Skip to content

Όταν ο Kansai Yamamoto έντυνε τον David Bowie!

AUTHOR

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Ο Kansai Yamamoto υπήρξε στενός συνεργάτης του David Bowie, του Έλτον Τζον και του Στίβι Γουόντερ το μότο της ζωής του ήταν «η ανθρώπινη ενέργεια είναι απεριόριστη» και αυτή προσπάθησε να αποτυπώσει στις δημιουργίες του. Έφυγε από τη ζωή στις 21 Ιουλίου σε ηλικία 76 ετών κι εμείς σκαλίζουμε μία από τις καλύτερες περιόδους της καριέρας του.

Ήταν πρωτοπόρος στον κόσμο της μόδας και ήταν ο πρώτος Ιάπωνας σχεδιαστής που παρουσίασε δουλειά του στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου. Αυτό, το 1971. Χρησιμοποιούσε στοιχεία της παραδοσιακής ιαπωνικής μόδας ως εφαλτήριο για φανταστικά ενδύματα ενσωματώνοντας χρώματα που έκαναν τα μάτια να γουρλώνουν και αφηρημένα σχήματα. Το show τάραξε τα νερά. Έπεσε στην αντίληψη του Bowie, συναντήθηκαν το 1973 και, για πρώτη φορά, ο Bowie φόρεσε κρεασιόν του την περίοδο του Ziggy Stardust. Τις επόμενες δεκαετίες, συνεργάστηκαν σε διάφορες εμφανίσεις του καλλιτέχνη επί σκηνής, συμπεριλαμβανομένης και της αμφίεσής του στην τουρνέ “Aladdin Shane“.

Ανεκδοτολογικό ενδιαφέρον έχει η πρώτη τους συνάντηση: Μια μέρα του 1973, ο Yamamoto δέχθηκε κλήση από έναν stylist, ο οποίος επέμεινε να πάρει αμέσως αεροπλάνο από το Τόκιο για Νέα Υόρκη. Ο λόγος; Στην άλλη άκρη του κόσμου υπήρχε κάποιος τον οποίο έπρεπε οπωσδήποτε να συναντήσει ο Ιάπωνας σχεδιαστής. Μετά από ταξίδι 13 ωρών και λίγο μετά την άφιξή του στο Μεγάλο Μήλο, έφτασε στο Radio City Music Hall, όπου ο Bowie κατέβαινε από το ταβάνι, κατά τη διάρκεια ενός show, φορώντας δημιουργία του Yamamoto. «Ένιωσα ότι τον ήξερα από πάντα» θυμάται ο Kansai. Η δουλειά του, έντονα επηρεασμένη από την ιαπωνική έννοια Basara – εξτραβαγκάντσα, εκκεντρικότητα, υπερβολή – ταίριαζε απόλυτα με την ουσία της προσωπικότητας επί σκηνής που εξέλισσε ο Bowie. Κατά συνέπεια, ο Bowie του ζήτησε να σχεδιάσει και άλλες ενδυμασίες γι’ αυτόν.

Οι κρεασιόν του Yamamoto για τον Bowie-και το διάσημο κορμάκι «Tokyo Pop», με τα φουσκωτά μπατζάκια και τις κόκκινες μπότες καμπούκι- είχαν περίοπτη θέση στην έκθεση «David Bowie Is», η οποία ταξίδεψε σε πολλές χώρες μεταξύ 2013 και 2018. Με το που έφτασε η έκθεση στη Νέα Υόρκη, ο Kansai Yamamoto μίλησε στο The Cut για το τι πίστευε ότι ήταν αυτό που τράβηξε τον Bowie στα σχέδιά του: «Ο Ντέιβιντ ήταν μια πραγματική πρωτοπορία – δημιουργούσε κυματισμούς στο μουσικό τοπίο εκείνης της εποχής. Η ενέργεια του αντηχούσε τη δική μου επιθυμία να εξορμήσω στον κόσμο. Πιστεύω ότι ο Bowie ένιωσε ότι η ενέργεια στα σχέδιά μου συνεισέφερε στη δική του ενέργεια. Ήξερε ότι όταν φορούσε τα δικά μου ενδύματα πάνω στη σκηνή θα προκαλούσε μια ισχυρή αντίδραση από το κοινό».

AUTHOR

Beater.gr

Loading...
Οι 22 ταινίες που προκρίνονται στο σπουδαστικό πρόγραμμα του 43ου Φεστιβάλ Δράμας!
Ο Γιώργος Δρίβας, η ζωή σε άλλους πλανήτες και η θέση της video art!