Skip to content

Αβελάρδος και Ελοΐζα. ‘Ενας έρωτας στην ώρα του, μα και τόσο λάθος.

DATE

SHARE THIS ARTICLE

 

 

EGI7001-1160x774

Κείμενο: Κυρατζόγλου Περσεφόνη

Ένας έρωτας από εκείνους τους τραγικούς, τους ανεκπλήρωτους και τους ανίκητους στη μάχη του χρόνου, ξεδιπλώνεται στο θέατρο «Αυλαία», αυτός του Πέτρου Αβελάρδου και της Ελοΐζας Φυλμπέρ. Ένας ακόμα έρωτας, σε λάθος χρονικό πλαίσιο. Εκείνος, ένας άντρας λόγιος, διάσημος φιλόλογος και θεολόγος της εποχής του κι εκείνη, ένα κορίτσι με όχι μικρότερη φήμη για την ηλικία της, λόγω της πλούσιας πνευματικής της καλλιέργειας. Η σχέση τους θα ξεκινήσει απρόβλεπτα, όταν ο εφημέριος Φυλμπέρ και θείος της Ελοΐζας, θα προσλάβει τον Αβελάρδο, ως κατ’ οίκον καθηγητή για την μονάκριβη ανιψιά του. Σύντομα, θα ανθίσει μεταξύ τους ένας παράφορος έρωτας, μα κι αυτός με τραγικό τέλος.

Ο Γιάννης Καλαβριανός, προειδοποιώντας πως «η καλύτερη εκδοχή μιας ερωτικής ιστορίας είναι πάντα αυτή που στο τέλος κλαίς», συνθέτει ένα κείμενο, εξαιρετικά λυρικό και αληθινό, θέτοντας σε ρόλους αφηγητών, σχολιαστών, κριτών και φυσικά των ίδιων τα χαρακτήρων της ιστορίας, τους δεξιοτέχνες Ελένη Κοκκίδου, Γιώργο Γλάστρα και Χριστίνα Μαξούρη. Με τρόπο ταχύ και άμεσο, αφήγηση και δραματοποίηση εναλλάσσονται διαδοχικά, προκαλώντας διαρκή ένταση στην ατμόσφαιρα, ενώ ταυτόχρονα οι ερμηνείες των ηθοποιών στα γρηγοριανού τύπου τραγούδια του ‘Αγγελου Τριανταφύλου, κάνουν επίκληση στο συναίσθημα, ηλεκτρίζοντας την θεατρική αίθουσα.  Η μουσική, αλλά και η λιτή σκηνογραφία της Εύας Μανιδάκη, που θυμίζει εσωτερικό χώρο μοναστηριού, ενισχύει το μεσαιωνικό τοπίο και ταυτόχρονα με το κείμενο, εκθέτει το άτεγκτο εκκλησιαστικό καθεστώς και την αυστηρότητα της δικαιοσύνης, που αντιτίθενται στην άσεμνη σχέση του ζευγαριού και καταδικάζει τους ίδιους και τον έρωτά τους, με την ποινή της «ισόβιας» απόστασης μεταξύ τους.

EGI7178-1024x1024

Για ακόμα μία φορά, βρισκόμαστε παρόντες στην καταδίκη ενός έρωτα, επειδή γεννήθηκε στο λάθος τόπο, τη λάθος χρονική στιγμή. Όπως εκείνων, του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, του Τριστάνου και της Ιζόλδης, αλλά και άλλων που μπορεί να μη γνωρίζουμε, αλλά τους ονομάσαμε επικούς. Προσωπικά, δεν ξέρω αν πιστεύω στον επονομαζόμενο κακό συγχρονισμό, όμως η φράση που με άγγιξε περισσότερο κατά τη διάρκεια της παράστασης, ήταν αυτή που έλεγε… «όλα στην ώρα τους γίνονται, μα και τόσο λάθος»

Διαβάστε τη συνένετυξη του Γιάννη Καλαβριανού στον Beater.gr και στην Έλενα Χαραλαμπίδου!

*Πληροφορίες Παράστασης

Συντελεστές
Κείμενο-Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου
Κίνηση: Χρήστος Παπαδόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριέττα Σπηλιοπούλου
Παίζουν: Γιώργος Γλάστρας, Ελένη Κοκκίδου, Χριστίνα Μαξούρη

Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ελλάς Γαλλία Συμμαχία 2014».

Διάρκεια: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Παραστάσεις: Παρασκευή 17 Απριλίου-Κυριακή 10 Μαΐου 2015
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 21.00, Σάββατο 18.00 & 21.00, Κυριακή 18.00
Τιμές Εισιτηρίων: Κανονικό 15€, Μειωμένο 12€

Πληροφορίες & κρατήσεις:
Θέατρο «ΑΥΛΑΙΑ»
Πλατεία ΧΑΝΘ (πλευρά Τσιμισκή)
2310237700
www.avlaiatheatre.gr

 

Κάνε click εδώ για να ακούσεις τον Beater.gr σε νέο παράθυρο!
Ακολούθησε τον Beater.gr σε Facebook, Twitter και Instagram!

11094245_1673079286253217_65127460157911485_n

 

Loading...
Χρήστος Θεοδωρίδης: “Κάτι στον κόσμο έχει πάει στραβά”. Αυτά τα λόγια τα βλέπω συνέχεια γύρω μου
O Kevin Saunderson στο επόμενο Plisskën Festival | Thessaloniki Edition!