφορά ανθρώπους με ευρεία οπτική και ιστορίες που είναι αντιπροσωπευτικές όλου του κόσμου, διότι πιστεύουμε πως οι ιστορίες είναι κάτι που πραγματικά μπορεί να ενώσει τους ανθρώπους και τους πολιτισμούς. Πολλές πλατφόρμες έχουν κατηγοριοποιήσει το περιεχόμενό τους ακολουθώντας γεωγραφικούς όρους. Δε συμφωνούμε με αυτό. Σίγουρα, αισθανόμαστε ότι όλοι είναι ευπρόσδεκτοι να συμμετάσχουν στη συζήτηση και να μοιραστούν την ιστορία τους. Ακριβώς επειδή υπάρχουν, όμως, σημαντικά ζητήματα εκπροσώπησης και προσβασιμότητας θέτουμε, αντίστοιχα, ιστορίες με μικρότερη εκπροσώπηση και πρόσβαση σε προτεραιότητα.


Διάβασε ακόμη: FILMPIXS: Η νέα streaming πλατφόρμα ταινιών, ντοκιμαντέρ και ανεξάρτητων φεστιβάλ!


Με αφορμή τη σημερινή μας συζήτηση, σκεφτόμουν τις ταινίες μικρού μήκους σαν τις συλλογές διηγημάτων στη λογοτεχνία – ένα είδος κάπως υποτιμημένο. Το γεγονός, λοιπόν, πως στρέφετε το ενδιαφέρον σας στις ταινίες μικρού μήκους είναι από μόνο του ενδιαφέρον. Αναφερθήκατε αρκετά, τόσο στο δελτίο τύπου όσο και προηγουμένως στη συζήτησή μας, στη σημασία των αφηγήσεων και των ιστοριών. Αναρωτιέμαι, λοιπόν, αν παράλληλα με το κινηματογραφικό περιεχόμενο στην πλατφόρμα FILMPIXS σκέφτεστε να συμπεριλάβετε συνεντεύξεις ή συζητήσεις σκηνοθετών και δημιουργών που θα συνοδεύουν το περιεχόμενο, ενημερώνοντας και ευαισθητοποιώντας τους θεατές;

Μ.Β.: Πράγματι, αυτό είναι κάτι που σκεφτόμαστε καθώς ήδη διευρύνουμε το περιεχόμενό μας πέραν ​​των ταινιών. Θα έχουμε, λοιπόν, φεστιβάλ κινηματογράφου στην πλατφόρμα – ξεκινάμε μάλιστα με το Dublin Independent Film Festival. Μέσω αυτού, θα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε ακριβώς αυτό που περιγράφεις – χρησιμοποιώντας τις ταινίες της πλατφόρμας και όχι μόνο θα στοχεύσουμε στη δημιουργία μιας κοινότητας που θα συζητά και θα ανταλλάσσει απόψεις. Οι ταινίες, λοιπόν, θα χρησιμοποιηθούν ως η αφορμή για σειρά συζητήσεων και για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που θα ενθαρρύνει και θα προσφέρει κίνητρα. Επομένως, σίγουρα θα συμπεριλάβουμε ένα κομμάτι συζητήσεων στην πλατφόρμα.

Δεν μπορώ παρά να ρωτήσω εάν η πανδημία, που εκ των πραγμάτων έχει επηρεάσει και τον τρόπο θέασης ταινιών, το χρόνο αλλά και τις συζητήσεις γύρω από ταινίες, επηρέασε και εσάς. Διευρύνοντας λίγο την ερώτηση, θέλω να σας ρωτήσω εάν συναντήσατε δυσκολίες όταν ξεκινήσατε να οραματίζεστε το συγκεκριμένο εγχείρημα – τεχνικές ή οικονομικές δυσκολίες, ζητήματα όπως η κατασκευή της πλατφόρμας αλλά φυσικά και ζητήματα σχετικά με τη διανομή και την προβολή ταινιών ανά χώρα;

Χ.Φ.: Στην πραγματικότητα, η ίδια η πανδημία δεν προκάλεσε κάποια καθυστέρηση για εμάς ή προβλήματα με τους διανομείς. Θα έλεγα μάλιστα πως αυτό κινήθηκε αρκετά ομαλά – παραμένει ψηφιακά διαχειρίσιμο. Είναι κρίμα, όμως, που έχει χαθεί η ανθρώπινη αλληλεπίδραση στις προβολές, με συναδέλφους και άλλους συνεργάτες. Αυτό είναι κάτι που προσωπικά μου λείπει και κάτι που ειδικά στην Ελλάδα με τους αυστηρούς περιορισμούς και την καραντίνα παρατηρείται ιδιαίτερα. Μέσα σε όλα αυτά, είμαστε ενθουσιασμένοι που μπορούμε να ασχοληθούμε με το ανθρώπινο επίπεδο, κατά έναν τρόπο, αλλά όσον αφορά το περιεχόμενο και τη συνεργασία με ανθρώπους διαδικτυακά, αυτό λειτουργεί ομαλά για εμάς.

Μ.Β.
: Θα μπορούσα να προσθέσω πως η πανδημία – είτε έχει επιβραδύνει ορισμένα πράγματα ή ακόμη και επιταχύνει άλλα – μας έδωσε χρόνο, που διαφορετικά δε θα είχαμε, να επικεντρωθούμε στο πώς θα μπορούσαμε να ανοίξουμε την πλατφόρμα. Επειδή, κατά κάποιο τρόπο, σχεδόν όλων οι προσδοκίες τέθηκαν σε ένα χώρο αναμονής, ο χρόνος έγινε πραγματικά ένας μεγάλος σύμμαχος το περασμένο έτος για να επικεντρωθούμε ουσιαστικά στη δημιουργία της πλατφόρμας. Πιστεύω πως αν η χρονιά ήταν διαφορετική, ίσως το εγχείρημα να είχε πάρει άλλη πορεία. Σίγουρα, οι δημιουργοί περιεχομένου, οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από τη δημιουργία προϊόντων, έψαχναν για ευκαιρίες όπως αυτές που προσφέρει η επιβραδυμένη μας καθημερινότητα. Εμείς κοιτάξαμε προσεκτικά το περιεχόμενο που θέλουμε να συμπεριλάβουμε και οι άνθρωποι φάνηκε να το αγκάλιασαν ίσως και λόγω της φύσης της τωρινής κατάστασης. Συνολικά, νομίζω ότι παροντικά υπάρχει ένα πνεύμα λιγότερο ανταγωνιστικό και περισσότερο συνεργατικό – σίγουρα, περισσότερο από ότι προηγουμένως.

Ως συνέχεια αυτής της σκέψης, θα επιδιώξετε επίσης πιθανές συνεργασίες με άλλες πλατφόρμες προβολής ταινιών και ντοκιμαντέρ που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα; Ίσως, με το Cinobo ή το MUBI;

Χ.Φ.: Σίγουρα δεν έχουμε κλειστές τις πόρτες μας. Είμαστε πάντα ανοιχτοί σε όλες τις ιδέες, ειδικά σε όσες στηρίζονται στη συνεργασία, μιας και τα δύο μέρη μπορούν να επωφεληθούν. Προς το παρόν, βρισκόμαστε στην αρχή. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το λανσάρισμα της πλατφόρμας και το ενδιαφέρον του κόσμου, οπότε θα δούμε τι θα φέρει το μέλλον.

Μ.Β.:
Νομίζω πως σίγουρα ως προς τους συνεργάτες έχουμε προσδιορίσει από την αρχή πως θα συνεργαζόμαστε απευθείας με φεστιβάλ κινηματογράφου. Θεωρώ πως αυτή πρέπει να είναι δηλαδή η σχέση στην οποία θα επενδύσουμε. Ακριβώς επειδή υπάρχει τόσο μεγάλη συζήτηση γύρω από τη θέση μιας πλατφόρμας ταινιών και των θεατών αυτής, στο FILMPIXS επιθυμούμε να παρέχουμε επιλογές – κάποιος είπε ότι είναι σαν να πηγαίνει κανείς σε μια γκαλερί τέχνης. Είναι αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, που με κάνει να πιστεύω πως οι συνεργασίες με φεστιβάλ είναι μια φυσική εξέλιξη, όπου μπορούμε να βρούμε «χώρους» προβολής και συζήτησης ειδικά για ταινίες μικρού μήκους.

Ως συνέχεια της ιδέας μιας πλατφόρμας ως «γκαλερί τέχνης», αναρωτιέμαι, επίσης, αν σκέφτεστε να ενσωματώσετε ντοκιμαντέρ τέχνης ή προσεγγίσεις όπως αυτή του βίντεο-δοκιμίου στο FILMPIXS;

Χ.Φ.: Έχει ενδιαφέρον αυτό, γιατί αγγίζει παραγωγές που μπορεί να θεωρηθούν πειραματικές ή και περισσότερο ακαδημαϊκές και, επομένως, απομακρυσμένες από «παραδοσιακές αφηγήσεις». Νομίζω πως συναινούμε στο γεγονός πως υπάρχουν ευκαιρίες για πρότζεκτ που δεν ακολουθούν απαραίτητα τις τυπικές αφηγήσεις. Ήδη υπάρχει ένα παράδειγμα στην πλατφόρμα – συνεργαζόμαστε με μια ΜΚΟ που ονομάζεται Global Girl Media. Η αποστολή τους είναι να συνεργαστούν με γυναίκες, ιδίως με νέες γυναίκες, και να προσφέρουν γνώσεις και εκπαίδευση γύρω από τα μίντια και τη δημοσιογραφία. Κάνουν, επίσης, ταινίες – μερικές από τις ταινίες είναι πιο παραδοσιακές και μερικές πλησιάζουν τη μορφή, όπως λες και εσύ, του βίντεο-δοκιμίου. Με αφορμή αυτό το παράδειγμα, σκεφτήκαμε πως είναι μια μεγάλη ευκαιρία να προβληθεί κάτι που δε σχετίζεται απαραίτητα με τυπικές κινηματογραφικές αφηγήσεις, αλλά που υποστηρίζει, για παράδειγμα, τις γυναίκες και τους πρόσφυγες – ανθρώπους δηλαδή που δεν έχουν πρόσβαση και συνήθως ούτε μεγάλη χρηματοδότηση για να επικοινωνήσουν τις ιστορίες τους. Σίγουρα, όμως, δεν έχει σημασία, σε αυτό που συζητάμε, το αν κάποιος διαθέτει ένα στούντιο παραγωγής ταινιών πολλών εκατομμυρίων, μιας και χωρίς χρηματοδότηση η ιστορία που θα έλεγε κανείς μπορεί να είναι εξίσου συναρπαστική και δυναμική. Επομένως, αυτό είναι κάτι που θεωρώ πως είναι πραγματικά ξεχωριστό, το να μπορούμε, δηλαδή, να συμπεριλάβουμε όλα τα είδη ιστοριών.

Μία πιο συνολική ερώτηση που θα ήθελα να σας κάνω αφορά την έννοια της «ευαισθητοποίησης» για εσάς αλλά και τους τρόπους προσέγγισης του κοινού; Αναρωτιέμαι, δηλαδή, εάν η ευαισθητοποίηση, και, στη συνέχεια, η συνειδητοποίηση μίας ορισμένης κατάστασης, οδηγεί σε ή ακολουθείται από κάποιο επίπεδο δράσης;

Χ.Φ.: Προσωπικά πιστεύω ότι η γνώση είναι δύναμη, οπότε η ευαισθητοποίηση παρέχει μια πλατφόρμα αλλά και προσβασιμότητα. Νομίζω πως αυτό είναι μια πολύ καλή βάση για κάθε καινούριο πρότζεκτ – είναι εξαιρετικά πολύτιμο το να έχουν λάβει γνώση, να γνωρίζουν κάτι, όσο περισσότεροι άνθρωποι γίνεται.

Μ.Β.
: Ως προέκταση, θα ήθελα επίσης να προσθέσω κάτι που συζητήσαμε προηγουμένως, τη θέση δηλαδή και την προσβασιμότητα των ταινιών μικρού μήκους. Έχει, λοιπόν, ενδιαφέρον να μιλήσουμε για ένα άρθρο που μόλις κυκλοφόρησε, χθες ή προχθές, το οποίο έγραφε πως η Amazon Prime όχι μόνο δε θα δώσει προτεραιότητα σε ντοκιμαντέρ και ταινίες μικρού μήκους αλλά κυριολεκτικά αποτρέπει τους ανθρώπους από το να υποβάλλουν προτάσεις αυτών των ειδών στην πλατφόρμα τους. Πιστεύω πως αυτό καθίσταται ένα ισχυρό επιχείρημα που απαντά ακριβώς στο ερώτημα γιατί έχουμε ανοίξει την πλατφόρμα FILMPIXS και γιατί δίνουμε προτεραιότητα στο ντοκιμαντέρ και στις ταινίες μικρού μήκους. Ολόκληρη η ομάδα μας χαρακτηρίζεται από ένα πάθος, γι’ αυτό και επενδύει πολύ χρόνο στην αξιολόγηση του περιεχομένου. Γιατί είναι, πράγματι, λυπηρό όταν βλέπεις ανακοινώσεις σαν αυτή που ανέφερα, της Amazon, που ουσιαστικά γυρίζει την πλάτη της στα ντοκιμαντέρ και στις ταινίες μικρού μήκους. Το παραπάνω παράδειγμα είναι μία απόδειξη για εμάς και ένας τρόπος να πούμε πως άνθρωποι με ισχυρές φωνές εκεί έξω δεν υποστηρίζουν τη δουλειά που κάνετε και πως όποια ιστορία και αν επιλέξει να πει κανείς, λόγω του στυλ κινηματογράφησης πιθανότατα θα αποκλειστεί αυτομάτως. Σε εμάς πάλι υπάρχει μια ανοιχτή πόρτα ανεξαρτήτως διάρκειας ή στυλ – είναι σαν αυτό που λένε ότι δεν υπάρχουν μικροί ρόλοι, μόνο μικροί ηθοποιοί. Όλα μπορούν, δηλαδή, να μεταμορφωθούν σε κάτι ισχυρό.

Με αφορμή αυτό, έχει ενδιαφέρον να μιλήσουμε λίγο για τη διαδικασία υποβολής μιας ταινίας μικρού μήκους ή ντοκιμαντέρ στην πλατφόρμα σας. Υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια; Απευθύνετε ίσως κάποιο «ανοιχτό κάλεσμα»;

Χ.Φ.: Ακριβώς επειδή θέλουμε πραγματικά να ασχολούμαστε με την επιλογή και την επιμέλεια, δεν απευθύνουμε κάποιο ανοιχτό κάλεσμα. Προτιμάμε να απευθυνόμαστε σε διανομείς ή σε φεστιβάλ ταινιών ή, αντίστοιχα, να συνεργαζόμαστε με φεστιβάλ κινηματογράφου. Παρ’ όλα αυτά, όποιοι θέλουν μπορούν να απευθύνουν τα ερωτήματά τους ή και να στείλουν τις ταινίες τους – πληροφορίες επικοινωνίας υπάρχουν στην πλατφόρμα μας. Φυσικά, επειδή έχουμε λάβει πολλά σχετικά μηνύματα, να πούμε πως και ακούμε αλλά και παρακολουθούμε όσα μας αποστέλλονται. Είμαστε, δηλαδή, ανοιχτοί ως προς το να μας αποστέλλεται νέο περιεχόμενο αλλά δεν απευθύνουμε ένα συγκεκριμένο ανοιχτό κάλεσμα. Αναγνωρίζουμε, συνεπώς, την πληθώρα των ταινιών που υπάρχουν και παράγονται, αλλά θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι το FILMPIXS θα είναι μια πλατφόρμα με ποιοτικές ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ – αυτό είναι που θέλουμε ουσιαστικά να μας αντιπροσωπεύει.

Στην πλατφόρμα σας, έχετε συμπεριλάβει, επίσης, μερικούς Έλληνες σκηνοθέτες – θυμάμαι σίγουρα δύο, τρεις ταινίες στο δελτίο τύπου. Θα υπάρξουν περισσότερες στο εγγύς μέλλον;

Χ.Φ.: Βεβαίως. Αναμένουμε επίσης πολλές ταινίες από το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στην Αθήνα και το Santorini Film Festival. Έχουμε αρκετές τοπικές συμμετοχές και ο στόχος μας είναι φυσικά όλα αυτά να είναι διαθέσιμα σύντομα στο FILMPIXS. Ελπίζουμε πως σύντομα θα μπορούμε να μοιραστούμε συναρπαστικά νέα σχετικά με αυτό.

Πριν ολοκληρώσουμε τη συζήτησή μας, θα ήθελα να επαναλάβουμε τους κύριους στόχους και τις προσδοκίες σας για το FILMPIXS.

Μ.Β.: Οι κυριότεροι στόχοι μας στο FILMPIXS είναι να δώσουμε έμφαση σε ντοκιμαντέρ και ταινίες μικρού μήκους αλλά και προτεραιότητα στον κοινωνικό αντίκτυπο – όχι μόνο στις κινηματογραφικές αφηγήσεις αλλά στο πώς μπορούν οι ταινίες να ευαισθητοποιήσουν και να επιτρέψουν νέες συζητήσεις σε ένα «χώρο» που δε θα περιορίζεται και δε θα κατηγοριοποιεί με γεωγραφικούς όρους αλλά θα φέρνει διαφορετικές ιστορίες κάτω από μία φιλόξενη στέγη. Το FILMPIXS, λοιπόν, δεν έχει να κάνει με ένα τεράστιο σύνολο περιεχομένου ακαθόριστης ποιότητας αλλά με μία προσεκτικά επιμελημένη συλλογή.

English


Benn Wiebe and Henrik Friis talk about FILMPIXS!

HF Productions launched the streaming platform FILMPIXS on February 17 with subscription services also in Greece, which in addition to short films and documentaries will include titles from festivals of great cinematic prestige. This new addition to the viewing options we were given was a great opportunity to talk to its founders to learn more about themselves and their ideas and what this platform is about.

 

What is the main idea behind FILMPIXS? How does it relate to your personal experience – whether that would be academic or practical – with film and documentary making?

Henrik Friis (H.F.): So, the company behind FILMPIXS is ‘HF Productions.’ We started out in Denmark in 2017, and it still exists today. The main work we do is that we run film festivals, particularly short film festivals, around the world. We partner with some, such as the Arctic Film Festival and two festivals in Greece, the Athens Short Film Festival and the Santorini Film Festival.

We also partner with other companies such as Sony and some other festivals. In general, though, we have a short film festival focus, and the reason we have this is pretty much because there is a lack of representation of short films in the film industry. Throughout events, we have also experienced that the audience loves short films, and this has been a topic of conversation for us. That is basically how FILMPIXS came into the picture; it was a realisation that there is not enough room and accessibility for short films and short film festivals. We also kept noticing how lots of these films ended up nowhere after being shown in film festivals. The idea thus behind FILMPIXS is to create a platform where you can access short films – the best short films in the world. A bit more for background, I started out as a documentary filmmaker before ‘HF Productions’. I documented the war against Isis in Iraq (in 2015 and 2016). That is to say, I never studied film, and I have not really any other way in except for my interest in politics and documentary filmmaking. I think film is a great tool and a medium able to raise awareness on important issues. On the other side, Benn has decades of experience in the industry and production; so, he can talk a little bit more about that.

Benn Wiebe (B.W): Indeed, we had so many conversations particularly around short films that are showcased, well critically received, with great audience feedback; their ending trajectory still ending up nowhere. Lost in the ether, so to speak. Thus, it is evident that there is a huge issue of representation for short films and documentaries. In terms of the narratives we focus on, both in FILMPIXS and in ‘HF Productions’, what we really do is that we do not work exclusively with social actors – or we definitely champion them and prioritise them because there are also massive representation issues that we want to tackle; that is, those kinds of stories you see on screen but also the people helming these projects. Therefore, through FILMPIXS, we also want to provide a selection that is from people with vast perspectives, telling stories that are representative from all over the place. Because, from our point of view, stories are something that really can unite people and cultures. Lots of other platforms have really regionalised their content. We do not see it like that. We definitely feel that everyone is welcome to have a conversation at the table, to share and tell their story.

Before our discussion today, I was thinking of short films like short stories in literature – a genre somewhat underappreciated or underrepresented. So, the fact that you are focusing on short films is interesting in itself. In the press release and earlier in our discussion, you have restated the importance of narratives and stories. I am wondering thus if, parallel to the film content on FILMPIXS, you are considering including interviews or discussions between directors that would accompany the content, informing and raising awareness?

B.W: Indeed, that is something we are exploring. We are already expanding our content beyond having films. As it is, for example, with having film festivals on the platform. As a matter of fact, we start with the Dublin Independent Film Festival. Through this, we will have the opportunity to do exactly what you talk about – utilising the FILMPIXS’ platform and not ‘finished-product’ films but capitalising on creating this community, stimulating conversations. The films, therefore, will be used as a start for a series of discussions that will encourage and motivate. Therefore, we will definitely include some conversation pieces on the platform.

Well, I cannot but ask if the pandemic, which has affected the way we watch movies, the time we invest, and our discussions around movies, has also affected the way you work. In stating the question otherwise, I want to ask you if you encountered any difficulties when you started envisioning FILMPIXS – technical or financial difficulties, issues such as the construction of the platform but, naturally, also issues related to distribution and the streaming of films per country?

H.F.: Actually, the pandemic itself has not caused any delay for us or issues with distributors. I would say it has been quite efficient to deal with digitally. It is a shame, though, that there is no human interaction in the screenings with colleagues and other collaborators. This is something that I personally miss and something that, especially in Greece with the strict restrictions and the quarantine, can be particularly observed. In all of this, we are excited to be able to deal with the human level in a way, but when it comes to content and collaborating with people online, it has certainly been quite functional for us.

B.W.: I would also say that the pandemic – whether it has slowed certain things down or even sped things up – has actually provided us time that we would not have otherwise to focus on how we could carefully get this out the door. Exactly because, in a way, almost everyone’s expectations have been set back at zero, time has really become a great ally this past year to really focus on that. I feel that if it had been an ordinary year for us, the trajectory might have ended up differently. So, in a way, it has been interesting to see that, and I think content creators and people who create products have also searched for opportunities such as those that have occurred in our slowed down everyday lives. We were carefully looking at the content, and people were welcoming it, perhaps also because of the nature of what was going on and the current times. I think there is a spirit of ‘less competition and more people aligned together’ right now, so maybe in some way, it has been building compassion, whereas before, it was hypercompetition.

As an extension of that, do you also consider collaborating with other film and documentary streaming platforms in Greece – perhaps Cinobo or MUBI?

H.F.: We are not going to close any doors. We are always open to all ideas, especially because collaboration is such a good thing – both parties can benefit. We are in the early stage right now. We are very happy with the launch and the interest that we are gathering. So, we will see what the future brings.

B.W.: I think definitely, in terms of other partnerships – and we have identified that early on – working directly with film festivals is really the relationship that should be focused on. I think exactly because there is so much conversation about where the streamers really fit and the dynamics of new initiatives, on FILMPIXS, we are interested in providing options – someone said it is like going to a great art gallery. So, I think it is a natural development to really try and partner with festivals and see other ways to build pipelines, especially for short films.

To expand a bit on this idea of a platform being an “art gallery”, I am also wondering if you consider incorporating video art or other, if we could say, “genres”, such as the ‘video essay’?

H.F.: Well, I think that is interesting because it starts to tackle things that might be called experimental or more academic and thus less related to traditional narratives. I think our consensus is that there are opportunities for projects beyond ‘typical narratives’. We do have an example on the platform – we work with an NGO called ‘Global Girl Media’. Their mission is to work with women, especially young women, to train them in media and journalism. They also make films – some more traditional and some almost like, what you said, video essays. With that in mind, we have thought this is a great opportunity to spotlight something that is not just straight film narratives but also supporting women, refugees, and people from underserved backgrounds where they do not have major access or big money. However, in what we are talking about, there should not matter whether one has a two-million-dollar film studio since, with like no money, the story you would tell is just as compelling and powerful. So, this is something that’s really special – where we can have all kinds of stories on the board.

A more general question I would like to ask you concerns your idea of “raising awareness” and ‘audience engagement’? I am wondering, then, whether awareness and, following that, the acknowledgement of certain circumstances, leads to or is followed by some level of action?

H.F.: I personally think that knowledge is power. Therefore, awareness is providing a platform but also accessibility. I think that is a great basis for any given project – the more people know about it, the more people are informed about any given topic, is tremendously valuable.

B.W.: I would also like to stand on something that you mentioned earlier, namely the “space” and visibility around short films. It is actually interesting because an article just came out yesterday or the day before literally saying that Amazon prime not only is deprioritising short films and documentaries, but they are literally preventing people from submitting them for any consideration on their platform. I think it speaks absolutely to the argument we are making, the reason why we have built FILMPIXS and why we are prioritising short films and documentaries. We have a passion for it, our whole team takes much time to carefully go through what is really great content. It is kind of sad in a way to see players in the industry like Amazon turning their back to documentaries and short films. The latter makes a big argument for us, about why we are doing this – it is really to say that ‘people with strong voices out there do not support the work you do and that whatever story one chooses to tell, due to the style of filming will probably be automatically excluded’. Here again, we have an open door regardless of duration or style – it is like what they say, ‘there are no small roles, only small actors.’ That is, everything can be transformed into something impactful.

On this occasion, it is interesting to talk a little about the process of submitting a short film or documentary to FILMPIXS. Are there specific criteria? Do you have an “open call”?

H.F.: Because we really want to be involved in the selection and the curation, we do not have an open call. We prefer to communicate with film festivals or film distributors – or respectively to partner with film festivals. Having said that, people can inquire, and they can send their films – they can find contact details on our platform. Of course, because we have gotten many inquiries about that, we do listen and watch – we are open-minded about receiving content, but we do not have an open call per se.

You have also included some Greek directors on your platform – I remember two, three films in the press release. Will there be more in the near future?

H.F.: Absolutely. We are also expecting many films from the Athens Short Film Festival and the Santorini Film Festival. We have several local entries, and our goal is, of course, all this to be available soon at FILMPIXS. We hope we will soon be able to share exciting news about this.

Before concluding our discussion, I would like us to restate your main goals and expectations for FILMPIXS.

B.W.: Our main goals at FILMPIXS are really to champion documentaries and short films and to prioritise conversations on social impact – not just on cinematic narratives but on how films can raise awareness and allow new discussions in a ‘space’ that will not be limited by regions but will unite stories together in one place under one hospitable roof. FILMPIXS, then, is not about a huge swath of indefinite-quality content but about a carefully curated collection of short films and documentaries.

Αυτα τα έχεις διαβάσει;

Πληροφορίες
Πληροφορίες

Διαβάζοντας το BEATER αποδέχεστε την χρήση cookies. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθετε περισσότερα