Chronotopia: Ένα διήμερο ηλεκτρονικής και πειραματικής μουσικής με 6 πρωτότυπα οπτικοακουστικά έργα.

Beater.gr
Chronotopia: Ένα διήμερο ηλεκτρονικής και πειραματικής μουσικής με 6 πρωτότυπα οπτικοακουστικά έργα.

Το πολυπρισματικό πρότζεκτ Chronotopia εγκαινιάζει τη συναρπαστική συνεργασία μεταξύ του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, του Goethe-Institut Athen, του CTM Festival του Βερολίνου και του ΚΣΥΜΕ μέσα από ένα διήμερο ηλεκτρονικής και πειραματικής μουσικής. Στο διήμερο Chronotopia θα παρουσιαστούν έξι οπτικοακουστικά έργα, μέσα από το εργαστήριο ηλεκτρονικής μουσικής σύνθεσης Chronotopia Echoes/Αντηχήσεις, στο αρχείο του Κέντρου Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας (ΚΣΥΜΕ, Αθήνα).

Πέντε πρωτότυπα έργα ηλεκτρονικής μουσικής και μία οπτικοακουστική εγκατάσταση, που αντλούν υλικό από τη μουσική του παρελθόντος, θα παρουσιαστούν στον χώρο Η της Πειραιώς 260. Τρεις νέες αναθέσεις/έργα από τους καλλιτέχνες Σοφία Ζαφειρίου, Άντη Σκορδή και Khyam Allami, βασισμένες στο διαπολιτισμικό μουσικό λογισμικό Apotome και Leimna, του ίδιου του Khyam Allami. Καθώς και live sets από τη βερολινέζα παραγωγό (και συνθέτρια) Nene H, και από τους καλλιτέχνες Thano Hana και Morah. Το αναλυτικό πρόγραμμα θα το βρείτε παρακάτω.


Διάβασε ακόμη: Nene H και Poly Chain για το ντεμπούτο του label Standard Deviation.


Chronotopia Echoes / Αντηχήσεις | Πρεμιέρες νέων έργων

Στο Chronotopia Echoes / Αντηχήσεις συμμετείχε μια ομάδα sound artists και συνθετών ηλεκτρονικής ή ηλεκτροακουστικής μουσικής, που επιλέχθηκαν μέσω Open Call, και κλήθηκαν να πραγματοποιήσουν έρευνα στο αρχείο του ΚΣΥΜΕ υπό την καθοδήγηση της Anke Eckardt και του Άκη Σίνου, με σκοπό να δημιουργήσουν νέα έργα που θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Στο Post Kollisionen η Σοφιαλένα Ξεζωνάκη παίρνει ως αφετηρία τη γραφική παρτιτούρα του Ανέστη Λογοθέτη για το Kollisionen (1970) προκειμένου να δημιουργήσει μια γλυπτική εγκατάσταση. Χρησιμοποιώντας ποικίλα υλικά (αφρό, ξύλο, βαμβάκι και καθημερινά αντικείμενα) η Ξεζωνάκη καλεί τους επισκέπτες να κινηθούν μέσα στον χώρο και να έρθουν αντιμέτωποι με μια σειρά από απροσδόκητες χωρικές δυνατότητες.

Το Iterative Cast του Gaspar Cohen εξετάζει αντιθέσεις μεταξύ των διαφορετικών επιστημολογικών θέσεων και είναι μια εξερεύνηση της αβεβαιότητας ως ενδεχομενικότητα. Αυτό επιτυγχάνεται με τη ζωντανή επεξεργασία ηχητικών αποσπασμάτων που συλλέχθηκαν από το αρχείο του ΚΣΥΜΕ/CMRC: Μεταφράζοντας το αρχείο σε έναν ακουστικό χώρο που βρίσκεται διαρκώς σε εξέλιξη, απηχεί κυκλικές και σπειροειδείς ιδέες της ιστορίας, αφηγηματικές αναδιπλώσεις, την αναδιαμόρφωση πολιτισμικών πρακτικών και οντο-τεχνολογικές διαταραχές.

Η Giulia Vismara θα παρουσιάσει το Clangor Lucis, μια τρισδιάστατη σύνθεση που διερευνά τη συμβιωτική σχέση μεταξύ χώρου και ήχου. Εμπνευσμένη από μια φωτογραφία του «Πολύτοπου των Μυκηνών» (1978) του Ιάννη Ξενάκη που βρέθηκε στο αρχείο του ΚΣΥΜΕ/CMRC, το έργο της παράγεται από τα διαφορετικά φωτεινά σχήματα, όγκους και σημεία που αναδύονται από την ασπρόμαυρη δισδιάστατη επιφάνεια της φωτογραφίας, γεμίζοντας και διεκδικώντας τον χώρο.

Αντλώντας έμπνευση από τη θεωρία του κόσκινου και τη χρήση της από τον Ιάννη Ξενάκη ως μέθοδος για τη δημιουργία τονικών και ρυθμικών ακολουθιών, το έργο του Max Eilbacher λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ των πρώτων πειραμάτων αλγοριθμικής σύνθεσης και της σύγχρονης computer music. Χρησιμοποιώντας μια ειδικά προσαρμοσμένη εφαρμογή της μαθηματικής διαδικασίας, το έργο του Partial Patterns #1 είναι μια παιχνιδιάρικη μελέτη της κατασκευής ακουστικών μορφών.

Στο City Replica Souvenir η Alyssa Moxley επιχειρεί να οραματιστεί και να υλοποιήσει την απραγματοποίητη πρόταση του Ξενάκη για ένα «Πολύτοπο Αθηνών». Ακολουθώντας ένα λεπτομερές, χειρόγραφο προσχέδιο που υπάρχει στο αρχείο του ΚΣΥΜΕ/CMRC, θα συνδυάσει ένα σύνολο από foley ήχους που θα δημιουργηθούν σε πραγματικό χρόνο και ηχογραφήσεις πεδίου. Το έργο διερευνά τη σχέση μεταξύ των χωρικών συνθέσεων «Πολύτοπα» του Ξενάκη και των αστικών διαγραμμάτων, που επίσης βρέθηκαν στο αρχείο, τα οποία δημιούργησε ο συνιδρυτής του ΚΣΥΜΕ/CMRC Ιωάννης Παπαϊωάννου, στο πλαίσιο της μελέτης του αρχιτέκτονα Κωνσταντίνου Δοξιάδη για την Αθήνα, με τίτλο «Ανθρώπινη Κοινότητα», στις αρχές της δεκαετίας του 1960.

Η σύζευξη της παράδοσης με τη νεωτερικότητα, μέσα από το πρίσμα της ζωής και του έργου του συνθέτη Μιχάλη Αδάμη, είναι το θέμα της ζωντανής ηχητικής δράσης που συνέθεσε ο Σάββας Μεταξάς για το Chronotopia/Echoes. Χρησιμοποιώντας σαν πρωτογενή πηγή τη μουσική του Αδάμη και χρησιμοποιώντας modular synthesizers, μαγνητόφωνα και samples, ο Μεταξάς επιδιώκει να επανερμηνεύσει το έργο του πρωτοπόρου συνθέτη και να φωτίσει πτυχές της μουσικής του που είναι ακόμα και σήμερα επίκαιρες.


Chronotopia

Πρωτοβουλία του CTM Festival και του Goethe-Institut Athen, το Chronotopia αναδεικνύει τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ της πειραματικής μουσικής και έρευνας του χθες και του σήμερα. Πιο συγκεκριμένα, διερευνά τις «αντηχήσεις» μεταξύ της παλαιότερης και της σύγχρονης μουσικής, του ήχου και των πολυμεσικών πρακτικών, επαναδιατυπώνοντας μουσικές μορφές και πρακτικές που προηγούνται της νεωτερικότητας. Εστιάζει ιδιαίτερα στην «αρχαιολογία των μέσων» και των αρχειακών υλικών.

Αποφεύγοντας μια γραμμική θεώρηση του χρόνου ως κατασκευής που αναπαράγει μια στερεοτυπική έννοια της προόδου, το Chronotopia υιοθετεί και εξερευνά κυκλικές και σπειροειδείς θεωρήσεις της ιστορίας και του χρόνου, αφηγηματικές πτυχές, παράλληλες πολιτισμικές διαδόσεις και περιπτώσεις κατά τις οποίες το παρελθόν και το παρόν συγκλίνουν το ένα μέσα στο άλλο προκειμένου να παράγουν έναν καινούργιο διάλογο. Ο ήχος, η μουσική και οι πρακτικές των μέσων επιτρέπουν την εμφάνιση εναλλακτικών χωροχρόνων και αφηγήσεων.

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Με πλούσια ιστορία 65 ετών, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου είναι ο σημαντικότερος δημόσιος πολιτιστικός οργανισμός στην Ελλάδα και ένα από τα παλαιότερα ενεργά φεστιβάλ στην Ευρώπη. Στο πέρασμα των δεκαετιών, το Φεστιβάλ έχει υποδεχτεί μερικούς από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες της μουσικής, του χορού και του θεάτρου της διεθνούς και τοπικής σκηνής, προσελκύοντας μεγάλο κοινό από όλο τον κόσμο.

Φεστιβάλ CTM

Το CTM – Festival for Adventurous Music & Art με έδρα το Βερολίνο ιδρύθηκε το 1999 και είναι ένα κορυφαίο διεθνές φεστιβάλ αφιερωμένο στην leftfield pop, τη σύγχρονη ηλεκτρονική και πειραματική μουσική. Το CTM Festival δίνει χώρο σε μια πληθώρα φωνών και προοπτικών. Καλύπτει ένα ευρύ φάσμα ηχητικών και μουσικών πρακτικών, καθώς και διεπιστημονικών έργων που συνδυάζουν τη μουσική, τις παραστάσεις και τις εικαστικές τέχνες με την ψηφιακή κουλτούρα, την κριτική θεωρία και τις νέες τεχνολογίες.

ΚΣΥΜΕ

Το Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας (ΚΣΥΜΕ) ιδρύθηκε το 1979 στην Αθήνα από τους Ιάννη Ξενάκη, Γιάννη Γ. Παπαϊωάννου και Στέφανο Βασιλειάδη, με στόχο την υποστήριξη της έρευνας και ανάπτυξης της ηλεκτροακουστικής μουσικής στην Ελλάδα. Έκτοτε, το ΚΣΥΜΕ δραστηριοποιείται στους τομείς της έρευνας, της εκπαίδευσης, των εκδόσεων, της δημιουργίας / σύνθεσης μουσικής, της διάδοσης και της ανταλλαγής ιδεών για την τέχνη και την τεχνολογία, καθώς και με την επιμέλεια και την παραγωγή μουσικών εκδηλώσεων.

Το Αρχείο του ΚΣΥΜΕ

Το αρχείο ήχου του ΚΣΥΜΕ αριθμεί περισσότερα από 2500 αντικείμενα (κασέτες ήχου, κασέτες, DAT, CD, σκληρούς δίσκους). Το περιεχόμενό του εκτείνεται χρονικά από το 1950 έως και σήμερα. Περιλαμβάνει ηχογραφήσεις σύγχρονης, ηλεκτρονικής, παραδοσιακής και κλασικής μουσικής, καθώς και τεκμηρίωση μουσικής και εκπαιδευτικών εκδηλώσεων (διαλέξεις και σεμινάρια), τα οποία έχει επιμεληθεί και παρουσιάσει το ΚΣΥΜΕ.

Goethe-Institut Athen

Το Ινστιτούτο Γκαίτε είναι το πολιτιστικό ινστιτούτο της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας με παγκόσμια εμβέλεια. Το Goethe-Institut Athen είναι το παλαιότερο Goethe-Institut παγκοσμίως – λειτουργεί στην καρδιά της Αθήνας ως ένα ζωντανό κέντρο εκπαίδευσης και πολιτισμού.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1 Οκτωβρίου 2021

Χρονοτοπία Echoes/Αντηχήσεις Πρεμιέρα νέων έργων

  • 20:00 – 22:00 – Σοφία Ελένη Ξεζωνάκη Εγκατάσταση
  • 22:00 – 22:40 – Gaspar Cohen Audiovisual piece
  • 22:50 – 23:20 – Giulia Vismara Live performance
  • 23:30 – 00:00 – Max Eilbacher Live performance

Πρεμιέρα νέων έργων με τη χρήση του Apotome / Leimma

  • 00:20 – 00:35 – Σοφία Ζαφειρίου Live performance
  • 00:40 – 01:10 – Khyam Allami Live set
  • 01:15 – 01:45 – Άντης Σκορδής Live set

Closing act

  • 01:50 – 02:20 – Thanos Hana Live set

2 Οκτωβρίου 2021

Χρονοτοπία Echoes/Αντηχήσεις Πρεμιέρα νέων έργων

  • 20:00 – 22:00 – Σοφία Ελένη Ξεζωνάκη Εγκατάσταση
  • 22:00 – 22:50 – Alyssa Moxley Live performance
  • 23:00 – 23:30 – Σάββας Μεταξάς Live performance

Closing acts

  • 23:45 – 00:25 – Nene H Live set
  • 00:35 – 01:30 – Morah Live set

Αγοράστε εισιτήριο εδώ και βρείτε το event στο Facebook στο ακόλουθο link.

______________________

Περισσότερα για το Chronotopia μέσα από το site του Athens Epidaurus Festival.

* Οδηγίες για προσέλευση κοινού στους Χώρους του Φεστιβάλ. Οι θεατές πρέπει να επιδεικνύουν έγκυρο πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό ασθένειας, σύμφωνα με τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, προκειμένου να γίνουν δεκτοί στους χώρους των παραστάσεων. Οι θεατές θα παραμένουν καθιστοί και θα φορούν μάσκα καθ’ όλη τη διάρκεια των συναυλιών.

Αυτα τα έχεις διαβάσει;

Πληροφορίες
Πληροφορίες

Διαβάζοντας το BEATER αποδέχεστε την χρήση cookies. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθετε περισσότερα