Ο Emmanuel είναι ένας άξιος εκπρόσωπος της techno μουσικής!
Κείμενο: Δήμητρα Σαμσάκη
Lives εμφανίσεις και street performances, υποδεχόμενοι καλλιτέχνες από Ελλάδα και εξωτερικό, ήχοι που ξυπνούν από ηλεκτροβόρες οκτάβες, μέχρι και κλασσικές σονάτες, πανιά που κρυφοκοιτάζουν μέσα από ρεύματα που αγγίζουν από τον σουρεαλισμό μέχρι και τον ντανταϊσμό και όλα αυτά, με πυρήνα την αγορά Καπάνι. Μια πλακόστρωτη γειτονιά που αναγεννάται μέσα από αμφιθυμίες μεταξύ της ρετρό και μοντέρνας αισθητικής, μεταξύ των αρωμάτων και των γεύσεων των πάγκων της και των new generation, παρφουμαρισμένων με φρέσκα ερεθίσματα, καλλιτεχνών της. Είναι το Kapani Project και ζωντανεύει για δεύτερη χρονιά, υπενθυμίζοντας πως η πολιτιστική γραμμή της γειτονιάς αναπνέει και αναβιώνει πλάι σε σύγχρονους ρυθμούς, εικόνες, ακούσματα και ανθρώπους και επιβεβαιώνοντας όλους τους αστικούς μύθους.
Ο Βερολινέζος Emmanuel είναι ένας από τους επίτιμους καλλιτέχνες που θα συναντήσουμε πάνω στο Alternative Stage του Kapani Project, πηγή έμπνευσης για σπουδαίους εκπρόσωπους της σύγχρονης techno και house μουσικής και φημισμένος για το ασυμβίβαστο ύφος της μουσικής του. Λίγο η Μέκκα της ηλεκτρονικής μουσικής, λίγο οι τάσεις της και λίγο η ασφάλεια της ARTSRecords, συνέθεσαν το ρεπερτόριο της συζήτησής μας εν όψει της επερχόμενης φιέστας.
Ποιός ήταν ο λόγος που σε ώθησε να ενασχοληθείς με την techno; Νομίζεις πως η techno θα έχει μία πιθανή αναγέννηση και επιστροφή;
Η techno ήταν πάντα στο DNA μου. Όταν ξεκίνησα να φτιάχνω δίσκους ήμουν 16 χρονών. Προσωπικά, δεν ήξερα ούτε που όδευα ούτε τι έκανα. Αντιθέτως, πολλοί φίλοι μου τότε με πάνω απο 10 χρόνια εμπειρίας, πάντα μου λέγανε οτι δημιουργούσα το δικό μου όραμα με την techno και σιγά-σιγά συνειδητοποίησα πως είχαν δίκιο. Όταν ήμουν νεαρός δεν είχα καθορίσει κανένα είδος μουσικής πάνω μου, αλλά συνειδητοποίησα με σιγουριά πως φτιάχνοντας βήμα προς βήμα μουσική, έφτιαχνα techno. Έτσι λοιπόν, δεν αποφάσισα να ασχοληθώ, απλά μου συνέβει. Η techno θα είναι πάντα ζωντανή οπότε δεν υπάρχει καμία αληθινή αναγέννηση. Όλα είναι στην άποψη του καθενός και για μένα η techno δεν εξαφανίστηκε ποτέ. Παραμένει δυνατή και σταθερή με την πάροδο των χρόνων. Αυτό τον καιρό η “hard-hitting” techno είναι η μόδα, αλλά αυτό είναι ένα στιλ που υπήρχε ήδη από το 1992.
Θεωρείς ότι ανοίγει τον δρόμο για μια σκληρή αναγέννηση η σκηνή του Βερολίνου;
Το Βερολίνο είναι ένα πλάσμα που δεν σταματά να εξελίσσεται. Η πόλη είναι γεμάτη με διάφορες καλλιτεχνικές μορφές διασκέδασης, από πειραματικές, ως προς τον φωτισμό και τη μουσική, εγκαταστάσεις, μέχρι την deep house, house και οποιοδήποτε άλλο είδος που πηγάζει από την techno. Η μουσική κουλτούρα είναι ανώτατη. Υπάρχουν άτομα που αφιερώνουν όλο τον χρόνο τους να κάνουν αυτή την πόλη όσο καλύτερη γίνεται και ειλικρινά αξίζουν την επιτυχία που έχουν, τουλάχιστον οι περισσότεροι από αυτούς. Νομίζω πως αυτή η “hardcore”, σκληροπυρηνική στάση πάντα κυριαρχούσε στη πόλη. Με τον καιρό αυτή η κατάσταση βελτιώνεται, καθώς επικρατούσε για πολύ καιρό μία χρονική περίοδος που η hardcore, η rave και η techno σκηνή θεωρούνταν κάτι το “υπερβολικά παλιό”, όμως κάτι που αφήνει ένα τόσο δυνατό αντίκτυπο, δεν θα ξεχαστεί ποτέ. Ολόκληρη η μουσική κουλτούρα θα γυρίσει σαν τροχός. Για να απαντήσω στην ερώτηση, προσωπικά πιστεύω πως η επιστροφή είναι αναπόφευκτη, ειδικά αν δεις πόσο γρήγορα έγινε η μετάβαση από την “hard-hitting” techno στην μοδάτη IDM (IntelligentDanceMusic).
Πες μας για την ARTSRecords.
Η ARTS είναι ένα σπίτι, μια ασφαλής ζώνη σ’ αυτήν την εικονικά αποκαλυπτική εποχή. Δημιούργησα αυτήν τη δισκογραφική εταιρία, για να δώσω την ευκαιρία στον κόσμο να σταματήσει, να αναπνεύσει και να δουλέψει. Nα βοηθήσει καινούργια άτομα να εξερευνήσουν τον εαυτό τους, να μάθουν πραγματικά τι σημαίνει να ταξιδεύεις και να παίζεις σε πάρτι, να δώσει την ευκαιρία σε άτομα να εκφράσουν τις ιδέες τους με έναν ευρύτερο τρόπο και να εμπνεύσουμε όλους τριγύρω μας με αυτό που κάνουμε. Βλέπω αυτήν τη δισκογραφική σαν μία μεγάλη ασφαλής περιοχή, που μπορεί ο καθένας να χτίσει τα δικά του κτήρια και κήπους. Η δισκογραφική ξεκίνησε πριν 4 χρόνια και φέτος μπαίνουμε στην πέμπτη επέτειό μας πιο δυνατοί από ποτέ. Έχουμε 7 πολύ διαφορετικούς κλάδους και όλοι τους ανήκουν στο ίδιο δέντρο. Αυτό είναι η ARTS.
Τι σε φέρνει στο KapaniProject;
Πάντα ψάχνω για καινούργιες προκλήσεις. Είμαι άτομο των προκλήσεων και δεν μ’αρέσει να συμβιβάζομαι με πράγματα που έχω κάνει ήδη. Βρίσκομαι εδώ για να ζήσω μία μοναδική εμπειρία, χωρίς να αναζητώ φήμη ή δημοσιότητα. Έτσι, το Kapani Project ήταν μία καλή διοργάνωση για να για να συνεργαστώ. Μου αρέσει η ιδέα της αγοράς και αγαπάω ακόμη περισσότερο την ιδέα του να παίξω στην αγορά. Γεννήθηκα στον Πειραιά, και αυτό το project συνδέεται πολύ με τις ρίζες μου. Προσωπικά, αυτό εδώ είναι παραπάνω από ένα set, επειδή θα είμαι κοντά στη γη που γεννήθηκα και ακόμη πιο κοντά στο νερό, ακριβώς όπως την πόλη στην οποία γεννήθηκα, άρα μπορείς να πεις πως είμαι αρκετά ενθουσιασμένος.
Τι ακόμη έχει να προσφέρει ο κόσμος της ηλεκτρονικής μουσικής;
Υπάρχουν πολλά πράγματα που η ηλεκτρονική μουσική έχει ακόμη να προσφέρει. Η ηλεκτρονική μουσική άλλαξε τις ζωές και έδωσε ευκαιρίες σε πολλούς καλλιτέχνες που μπορούσαν να κάνουν μόνο αυτό στην ζωή τους. Έδωσε αληθινό σκοπό σε μία κοινωνία που έχει “κλειδωθεί” στον συγκεκριμένο τρόπο ζωής και των πραγμάτων που “πρέπει” να κάνουμε. Αν και αυτό δεν ισχύει απόλυτα, τις περισσότερες φορές βρίσκουμε τον εαυτό μας να κάνει κάτι που έχει αποφασιστεί από κάποιον άλλλον και όχι το αντίθετο. Έτσι, λοιπόν, πιστεύω πως η ηλεκτρονική μουσική πάντα θα έχει κάτι να πει και θα στερεοποιηθεί ως ένα πολιτιστικό φαινόμενο, ακριβώς σαν το θέατρο, την υποκριτική ή την ζωγραφική. Η διαδικασία αυτή ήδη έχει ξεκινήσει, αλλά η κουλτούρα της ηλεκτρονικής μουσικής θα μεταλαμπαδεύσει το υπόβαθρο στο οποίο στέκεται σε πολλές άλλες αναπτυσσόμενες σχολές.
Μία συνεργασία με κάποιον καλλιτέχνη που θαυμάζεις.
Υπάρχουν πάρα πολλοί καλλιτέχνες με τους οποίους θα αγαπούσα να δουλέψουμε μαζί. Τα σίγουρα άτομα είναι ο HansZimmermanή ή ο Ryuichi Sakamoto. Θα ήθελα πολύ να δουλέψω με κάποιον που συνθέτει κομμάτια για τον κινηματογράφο ή videoπαιχνίδια και θα ήθελα να συνθέσω κι’ εγώ κάποια στιγμή. Το ίδιο ισχύει για τους FlyingLotus, τον Apparat και πιθανότατα τους Prodigy. Αμέτρητα ονόματα στη λίστα μου, αλλά αυτοί είναι όλοι οι άνθρωποι που θαυμάζω και που πιστεύω πως μπορώ να δώσω την δικιά μου ιδέα στη μουσική τους και να την φτάσω σε μία άλλη διάσταση. Παρόλα αυτά, ήδη κινούμαι προς την πρώτη αληθινή μου συνεργασία με έναν καλλιτέχνη που αγαπώ, τον Bvdub.
Η αγορά Καπάνι είναι ένα παράξενο μέρος να διοργανώσει κανείς ολόκληρο φεστιβάλ. Πιστεύεις πως ένα τέτοιο περιβάλλον θα μπορούσε να δημιουργήσει μία τελείως διαφορετική εμπειρία;
Νομίζω πως η ιδέα πίσω από το Καπάνι είναι να συνδέσει ανθρώπους και δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από μία αγορά. Ειλικρινά πιστεύω πως η αγορά είναι το μέρος που άνθρωποι επισκέπτονται καθημερινώς για να αγοράσουν φαγητό ή οτιδήποτε χρειάζονται σε χαμηλότερη τιμή. Αυτό είναι κάτι που είναι μέρος της ζωής τους και δεν μπορώ να σκεφτώ ένα καλύτερο μέρος από αυτό για να δημιουργηθεί κάτι καινούργιο.
*Ο Emmanuel θα κλείσει το Alternative stage τους 2ου Kapani Project με ένα set που θα ξεκινήσεις στις 23.15.
2o Kapani Project
Τετάρτη 4 Οκτωβρίου
στην Κεντρική Αγορά “Καπάνι”
Από τις 00.01 έως 23.59
Είσοδος ελεύθερη
Find Kapani Project on:
www.kapaniproject.gr
www.facebook.com/kapaniproject
www.instagram.com/kapaniproject
Βρείτε περισσότερα για το Kapani Project εδώ!