Skip to content

Η Vivienne Westwood χρησιμοποιεί τη μόδα για τη δική της ριζική οικολογική επανάσταση!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Η βρετανίδα σχεδιάστρια μόδας Vivienne Westwood μας ξάφνιασε στην πρόσφατη ομιλία της στο V&A museum κατά τη διάρκεια του φετινού London Design Festival. Μίλησε για τη δική της “sustainability revolution”, μια δραστική πρωτοβουλία για ένα νέα οικονομικό μοντέλο, αποφεύγοντας να συζητήσει για τη μόδα. Η πρόταση αυτή πλαισιώνεται από την καμπάνια One World Rent, που πρεσβεύει την απαγόρευση ιδιωτικής ιδιοκτησίας γης.

Ανοίγοντας την ομιλία δήλωσε: “We haven’t got time to talk about fashion at the moment. There is a need to transfer to a new economy, because the one we’ve got is killing us.”

Στο προτεινόμενο σύστημά της, η γη θα ανήκει και θα δανείζεται από μια “responsible government who hold it in democratic trust on behalf of nature and of ourselves”.

Εξηγεί: “There really is only one way to save the world, and that is a rent on land. We’re calling it ‘One World Rent’. We have to go back to saying that land belongs to nobody. Everything that nature gives us free cannot be privately owned. When I say land, I’m writing it with an asterisk – land* – because it means the biosphere, including humans, and their cleverness, as well as the ocean and airwaves and the treasure under the ground.”

Μάλιστα, η Westwood δημιούργησε ένα σύστημα συμβόλων και λέξεων-κλειδιά, που χρησιμοποίησε στο μανιφέστο της. Για παράδειγμα, το σλόγκαν One World Rent απεικονίζεται με τον αριθμό 1, ο κόσμος με μια σπείρα και η ενοικίαση με έναν αστερίσκο, που επίσης -σύμφωνα με την ίδια- συμβολίζει την ελπίδα. Για γνωστοποιήσει την πρωτοβουλία της, μετέφερε το γραφικό αυτό σύστημα απεικονίσεων σε ένα παιχνίδι καρτών. Στο πίσω μέρος κάθε κάρτας τοποθέτησε μια φωτογραφία της από την ηλικία των 4 χρόνων και τα μηνύματα “BUY LESS”, “One World Rent”, “HOPE” και “TERROR”, καθώς και επιπλέον σύμβολα, όπως μια καρδιά, ένα φαλλό και ένα δολάριο. Η Westwood σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την τράπουλα αυτή σε μια εικαστική έκθεση, με σκοπό τη συγκέντρωση 100 εκατομμυρίων δολαρίων για την προστασία των τροπικών δασών.

Επίσης, δημιούργησε ένα banner, το οποίο σκοπεύει να πουλήσει στο ποσό του 1 εκατομμυρίου για τον ίδιο σκοπό. Στο κέντρο του banner είναι σχεδιασμένα δύο φίδια που το ένα τρώει την ουρά του άλλου, σχηματίζοντας ένα κύκλο ή μια λούπα που συμβολίζουν την οικονομία και το περιβάλλον.

Οι κάρτες και το banner απευθύνονται σε αυτό που η ίδια ονομάζει “rot dollar”, ο όρος της για το οικονομικό σύστημα που βασίζεται στην υπερκατανάλωση, κάτι που θέλει να αλλάξει.

“Mostly, we buy things we don’t need. We have our habits of comfort. If we were to do without, for example, our car – as we easily could do in London – we could better engage with the world instead of riding over it in comfort. Mass extinction will be inevitable. And when I say mass extinction, I mean there will be nobody left on this planet.”

Στην επίλυση της οικολογικής κρίσης, η σχεδιάστρια προσφέρει την ιδέα άμεσων δράσεων, όπως το να εφαρμόσουμε τα τρία R: reduce, reuse and recycle.

“It is not good enough to just put stuff in the recycling bin and carry on living like we do, we have to be serious. It’s important to be specific.” 

Οραματίζεται ότι αυτές οι τρεις λύσεις θα ενισχυθούν από ένα συνασπισμό σχεδιαστών, φιλανθρωπικών ιδρυμάτων, ΜΚΟ και της ακτιβιστικής ομάδας Extinction Rebellion, που ηγείται για μια παγκόσμια διαμαρτυρία 2 εβδομάδων. Φυσικά, οι ιδέες αυτές συμπεριλαμβάνονται στην Spring Summer 2020 collection της, με τίτλο No Man’s Land. Μια συλλογή μειωμένη στο μισό, που θα ολοκληρωθεί με όσο το δυνατόν λιγότερο αποτύπωμα, χρησιμοποιώντας κατάλοιπα υφασμάτων, stock και υλικά-απορρίμματα.

Loading...
Δύο σπαρακτικοί, απολαυστικοί και κωμικοί μονόλογοι στο Θέατρο Αυλαία!
«Οδύσσεια Reloaded», ένα έπος για το γελοίο & το τραγικό!