Συνέντευξη με την Denise Rabe.

Σταύρος Περιβολάρης
Συνέντευξη με την Denise Rabe.

*Click here for English

Η Denise Rabe είναι μια παραγωγός από την Γερμανία που κινείται, εδώ και κάποια χρόνια, στον χώρο της techno με ένα χαρακτηριστικό προσωπικό στιλ. Λειτουργεί το δικό της label το οποίο, όπως θα δείτε, κρύβει την δική του ιστορία, προτείνει τον καλύτερο τρόπο για να γνωρίσεις την δουλειά της και μοιράζεται, μεταξύ άλλων, απόψεις σχετικά με κάποιες ανθρώπινες αξίες και την επίδραση της πανδημίας. Είτε σε βολεύει να ακούς μουσική ενώ διαβάζεις, είτε προτιμάς μια γεύση πριν ή μετά, μπορείς να εξερευνήσεις το προφίλ της στο Soundcloud μέσω του παρακάτω link.

 

Ύστερα από ένα μουσικό ταξίδι από την hip hop, house και drum ‘n’ bass βρέθηκες στην techno. Πώς σε επηρέασαν αυτά τα είδη και τι σε οδήγησε σε μια πιο «σκοτεινή» κατεύθυνση;

Πιστεύω ότι επέλεξα αυτό που μου ταιριάζει καλύτερα την δεδομένη στιγμή στην ζωή μου. Ήμουν στο hip hop στα 16 μου, στα 19 ασχολήθηκα με την drum ‘n’ bass και στα 24 με την house, έτσι εξελίχθηκε και η techno είχε άμεση σχέση με το Βερολίνο. Σε αυτή την ηλικία ήταν η πρώτη μου επίσκεψη στην πόλη, αλλά και η πρώτη φορά που έκανα πραγματικό clubbing όταν και αποφάσισα πως θέλω να μετακομίσω εκεί. Το Berghain ήταν η βασική μου επιρροή σχετικά με το είδος και έτσι ξεκίνησε αυτό το κομμάτι της ζωής μου.

Η πιο δύσκολη εμπειρία μέχρι στιγμής; Ο τρόπος που σε διαμόρφωσε μακροπρόθεσμα;

Είναι αυτό που βιώνουμε τώρα. Η κατάσταση που επικρατεί στον κόσμο και σε προσωπικό επίπεδο μας αλλάζει και μας δυσκολεύει όλους. Σκέφτομαι το πού θα βρίσκομαι τα επόμενα χρόνια και τι είναι αυτό που θέλω. Συνειδητοποίησα ότι δεν κάνω πράγματα που δεν νιώθω πια επειδή και μόνο κάποιοι το περιμένουν. Go with the flow!

Πότε και πώς ξεκίνησες να γνωρίζεις και να καταλαβαίνεις τον εαυτό σου;

Αυτό είναι μια διαδικασία που δεν θα σταματήσει ποτέ. Όμως έκανα τεράστια βήματα τα τελευταία 2 χρόνια.

Αν γνώριζες κάποιον που δεν έχει επαφή με την δουλειά σου, πώς θα περιέγραφες το στιλ σου; Ποια από τις κυκλοφορίες σου θα επέλεγες να προτείνεις ως πρώτο άκουσμα;

Θα το περιέγραφα ως deep & witchy και θα πρότεινα από κομμάτια τα Einai (Rabe001) και Drop It (Rabe002) και από EP το Manifesto (SATOTEM005).

Πότε πιστεύεις ήταν το σημείο καμπής στην καριέρα σου;

Το 2014 με το πρώτο μου EP στην ARTS, το 2016 που έπαιξα στο Berghain και η κυκλοφορία μου στην Stroboscopic Artefacts το 2019.

Τι είναι αυτό που προσπαθείς να καταφέρεις ή να μοιραστείς μέσω του label RABE; Πού επικεντρώνεται;

Έκανα σπουδές ως σχεδιάστρια μόδας και εκεί έμαθα να έχω concepts και να δημιουργώ ολοκληρωμένες εικόνες – όσα θέλω να αντιπροσωπεύσω σε οπτικό και συναισθηματικό επίπεδο. Μου αρέσουν οι μικρές λεπτομέρειες που κάνουν κάτι πιο ιδιαίτερο για ‘μένα και είμαι χαρούμενη όταν ο κόσμος το αναγνωρίζει.

Καθώς «σκαλίζουμε» τις κυκλοφορίες σου, μπορούμε να δούμε κάποιες φράσεις από τον Αίσωπο. Πώς ξεκίνησε αυτή η αγάπη και πώς τα έργα του σε διαμορφώνουν καλλιτεχνικά;

Ο Αίσωπος αντιπροσωπεύει την σύνδεση με το επίθετό μου που στα Αγγλικά μεταφράζεται ως raven. Ξεκίνησε όταν έψαχνα όνομα για το label και κατέληξα να χρησιμοποιήσω το κανονικό μου. Το κοράκι είναι ένα ζώο που θεωρείται ως μια ιδιαίτερα μυστικιστική και μαγική φιγούρα και έτσι άρχισα μια σειρά από ταιριαστές εικόνες και ιστορίες του Αισώπου. Ο ίδιος είναι αρκετά μυστηριώδης, καθώς χρησιμοποιεί τα ζώα για να αναπαραστήσει τους ανθρώπους και να αντικατοπτρίσει συμπεριφορές, που είναι ένας πραγματικά έξυπνος τρόπος. Παρ’ όλο που είναι παλιά τα έργα του, μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις σε κάθε έκφανση της ανθρώπινης ζωής ανά τους χρόνους. Καλλιτεχνικά, μου δείχνει ότι πρέπει πάντα να σκέφτομαι αυτό που κάνω και τι θέλω να δείξω παραέξω.

Πώς και γιατί επέλεξες τους συγκεκριμένους τίτλους;

Η πρώτη κυκλοφορία “The Fox And The Raven” είναι αυτονόητη, οι άλλες είναι περισσότερο βάσει εικόνας.

Ποια από τις τέσσερις είναι η αγαπημένη σου; Σχετίζεσαι κάπως με αυτήν;

Μέχρι στιγμής η αγαπημένη μου ιστορία είναι η “The Frogs Pick A King“. Πρόκειται για το πώς εκδηλώνεις κάποια πράγματα στην ζωή σου και ότι πρέπει να σκέφτεσαι προσεκτικά για το τι πραγματικά θέλεις.

Πότε πιστεύεις ότι είναι η σωστή στιγμή για να γράψεις μουσική; Υπάρχει κάποια σταθερή πηγή έμπνευσης ή εξαρτάται και πώς;

Χρειάζεται να περιμένω για να «κυλίσει» κάπως. Λειτουργώ καλύτερα όταν νιώθω μια παρόρμηση. Αυτό μπορεί να πάρει καμιά βδομάδα ή και περισσότερο και μετά χρειάζομαι ένα διάλειμμα και χώρο για τον εαυτό μου. Όταν πιέζομαι δεν μπορώ να λειτουργήσω, είναι εκνευριστικό στην τελική και χάσιμο χρόνου.

Ποιο/α από τα κομμάτια/κυκλοφορίες σου θα ξεχώριζες από τα άλλα και γιατί;

Ας ελπίσουμε ότι ο κόσμος μπορεί να πει για την εξέλιξή μου αυτά τα χρόνια.

Τι σου λείπει περισσότερο στην διάρκεια της πανδημίας; Είναι καλό που ο κόσμος «σταμάτησε» για κάποιον καιρό;

Απόλαυσα πραγματικά αυτό το διάλειμμα. Είναι σίγουρα δύσκολα, αλλά εκτός από την μουσική θέλω ειλικρινά να αναπτύξω κάτι άλλο στην ζωή μου και έχω όλο τον χρόνο να το σκεφτώ και να πάρω αποφάσεις. Αυτό που μου έλειψε πιο πολύ ήταν να βγαίνω έξω για καλό φαγητό με φίλους. Όμως έχουμε επιστρέψει σε αρκετά φυσιολογικούς ρυθμούς τώρα.

Οι σκέψεις και οι ανησυχίες σου για το αποτέλεσμα αυτής της περιόδου στην σκηνή και στην κοινωνία;

Ελπίζω ότι όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι είμαστε μια οικογένεια και δεν είμαστε αποκομμένοι ο ένας από τον άλλον. Χρειάζεται να φροντίσουμε την φύση και τους γύρω μας. Σχετικά με την σκηνή, το μεγαλύτερο πρόβλημα πιστεύω είναι η κατάσταση με τα clubs. Κάποια θα σταματήσουν να υπάρχουν. Εκεί έχουμε να αντιμετωπίσουμε μεγάλες αλλαγές. Επίσης, το να ταξιδεύεις θα πάψει για κάποιον καιρό, οι χρεώσεις θα είναι χαμηλότερες, οι συναυλίες λιγότερες… η λίστα είναι μεγάλη! Πρέπει να προετοιμαστούμε για κάτι διαφορετικό. Ποιος ξέρει όμως τι ακριβώς θα είναι αυτό.

Πιστεύεις πως οι άνθρωποι ευαισθητοποιήθηκαν περισσότερο με την τέχνη στην διάρκεια της απομόνωσης ή όχι;

Δεν έχω ιδέα.

Αυτές τις μέρες κρατάμε την επαφή με την τέχνη μέσα από ψηφιακά μέσα. Κατά την γνώμη σου, είναι η τέχνη ισχυρά συνδεδεμένη με την φυσική παρουσία ή οι άνθρωποι θα συνηθίσουν/στραφούν σε έναν πιο βολικό και άνετο τρόπο;

Φαντάζομαι εννοείς το streaming. Είναι όμως τέχνη; Δεν ξέρω, ίσως. Δεν είμαι μεγάλη fan αυτού. Δεν έχει κάτι που να μπορώ να απολαύσω. Πιστεύω πραγματικά ότι η φυσική παρουσία του κόσμου είναι μέρος της τέχνης. Φτιάχνουμε τον χώρο και τη μουσική μαζί. Θα προτιμούσα να έκανα podcasts για ‘σας!

Στην διάρκεια αυτής της περιόδου κυκλοφόρησες μέσω της 30D Records το κομμάτι “We’ll Meet In Shanghai”. Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο concept ή ιστορία πίσω από τον τίτλο;

Αγαπώ τον David Bowie και με κάποιον τρόπο μου ήρθε η ιδέα εξ’αιτίας του “China Girl”.

Θα ήθελες να βάλεις τις παρακάτω λέξεις σε σειρά, από την περισσότερο στην λιγότερο «σημαντική» και να σχολιάσεις την σημασία τους για ‘σένα; Ανεξαρτησία, κίνητρο, αυθεντικότητα, ισορροπία, συμβολή.

Αυθεντικότητα
Ισορροπία
Κίνητρο
Ανεξαρτησία
Συμβολή

Όταν είσαι αυθεντικός μπορείς να επιτύχεις και την ισορροπία, δεν χρειάζεται να προσποιείσαι και να διοχετεύεις την ενέργειά σου σε κάτι που δεν είσαι. Έτσι, αποκτάς και τα κίνητρα που χρειάζεσαι και μπορείς να είσαι ανεξάρτητος και να συμβάλλεις με κάτι μεγάλο και χρήσιμο σε αυτόν τον κόσμο. Βγάζει νόημα; 🙂

Τι απολαμβάνεις περισσότερο με το να είσαι εσύ;

Το φαγητό μου!

Ένα μήνυμα που θα ήθελες να μοιραστείς;

Να μην ανησυχείτε τόσο πολύ και να ζείτε στο τώρα, γιατί πάντα υπάρχει λόγος που γίνονται τα πράγματα. Η ζωή είναι μια παιδική χαρά με πολλά μαθήματα να σε διδάξει και να σε μεγαλώσει.

English


Interviewing Denise Rabe.

Denise Rabe is a producer from Germany that is involved, for some years now, in the techno scene having a distinguishable personal style. She is running her own label, which as you will see has its own story, suggests the best way to get to know her work and also shares, among other things, her views regarding some human values and the effect of the pandemic. Either you are someone that can listen to music while reading, or prefer to do that before or after, you can check her profile in Soundcloud via the link below.

 

After a musical journey from hip hop, house, and drum ‘n’ bass you ended up in techno. How did those genres affect you and what led you to a “darker” direction?

I think I choose the one which resonates with me the best at this time of my life. I was into Hip Hop when I was 16, then in 19 drum’n bass came into my life and then in 24 house music, that’s how it evolved and Techno was a total Berlin thing. I first visited Berlin when I was 24 and my first time of real clubbing and after that I decided I wanna move there. Berghain was the main influence I had regarding Techno and so it led me to this part of my life.

Your most challenging experience so far? The way it shaped you in the long term?

I think that’s exactly now. The world situation and the personal one is changing and challenging all of us. I am thinking about where do I see myself in the next years and what do I want. I realized I don’t do things I do not feel anymore just because people expect it. Go with the flow!

How and when did you get to know and understand yourself?

That is a process that will never end. But I think I made big steps in the past 2 years.

If you met someone that is not familiar with your work, how would you describe your musical style? What release would you recommend to listen to first?

I would describe it as deep & witchy and I would recommend the tracks Einai (Rabe001) and Drop It (Rabe002) and the Manifesto (SATOTEM005) EP.

When do you think was the turning point in your career?

In 2014 with my first ARTS EP, 2016 playing in Berghain and my Stroboscopic Artefacts Release in 2019.

What are you trying to achieve or share through RABE? Where does your label focus?

I studied fashion design and there I learned to have concepts and create whole pictures – what I wanna represent on the visual and heart level.  I like the little things which make it more special at least for me and I am happy when people acknowledge it.

When we are going through the releases there we can see some quotes from Aesop. How did this fascination start and how his works shape you artistically?

Aesop is the connection to my last name “Rabe” (Engl: Raven). It started when I was researching the name for my label and I ended up with my real name. But the raven is an animal which is considered to be a very mystical and magical figure and so I started a series of pictures and stories from Aesop which fit perfectly. He is more mystical than magical but the stories represent humans in animal form and mirror us and our behavior, which is a smart way to put it. They are so old and still, you can use them in every life in human history. Artistically it shows that I always have to think about what I do and what I wanna put out there.

How did you choose those titles?

The first release “The Fox And The Raven” is self-explanatory, the others are more after the image.

Which of the four is your favorite? Do you relate to it somehow?

My favorite Story until now is the “The Frogs Pick A King”. It’s about manifesting things in life and that you should think carefully about what you really want.

When do you know is the right time to start producing music? Is there a steady source of inspiration or it depends, and how?

I need to wait for the flow to appear. I function the best when I feel the impulse. That can be a week or more and then I need to take time off and give myself some space. If I force myself I do not function most of the time, it’s more frustrating in the end and a waste of time.

Which of your track/release would you distinguish from others and why?

Hopefully, people can tell that I have developed over the years.

What do you miss the most during this pandemic? Is it any good that the world paused for a while?

I really enjoy the time off. Truly it’s challenging, but besides music, I really wanna develop something else in my life and now I have time to really think about it and make decisions. What I missed most was going out to get some good food with friends. But everything is quite back to normal now.

Your thoughts and concerns on the outcome of this period to the scene and society?

I hope that everyone is realising that we are one family and not separated from each other. We need to take care of nature and each other. Regarding the scene, the greatest problem is the clubs in my opinion. Some won’t be there anymore. We are facing some big changes there. Travelling won’t be a thing soon, fees will be lower, fewer gigs… the list is long. We all have to prepare for something else now. Who knows what will be.

Do you think that people became more sensitive to art during isolation or more distant?

I have no clue.

These days we are keeping in touch with works of art via digital channels. In your opinion, is art strongly related to the physical presence, or people will get used/strive in a more convenient and comfortable way?

I guess you mean steaming. Is it art? I don’t know. Maybe. I am not a big fan of it. It’s nothing I enjoy. I really think the physical presence of the people is a part of the art. We create the space and the music together. I would rather create podcasts for you!

During this time you released via 30D Records the track “We’ll Meet In Shanghai”. Was there any specific concept or backstory behind this title?

I love David Bowie and somehow I came up with it because of his song “China Girl”.

Would you like to rank the words below from most to less “significant” and comment about their meaning to you?
Independence, Motivation, Authenticity, Balance, Contribution

Authenticity
Balance
Motivation
Independence
Contribution

When you’re authentic you are able to be in balance, you don’t have to pretend and put energy in something you are not. Then you get the motivation out of that and you are able to be independent and contribute something magnificent to this world. Does it make sense? 🙂

What do you enjoy the most by being you?

My food!

A message you would like to share?

Don’t worry too much and live in the now, there is always a reason things happen. Life is a playground with many lessons to learn and help you grow.

Αυτα τα έχεις διαβάσει;

Πληροφορίες
Πληροφορίες

Διαβάζοντας το BEATER αποδέχεστε την χρήση cookies. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθετε περισσότερα