Χριστίνα Θαλασσά: Η «συμβίωση» των εικαστικών και του θεάτρου σε έναν συναρπαστικά φανταστικό κόσμο.
Στα χρόνια που μεσολάβησαν από τότε που δημιουργούσε κοστούμια, κατασκευές και σκηνικά στο πλαίσιο του παιδικού παιχνιδιού με τις φίλες της, η τριβή της με το θέατρο σε ακαδημαϊκό και επαγγελματικό επίπεδο δε φαίνεται να έχει μειώσει τον ενθουσιασμό και την αγάπη της για το χώρο. «Εξακολουθώ να θεωρώ το θέατρο έναν ‘μαγικό’ κόσμο όπου τα πάντα μπορούν να παρουσιαστούν επί σκηνής δικαιώνοντας συντελεστές και κοινό.», μου λέει και συμπληρώνει πως για εκείνη η συμμετοχή στο ανέβασμα μιας παράστασης παρ’ ότι απαιτητική, αποτελεί –χάρη στο πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας που επικρατεί κατά την προετοιμασία της– μια εμπειρία ψυχοθεραπευτική.
Η ζωγραφική από την άλλη είναι μια πιο μοναχική αλλά όχι λιγότερο αγαπημένη της ενασχόληση, που σε αντίθεση με τη δουλειά της στο θέατρο, της επιτρέπει να διατηρεί τον πλήρη έλεγχο της δημιουργικής διαδικασίας. Τα εικαστικά της έργα, στα οποία κυριαρχούν οι καθαρές φόρμες, τα πλακάτα χρώματα και οι παστέλ αποχρώσεις, είναι προϊόν ενός διαρκούς πειραματισμού με διαφορετικές τεχνικές και υλικά, αφού η ίδια φαίνεται να βρίσκεται σε συνεχή διερεύνηση των εκφραστικών δυνατοτήτων κάθε πιθανού μέσου που μπορεί να δώσει μορφή στις ιδέες της.
Εκτός από μια δημιουργική διέξοδο η ζωγραφική και το σχέδιο αποτελούν, όπως μου εξηγεί, απαραίτητο εργαλείο για τον σκηνογράφο, καθώς μέσω αυτών μπορεί να μεταδώσει την ιδέα του στον σκηνοθέτη και τους υπόλοιπους συντελεστές μιας παράστασης: «Αν με ένα λεπτομερές σχέδιο καταφέρνεις να αποτυπώσεις την παραμικρή λεπτομέρεια και υφή ενός κοστουμιού, με λίγα μόνο χρώματα πάνω σε ένα φύλλο χαρτί, είναι δυνατό να αποδοθεί η επιδιωκόμενη αίσθηση και τα αντίστοιχα συναισθήματα που αυτή προκαλεί.».
Πριν από μερικά χρόνια η Χριστίνα Θαλασσά ολοκλήρωσε μέσω υποτροφίας που έλαβε από το Ίδρυμα Ωνάση τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Ιστορία της Τέχνης, η γνώση της οποίας είναι εξίσου σημαντική τόσο για έναν εικαστικό όσο και για έναν επαγγελματία του θεάτρου. Ιδιαίτερα στη δεύτερη περίπτωση, εκτός από πηγή έμπνευσης οι γνώσεις στο πεδίο είναι κομβικής σημασίας κατά την αναδημιουργία επί σκηνής συγκεκριμένων ιστορικών στιγμών στο πλαίσιο της προετοιμασίας μιας παράστασης.
Τη μάλλον δύσκολη περίοδο που διανύσαμε τελευταία, κατά την οποία η ύφεση της παραγωγικότητας χτύπησε την πόρτα πολλών από εμάς, εκείνη δε σταμάτησε να δουλεύει σε ζωγραφικές παραγγελίες, ενώ την παρούσα στιγμή βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για εικαστικές δουλειές και πολύ ενδιαφέρουσες νέες συνεργασίες στο θέατρο.
Δεν ξέρω τι είναι αυτό που δίνει στη Χριστίνα την ώθηση να παραμένει δημιουργική ακόμη και υπό τις πιο αντίξοες συνθήκες. Ίσως να είναι το γεγονός ότι δε σταματά ποτέ να κάνει αθεράπευτα – όπως τα χαρακτηρίζει η ίδια – όνειρα για το μέλλον, στα οποία περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η δημιουργία ενός μεγάλου βιοτεχνικού χώρου, που θα λειτουργεί ως εργαστήριο και ως εκθεσιακός χώρος μαζί και θα είναι ανοιχτός σε όσους θέλουν να πειραματιστούν και να δοκιμάσουν τις δεξιότητές τους. Ίσως πάλι, η αστείρευτη καλλιτεχνική της παραγωγικότητα να οφείλεται απλώς στο γεγονός ότι το εξαιρετικό ταλέντο καταφέρνει πάντα να βρίσκει διέξοδο. Και στην περίπτωσή της το τελευταίο σίγουρα αφθονεί.
______________________
Ακολούθησε τη Χριστίνα Θαλασσά στο Instagram.