Skip to content

Η επετειακή κυκλοφορία της Skryptöm και μια γνωριμία με το label.

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Ο Electric Rescue, δημιουργός της Skryptöm, προσκαλεί για την 50η κυκλοφορία μερικούς εξαιρετικούς καλλιτέχνες που ενέπνευσαν και διαμόρφωσαν τον ήχο του label από την πρώτη κιόλας μέρα. Με αυτήν την επετειακή συλλογή, ο Electric Rescue σκοπεύει να καλύψει όλο το εύρος της techno όπως εκφράστηκε από τους πρωτοπόρους της σκηνής, σαν τον Scan X, μέχρι το έργο ταλέντων της νεότερης γενιάς όπως ο KUSS. Η κυκλοφορία ονομάζεται “Gathering Generations” και θα είναι διαθέσιμη επίσημα στις 15 Ιανουαρίου, σε ψηφιακή μορφή και σε βινύλιο.

Αντιπροσωπεύει όλο το φάσμα του ήχου που μπορεί κανείς να ακούσει στην Skryptöm και είδη όπως deep ή banging techno, ambient ή electro. Rrose, Umwelt, Amotik, Anechoic είναι κάποια από τα ονόματα που ανέλαβαν τα remix στα κομμάτια του Electric Rescue από το “Esquisse du Nouveau Monde” και γίνεται ακόμα καλύτερο, διότι υπάρχουν 5 ακόμα ειδικές συνεργασίες του ίδιου με τους Zadig, Scan X, Joton, Dyspal και KUSS. Ένα γεγονός που δίνει αναμφίβολα δύναμη στο label στάθηκε υπέρ-αρκετό για να γνωρίσουμε, όσο καλύτερα μπορούμε, τη δουλειά, το όραμα και τον χαρακτήρα μιας πραγματικής μουσικής οικογένειας.

Ποια ήταν τα πρώτα βήματα του label και πώς ήρθε η ιδέα;

Αποφάσισα να δημιουργήσω την Skryptöm το 2006, ύστερα από το πρώτο μου label την Calme Records που «έτρεχε» από το ’98. Έμαθα πολλά πράγματα από εκεί, έκανα πολλά λάθη και τώρα αυτό το κάνω με την καρδιά μου και όχι τόσο υπέρ-επαγγελματικά. Αποδείχθηκε επιτυχές, καθώς και ο ήχος της techno εξελισσόταν σε αυτή την περιόδο κι έβρισκα τον εαυτό μου με νέες ιδέες κι ένιωθα πως έπρεπε να το «σπρώξω» κάτω από ένα αληθινό label, το οποίο θα εξελίσσει την καριέρα των καλλιτεχνών και θα δημιουργεί μια προσωπική ταυτότητα.

Ποια είναι η φιλοσοφία της Skryptöm και τι υποστηρίζει;

Δεν θέλω να είναι ακόμα ένα label που θα κάνει κυκλοφορίες ή θα αναδεικνύει την προσωπική μου καριέρα, ή θα βγάζει πολλά album για μεγαλύτερο κέρδος, αλλά ένα αληθινό. Σκοπός της δημιουργίας ήταν να αναπτυχθεί μια καλλιτεχνική ομάδα, μια οικογένεια με πραγματική ταυτότητα, φέρνοντας νέους μουσικούς που έχουν έναν ήχο κι ένα περιβάλλον που αγαπώ, ώστε να τους βοηθήσω να εξελιχθούν και να χτίσουν μια βάση για μια μακρά καριέρα. Όπως ο Traumer, ένας από αυτούς που ωθώ από την αρχή, μαζί με Julian Jeweil, Maxime Dangles, Moteka, Kmyle κι άλλους.

Επίσης, με την Skryptöm ήθελα τα albums να λένε μια ιστορία στο κοινό και να μην είναι φτιαγμένα μόνο για το dance floor. Ακόμα, έχω κι ένα πειραματικό «τμήμα» που ονομάζεται Skryptöbox, τα Skryptöm collectives και κάποια πιο ιδιαίτερα παρέα με τους καλλιτέχνες. Εν τέλει, η δημιουργία αυτή με βοήθησε να φτιάξω μια αληθινή ομάδα για εξερεύνηση κι ανάπτυξη με πολλούς τρόπους.

Τι θεωρείς ως την μεγαλύτερη επιτυχία;

Η πρώτη κυκλοφορία ήταν η μεγαλύτερη οικονομική επιτυχία. Όμως για ‘μένα, η μεγαλύτερη είναι πως μετά από 14 χρόνια είμαστε ακόμα εδώ, με φρέσκες ιδέες κι ανάπτυξη πολλών projects, σχετικά με audiovisuals, καλλιτεχνικό πειραματισμό κι άλλα που είναι στο πρόγραμμα του label. Και επιπλέον, η μεγαλύτερη και η καλύτερη για ‘μένα, είναι ότι πετύχαμε με όλους τους καλλιτέχνες να φτιάξουμε μια πραγματική οικογένεια, με το κάθε νέο μέλος που καλωσορίζουμε να είναι τρομερά χαρούμενο και να μην νιώθει απομονωμένο.

Πώς θα περιέγραφες τον ήχο και πώς εξελίσσεται ανά κυκλοφορία;

Οι βάσεις του label είναι στην techno και στη rave αίσθηση, βασιζόμενο και σε μια κουλτούρα διαφορών. Με το χρόνο θα διευρύνουμε το μουσικό μας στιλ και θα πειραματιστούμε με πολλούς τρόπους. Μπορούμε να παράγουμε techno, industrial techno, electro, electronic ambient και breaks, σαν αυτά από το επερχόμενο album του Dyspal κι άλλα είδη ακόμα, με αποτέλεσμα να γίνεται ένα label ηλεκτρονικής μουσικής χωρίς όρια. Ήταν πιασάρικη η περιγραφή από την F Communications “electronic with no limits“, ώστε να επιτρέψω στον εαυτό μου να το χρησιμοποιεί για να παρουσιάσει τη δουλειά μας. Η συγκεκριμένη με ενέπνευσε και στον τρόπο που έχτισε μια δυνατή ομάδα καλλιτεχνών με μια cool φιλοσοφία πειραματισμού και εκλεκτικισμού.

Θα ήθελες να μας ξεναγήσεις στις κυκλοφορίες; Τι μπορούμε να ακούσουμε ή ποια κομμάτια ή album θα πρότεινες σε κάποιον πρωτάρη;

Είναι πραγματικά αδύνατο να επιλέξω κάποιο έναντι άλλου, μιας και τα αγαπώ όλα το ίδιο. Μερικά EPs δεν έχουν αντέξει πολύ στο χρόνο και δεν είναι φρέσκα πλέον, αλλά αυτό που με κάνει απίστευτα περήφανο ακόμη είναι πως όταν επιλέγω κάποια από αυτά για να το ξανακούσω, είναι φρέσκο με έναν τρόπο που μου θυμίζει τις ιστορίες που «λέγαμε» στους ακροατές, όταν ήταν ειλικρινές και η διαχρονικότητά του είναι για ‘μένα ένα προσωπικό επίτευγμα. Το ότι θέλω πάντοτε να λέω κάτι σε ένα album είναι πιο σημαντικό από το να είναι βουτηγμένο στο concept. Όχι! Το πρώτο είναι να εξιστορείς κάτι στο κοινό και να το συντροφεύεις σε ένα όμορφο «ηλεκτρονικό ταξίδι» για καιρό. Πιστεύω να αντέξουν στο χρόνο και όλα μας τα album να γίνουν διαχρονικά. Οπότε, πηγαίνετε να τα ακούσετε κι αν θέλετε να χορέψετε βάλτε τα EPs! 🙂

Ποιοι καλλιτέχνες βρίσκουν μια θέση στη Skryptöm;

Όλοι είναι ευπρόσδεκτοι αρκεί να με αγγίζει η μουσική τους, που είναι και η βασική συνθήκη. Δεύτερον, να είναι cool, χαλαροί, δημιουργικοί και μακριά από εγωισμούς στην σχέση μας και να είναι απλοί. Αυτές τις μέρες είναι πραγματικά δύσκολο να λάβουμε demos από γυναίκες και βλέπουμε τον κόσμο να διαμαρτύρεται για το ότι είναι απούσες από τα labels, όμως το κοινό πρέπει να καταλάβει ότι δυστυχώς οι γυναίκες δεν κάνουν τόση μουσική όσο οι άντρες. Αυτό πρέπει να αλλάξει και να ανεβάσουν την αυτοπεποίθησή τους, να δημιουργήσουν και να στείλουν τη μουσική τους μιας και είμαστε super ανοιχτοί στις γυναίκες της σκηνής: Να είστε ο εαυτός σας, να είστε δημιουργικές, να έχετε αυτοπεποίθηση και να στέλνετε! Και οι άντρες επίσης, όλοι είναι ευπρόσδεκτοι.

Εκτιμώ όταν οι καλλιτέχνες είναι εκλεκτικοί, επειδή έτσι μπορούν να εξελιχθούν και να διατηρηθούν, είναι δύναμη το να λειτουργείς έτσι. Στην Skryptöm δεν κάνω συνεργασίες για μια μόνο κυκλοφορία, μιας και επιλέγω και προτιμώ μια μακρά συνεργασία και προσπαθώ πραγματικά να τους ωθήσω.

Φτάνοντας στην 50η επετειακή κυκλοφορία, βλέπουμε μια συνάντηση καλλιτεχνών που διαμόρφωσαν τον ήχο του label. Πώς συμμετέχουν οι νεότεροι σε αυτό και ποια θεωρείς την σημαντικότερη προσφορά τους;

Σε ένα label όλοι οι καλλιτέχνες από όλες τις γενιές είναι σημαντικοί, μιας και μπορούν να φέρουν τη δικιά τους προσωπικότητα και να δώσουν κάτι φρέσκο στους παλιότερους, που με την σειρά τους μοιράζονται τις εμπειρίες τους κι έτσι όλοι γίνονται πιο δυνατοί. Ισχύς εν τη ενώσει, είναι απλό, ως ένας συνδυασμός από εμπειρίες και νέο ταμπεραμέντο. Όλοι πρέπει να εκφράσουν κάτι αληθινό και βαθύ στην μουσική τους, με έναν ειλικρινή κι εποικοδομητικό τρόπο. Με την Skryptöm ήθελα πραγματικά να συγκεντρώσω όλες τις γενιές, γιατί η καθεμιά έχει κάτι να προσφέρει και να δυναμώσει το label και αν αυτό είναι ισχυρό από μόνο του, όλοι έχουν μια γερή βάση. Είναι μια λογική κι απλή σχέση που φέρνει γαλήνη.

Είναι εύκολο να κρατήσεις επαφή με την ποικιλία της μουσικής εκεί έξω; Ποιες είναι οι αξίες που βοηθούν το label να γεφυρώσει τα χάσματα μεταξύ γενεών ως προς αυτό;

Ψάχνω πάντοτε για μουσική, καθημερινά, παθιάζομαι με το καινούριο, τους πειραματισμούς, την μουσική από το μέλλον οπότε αυτό είναι και το βασικό. Και μιας και συνέβαλα στην αλληλεπίδραση μεταξύ των καλλιτεχνών στο label αυτό βοήθησε να γίνουμε αληθινοί φίλοι, εμού συμπεριλαμβανομένου επίσης και με το να είσαι μια οικογένεια ανταλλάσσεις ευκολότερα τα πάντα. Όχι μόνο μουσική, αλλά και ιδέες από την ζωή, όπως κάνουν οι φίλοι ή τα αδέρφια σαν skryptöpote. “Pote” στα Γαλλικά σημαίνει «καλός φίλος» οπότε τους ονόμασα έτσι! Τα χάσματα μεταξύ των γενεών υπάρχουν από την φύση τους, όμως όχι, για ‘μας δεν υπάρχει κάτι τέτοιο: Είναι ένας τόπος χωρίς διαφορές ή στιγματισμό των γενεών, είναι μια ομοσπονδία από skryptöpotes.

______________________

Προπαραγγείλτε την 50η επετειακή κυκλοφορία και απολαύστε τον κατάλογο του label στο προφίλ της Skryptöm στο Bandcamp.

English


Skryptöm’s anniversary release and an acquaintance with the label.

Electric Rescue, founder of Skryptöm, invites for its 50th release a list of exceptional artists that have inspired and shaped the label’s sound since day one. With this anniversary compilation, Electric Rescue aims to cover all aspects of techno as expressed by the early pioneers like Scan X to the new generation’s talents like KUSS. This release is called “Gathering Generations” and will be officially available in 15th of January, in digital format and vinyl.

Represents all the sounds that someone could listen to on Skryptöm since its first release, from deep to banging techno, from ambient to electro. Rrose, Umwelt, Amotik, Anechoic are some of the artists who took on remix duties on tracks taken from Electric Rescue’s recent “Esquisse du Nouveau Monde” album while this fantastic package gets completed with five special collaborations by Electric Rescue with Zadig, Scan X, Joton, Dyspal, and KUSS. This fact proves, undoubtedtly, the strength of the label and gave us the chance to know, in the best way possible, the work, the vision and the character of a real music family.

What were the first steps of the label and how did the idea pop out?

I decided to create Skryptöm in 2006 after my first label Calme Records, which was running since 1998. I learned many things from this one, made a lot of mistakes and now I am doing it with my heart and not super professionally. This proved successful, as the techno sound evolved in that period and me having new ideas, I felt I should push into a real label which will develop artist’s career and create a personal identity. So I decided to start a new adventure with Skryptöm.

What is Skryptöm’s philosophy and what does it stand for as a label?

I want the label not to be just another one that makes releases and creates visibility for my own career, or release a lot of records and earn money from that, but a real one. I created Skryptöm to develop an artist pool, a family with real identity, bringing newcomers that have a sound and universe that I love and help them grow and build a strong identity for a long, personal career. Like Traumer for example, who is one of the most artists I push from the beginning along with Julian Jeweil, Maxime Dangles, Moteka, Kmyle and some others.

With Skryptöm I also wanted for the albums to tell stories to the public and not only dance floor made EPs. I also have an experimental part called Skryptöbox, Skryptöm collectives and some other special ones with the artists from the label. So, I created this one to form a real team for research and to develop in different ways.

What do you consider as your biggest success?

The first release was the biggest economic success. But for me, the biggest one is that after 14 years we are still here, fresh and developing more and more projects like audiovisuals, artistical experimentation and more that are in the label’s pipeline. And secondly, the biggest and which I consider the best, is that we succeed with all the artists to create a real family and each new member that joins the team is always super happy and doesn’t feel alone.

How would you describe its sound and how is it progressing release by release?

The label’s roots are the techno and rave feeling based on the culture of differences. In time, we will expand our music style range and experiment in many ways. We can produce techno, industrial techno, electro, electronica ambient, breaks like the ones from the forthcoming album from Dyspal and many more that now it’s becoming an electronic music label without any limits. It was the catchy words from F Communications “electronic with no limits“, but as they were one of my many influences, I allowed myself to use this way of proposing our work nowadays. This label was also influential for the way they built a strong team of artists and cool philosophy of experimentation and eclecticism.

Would you like to take us on a short trip through your catalogue? What can we listen to here and what tracks or albums would you recommend for a first-timer?

It’s really impossible to choose one over the other, as I love them all. Some EPs have aged and are not so fresh anymore, but what still makes me super proud is that when I choose any album to re-listen it’s fresh in a way that tells me when we really told stories to the people, when it was sincere, its timelessness that stands for a personal victory as well. My feeling to always tell something in an album is more important than being super conceptual and forget the other. No! First point is to tell something to the public and take it to a nice electronic journey for a loong time. I hope that this will stay in time and all Skryptöm albums will be timeless. So, go and listen them all and if you want to dance check the EPs! 🙂

What type of artists are welcomed to the label?

All artist are welcome as long as they touch my heart with their music, which is the primary condition. Secondly, to be cool, relaxed, creative and put their egoes away from our relationships and to be simple. In these days, it’s really difficult to have demos from women and people are shouting about how the women are absent from the labels, but the public has to know that sadly, women make less music than guys. This has to change and they have to boost their confidence, create and send their music as we are super open to the women in the scene: be yourself, be creative, be confident and send it out! Men as well, everybody is welcome in our label.

I appreciate when artists are being eclectic, because that’s how they can evolve and stay in time, as it’s a strength to be one. In Skryptöm I’m not doing one shot artist release since I choose to prefer a long time collaboration and I really try to push them.

Coming over to the 50th-anniversary release, we see a “gathering” of artists that shaped the sound of the label. How do the newer artists assist on that and what do you consider as their most significant contribution?

In a label all artists from all generations are important, since they can bring their own personality and give a fresh air to the oldest ones, who in turn can share their experiences and all can become stronger. Union makes strength, it’s simple, as a combination of experiences and fresh feelings. Everybody has to express something true and deep in music, in a sincere and constructive way. With Skryptöm I really wanted to gather all the generations because each has something to bring and make the label stronger and if the label is itself strong, all have a strong basis. It’s a logical and simple relationship that provides serenity.

Is it easy to be up to speed with the variety of musical styles out there? What are the qualities that help the label to bridge the gaps between the generations?

I am always digging for music, everyday, I’m passioned by the new, experimentations, music from the future, so that’s a first point. And as I cultivated the exchanges between the artists from the label, this exchange helped them to become real friends, myself included and by becoming a family it’s easier to exchange everything. Not only music, but ideas from life, like friends or brothers, like a skryptöpote. “Pote” in French is “good friend” so I named them like this! Gaps between generations exist naturally, but no, for us there is no gap: It’s a land without differences or marks between generations, it’s just a federation of skryptöpotes.

______________________

Pre-order the 50th anniversary release and enjoy the label’s catalogue in the Skryptöm Bandcamp profile.

AUTHOR

Σταύρος Περιβολάρης

Ψάχνοντας συνεχώς για κάτι καινούριο - διαφορετικό βρίσκει τα πατήματα για μια πιο δραστήρια ζωή και όταν δεν απασχολείται με κάτι ταξιδεύει νοερά. Τον δυσκολεύουν οι πόζες, οι ώρες προετοιμασίας του φαγητού και η τεμπελιά.

Loading...
50 Χρόνια Kraftwerk: Ένα αφιέρωμα γι΄αυτούς που άλλαξαν για πάντα την πορεία της μουσικής!
Artpeckers: Ελληνική μυθολογία και πρωτότυπες δημιουργίες μέσα από τη γλώσσα του σύγχρονου design!