Skip to content

Από τον θρύλο του Detroit Derrick May στον αστέρα της σύγχρονης σκηνής Blawan!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Την Κυριακή 27 Οκτωβρίου θα απολαύσουμε μια «αναμέτρηση» της παλιάς με την νέα σχολή της techno. Το Synthetic κλείνει τα 5 και υποδεχόμαστε στο WE τον θρύλο από το Detroit Derrick May και έναν αστέρα της σύγχρονης σκηνής, τον Jamie Roberts ή αλλιώς Blawan. Μια πολλά υποσχόμενη νύχτα που θα καλύψει το φάσμα πολλών μουσικών δεκαετίων, με ένα φάσμα που θα ικανοποιήσει σχεδόν όλα τα γούστα. Ας δούμε όμως κάτι περισσότερο για τα δύο αυτά ονόματα.

Derrick May (TRANSMAT / US)

Ξεκινάμε με τον Derrick May, ένα από τα τρία ιδρυτικά μέλη της Belleville Three, που άνοιξαν νέους ορίζοντες στην ηλεκτρονική dance μουσική, αλλάζοντας τελείως το κλίμα και την μορφή της. Παρά τη μεγάλη σε διάρκεια απουσία του από οποιαδήποτε δημιουργία, η φήμη του διατηρήθηκε ακέραιη και μάλιστα κατάφερε να κάνει τους top παραγωγούς να μιλάνε για την επιρροή και την μοναδικότητα των κομματιών του. Ο ήχος του κυμαίνεται σε μια έξυπνη ισορροπία μεταξύ μιας κλιμακούμενης percussion ακολουθίας με τον ζεστό ήχο που γνώρισε στο Chicago, καλύπτοντας groove ρυθμούς από DJs σαν τον Frankie Knuckles. 

Στην ηλικία των 13, στα προάστια του Belleville, γνωρίστηκε με τον Juan Atkins, ο οποίος τον εισήγαγε μεσ’ τον κόσμο των Parliament, Kraftwerk και Gary Numan με ανταλλαγές mix tapes. Τελειώνοντας το σχολείο ο May γνώρισε τον Kevin Saunderson και το ’81, μαθαίνοντας από τον Atkins το DJing, δημιούργησαν την Deep Space Soundworks, ώστε να προωθούν και να παίζουν τα αγαπημένα τους κομμάτια σε πάρτι και clubs. Ασχολήθηκαν με τον Atkins και στην παραγωγή megamixes για το τοπικό Mojo Radio Show. Καθώς μεγάλωσε, αναγκασμένος να πηγαινοέρχεται στο Chicago, γνώρισε ένα ολότελα διαφορετικό κόσμο. Εντυπωσιάστηκε με τον ήχο και την κοινότητα της house σκηνής εκεί, από μέρη όπως το Power Plant και το Music Box, όπου έβλεπε ονόματα σαν τον Frankie Knuckles και τον Ron Hardy να μιξάρουν disco ρυθμούς σε ηλεκτρονικά πλαίσια, συμβάλλοντας σε μια πραγματική μουσική εξέλιξη. Με αυτές τις επιδράσεις και την Deep Space Soundworks, η επιστροφή του στο Detroit ήταν και η αρχή ενός club, του Music Institute. Σύντομα έγινε ένα δυνατό hub για την ολοένα και αυξανόμενη underground ηλεκτρονική, ενώ έμελλε να αλλάξει ριζικά την επόμενη γενιά, αυτή του Carl Craig, Stacey Pullen, Kenny Larkin και Richie Hawtin.

Ο Juan Atkins συνέχισε να αποτελεί τεράστια επιρροή για τον May. Όταν ο πρώτος γνώρισε την πρώτη του μεγάλη επιτυχία με τους Cybotron το ‘81, ο άλλος άρχισε να σκέφτεται σοβαρά τις ηχογραφήσεις. Έκανε ντεμπούτο με το “Let’s Go” στην Metroplex Records και μετά ξεκίνησε την Transmat, παίρνοντας το όνομα από το κομμάτι του Atkins “Night Drive (Time, Space, Transmat)”. Πίσω από το όνομα Rhythim is Rhythim και μέσω του προσωπικού label κυκλοφόρησε το καλύτερό του υλικό. “Nude Photo”, “Strings of Life”, “Kaos”, “It is what it is” και “Freestyle” στο διάστημα ’87 – ’89. Μάλιστα, ο δεύτερος τίτλος της παραπάνω σειράς, χτύπησε στην καρδιά της Βρετανικής house έκρηξης που έγινε το ’87 – ’88 και έγινε ο πρώτος Αμερικανός techno καλλιτέχνης που περιόδευσε στην Αγγλία. Η γόνιμη rave σκηνή γνώρισε τρομερή δύναμη στην τετραετία ’86 – ’90 και γρήγορα απέκτησε το δικό της στιλ, αφήνοντας πίσω την επιρροή του Detroit. Τότε ακολούθησε και μια δεκαετία τουλάχιστον, που ο May άφησε για τα καλά την παραγωγή. Συνέχισε όμως ως DJ φτιάχνοντας παράλληλα μια ισχυρή εικόνα γύρω από την Transmat. Ένα καταφύγιο για top κυκλοφορίες όπως Stacey Pullen – Silent Phase, Juan Atkins – Model 500, Carl Craig – Psyche, Kenny Larkin – Dark Comedy και υλικό από Joey Beltram και K-Alexi. Τέλος, το ’95 και για χάρη της Sony Japan συγκέντρωσε τα πιο πρωτοποριακά του κομμάτια στο Innovator και συνέβαλε με ένα τραγούδι για το video game του Ghost in The Shell. Την πιο πρόσφατη δουλειά του αποτελούν κάποια DJ mix, τα 2 Derrick May x Air το 2010 και το 2011 και το Fact Mix 339 το 2012, ενώ ο ίδιος συνεχίζει πιστά της live εμφανίσεις του ανά τον κόσμο.

Blawan (TERNESC, UK)

Κι έρχεται η σειρά για τον «νέο» ήχο. O Blawan ήδη εδώ και μια δεκαετία έχει αφοσιωθεί στην ανάδειξη του συγκεκριμένου project, στο οποίο έχει δημιουργήσει έναν δικό του techno κόσμο. Έχοντας background ως drummer, κάποιος που είναι εξοικειωμένος με τις παραγωγές του καταλαβαίνει αμέσως πόσο μέτρησε αυτό για την πορεία του. Όλη του η δισκογραφία αναδεικνύει μια φυσική έλξη σε ένα ρυθμό που είναι ευθύς, συγχρονισμένος και καμιά φορά έντονος και διακεκομμένος. 

Έχοντας τον δικό του μινιμαλισμό, με ζωηρές φωνητικές περιπτύξεις και σκληρή-groovy techno, τα labels με τα οποία έχει συνεργαστεί ο Jamie Roberts ποικίλουν. Ονόματα όπως Hessle Audio, R&S, Clone’s Basement Series, Hinge Finger και Black Sun ως Blawan και The Trilogy Tapes, Avian με άλλα καλλιτεχνικά ψευδώνυμα. Αυτές οι συνεργασίες και οι περιηγήσεις έδωσαν ένα τρομερό αέρα πειραματισμού, τον οποίο ο ίδιος εκμεταλλεύτηκε κατάλληλα. Το προσωπικό του label, TERNESC, δημιουργήθηκε το 2015 όταν αυτός μετακόμισε στο Βερολίνο και φιλοξενεί τις τελευταίες 6 κυκλοφορίες του ως Blawan. Το αναλογικά στημένο studio και οι τρομερές live εμφανίσεις του τον εξώθησαν σε νέους ορίζοντες και συναρπαστικές ηχητικές κατευθύνσεις. Συνεχίζει βέβαια να διατηρεί μια επιδέξια «κυριαρχία» και σε πιο παραδοσιακά dancefloor, που λίγο στηρίζονται στον πειραματισμό και περισσότερο στην «αγνή» και έντονη techno. Η τελευταία του κυκλοφορία “Many Many Pings” έγινε τον φετινό Οκτώβριο, αλλά το full length “Wet Will Always Dry” είναι αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις.

Πρόκειται για ένα album το οποίο αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη «κατάθεση» του μέχρι σήμερα. Το αγνοείς με δική σου ευθύνη… μιας και πραγματικά είναι ικανό να σε «ρουφήξει» ολοκληρωτικά από το πρώτο κομμάτι. Το “Klade” αποτελεί ένα ταξίδι «ωμής» ενέργειας, πάνω από αλλεπάλληλα επίπεδα ηλεκτρονικής τρέλας που σηκώνει την αυλαία για το “Careless”, διατηρώντας την επικίνδυνη, απειλητική ατμόσφαιρα με περιθώρια για μυστηριώδη φωνητικά. Προχωρώντας στο άκουσμα, το “Tasser” ανεβάζει μανιωδώς το τέμπο και την ενέργεια, σφραγίζοντας το τοπίο με ηχητικά θραύσματα και industrial noise βαρύ χτύπου. Έπειτα, έρχεται το “Vented”, ένα πιο στρωτό, «κυκλωτικό» groove το οποίο όμως συνοδεύεται με ενθουσιώδεις μελωδικές διογκώσεις, από το οποίο δεν λείπει το στοιχείο της έκπληξης. Το βαρύ και βραχύ “North” κρατάει ζωντανή την επίμονη και σκοτεινή αισθητική του δίσκου, ώστε να νιώθεις ότι ανά πάσα στιγμή ο «εκτροχιασμός» είναι κοντά. Σε μια στιγμή σχετικής ηρεμίας, με την επιστροφή των ατμοσφαιρικών φωνητικών, ακούμε το μελαγχολικό “Stell” που περιλαμβάνει ελαφρείς dub ρυθμούς. Επανέρχεται το γνώριμο κρουστικό μοτίβο του “Tasser” και του “North” με το “Kalosi”, που συμπνέει με loops που φέρνουν μια χαρακτηριστική ωστική διέγερση μέσω των μπάσων. Τα πράγματα κλείνουν με το “Nims” και τις ακολουθίες των χαοτικά συγκεκαλλυμένων percussions και μια προσέγγιση που μαζεύει απίστευτες ηχητικές γραμμές.  

Έτσι, προετοιμαζόμαστε για μια αξέχαστη συνάντηση, την Κυριακή 27 Οκτωβρίου στον πολυχώρο του WE. Αυτό το πάρτι των Synthetic δύσκολα να θες να το χάσεις!

______________________
Synthetic 5th anniversary w/ Derrick May & Blawan

Κυριακή 27 Οκτωβρίου, 23:00-08:00

Line up:
Derrick May (Transmat / US)
Blawan (Ternesc / UK)
Special Synthetic Showcase

Εισιτήρια:
15€ τα 150 πρώτα
18€ κανονική προπώληση
20€ στην είσοδο

Ηλεκτρονικά στο www.viva.gr και το πανελλαδικό δίκτυό της Viva

  • Seven Spots
  • Καταστήματα Wind
  • Viva Kiosks (Σύνταγμα & Τεχνόπολις)Τηλεφωνικά στο 11876

Hard copy εισιτήρια:

  • Stereodisc Record Shop, Αριστοτέλους 4
  • WE, Λεωφόρος Γ’ Σεπτεμβρίου & Λαμπράκη
  • Rusty Razors Barber Crew, Ναυαρίνου 2

AUTHOR

Σταύρος Περιβολάρης

Ψάχνοντας συνεχώς για κάτι καινούριο - διαφορετικό βρίσκει τα πατήματα για μια πιο δραστήρια ζωή και όταν δεν απασχολείται με κάτι ταξιδεύει νοερά. Τον δυσκολεύουν οι πόζες, οι ώρες προετοιμασίας του φαγητού και η τεμπελιά.

Loading...
Όλα τα parties και τα παράλληλα events του 60ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης!
H Lunaz Design φτιάχνει μια ηλεκτροκίνητη Rolls-Royce του 1961 και μια Jaguar του 1953!