Skip to content

Ο Tim Hecker είναι ειλικρινής, αυθεντικός και ουσιώδης!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

 

 

timhecker

Κείμενο: Αλέξανδρος Δουρτμές

Η περίπτωση του Tim Hecker είναι ιδιάζουσα. Δεν είχα πρότερη επαφή με τον εν λόγω καλλιτέχνη, κι ακόμα τραβάω τα μαλλιά μου, που δεν έκανα τα κουμάντα, έτσι ώστε να μπορέσω να παρευρεθώ στη ζωντανή του εμφάνιση, με τους Treha Sektori, στις 13 του μηνός, στο Romantso στην Αθήνα. Λιγομίλητος, αλλά ουσιαστικότατος, ο Καναδός, μιλάει στον Beater για τη δουλειά του, τον πειραματισμό στην τέχνη, αλλά και το πως εκλαμβάνει ο κόσμος και τα media, τη μουσική σήμερα.

 

Πρόσφατα, διάβασα πως οι δουλειές σου έχουν χαρακτηριστεί ως “δομημένη ambient”, “τεκτονικές χρωματικές πλάκες” και “καθεδρική ηλεκτρονική μουσική”. Ταιριάζουν αλήθεια αυτοί οι χαρακτηρισμοί στη μουσική σου;

Ταιριάζουν ως ένα σημείο. Είναι αρκετά αφηρημένοι, για να πιάνουν το νόημα του τι κάνω, ακόμα και μετά από 10 χρόνια.

Πιστεύεις πως μπορούν να υπάρξουν ακριβείς χαρακτηρισμοί για τη μουσική; Είναι σημαντικό η δουλειά ενός καλλιτέχνη να μπορεί να περιγράφεται ή και να “ταμπελώνεται”;

Όχι, δε με νοιάζει ιδιαίτερα ο χαρακτηρισμός ή η περιγραφή της μουσικής. Αυτός είναι ο ρόλος της κριτικής και των δημοσιογράφων και με ενδιαφέρει ελάχιστα. Στην πραγματικότητα, νιώθω ότι η δουλειά μου είναι η προώθηση της σύγχυσης των ειδών.

Πως γίνεται η σύνθεση μουσικής να είναι ταυτόχρονα φυσική και συναισθηματική; Ποια είναι η διαδικασία σύνθεσης που ακολουθείς;

Τα συναισθηματικά χαρακτηριστικά προέρχονται από το περιεχόμενο της αρμονίας, τις σχέσεις συγχορδιών και αντίστιξης στη σύνθεση. Η φυσικότητα προέρχεται από το φάσμα των συχνοτήτων στο οποίο δίνεται έμφαση, όπως το μπάσο και επίσης, η χρήση της έντασης κατά την ακρόαση. Η διαδικασία σύνθεσης είναι μακρά και βασανιστική και ποτέ η ίδια!

Πολλοί καλλιτέχνες έχουν πειραματιστεί με λιγότερο mainstream ήχους, όπως drone, noise, αλλά και πιο παράφωνες μελωδίες. Είναι, άραγε, θέμα μουσικής ωριμότητας, μια διαφορετική έκφραση;

Πιστεύω πως το drone και το noise είναι παντοτινοί ήχοι, οι οποίοι προφανώς προϋπάρχουν της pop μουσικής και θα ήταν κάτι, στο οποίο ο κόσμος θα “επέστρεφε” υποθέτω.

Τα “Harmony in ultraviolet” και “Radio Amor” έχουν πάρει θετικές κριτικές. Πιστεύεις ότι τα media έχουν αρχίσει να δείχνουν ενδιαφέρον, σε περισσότερο πειραματικά μουσικά είδη; Πιστεύεις ότι το κοινό τα ωθεί σε κάτι τέτοιο ή είναι μια παροδική φάση;

Δεν θα το έλεγα ότι υπάρχει αυξανόμενη αποδοχή των πειραματικών ειδών. Ως επί το πλείστον, πρόκειται για πιο “εξειδικευμένες” μορφές έκφρασης, με περιορισμένο ενδιαφέρον, εκτός των οπαδικών κύκλων. Υπάρχουν περιστασιακοί καλλιτέχνες, που καταφέρνουν να κάνουν τη διαφορά με “περίεργες” μουσικές, σε ένα γενικευμένο mainstream φάσμα μουσικής, αλλά κάτι τέτοιο είναι σπάνιο.

trehasektori

Έχεις κυκλοφορήσει δουλειές σου, που σχετίζονται με μοντέρνο χορό και εγκαταστάσεις εικόνας-ήχου. Πιστεύεις πως η τέχνη, με τη μορφή του χορού ή των εικαστικών, είναι ένας πιο εκλεκτός τρόπος έκφρασης και προώθησης της μουσικής σου; Είναι το ταίριασμα της μουσικής με το χορό και την σύγχρονη τέχνη, στο σύνολο της, μια επιδίωξη;

Ναι, πιστεύω πως για να παραμένεις ενθουσιώδης, δουλεύοντας με ήχους, πρέπει να υπάρξει ένας μεγαλύτερος “καμβάς” έκφρασης, από το να γράφεις βασανιστικούς δίσκους κάθε 2-3 χρόνια, τα οποία γίνονται mp3 και κατεβαίνουν ανώνυμα. Οπότε σίγουρα…

Ποιός θα ήταν ο ιδανικός συναυλιακός χώρος, για να παρουσιάσεις ζωντανά τη μουσική σου; Παίζουν ρόλο ο χώρος και το περιβάλλον στην εμφάνιση;

Παίζω σε κάθε είδους χώρο και γενικά, προσαρμόζω τα πράγματα στην ηχητική και την αίσθηση του χώρου. Αγαπημένος χώρος θα ήταν δωμάτιο, τύπου “black box”, με τεράστια συστήματα PA.

Πόσο καιρό περιοδεύεις; Είναι η πρώτη σου φορά στην Ελλάδα;

Δεν περιοδεύω ιδιαίτερα πολύ, αλλά παίζω ένα σεβαστό αριθμό συναυλιών το χρόνο. Είναι η τρίτη μου φορά στην Αθήνα.

Τι περιμένεις από το κοινό; Πιστεύεις ότι είναι το κοινό αρκετά ώριμο και ανοιχτόμυαλο, για να μπορέσει να συλλάβει τη δουλειά σου, όπως την σκέφτεσαι εσύ;

Δεν έχω προσδοκίες σχετικά με το τι θα έπρεπε να συλλάβει το κοινό ή πως θα έπρεπε να το συλλάβει. Μου αρέσει να κινούμαι ανάμεσα σε επίπεδα τέτοια, ώστε να προκαλώ σύγχυση στην αντίληψη και την εμπειρία. Δυνατά/σιωπηλά, γεμάτα/άδεια, ευχάριστα/οδυνηρά κλπ.

Ποιά είναι τα σχέδια για το υπόλοιπο του 2015 και το μέλλον γενικά;

Δουλεύω αρκετά στο στούντιο αυτές τις μέρες κι ετοιμάζομαι για κάποια άλλα project. Θα απέχω αυτό το καλοκαίρι, ευχαριστώ!

Διαβάζοντας ξανά τη συνέντευξη, συνειδητοποιώ πως ο Tim Hecker είναι ένας αποστασιοποιημένος καλλιτέχνης. Ειλικρινής, αυθεντικός και ουσιώδης. Μια πολύ σημαντική μορφή έκφρασης, σε εποχές κακώς εννοούμενης σύγχυσης. Με μεγάλη χαρά, λοιπόν, υποδεχόμαστε έναν πολύ σημαντικό καλλιτέχνη στα μέρη μας, για τρίτη φορά, μαζί με τους Γάλλους πρωτοπόρους της Church of Ra, Treha Sektori και τους δικούς μας HyDrone, στις 13 του μηνός, στο Romantso.

 

**Ο Tim Hecker θα εμφανιστεί στο Ρομάντσο, στην Αθήνα στις 13 Μαϊου μαζί με τους Γάλλους πρωτοπόρους της Church of Ra, Treha Sektori και τους δικούς μας HyDrone!

Αναξαγόρα 3-5, Αθήνα, Tηλέφωνο: 2167003325
www.romantso.gr

Ωρα προσέλευσης: 21:00

Σημεία προπώλησης:
-Viva.gr
http://www.viva.gr/tickets/music/romatso/tim-hecker-treha-sektori-ben-frost/
(τα εισιτήρια μέσω του viva.gr και των φυσικών του σημείων προπώλησης θα ανταλλάσονται με αναμνηστικό εισιτήριο στην είσοδο)

-Και στα φυσικά σημεία μέσω του δικτύου Viva:
Public, Seven Spots, Παπασωτηρίου, Ιανός, Reload Stores, MEDIA MARKT.

-Tickethouse
ΑΘΗΝΑ | Πανεπιστημίου 42 (εντός της στοάς)

Τιμές Εισιτηρίου:
Περιορισμένη προπώληση: 15 ευρώ
Προπώληση/Ταμείο: 17 ευρώ
Περιορισμένο διπλό εισιτήριο (Tim Hecker+Ben Frost): 28 ευρώ

Tim Hecker Official Site

 

Κάνε click εδώ για να ακούσεις τον Beater.gr σε νέο παράθυρο!
Ακολούθησε τον Beater.gr σε Facebook, Twitter και Instagram!

timhecker_2011_1

Loading...
Το FEAST μπορεί να κάνει το όνειρο σου πραγματικότητα!
Το καλύτερο τριήμερο φεστιβάλ έρχεται στο Principal Club Theater!