Skip to content

Γιάννης Σαρακατσάνης: Η ευχάριστη έκπληξη του ελληνικού YouTube!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Αν δεν παρακολουθείς ελληνικό YouTube, το κανάλι του Γιάννη Σαρακατσάνη είναι σίγουρα ένας λόγος για να αρχίσεις να το κάνεις. Πρωτότυπα και χιουμοριστικά, τα βίντεό του εκτός από μια ευχάριστη εμπειρία θέασης αποτελούν επίσης αφορμή για περαιτέρω σκέψη, καθώς σε αυτά θα δεις μια ευρεία γκάμα ζητημάτων να προσεγγίζεται μέσα από το πρίσμα ψυχολογικών και φιλοσοφικών θεωριών, με τρόπο που θα σε κάνει να επανεξετάσεις την καθιερωμένη σου οπτική γύρω από αυτά.

Από τη σύνδεση των μπισκότων με τη συμπεριφορική οικονομία και την ανάλυση του ανθρώπινου χαρακτήρα με αφορμή reality προγράμματα, ως την επίδραση της πιο επιτυχημένης σειράς όλων των εποχών στον σύγχρονο πολιτισμό και την παρουσίαση λογοτεχνικών έργων, ο Γιάννης Σαρακατσάνης καταπιάνεται με την ανάλυση μιας ποικίλης και άκρως ενδιαφέρουσας θεματολογίας, αφορμή για τη διερεύνηση της οποίας αποτελεί πάντα μία πηγή που υπήρξε αιτία προβληματισμού και αναθεώρησης για τον ίδιο.

Με τρόπο έξυπνο, εφευρετικό και φυσικά κωμικό, ο γνωστός ηθοποιός μας φέρνει σε επαφή με μελέτες σύγχρονων θεωρητικών για τον τρόπο που σκεφτόμαστε και ενεργούμε καθημερινά, καταθέτοντας ταυτόχρονα τη δική του κριτική θέση πάνω σε αυτές, η οποία θα μπορούσε να συνοψιστεί ως εξής: «Ας μην είμαστε τόσο απόλυτοι με τις γνώμες μας… Αν κάτι μας λέει η επιστήμη τα τελευταία 40-50 χρόνια είναι ότι το μυαλό μας ξεγελιέται με το παραμικρό».

Μια προτροπή στην οποία το κοινό του ελληνικού YouTube φαίνεται να έχει ανταποκριθεί ιδιαίτερα θετικά, καθώς μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο ύπαρξης το κανάλι αριθμεί ήδη πάνω από σαράντα χιλιάδες συνδρομητές. Καθόλου άσχημα αν αναλογιστεί κανείς ότι το εγχείρημα της παρουσίας του στη διάσημη πλατφόρμα προέκυψε αρκετά απροσδόκητα για τον Γιάννη Σαρακατσάνη, ο οποίος τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια ασχολούνταν κυρίως με το devised (επινοητικό) και σωματικό θέατρο.

Υπάρχουν άραγε κοινά σημεία ανάμεσα στην εμπειρία του στο θέατρο και στην επικοινωνία που αναπτύσσεται ανάμεσα σε εκείνον και τους αποδέκτες των βίντεό του στον ψηφιακό κόσμο του YouTube; «Έχω συνηθίσει να λειτουργώ στο θέατρο, με το κοινό εκεί, μπροστά μου, να γελάει ή όχι με τα αστεία και να καταλαβαίνει ή όχι τα νοήματα, τη στιγμή που αυτά συμβαίνουν. Τώρα στο YouTube υπάρχει μεν μια καθυστέρηση στην ανταπόκριση αλλά γενικά επικοινωνία υπάρχει και μάλιστα με το παραπάνω», αναφέρει ο ίδιος σχετικά.

Προσθέτει μάλιστα πως παρά την αμεσότητα της αλληλεπίδρασης με το κοινό στο θέατρο, η ανταπόκριση σε ένα βίντεο είναι γρηγορότερη και μεγαλύτερης εμβέλειας από εκείνην μιας παράστασης αφού ένα βίντεο μπορεί να φτάσει τις εκατό χιλιάδες προβολές μέσα σε έναν μόλις μήνα, συγκεντρώνοντας παράλληλα πλήθος σχολίων που αντισταθμίζει την απουσία της άμεσης ανταπόκρισης στη βιντεοσκοπημένη του “performance”.

Παρακολουθώντας τον ενθουσιασμό αλλά και την ευκολία με την οποία ο ηθοποιός, σκηνοθέτης, συγγραφέας, παρ’ ολίγον μαθηματικός και πλέον Youtuber Γιάννης Σαρακατσάνης μεταπηδά από τον έναν τομέα στον άλλον, αναρωτιέμαι ποια ιδιότητα θα χρησιμοποιούσε ο ίδιος για τον αυτοπροσδιορισμό του. Από την απάντησή του δε θα μπορούσε να λείπει η θεωρητική πηγή στην οποία βασίζει την οπτική του. Αναφερόμενος στον Simon Sinek και το μοντέλο των τριών ομόκεντρων κύκλων που ο τελευταίος εντοπίζει σε ό,τι κάνουμε, εξηγεί ότι μπορεί ο ίδιος να αλλάζει δημιουργικό κάθε φορά ρόλο, νιώθει ωστόσο πάντα ότι βρίσκεται στην ίδια θέση.

Φωτογραφία: Αγγελική Κοκκοβέ

Αυτός είναι και ο λόγος που το YouTube αποτελεί κομμάτι των μελλοντικών του σχεδίων όχι ως λύση ανάγκης αλλά ως επιλογή καριέρας, ικανής να του προσφέρει τη δημιουργική ώθηση που χρειάζεται ώστε να συνεχίσει την ενασχόλησή του με τη διάσημη πλατφόρμα.

Τι θα συμβεί ωστόσο όταν τα θέατρα ανοίξουν και πάλι; «Όταν στρώσει η κατάσταση με τα θέατρα, αυτό που κάνω στο YouTube θα μεταφερθεί στο θέατρο: μια διαδραστική, φιλοσοφική και κωμική παράσταση, κάτι μεταξύ stand up comedy και workshop όπου το κοινό θα κατεβαίνει στη σκηνή για να συμμετέχει σε ασκήσεις αναζητώντας, τι άλλο, το νόημα της ζωής», αναφέρει.

Μπορεί όπως μας διαβεβαιώνει ο ίδιος να μη βιάζεται καθόλου να επιστρέψει στο θέατρο, εμείς ωστόσο ακούγοντας τα σχέδιά του ανυπομονούμε να τα δούμε να πραγματοποιούνται επί σκηνής, και στη λίστα μας προστίθεται αμέσως ακόμη ένας λόγος για να αναμένουμε την επαναλειτουργία των θεάτρων.

Εν τω μεταξύ συνεχίζουμε να στηρίζουμε το κανάλι του Γιάννη Σαρακατσάνη στο Patreon.com και τσεκάρουμε διαρκώς τις ειδοποιήσεις μας για νέα βίντεό του. Τα τελευταία άλλωστε, εκτός από αγαπημένο κομμάτι της ιντερνετικής μας ρουτίνας, αποτελούν και μια ελπιδοφόρα υπενθύμιση της δυνατότητας του ελληνόφωνου YouTube να μας εκπλήσσει θετικά μέσα από πρωτοβουλίες ικανές να προσφέρουν στους εμπνευστές τους νέες δημιουργικές διεξόδους και σε εμάς νέα κανάλια… σκέψης!

______________________

Φωτογραφίες εντός άρθρου: Ανδρέας Σιμόπουλος

AUTHOR

Ιωάννα Μακρυγιάννη

Μία ψυχαναγκαστική δασκάλα που της αρέσει να διηγείται ιστορίες τέχνης, επίσης γνωστή και ως Jeanne d' Art. Η έλλειψη ταλέντου την οδήγησε στη θεωρία κι έτσι η ιστορία της τέχνης θα είναι πάντα η περήφανη αγάπη της. Η άλλη, εκείνη για την εκπαίδευση, είναι κρυφή (σσσς...).

Loading...
«Σινεμά, Ανοιχτό»: Τα έργα που ενέπνευσαν τους νικητές των Βραβείων Ίρις 2020.
Οι Prodigy ετοιμάζουν το πρώτο τους ντοκιμαντέρ!