Skip to content

ΤΙΠΟΤΑ. Μια αδιανόητη ιστορία αγάπης. Εκείνος, εκείνη, ηττημένοι από τον έρωτα.

DATE

SHARE THIS ARTICLE

 

 

DSC_0290_resize

Κείμενο: Κυρατζόγλου Περσεφόνη

«Σου έχει τύχει να δεις κάποιον για πρώτη φορά και να σου κοπεί η ανάσα;» Κι έτσι ξεκινάει το παιχνίδι. Ένα παιχνίδι για δύο παίκτες. Εκείνον κι εκείνη. Εμένα κι εσένα. Το παιχνίδι αυτό δεν έχει ούτε κανόνες, ούτε όρια, ούτε βραβεία, ούτε νικητές. Η μοίρα και μόνο αυτή, θα ορίσει την πορεία του. Είσαι έτοιμος να παίξεις; Να ενθουσιαστείς, να νιώσεις, να ονειρευτείς, να αγγίξεις, να αγαπήσεις, να μοιραστείς, να χαθείς, να φοβηθείς, να πληγώσεις και να πληγωθείς, να πονέσεις, να ματώσεις, να τα δώσεις όλα και να πάρεις το «τίποτα»;

Η ομάδα «Θέατρο του Άλλοτε», δείχνοντάς μας, για άλλη μια φορά, την αγάπη της για το διαφορετικό, έχει συνθέσει ένα πρωτοποριακό θέαμα, τοποθετώντας μας στη θέση, όχι ενός κοινού θεατή, αλλά ενός παρατηρητή και «παίκτη» του παιχνιδιού, που ονομάζεται «έρωτας». Στον εξαιρετικά επιλεγμένο χώρο του Μπενσουσάν Χαν, Εκείνος κι Εκείνη ζουν την ιστορία τους, χωριστά και μαζί, καθώς η σκηνοθετική οδηγία της Βαρβάρας Δουμανίδου είναι η παρατήρηση των χαρακτήρων ξεχωριστά, απομονώνοντάς τους σε διαφορετικά δωμάτια τον καθένα. Με αυτό τον τρόπο, καταρρίπτεται κάθε σύμβαση σκηνικής παρουσίασης, με αποτέλεσμα την άμεση αλληλεπίδραση του θεατή με τον ηθοποιό.  Το «βιωματικό» περνάει σε ένα άλλο επίπεδο, καθώς οι ηθοποιοί, Βαρβάρα Δουμανίδου (Εκείνη) και Δημήτρης Βασιλειάδης (Εκείνος), δεν δραματοποιούν απλά την πορεία ενός ολέθριου έρωτα, αλλά ζουν την κάθε στιγμή, με αποτέλεσμα να ξεθάψουν αναμνήσεις, να ενεργοποιήσουν συναισθήματα και να ερεθίσουν κάθε πτυχή της ψυχής μας. Το κείμενο της Μαρίας Ράπτη, μεστό, ειλικρινές και ταυτόχρονα ποιητικό, σε συνδυασμό με την μουσική υπόκρουση γνωστών κομματιών, προσδίδει επιπλέον συναισθηματική φόρτιση. Με λίγα λόγια, η ταύτιση του κοινού με τους ήρωες είναι αναπόφευκτη. Η σκηνοθετική ευφυΐα, συνεχίζεται με την παρουσία ενός μυστήριου προσώπου, της Ευρώπης Αργυροπούλου, και με το σουρεαλιστικό κομμάτι της υπόθεσης, καθώς όνειρο και πραγματικότητα περιπλέκονται σε έναν μυστήριο κόσμο, τον κόσμο του ονείρου, μέσα στον οποίο τα υποσυνείδητα των δύο σμίγουν, τα εμπόδια της μοίρας δυσκολεύουν την πορεία της σχέσης τους κι εκείνοι δεν αντέχουν να είναι πια μαζί. Κι έτσι, το για πάντα μαζί, γίνεται ποτέ και τίποτα.

tipota photo2

Στο τέλος, πια, έχουμε μεταβεί από τη θέση του απλού παρατηρητή, σ’ αυτή του ψυχολογικού μάρτυρα, γιατί ο έρωτας αυτός δεν έχει νικητές. Σίγουρα δεν είναι δίκαιο, σίγουρα πονάς, σίγουρα χάνεις, σίγουρα μένεις κενός, σίγουρα φτάνεις στο τίποτα! Μετά το βομβαρδισμό συναισθημάτων, που δέχτηκα κατά τη διάρκεια του έργου, ξετρύπωσα μετά από αναζήτηση, την πιο ταιριαστή φράση, γι’ αυτό που είδα και βίωσα στο χώρο του Μπενσουσαν Χαν, την οποία είπε ο συγγραφέας Κόνολι Σ. «Δεν υπάρχει πιο δυνατός πόνος, από αυτόν που προκαλούν οι ερωτευμένοι, ο ένας στον άλλο.»

 

*Περισσότερες Πληροφορίες

Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Βαρβάρα Δουμανίδου
Κείμενο: Μαρία Ράπτη
Δημιουργία σκηνικών: Κώστας Τόμπορης
Κατασκευή μάσκας: Δημήτρης Βασιλειάδης
‘’Επιπλα – Διακοσμητικά: Μη Με Λησμόνει
Τεχνική υποστήριξη: Κώστας Τόμπορης, Ευρώπη Αργυροπούλου
Φωτογραφία: Δημήτρης Συμεωνίδης
Δημιουργία trailer: Τόμης Βρακάς – Κώστας Βρακάς
Δημιουργία αφίσας: Φωτεινή Φιλοξενίδου

Παίζουν: Δημήτρης Βασιλειάδης, Βαρβάρα Δουμανίδου, Ευρώπη Αργυροπούλου

Για 7 ακόμη παραστάσεις, κάθε Παρασκευή Σάββατο και Κυριακή στις 21:00, μέχρι και τις 31 Μαϊου!

Μπενσουσάν Χαν Εδέσσης 6 (‘Ανω Λαδάδικα)
Αυστηρά 40 θεατές
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6936536383
Τιμή εισιτηρίου 10 ευρώ
Διάρκεια παράστασης 90 λεπτά

10676231_1667717863456042_3143771363478323483_n

Loading...
Ακούστε ένα dj set έκπληξη από την Björk, απευθείας από τη Νέα Υόρκη!
Το ανθρώπινο κόστος πίσω από το μύθο.