Skip to content

Daemonia Nymphe: Ένα ελληνικό συγκρότημα φέρνει την αρχαιοελληνική ατμόσφαιρα στη σκηνή.

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Λύρα, αρχαία κιθάρα, βάρβιτος. Αυτά είναι μερικά από τα μουσικά όργανα που χρησιμοποιούν οι Daemonia Nymphe. Το πρωτότυπο folk ελληνικό συγκρότημα με τις βακχικές τελετές και παραστάσεις επιστρέφει για δύο συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκης. Εμείς τους συναντήσαμε λίγο πριν το πολυαναμενόμενο live και είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση μαζί τους.

 

Πότε δημιουργήθηκαν οι Daemonia Nymphe και πώς ακριβώς γεννήθηκε αυτή η ιδέα;

Δημιουργήθηκαν μέσα από διάφορες φάσεις που διανύσαμε μέχρι το σχήμα να φτάσει στην σημερινή του μορφή. Ωστόσο, η χρονιά ορόσημο ήταν η κυκλοφορία του πρώτου μας δίσκου «Ο Βακχικός Χορός των Νυμφών» το 1998 και η συνάντηση μας με τον Νικόλαο Μπρά, κατασκευαστή των αρχαίων ελληνικών οργάνων. Το πρώτο έναυσμα για την έναρξη αυτού του ταξιδιού, ήταν ο κόσμος της αρχαίας ελληνικής τέχνης και -κυρίως- η γλυπτική και αρχιτεκτονική της αρχαϊκής και κλασικής εποχής. Έτσι, ξεκίνησε παράλληλα μια αναζήτηση για τον αρχαίο ήχο η οποία μας ενέπνευσε να δημιουργήσουμε τον δικό μας κόσμο.

Από πόσα μέλη αποτελείται και ποια η ιδιότητα του καθενός;

Το σχήμα ξεκίνησε από εμένα και τον αδερφό μου, Παντελή. Μετά την κυκλοφορία του πρώτου δίσκου, οι δρόμοι μας συναντήθηκαν με την Εύη Στεργίου. Σήμερα, ο βασικός πυρήνας είμαι εγώ (Σπύρος Γιασαφάκης) και η Εύη Στεργίου. Κατά τη διάρκεια όλων αυτών των ετών συναντηθήκαμε με πολλούς αξιόλογους καλλιτέχνες, οι οποίοι θα εμφανιστούν μαζί μας στην Θεσσαλονίκη και την Αθήνα. Η Victoria Couper είναι από τους πρώτους μουσικούς που γνωρίσαμε στο Λονδίνο και όλα αυτά τα χρόνια χτίσαμε μια σχέση εμπιστοσύνης και αλληλοεκτίμησης. Η υπέροχη φωνή της έχει σταθεί έμπνευση για εμάς και αρκετά από τα τραγούδια μας έχουν γραφτεί ακριβώς για τη φωνή της. Το προσωπικό της project, “Voice Trio” έχει μία πολλή επιτυχημένη πορεία με συνεργασίες όπως αυτή με τον Damon Albarn (Gorillaz, Blur), την Helen Chadwick και με πολυάριθμες περιοδείες σε Ευρώπη και Αμερική.

Η Rey Yusuf, με την επική φωνή και την ευαισθησία της, έχει αναλάβει και το ρόλο του κρουστού, ενώ το project της “Tell Τale Tusk” έχει κερδίσει αρκετά βραβεία. Ο Θοδωρής Ζιάρκας είναι ένας εξαιρετικά ταλαντούχος και πολυπράγμων μουσικός με πολυάριθμα projects στο χώρο της τζαζ και του αυτοσχεδιασμού. Ο ρόλος του στη σύνθεση του σχήματος είναι διττός, καθώς παίζει σε κάποια κομμάτια κοντραμπάσο και σε άλλα κρητική λύρα. Οι performers, Lauren Taylor και η Sile Gutrod είναι πολύ δυναμικές παρουσίες πάνω στη σκηνή. Με τη Sile συνεργαστήκαμε για πρώτη φορά όταν στήσαμε την παράσταση «Psychostasia» και έκτοτε ακολουθήσαμε κοινή πορεία. Η Sile έχει μια απίστευτη γνησιότητα στην έκφρασή της και μπορεί να χορέψει σαν γνήσια αναστενάρισσα τον πιο ξέφρενο διονυσιακό χορό. Η Lauren πάλι είναι η ιέρεια της φωτιάς. Από τις πιο ενδιαφέρουσες παρουσίες που έχουμε συναντήσει όλα αυτά τα χρόνια, ταξιδεύει συνεχώς τον κόσμο κυριολεκτικά απ’ άκρη σ’ άκρη κάνοντας πότε wrestling, πότε γιόγκα σε κάποιο ashram.

Για τις συναυλίες μας στην Θεσσαλονίκη και την Αθήνα θα έχουμε μαζί μας και δύο ακόμη μουσικούς, την ταλαντούχα Gizem Altinordu στα κρουστά και τον Ορέστη Γ., έναν πολλά υποσχόμενο νεαρό κοντραμπασίστα.

Πώς έγινε η ανακατασκευή των μουσικών οργάνων;

Η ανακατασκευή των μουσικών οργάνων έγινε από τον Νίκο Μπρά, πολυδιάστατο  καλλιτέχνη που ασχολείται με τη μελέτη της κατασκευής των αρχαίων ελληνικών οργάνων εδώ και τριάντα περίπου χρόνια. Οι πηγές του είναι τα αρχαία κείμενα και οι αγγειογραφίες που μας δίνουν πολλές πληροφορίες για τα μουσικά όργανα και τον τρόπο που παίζονταν. Όλα αυτά τα χρόνια δε σταμάτησε ποτέ να βελτιώνει τον τρόπο κατασκευής των οργάνων και να ανακαλύπτει συνεχώς νέες πτυχές, που εμβαθύνουν -ολοένα και περισσότερο- στα μυστικά της ανακατασκευής τους.

Ποια είναι η ιδιαιτερότητα του κάθε οργάνου;

Ο ήχος της αρχαίας λύρας είναι αφοπλιστικά αρχέγονος. Η αρχαία κιθάρα είναι πιο μεγαλειώδης και χρειάζεται αρκετή δεξιοτεχνία για να αναδειχθεί ενώ η βάρβιτος έχει πολύ επιβλητική μορφή και ο ήχος της δεν μοιάζει με κανενός άλλου εγχόρδου. Τέλος, η πανδούρα, αγαπημένο όργανο, αν και κατασκευασμένη με σύγχρονα στοιχεία, δίνει έναν πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα στα κομμάτια που συμμετέχει.

Ποια ήταν η ανταπόκριση τα πρώτα χρόνια και πώς αυτή εξελίχθηκε στον χρόνο έως και σήμερα;

Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν πάντα πολύ θετική, από τα πρώτα κιόλας βήματά μας. Αυτό που άλλαξε με το χρόνο είναι ότι μας δόθηκε η ευκαιρία να εκθέσουμε τη μουσική μας σε ένα ευρύτερο κοινό. Η μουσική μας άγγιξε ανθρώπους σε μέρη του κόσμου που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε.

Έχετε 7 έργα δισκογραφικά. Πώς επιλέγετε την θεματολογία;

Δεν υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος με τον οποίο επιλέγουμε τη θεματολογία. Χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις μας και παρατηρώντας τον κόσμο μέσα από μελωδίες, ποιήματα γεννιέται μια ιδέα που ωριμάζει. Έτσι, ξέρεις ότι έχεις βρει αυτό που ψάχνεις όταν όλα τα ερεθίσματα σε οδηγούν σε αυτήν την αρχική ιδέα. Δουλεύοντας τις λεπτομέρειες, σταδιακά υπάρχει η πιθανότητα της επιστροφής στην αρχική ιδέα, ώστε να γίνει κάποια αλλαγή ή εξέλιξη αυτής μέχρι να πάρει την τελική της μορφή.

Η παράσταση «Psychostasia: The Ritual»;

Το «Psychostasia: The Ritual» είναι μία παράσταση immersive theatre που παρουσιάσαμε πέρυσι το Μάρτιο στο Asylum Chapel του Λονδίνου, έναν ατμοσφαιρικό, κινηματογραφικό χώρο μιας παλιάς εκκλησίας που είχε βομβαρδιστεί στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η παράσταση  συνδυάζει φιλοσοφικά και ποιητικά αρχαία κείμενα από τον Ησίοδο, τον Πλάτωνα, τη Σαπφώ και άλλους που πλαισιώνονται από ένα δικής μας επινόησης και αισθητικής μουσικό τελετουργικό. Το ομώνυμο άλμπουμ αποτέλεσε την έμπνευση και την κύρια μουσική πηγή της παράστασης, ωστόσο γράψαμε και κάποια καινούργια κομμάτια, τα οποία έχουμε συμπεριλάβει.

Ποιες ήταν οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε σχετικά με την συνεργασία σας με το ΚΒΘΕ για την παράσταση «Macbeth»;

Σε αυτή την παράσταση είχαμε την τύχη να δουλέψουμε με πολύ αγαπημένους συνεργάτες και φίλους. Η σκηνοθεσία ήταν της Αναστασίας Ρεβή, τα σκηνικά και τα κοστούμια της Μάιρας Βαζαίου και τα video και το light designing του Γιάννη Κατσαρή. Με τη βοήθειά τους και κυρίως με τη σταθερή υποστήριξη και εμπιστοσύνη της Αναστασίας καταφέραμε να ξεπεράσουμε το βασικό πρόβλημα, την απόσταση. Με εξαίρεση αυτή τη δυσκολία, η συνεργασία μας με όλους τους συντελεστές της παράστασης ήταν άψογη και ήταν μια εμπειρία που πραγματικά θα θυμόμαστε για πολύ καιρό.

Για ποιο λόγο κάνετε τις περισσότερες παραστάσεις στο εξωτερικό και λιγότερες στην Ελλάδα;

Ο λόγος είναι ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν είχαμε κάποια σοβαρή, υλοποιήσιμη και ρεαλιστική πρόταση για να παίξουμε στην Ελλάδα, αν και θα το θέλαμε. Σημασία όμως έχει ότι τώρα ήρθε αυτή η ώρα και είναι πολύ σημαντική για μας. Ύστερα απ’ όλες αυτές τις εμπειρίες, τις συνεργασίες με μουσικούς, καλλιτέχνες και ηθοποιούς ,έχουμε στα χέρια μας ένα νέο έργο που πιστεύουμε ότι αξίζει να το παρουσιάσουμε στη χώρα μας.

Πόσο διαφορετικό είναι το κοινό του εξωτερικού με το ελληνικό;

Δύσκολο να απαντήσει κανείς. Μάλλον θα έλεγα ότι δεν είναι διαφορετικό. Τουλάχιστον εγώ έτσι το αντιλαμβάνομαι. Το σίγουρο είναι ότι θα μπορέσω να απαντήσω καλύτερα μετά της συναυλίες μας στην Ελλάδα.

Συναυλιακά πως κύλησε αυτό το διάστημα και τι έρχεται στη συνέχεια;

Η πιο πρόσφατη συναυλία μας ήταν στο Mediaval Festival, στο Selb της Γερμανίας. Φέτος το Φεστιβάλ γιόρτασε τα 10 του χρόνια με μία συνάντηση των καλύτερων μουσικών που συμμετείχαν σε αυτό από την αρχή του, οπότε ήταν τιμή μας να είμαστε προσκεκλημένοι για τρίτη φορά. Μετά τις συναυλίες μας στην Ελλάδα ακολουθεί το Black Easter Festival στο Βέλγιο. Έχουμε επίσης κάποια σχέδια για το καλοκαίρι, αλλά δεν μπορούμε ακόμη να ανακοινώσουμε κάτι με σιγουριά.

 


Δαιμονία Νύμφη live σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη!

Ένα χρόνο μετά τις επιτυχημένες τους εμφανίσεις σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, οι Δαιμονία Νύμφη επιστρέφουν στην Ελλάδα για να παρουσιάσουν κομμάτια από όλες τις δισκογραφικές τους δουλειές αλλά και καινούργιο ακυκλοφόρητο υλικό. Την Παρασκευή 7 και  Σάββατο 8 Φεβρουαρίου σε Principal Club Theater και Piraeus 117 Academy.

 

Principal Club Theater | Παρασξκευή 7 Φεβρουαρίου 

Οι πόρτες ανοίγουν στις 21:00
Ώρα έναρξης: 22:00

Προπώληση: 10€

Fix, 26ης Οκτωβρίου 15
54627, Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο για πληροφορίες 2310428088


Piraeus 117 Academy | Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2020

Τιμές και σημεία προπώλησης εισιτηρίων
Τιμή Εισιτηρίου: 12€
Τιμή εισιτηρίου online: 13,20€
Ταμείο: 14€

Σημεία Προπώλησης
Online: www.hunteragency.gr
Φυσικό σημείο: Hunter Agency | Πανεπιστημίου 42 (εντός στοάς) | Τηλ.: 210 360 8366

AUTHOR

Κατερίνα Τσιουρή

Μαγικός ρεαλισμός. Έχει γάτο μουστακάτο. Χρειάζεται καφέ, πολύ καφέ. Νησιώτισσα που έχει πάρει τα βουνά. Ψυχαναγκαστική από κούνια.

Loading...
“Look Up Here, I’m In Heaven” | O David Bowie μέσα από τους στίχους του!
Τα φανταστικά πορτραίτα διασήμων του Tim Walker!