Skip to content

SRAMAANA: Η οπτικοακουστική περιπέτεια δύο εφηβικών φίλων.

DATE

SHARE THIS ARTICLE

SRAMAANA ονομάζεται το project του Elio και του Yohann, δύο εφηβικών φίλων που ξεκίνησαν τη μουσική τους συνεργασία το 2017. Έκτοτε, η μουσική τους περιέργεια οδήγησε στη δημιουργία του οπτικοακουστικού αυτού project, το οποίο μάλιστα μετράει ήδη μια τριετή παρουσία στο δισκογραφικό χώρο της ηλεκτρονικής. Ολοκληρώνουν τις συνθέσεις τους με απολαυστικά visuals και video clips, εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένα από τους ίδιους κι αυτό αποτελεί ένα αναπάντεχα ικανοποιητικό, συνεργατικό και δημιουργικό επίτευγμα για τους ίδιους.

Προσδίδοντας κινηματογραφικότητα στον τεχνοσαμανιστικό ήχο τους, προσκαλούν τους ακροατές σε ένα ταξίδι στο χρόνο, σε δυστοπικά, πιθανά μέλλοντα, έχοντας μια μουσική βάση σμιλεμένη από techno κι electronica. Πιστοί στο σχέδιο τους και σε συνέχεια της φουτουριστικά μυστικιστικής τους διαδρομής, συνεχίζουν τις εξερευνήσεις αποτυπώνοντας τις συγκυρίες και τις τάσεις του χρόνου στον οποίο γράφουν. Έτσι, τελικά, φτάσαμε στο Endless Levitation, τη συνέχεια του Dystopic Odyssey, που κυκλοφόρησε από την Skryptöm σε ψηφιακή μορφή στις 17 Ιουνίου. Περισσότερα, όμως, για τη φύση του project και της τελευταίας κυκλοφορίας μαθαίνουμε από τις απαντήσεις τους παρακάτω:

Θα θέλατε να μας πείτε λίγα πράγματα για το πώς ξεκινήσατε;

Ξεκινήσαμε με την παραγωγή της ηλεκτρονικής μουσικής περίπου 10 χρόνια πριν, χωριστά ο καθένας μας.

Elio: Πάντοτε έπαιζα μουσική. Ξεκίνησα πολύ νέος με κρουστά και αποφάσισα να μπω στο ωδείο στην ηλικία των 18 χρονών. Τότε ήταν που ανακάλυψα τον κόσμο των synthesizers και του eurorack. Έχω επίσης πτυχίο από εκεί, που μου επιτρέπει να διδάσκω. Εκτός αυτού, δουλεύω κι ως τεχνικός ήχου σε συναυλιακό χώρο.

Yohann: Είμαι εντελώς αυτοδίδακτος. Ανακάλυψα καταλάθος το Ableton στα 13 μου και εθίστηκα πλήρως στον κόσμο της ηλεκτρονικής μουσικής και της παραγωγής.

Πώς ξεκίνησε αυτό το οπτικοακουστικό project και ποιος ο σκοπός του;

Είμαστε φίλοι από την εφηβεία μας, αλλά ο κοινός μας έρωτας για την μουσική ξεκίνησε το 2017, όταν προβάραμε ζωντανά σε μια συναυλία της δισκογραφικής System 11 – ονομαζόμενη πλέον ως Melifera. Το κοινό μας πάθος και η αλληλοσυμπλήρωση μας έκαναν να γράφουμε περισσότερη μουσική μαζί. Και, στο τέλος αυτού του χρόνου, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το SRAMAANA. Όμως, το 2020, νιώσαμε πως μπορούμε να επεκτείνουμε τα όρια αυτού του εγχειρήματος πιο πέρα.

Την ίδια στιγμή, γνωρίσαμε τον Electric Rescue που μας βοήθησε να κυνηγήσουμε τις ιδέες μας και τότε ακριβώς ήταν που ανακαλύψαμε τον κόσμο των γραφικών, του 3D και του VJing. Αυτός ο κόσμος ήταν το τελευταίο κομμάτι του παζλ που χρειαζόμασταν για να μεταφέρουμε τους ακροατές σε μια νέα πραγματικότητα, όπου η techno/electronica μιξάρεται στη βάση του οράματός μας. Μας δόθηκε το βήμα για να δημιουργήσουμε ένα μοναδικό concept σχετικό με τον μυστικισμό, το ταξίδι στο χρόνο και τις δυστοπικές ατμόσφαιρες.

Πώς θα περιγράφατε την μουσική σας ταυτότητα;

Ο ήχος μας βρίσκεται στο σταυροδρόμι μεταξύ της dancefloor techno, της IDM και της κινηματογραφικής μουσικής. Είμαστε ειλικρινείς σε αυτό και δε θα θέλαμε να συμπεριληφθούμε μόνο στην techno κατηγορία. Μας εμπνέουν πολλά διαφορετικά πράγματα. Είτε στην ηλεκτρονική μουσική με drum and bass, industrial και groovy techno, electronica, αλλά κι επίσης ακουστική μουσική όπως rock, jazz και oriental.

Η ιδέα, φυσικά, είναι να μην περιοριστούμε σε ένα στιλ και να συνεχίσουμε να προσπαθούμε να «αναμειγνύουμε» όσα μας επηρεάζουν. Με τον καιρό, καταφέραμε να φτιάξουμε ένα δικό μας σύμπαν που τείνει να «μαζεύει» ένα κοινό με διαφορετικά backgrounds, αν και έχουμε ακόμα πολλά να εξερευνήσουμε για να μεταδώσουμε επιτυχώς αυτό που θέλουμε και πιο σωστά.

Πού μας πάει αυτό, το επόμενο κεφάλαιο του ταξιδιού; Ηχητικά και αισθητικά.

Το κεφάλαιο αυτό έχει σχεδιαστεί από την μία για το dancefloor με κομμάτια με δυαδικό, ανάγλυφο, σαμανιστικό ρυθμό και, από την άλλη, μια αγνή, στοχαστική κινηματογραφική εξερεύνηση, που διατίθεται τόσο για να «χαθείς» μέσα από αυτό αλλά, ταυτόχρονα, εμμένοντας στην εικόνα ξεκινάει μια μικρού μήκους ταινία για το μέλλον. Το βιντεάκι που ετοιμάσαμε οδηγεί το κοινό στη συνέχεια της αποστολής δυο χρονοταξιδευτών, με το πρώτο να είναι το Dystopian Odyssey, που κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2021. Επιθυμούμε να προσφέρουμε μια πλήρη, έγγραφη οπτικοακουστική δουλειά με κάθε κυκλοφορία μας στην Skryptöm μέχρι το τελικό album που θα είναι και το φινάλε αυτού του οπτικού ταξιδιού.

Ποιο είναι και πώς εμπνευστήκατε το όραμα του τελευταίου EP;

Το γεγονός ότι έχουμε μια οπτικοακουστική προσέγγιση μας δίνει την ώθηση να προσδίδουμε νόημα σε ο,τι κάνουμε, είτε αυτό είναι στη σύνθεση, στη σειρά ή στους τίτλους. Εμπνεόμαστε κυρίως από το δυστοπικό σύμπαν, ενός είδους σκοτεινής επιστημονικής φαντασίας κι αυτό ισχύει για τις περισσότερες δημιουργίες μας. Η επικαιρότητα (ο ερχομός της τεχνητής νοημοσύνης, το κίνημα του transhumanism, η κλιματική αλλαγή κτλ) προσθέτει νόημα στην τέχνη μας. Θέλουμε να αντανακλάσουμε την συλλογική φαντασία της εποχής μας.

Μέσω αυτής της κυκλοφορίας, θεωρείτε πως εδραιώσατε το μουσικό σας στιλ ή ακόμα εξερευνείτε;

Έχουμε πολλά να δώσουμε ακόμα σε σχέση με το μουσικό στιλ, μιας και αυτό αντιπροσωπεύει μονάχα ένα κομμάτι των επιρροών μας και του τι μπορούμε να κάνουμε. Θέλουμε να κάνουμε τα μέγιστα από αυτό που επιλέξαμε ώστε να το αναπτύσσουμε διαρκώς. Ο στόχος μας είναι να ανανεωνόμαστε σύμφωνα με τις τάσεις, τις εμπνεύσεις και τις διαθέσεις μας, διατηρώντας όμως την καλλιτεχνική μας χροιά για να στιγματίσουμε μια στιγμή, μια εποχή. Το πιο σημαντικό, πάντως, είναι ότι μας συγκλονίζει και παραμένει ειλικρινές.

Θα θέλατε να μοιραστείτε κάτι σχετικό με τη διαδικασία της σύνθεσης, τα βήματα και τις επιρροές;

Δουλεύουμε 99% σε modular ή μικρόφωνα (ηχογραφήσεις στην εξοχή, μικρόφωνα επαφής) και μετά το στήνουμε σε Ableton, με ένα μεγάλο μέρος επεξεργασίας και μιξαρίσματος. Είμαστε αφοσιωμένοι στο να παραλάβουμε τον καθαρότερο δυνατό ήχο από τις πηγές ήχου για να εκκινήσουμε τη διαδικασία. Η επεξεργασία είναι όπως βάζουμε την επικάλυψη στο κέικ, αποφεύγοντας τη διόρθωση λαθών που θα μπορούσαν να αποφευχθούν στη σύνθεση των πηγαίων ήχων.

Υπάρχει κάτι που σας κάνει περήφανους και χαρούμενους με το δρόμο που επιλέξατε;

Είμαστε περήφανοι για το ότι δημιουργήσαμε τα δικά μας video. Είμαστε παθιασμένοι με το 3D, τα βίντεο και την επεξεργασία βίντεο, πράγμα που μας επιτρέπει να κάνουμε τα δικά μας και να συμπληρώσουμε τις ικανότητές μας και να εμβαθύνουμε στο σύμπαν SRAMAANA, μιξάροντας εικόνες και ήχους. Η συνάντηση με τον Electric Rescue, με τον οποίο είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι και στο ανθρώπινο και στο επαγγελματικό επίπεδο, μας οδήγησε παραπέρα στην τέχνη μας, αναπτύξαμε νέες δεξιότητες και πάντα με την αυτοπεποίθηση και το όραμα που μας παρακινεί.

Και, τέλος, ποιο είναι το πιο διασκεδαστικό κομμάτι του project και πώς αυτό αντανακλάται σε αυτήν την κυκλοφορία;

Απολαμβάνουμε να παίζουμε ζωντανά ή σε ένα υβριδικό DJ set, όπου και μπορείς να δεις πως νιώθει το κοινό σου. Αλλά αυτό που μας αρέσει πιο πολύ είναι να φτιάχνουμε πράγματα στο studio. Εκεί μπορούμε να βάλουμε ήχους στα συναισθήματά μας, μια εικόνα για τον φανταστικό μας κόσμο. Μας επιτρέπει να εξερευνήσουμε διαχειριζόμενοι τα διαθέσιμα εργαλεία μας, όπως το modular synth που είναι το σημείο αναφοράς του project. Και, τέλος, μας επιτρέπει ακόμα να έχουμε μια αληθινή αποτύπωση του ήχου μας και να δημιουργήσουμε κάτι ενιαίο.

______________________

Περισσότερα για τους SRAMAANA θα βρείτε στο SoundCloud.

English


SRAMAANA: An audiovisual adventure of two teenage friends.

SRAMAANA is the name of the project of Elio and Yohann, two teenage friends who started their musical collaboration in 2017. Since then, their musical curiosity led to the creation of this audiovisual project, which already counts a three-year presence in the electronic music record spectrum. They enhance their compositions with delightful visuals and video clips, entirely made by themselves and this counts as a surprisingly satisfying, collaborative and creative achievement for them.

Bringing cinematography to their techno-shamanistic sound, they invite listeners on a journey through time, to dystopian possible futures, with a musical base sculpted from techno and electronica. Faithful to their plan and in continuation of their futuristic mystical path, they continue their explorations capturing the circumstances and trends of the time in which they write. And so, we finally get to Endless Levitation, the sequel to Dystopic Odyssey, released by Skryptöm digitally on June 17th. However, we learn more about the nature of the project and the latest release from their answers below:

Can you tell us a little bit of your background?

We started with electronic music production about ten years ago, yet individually at first.

Elio: I was always playing music. I started very young with percussion, and decided to enter at the conservatory at the age of 18 years old. It was then I discovered the world of synthesizers and eurorack. I have a certified diploma from the conservatory in MAO, which allows me to give lessons today. Besides that, I also work as a sound technician in a concert hall.

Yohann: I’m completely self-taught. I discovered by mistake Ableton live at the age of 13 years old, and I totally became addicted to the world of electronic music and production.

How did this audiovisual project started and what is its purpose?

We’ve been friends since we were teenagers, but our musical crush started around 2017, when we did a jam live at a system 11 records gig (which is now the excellent Melifera records label). Our common passion and our complementarity made us produce more music together. And, at the end of this year, we decided to create the SRAMAANA project. But in 2020, we felt that we could push the boundaries of this project even more.

At the same time, we met Electric Rescue who helped us pursue our ideas and that was the moment we discovered the world of visuals, 3D and VJing. This new world was the missing piece to transfer the listeners in a new zone, where techno/electronica music is mixed on top of our own vision. It gave us the step to create a unique concept around mysticism, time travel and dystopic atmospheres.

How would you describe your musical identity?

Our music is at a crossroads between dancefloor techno, iDM and cinematic music. We are very sincere in our music, and we like not to be identified only with a techno category. We are inspired by many different things. Whether in electronic music drum and bass, industrial techno, groovy techno, electronica, but also acoustic, such as rock, jazz or oriental music.

The idea, of course, is not to be restricted to a style and try to mix everything that affects us. Over time, we have succeeded in creating a universe of our own which seeks to bring together an audience from different backgrounds, but we still have a lot to explore in order to successfully transcribe what we want in concrete terms.

Where does this, the next chapter of the journey, take us? Sonically and aesthetically.

This chapter is cut both for the dancefloor with tracks with a binary, textured, shamanic rhythm, but also for the pure contemplative cinematic journey, which lends itself just as much to being carried away on the track but which, by sticking to the image, lays the beginnings of the short film of the future. The clip we made leads the public on the continuation of the quest of the two time travelers with the first clip being Dystopian Odyssey, released in May 2021. We want to bring a complete and scripted A/V work on each Skryptöm release until the album that will mark the end of this visual work.

What is and what inspired your vision on the latest EP?

The fact of being in an audiovisual approach pushes us to give meaning to our pieces, whether it is in the composition, the order of the pieces, the titles. We are mainly influenced by the dystopian universe, a kind of dark sci fi and this for most of our creations. Everyday news (the advent of artificial intelligence, transhumanism, global warming etc) pushes us to give meaning to our art. We really want to reflect the collective imagination of our time.

Through this release, do you think you have established your musical style or are you still exploring?

We still have a lot to give in terms of musical style, this represents only a part of our influences and what we do. We want to make the most of our recipe in order to constantly improve it. The goal is to renew ourselves according to the trends, our inspirations, our moods, but all the while keeping our artistic touch in order to mark a moment, an era. The most important thing is that it makes us vibrate and that it remains sincere.

Would you like to share something about the composition process, the steps and the influences?

We work 99% of our sources with modular, or with microphones (field recording, contact microphones) and then we do the arrangement in Ableton, with a big part of processing and mixing. We are committed to creating the cleanest possible sound sources to facilitate the process. Putting the icing on the cake with processing rather than processing to clean up mistakes that could have been avoided in the creation of our sources.

Is there something that makes you proud and happy with the path you’ve taken?

The thing we are most proud of is that we created our own videos. We are passionate about 3D, video and video editing, which allowed us to make our own videos and thus complement our skills and deepen the SRAMAANA universe mixing image and sound. The meeting with Electric Rescue, which we are very happy with both humanly and professionally, led us to go even further in our art, and develop new skills, always with his confidence and vision to motivate us.

And, finally, what is the most fun part you have as a project and how is it reflected in this release?

We really enjoy performing live or in a hybrid dj set, that’s where you can see how the audience feels. But what we like most is to create in the studio. It’s where we can put sounds to our emotions, an image to our imaginary world. It allows us to explore through our tools such as the modular synth which is the cornerstone of our project. And, finally, it allows us to have a real reflection on our sound and to create something singular.

______________________

More about SRAMAANA on their SoundCloud profile.

AUTHOR

Σταύρος Περιβολάρης

Ψάχνοντας συνεχώς για κάτι καινούριο - διαφορετικό βρίσκει τα πατήματα για μια πιο δραστήρια ζωή και όταν δεν απασχολείται με κάτι ταξιδεύει νοερά. Τον δυσκολεύουν οι πόζες, οι ώρες προετοιμασίας του φαγητού και η τεμπελιά.

Loading...
Beater Essentials #75: Τα τραγούδια της εβδομάδας!
Οι Calexico επιστρέφουν στη Θεσσαλονίκη!