Skip to content

Στο Criterion Channel μπορείς να βρεις τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών online!

AUTHOR

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Το Criterion Channel ξεκινά τη λειτουργία τους στις 8 Απριλίου και υπάρχει ήδη τη λίστα με τις ταινίες του πρώτου μήνα! Το πρόγραμμα του πρώτου μήνα είναι επιλογές από κλασικές και σύγχρονες ταινίες του Hollywood και όλου του κόσμου, πολλές από τις οποίες δεν έχουν streaming σε καμία άλλη πλατφόρμα.

Η νέα υπηρεσία του Criterion Collection, της μεγαλύτερης Αμερικάνικης εταιρείας διανομής, και της Janus Films περιέχει πάνω από 1.000 ταινίες, 350 μικρού μήκους ταινίες και 3.500 βίντεο, συμπεριλαμβανομένου trailers, εισηγήσεις, behind-the-scenes ντοκιμαντέρ, συνεντεύξεις, αρχεία ήχου με σχολιασμούς και σπάνιο αρχειακό υλικό. Σύντομα θα έχει υλικό από ανανεωμένες ταινίες από studio και ανεξάρτητες παραγωγές. Χαρακτηριστικά παραδείγματα: Sony Pictures, Warner Bros., Paramount Pictures, Metro Goldwyn Mayer (MGM), Lionsgate, IFC Films, Kino Lorber, Cohen Media, Milestone Film and Video, Oscilloscope, Cinema Guild, Strand Releasing, Shout Factory, Film Movement και Grasshopper Films.

Επίσης, υπάρχει βιβλιοθήκη με ταινίες διαθέσιμες χωρίς το χρονικό περιορισμό του μήνα, φυσικά, αποκλειστικά για τους subscribers της πλατφόρμας. Οι ταινίες που έχουν streaming στο πλαίσιο του θέματος ενός μήνα θα είναι διαθέσιμες για το λιγότερο 90 μέρες.

Προς το παρόν, η υπηρεσία είναι διαθέσιμη στις ΗΠΑ και στον Καναδά και μόνο για desktop browsers, όπως και μέσω των εφαρμογών Apple TV, Amazon Fire, Roku, iOS, and Android and Android TV devices.


Μέχρι να φτάσει και στην Ελλάδα, πάρε μια ιδέα για τις διαθέσιμες ταινίες:

8 Απριλίου
Spotlight: Columbia Noir
Eleven dark gems from the studio that epitomized the hard-boiled essence of film noir:

My Name Is Julia Ross (Joseph H. Lewis, 1945); So Dark the Night (Joseph H. Lewis, 1946); The Big Heat (Fritz Lang, 1953); Human Desire (Fritz Lang, 1954); Drive a Crooked Road (Richard Quine, 1954); Pushover (Richard Quine, 1954); Nightfall (Jacques Tourneur, 1957); The Burglar (Paul Wendkos, 1957); The Lineup (Don Siegel, 1958); Murder by Contract (Irving Lerner, 1958); Experiment in Terror (Blake Edwards, 1962)

Plus: Mildred Pierce (Michael Curtiz, 1945)

9 Απριλίου
Short + Feature: Yearbook and Y tu mamá también
A short film by Bernardo Britto paired with Alfonso Cuarón’s beloved road movie

10 Απριλίου
Screenwriter: Suso Cecchi d’Amico
Seven classics from the Italian screenwriter behind some of the greatest films of all time:

Bicycle Thieves (Vittorio De Sica, 1948); Senso (Luchino Visconti, 1954); Le amiche (Michelangelo Antonioni, 1955); Le notti bianche (Luchino Visconti, 1957); Big Deal on Madonna Street (Mario Monicelli, 1958); Rocco and His Brothers (Luchino Visconti, 1960); Salvatore Giuliano (Francesco Rosi, 1962)

Plus: Wanda (Barbara Loden, 1970)

11 Απριλίου
Directed by David Lynch
Visions of terror and salvation from contemporary cinema’s master of the surreal:

Eraserhead (1977); The Elephant Man (1980); Twin Peaks: Fire Walk with Me (1992); Mulholland Dr. (2001). Plus six shorts: Six Men Getting Sick (1967); The Alphabet (1968); The Grandmother (1970); The Amputee Version 1 (1974); The Amputee Version 2 (1974); Premonitions Following an Evil Deed (1995)

Plus: Ace in the Hole (Billy Wilder, 1951)

12 Απριλίου
Double Feature: Last Hurrah for Chivalry and The Umbrellas of Cherbourg

John Woo finds unlikely inspiration in Jacques Demy’s candy-colored musical

Plus: Jubal (Delmer Daves, 1956)

13 Απριλίου
Saturday Matinee: Bugsy Malone

Pint-sized wise guys battle it out in this irresistible all-kid gangster spoof.

14 Απριλίου
Julie Taymor’s Adventures in Moviegoing

Our guest-programmer series, which has previously featured such luminaries as Guillermo del Toro, Barry Jenkins, and Mira Nair sharing their lives as moviegoers and presenting favorite films, returns with this acclaimed stage and screen director.

Her selections: Baby Face (Alfred E. Green, 1933); Great Expectations (David Lean, 1946); Rashomon (Akira Kurosawa, 1950); Sawdust and Tinsel (Ingmar Bergman, 1953); Nights of Cabiria (Federico Fellini, 1957); The Cranes Are Flying (Mikhail Kalatozov, 1957)

15 Απριλίου
Eight Hours Don’t Make a Day (Rainer Werner Fassbinder, 1972)

16 Απριλίου
Short + Feature: The Silence and Taste of Cherry

Two soul-searching Iranian films grapple with mortality

17 Απριλίου
Directed by Susanne Bier

Three intimate and explosive dramas from an auteur specializing in emotional extremes: Brothers (2004); After the Wedding (2006); In a Better World (2010)

18 Απριλίου
Kaili Blues
Bi Gan introduces his audacious feature debut, along with a related short film The Poet and Singer.

19 Απριλίου
Double Feature: Hamlet and To Be or Not to Be

Laurence Olivier’s Shakespeare adaptation meets Ernst Lubitsch’s wartime farce.

20 Απριλίου
Saturday Matinee: The Kid

Charlie Chaplin pairs his lovable Tramp with a child companion in one of his best-loved films.

21 Απριλίου
Meet the Filmmakers: Charles Burnett

In the latest installment in this series of original documentary profiles, the director of To Sleep with Anger revisits Watts with filmmaker Robert Townsend in an intimate portrait paired with a selection of his films.

The features: My Brother’s Wedding (1983); To Sleep with Anger (1990); Hollywood Shuffle (Robert Townsend, 1987)

The shorts: Several Friends (1969); The Horse (1973); When It Rains (1995); The Final Insult (1997); Quiet as Kept (2007)

22 Απριλίου
David Simon on Paths of Glory
The creator of The Wire introduces Stanley Kubrick’s wrenching antiwar film.

23 Απριλίου
Short + Feature: Fauve and The Wages of Fear

An Oscar-nominated short precedes Henri-Georges Clouzot’s masterful suspense film.

Plus: The Hidden Fortress (Akira Kurosawa, 1958)

24 Απριλίου
The Virgin Suicides (Sofia Coppola, 1999)

25 Απριλίου
Killer Couples x 3

Three couples you definitely don’t want to meet at a party

The Honeymoon Killers (Leonard Kastle, 1969); Eating Raoul (Paul Bartel, 1982); Sightseers (Ben Wheatley, 2012)

26 Απριλίου
Double Feature: Murder by Contract and Le samouraï

Irving Lerner’s pared-down film noir, followed by Jean-Pierre Melville’s minimalist thriller

27 Απριλίου
Saturday Matinee: Mon oncle

Jacques Tati’s first color film is a slapstick sendup of modern technology.

28 Απριλίου
Spotlight: Simone Signoret
A salute to the French actor who brought unforgettable complexity to every performance.

La ronde (Max Ophuls, 1950); Casque d’or (Jacques Becker, 1952); Diabolique (Henri-Georges Clouzot, 1955); Room at the Top (Jack Clayton, 1959); Adua and Her Friends (Antonio Pietrangeli, 1960); Army of Shadows (Jean-Pierre Melville, 1969); The Widow Courdec (Pierre Granier-Deferre, 1971)

29 Απριλίου
Observations on Film Art No. 26: The Revolutionary Subjectivity of Memories of Underdevelopment

The Channel’s fifteen-minute-a-month film school returns with its twenty-sixth episode as Professor Jeff Smith digs into the revolutionary subjectivity of Cuban classic Memories of Underdevelopment.

30 Απριλίου
Short + Feature: Surface Tension and News from Home

Hollis Frampton and Chantal Akerman’s experimental portraits of New York City

AUTHOR

Beater.gr

Loading...
Αυτές είναι οι πιο σημαντικές τάσεις του φετινού Design Week στο Μιλάνο!
O Παύλος Παυλίδης στο club του Μυλου | Κερδίστε Προσκλήσεις