Skip to content

Όλα οσα είδαμε, ακούσαμε και γράψαμε για την 72η Berlinale!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Έχουν περάσεις λίγες μέρες από τότε που η 72 Berlinale έφτασες στο τέλος της κι εδώ θα διαβάσετε για όλα όσα γράψαμε. Παρά τους προβληματισμούς και τις καθυστερήσεις που δημιουργούσαν τα αργά αποτελέσματα των rapid test, τα οποία έβγαιναν 21:00, ενώ η ταινία σου ξεκινούσε στις 21:00, ο κόσμος δεν δίστασε να γεμίσει τις μισές θέσεις (λόγω του επιτρεπτού όριου) όλων των κινηματογραφικών αιθουσών.

Συγκεκριμένα, όχι μόνο δεν δίστασε, αλλά και κόπιασε για να κλείσει ένα χρυσό εισιτήριο για μία προβολή, καθώς σχεδόν όλες οι ταινίες ξεπούλησαν. Τα νούμερα ήταν ενθαρρυντικά – καθώς πουλήθηκαν συνολικά 156.000 εισιτήρια. Η Berlinale βρέθηκε επίσης στο επίκεντρο ως εκδήλωση των μέσων ενημέρωσης, καθώς παρά τους πολυάριθμους διεθνείς ταξιδιωτικούς περιορισμούς, περίπου 1.400 δημοσιογράφοι από 65 χώρες ήρθαν στο Βερολίνο για να κάνουν ρεπορτάζ για το φεστιβάλ.

Κάποιες από τις συζητήσεις που πήρε το αυτί μας κατά τη διάρκεια της αποστολής, είχαν να κάνουν με την αποτύπωση της φαντασίας στον κινηματογραφικό φακό, το επαναλαμβανόμενο μοτίβο της μητρότητας στον κινηματογράφο, το μη-ανθρωποκεντρικό σινεμά, καθώς και την αχαλίνωτη εφευρετικότητα κινηματογραφιστών που αρνούνται να επιτρέψουν στην πανδημία να τους κρατήσει πίσω.

Σε ότι αφορά τις εντυπώσεις μας για το πρόγραμμα, θα πούμε ότι λέμε κάθε χρόνο – σε κανένα άλλο πρόγραμμα δεν θα δεις, ούτε κατά το ήμισυ, την εκκεντρικότητα που βλέπεις εδώ. Γιατι η αυτό το φεστιβάλ είναι εδώ για να μας δείχνει και να μας θυμίζει πάντα αυτά που δεν θέλουμε να δούμε, μυρίσουμε η γευτούμε. Είναι εδώ για να μας θυμίζει έρωτες διαστρεβλωμένους, τοξικά οικογενειακά τραπέζια, ταξιδιώτες χωρίς προορισμούς. Αν μπορούσαμε να περιγράψουμε κάπως αλλιώς το φεστιβάλ, σίγουρα θα γράφαμε κάτι του στιλ «φεστιβάλ των αισθήσεων».

Αυτό βέβαια είναι το ένα κομμάτι, έτσι; Το άλλο είναι ο καθιερωμένος εορτασμός του Arthouse, δηλαδή των ταινιών που επικεντρώνονται λιγότερο σε μία πλοκή και περισσότερο στην κινηματογραφική τεχνικές, δίνοντας έτσι ένα πραγματικό βάθρο σε όλους εκείνους τους σκηνοθέτες, ηχολήπτες και μοντέρ που ξημεροβραδιάζονται για να δώσουν το αποτέλεσμα που βλέπεις εσύ στην οθόνη. Και με αυτή τη φράση, για πάμε να δούμε λιγάκι σε ποιον απονεμήθηκαν τα φετινά βραβεία της Berlinale:

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

Χρυσή Άρκτος  /  «Alcarras» της Κάρλα Σιμόν

Αργυρή Άρκτος Μεγάλο Βραβείο Επιτροπής  /  «The Novelist’s Film» του Χονγκ Σανγκ-σου

Αργυρή Αρκτος Ειδικό Βραβείο Επιτροπής /  «Robe of Gems» της Ναταλία Λοπέζ Γκαγιάρδο

Σκηνοθεσία  /  Κλερ Ντενί για το «Both Sides of the Blade»

Α’ Ρόλος  /  Μέλτεμ Κάπταν για την ερμηνεία της στο «Rabiye Kurnaz vs. George W. Bush» του Αντρέας Ντρέζεν

Β’ Ρόλος  /  Λάουρα Πασούκι για την ερμηνεία της στο «Before, Now and Then» της Κάμιλα Ανγκινί

Σενάριο  /  Λάιλα Στίλερ για το «Rabiye Kurnaz vs. George W. Bush» του Αντρέας Ντρέζεν

Ειδική Μνεία  /  «A Piece of Sky» του Μάικλ Κοχ

Βραβείο Καλλιτεχνικού Επιτεύγματος  /  «Everything Will Be OK» του Ρίθι Παν

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ENCOUNTERS

Καλύτερη Ταινία  /  «Mutzenbacher» της Ρουθ Μπέκερμαν

Σκηνοθεσία  /  Σιρίλ Σαουμπλίν για το «Unrueh» (Unrest)

Ειδική Μνεία  /  «À Vendredi, Robinson» (See You Friday, Robinson) της Μίτρα Βαραχάνι

ΒΡΑΒΕΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Χρυσή Αρκτος  /  «Τrap» της Ρωσίδας Αναστάζια Βέμπερ

Αργυρή Αρκτος  /  «Manhã de Domingo» (Sunday Morning) του Βραζιλιάνου Μπρούνο Ριμπέρο

Ειδική Μνεία  /  «Bird in the Peninsula» του Ιάπωνα Ατσούσι Γουάντα

BΡΑΒΕΙΟ ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ – ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

«Sonne»  /  της Κόρντβιν Αγιούμπ

BΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Α’ Βραβείο  /  «Myanmar Diaries» των The Myanmar Film Collective

Ειδική Μνεία  /  «No U Turn» του Ικε Ναούμπε

Και αφού μιλήσαμε για βραβεία, καλή θα ήταν και μία μικρή ανασκόπηση αυτών που παρακολουθήσαμε εμείς τις τελευταίες 7 ημέρες. Ακόμα και με το μικρό ποσοστό ταινιών που είδαμε εμείς συγκριτικά με τις εκατοντάδες που προβλήθηκαν, μπορέσαμε άνετα να διακρίνουμε το ένα μοτίβο, αυτό δηλαδή που επικεντρώνεται στην σύνθετη ψυχολογία των ηρώων (και που δίνει έναυσμα στην πλοκή), οι οποίοι είναι συνήθως μπλεγμένοι σε κόσμους κοινωνικά προβληματικούς. Από αυτό το μοτίβο εξαιρείται πάντα η κατηγορία του Berlinale Special, η οποία προβάλλει ταινίες των διασημότερων συντελεστών του σινεμά (για αυτό και special).

Εμείς, κρατήσαμε αρκετά από τη φετινή διοργάνωση, σας περιγράψαμε όσα είδαμε τα πρώτα 24 σε αυτή. Σας μιλήσαμε για το Sonne -όπου ο Κόρντβιν Αγιούμπ πήρε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη. Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου των Juliette Binoche και Emma Thompson, όπου μίλησαν για της πρόσφατες ερμηνίες τους στις ταινίες Both Sides of the Blade και Good Luck To You, Leo Grande. Είδαμε την πρεμιέρα του Flux Gourmet, μια ταινία – όχι ελληνικής παραγωγής – που ανοίξε με τη γλώσσα μας. Σαν μιλήσαμε πρώτη για τη νέα ταινία του Netflix, Against The Ice και τέλος, σας ταξιδέψαμε μαζί μας μέσα από 50 φωτογραφίες.

AUTHOR

Ελίζ Λιγγερίδου

Συλλέγει δίσκους ηλεκτρονικής μουσικής από τα δισκάδικα της γειτονιάς της στο Βερολίνο. Όταν δεν διοργανώνει φεστιβάλ, μαγειρεύει το signature dish της, γαριδομακαρονάδα aglio e olio.

Loading...
Η δύναμη και η ομορφιά των μαύρων γυναικών.
Το 24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ με βλέμμα στην Ουκρανία.