Skip to content

Ο Constantin Prozorov κι ένα αντισυμβατικό σύμπαν μόδας.

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Ακόμη και αν δεν είσαι ένας από τους χιλιάδες ακόλουθούς του στο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πιθανότατα έχεις έρθει σε επαφή με τη δουλειά του μέσα από τις καμπάνιες μεγάλων οίκων μόδας και περιοδικών όπως τα Madame Figaro, L’ Officiel και Vogue.

Στα έργα του ανερχόμενου collage artist και Instagram influencer Constantin Prozorov, τέχνη και μόδα συνδιαλέγονται με τον πιο απροσδόκητο τρόπο για να δημιουργήσουν έργα που ακροβατούν ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα. Χρησιμοποιώντας ως βάση τις εικόνες από τις καμπάνιες οίκων μόδας, δημιουργεί μοναδικά κολλάζ που παίζουν με τα όρια της αναπαράστασης, εμποτίζοντας την καθιερωμένη εικονογραφία της μόδας με ισχυρές δόσεις σουρεαλισμού.

Μετά τις σπουδές του στο Σχέδιο και την Επικοινωνία Μόδας στην Ανώτατη Σχολή του Μονάχου, η ικανότητα του Prozorov να συνδυάζει τέχνη και μόδα ενισχύθηκε περεταίρω μέσω της εργασίας του σε brands πολυτελείας όπως επίσης και στις εκδόσεις Condé Nast – επαγγελματική εμπειρία που, σύμφωνα με τον ίδιο, του προσέφερε βαθιά και πολύτιμη γνώση του τρόπου λειτουργίας της βιομηχανίας και των απαιτήσεών της σε επίπεδο επικοινωνίας.

Η ενασχόλησή του με τα κολλάζ μόδας ξεκίνησε όσο ο ίδιος εργαζόταν ακόμη στα εξωτερικά γραφεία της Condé Nast στο Παρίσι. Ήταν τότε που η ιδέα της ψηφιακής επεξεργασίας εικόνων από τα lookbooks οίκων μόδας που προορίζονταν μόνο να επικοινωνήσουν τις νέες καμπάνιες στον Τύπο και τους αγοραστές, του ήρθε για πρώτη φορά.

«Αναρωτιόμουν πάντα γιατί αυτές οι εικόνες δε χρησιμοποιούνταν περεταίρω ή δεν επανερμηνεύονταν κι έτσι ξεκίνησα με βάση αυτές να δημιουργώ τα πρώτα μου κολλάζ. Είχα έτσι τη δυνατότητα να τους εμφυσήσω νέα ζωή και να δημιουργήσω φωτορεαλιστικά κολλάζ με σουρεαλιστικές και ντανταϊστικές επιρροές.»

Εκτός από τα δύο μεγάλα ρεύματα αρχών του 20ου αιώνα, η δουλειά του καλλιτέχνη είναι επίσης επηρεασμένη από τον κινηματογράφο, την ιστορία της τέχνης και τη φωτογραφία, με το έργο σκηνοθετών όπως οι Tim Burton και Wes Anderson, φωτογράφων όπως ο David LaChapelle και Erwin Olaf και των καλλιτεχνών Jeff Koons, Takashi Murakami, Yayoi Kusama και KAWS, να αποτελούν μερικές από τις σημαντικότερες επιρροές κατά τη διαμόρφωση του ιδιαίτερου καλλιτεχνικού του ιδιώματος.

Στο αντισυμβατικό εικαστικό σύμπαν του Prozorov, οι αντιθετικές εικόνες διαδέχονται η μία την άλλη, καθιστώντας το κολλάζ το ιδανικότερο μέσο για την αποτύπωση του εικαστικού του οράματος. Έχοντας κάνει την εμφάνισή της στις αρχές του 20ου αιώνα, η πρακτική του κολλάζ δεν έχει έκτοτε σταματήσει να αμφισβητεί τα όρια της αναπαράστασης, προσφέροντας στους καλλιτέχνες ένα νέο είδος ελευθερίας.

«Επέλεξα το κολλάζ γιατί από όλες τις μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης, είναι εκείνη που πιστεύω ότι μου δίνει τη δυνατότητα να ξεπεράσω τα όρια της δημιουργίας. Όταν ξεκινάω να φτιάχνω ένα κολλάζ, αφήνω τον εαυτό μου να παρασυρθεί από το τυχαίο και εμπνέομαι από τα επιμέρους στοιχεία της σύνθεσης. Παίζω με αυτά όσο συνθέτω το κολλάζ και αυτό εξιτάρει τη δημιουργικότητά μου.»

Το να έρχεται κανείς σε επαφή με το έργο του Prozorov είναι σαν να βουτά σε ένα αντισυμβατικό εικαστικό σύμπαν, όπου το οικείο συναντά το εξωπραγματικό, η πραγματικότητα αλληλεπιδρά με το υποσυνείδητο και οι αναφορές στην Pop κουλτούρα συνυπάρχουν με εκείνες στην ιστορία της τέχνης, προσφέροντάς μας μια ανανεωμένη οπτική των κλασικών εικόνων μόδας. Δεν είναι να απορεί κανείς που το έργο του έχει τύχει θερμότατης υποδοχής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η οποία μεταφράζεται καθημερινά σε χιλιάδες σχόλια και likes στις αναρτήσεις του στο Instagram.

Εκτός όμως από η θερμή τους υποδοχή στα social media, οι συνθέσεις του έχουν τραβήξει την προσοχή μεγάλων οίκων μόδας, με αποτέλεσμα η μοναδική του οπτική να αποτυπωθεί σε θρυλικές συνεργασίες μεταξύ των οποίων εκείνες με τους οίκους Louis Vuitton και Moncler, που, σύμφωνα με τον Prozorov, άφησαν το σημάδι τους στην καλλιτεχνική του εξέλιξη.

Η τελευταία αντικατοπτρίζεται στην πρώτη του εικαστική έκθεση, η οποία άνοιξε τις πόρτες της στο κοινό τον περασμένο Οκτώβριο στην πόλη Guangzhou της Κίνας. Με τίτλο Beyond Fashion («Πέρα σπό τη μόδα»), η έκθεση περιλαμβάνει κολλάζ, εγκαταστάσεις, γλυπτά, κινούμενα σχέδια μόδας, φωτογραφίες και σκηνικά και εστιάζει στις «συναντήσεις μόδας εκτός τόπου και χρόνου», φιλοδοξώντας να προκαλέσει τον προβληματισμό του θεατή πάνω σε ζητήματα όπως το νόημα της ζωής και ο τρόπος λειτουργίας της ψυχής, μέσα από τη μετάδοση των συναισθημάτων του καλλιτέχνη την ώρα της δημιουργίας.

Παρότι δεν επιτρέπεται να μας αποκαλύψει πολλά για τα πρότζεκτ πάνω στα οποία δουλεύει αυτήν την περίοδο, o Constantin Prozorov δηλώνει πως σύντομα σκοπεύει να διευρύνει την καλλιτεχνική του πρακτική στρεφόμενος στη σκηνοθεσία. Προσθέτει επίσης, ότι παρότι δεν προβλέπεται προς το παρόν κάποια συνεργασία του με γκαλερί στην Ελλάδα, το να εκθέσει τα έργα του στη χώρα μας αποτελεί σίγουρα όνειρό του. Ένα όνειρο που από την πλευρά μας ανυπομονούμε να δούμε να γίνεται πραγματικότητα.

______________________

Δείτε περισσότερα: www.constantinprozorov.com

English


Constantin prozorov and his unconventional fashion universe.

Even if you are not one of his thousands of followers on social media, you may still have come across his work through the campaigns of numerous luxury brands or top fashion publications such as Vogue, Madame Figaro, and L’ Officiel.

In the artworks of the promising collage artist and Instagram influencer Constantin Prozorov, art and fashion intertwine in the most unexpected ways to create images that sway between reality and imagination. Based on campaign images of luxury brands, he creates iconic collages that challenge the norms of representation, injecting traditional fashion imagery with great doses of surrealism.

After studying Fashion and Communication Design at the German Master School in Munich, Prozorov’s skills of combining art and fashion were further enhanced while working for high fashion luxury brands and Condé Nast Publications – a professional experience which provided him, as he states, with a deep and valuable insight into the industry and into what was in demand in fashion communication at the time.

His engagement with fashion-based collage practice started, while he was still working at Condé Nast Parisian foreign offices. It was then that the idea of digitally manipulating images of lookbooks that were only meant to communicate fashion brands’ latest campaigns to the press and buyers, stroke him for the first time:

“I was always wondering why those images were not further re-used and reinterpreted and so I started with the collages. I was able to breathe a new life into the images and create photorealistic collages with surreal and dadaistic influences.”

Apart from dadaism and surrealism, his work is heavily affected by cinematography, art history, and photography, with the works of directors such as Tim Burton and Wes Anderson, photographers like David LaChapelle, Erwin Olaf, and artists Jeff Koons, Takashi Murakami, Yayoi Kusama, and KAWS being some of the main influences of his unique artistic language.

In Prozorov’s unconventional artistic universe, contrasting images succeed one another, making collage the most suitable medium to articulate his vision. Having made its breakthrough at the beginning of the 20th century, collage has been since challenged the limits of representation, providing artists with a new kind of freedom of expression.

“I chose collage because I think of all the art forms it gives me the opportunity to go beyond creativity. When I start with a collage, I let myself to be guided by chance and I get inspired by the elements and the composition while creating. I play with the elements until I end up with the desired result and that inspires my creativity.”

Being introduced to Prozorov’s body of work is like diving into an unconventional artistic universe where the familiar meets the unknown, reality interacts with the subconscious and Pop Culture co-exists with Art History references, offering us a fresh, original view of traditional fashion iconography. It is no wonder that his work is being received by the public with a great deal of enthusiasm, which is expressed with thousands of likes and comments on his Instagram posts every day.

Apart from their positive reception on social media, Prozorov’s extraordinary compositions have also drawn the attention of prestigious fashion brands. His unique vision has thus unfolded in iconic collaborations, such as the ones with Louis Vuitton and Moncler, which according to him have strongly affected his artistic development.

The latter is strongly reflected in the artist’s very first exhibition which opened last October in Guangzhou, China. Including collages, installations, sculptures, animated art images, photographs, and stage sets, the exhibition called Beyond Fashion focuses on what the idea of “fashion encounters beyond time and space” and is seeking to guide the audience to reflect on the meaning of life and the inner life of the soul, through sharing the artist’s personal emotions while creating art.

Although the artist is not allowed to reveal a lot about the projects he is currently working on, he shares that in the near future, he is planning on taking his artistic practice one step further, by getting involved in filmmaking. He also adds that even though we are not to expect to see any of his work displayed in Greece any time soon, exhibiting in our country would certainly be a dream of his. We are more than eager to see his dream come true.

______________________

AUTHOR

Ιωάννα Μακρυγιάννη

Μία ψυχαναγκαστική δασκάλα που της αρέσει να διηγείται ιστορίες τέχνης, επίσης γνωστή και ως Jeanne d' Art. Η έλλειψη ταλέντου την οδήγησε στη θεωρία κι έτσι η ιστορία της τέχνης θα είναι πάντα η περήφανη αγάπη της. Η άλλη, εκείνη για την εκπαίδευση, είναι κρυφή (σσσς...).

Loading...
Όλα όσα θα δείτε στο 24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ!
Die Wolke: Σαίξπηρ, σύγχρονος χορός και τεχνολογία!