Skip to content

Ad it UP #1 – Το άρωμα που το πληρώνεις με… τον χρόνο σου!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Καθημερινά βλέπουμε τριγύρω μας εντυπωσιακά πράγματα να συμβαίνουν. Διαφημίσεις, καμπάνιες, έξυπνα λανσαρίσματα για προϊόντα που ίσως δεν τους δίνουμε την προσοχή που χρειάζεται. Έχουμε κρατήσει λιγάκι το στερεότυπο των παλιών “Έλα μωρέ, διαφήμιση είναι – να πουλήσουν θέλουν”, ενώ στην πραγματικότητα κάποιες από αυτές στόχο έχουν να μας αφυπνίσουν.

Με αφορμή, λοιπόν, την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, σήμερα θα μιλήσουμε για ένα trend που ξεκίνησε τον περασμένο μήνα και αξίζει να του δώσουμε… 7 λεπτά από τον χρόνο μας.

Το brand Koyia έκανε το κάτι διαφορετικό

Το σουηδικό brand αρωμάτων Koyia έκανε κάτι εντελώς διαφορετικό: άνοιξε ένα αρωματοπωλείο μέσα σε ένα δάσος και πιο συγκεκριμένα στο Småland, όπου οι πελάτες δεν πληρώνουν με χρήματα το προϊόν αλλά με… χρόνο. Πως γίνεται αυτό; 

Συγκεκριμένα, αντί για 599 σουηδικές κορώνες (SEK), ζητάνε από το κοινό τους 599 δευτερόλεπτα (SEC). Δηλαδή περίπου 10 λεπτά σιωπηλής παραμονής στη φύση, καθιστώντας την εμπειρία αγοράς κομμάτι του ίδιου του προϊόντος. Απίστευτο; Κι όμως αληθινό! 


Σχεδιασμένο στους minimal τόνους από τους Lucas και Tyra Morten, μέσα στο δάσος υποδέχεται τους επισκέπτες και τους καλεί να «καθίσουν» με τη φύση. Η διάρκεια δεν είναι τυχαία: μελέτες δείχνουν ότι χρειάζονται περίπου 10 λεπτά για να αρχίσουν να φαίνονται τα πρώτα θετικά οφέλη της επαφής με το φυσικό περιβάλλον. 

Και το ίδιο το άρωμα είναι εμπνευσμένο από αυτή τη φιλοσοφία. Δεν περιέχει αλκοόλ, αλλά έλαια με φυτονκίδες (phytoncides) – ουσίες που απελευθερώνουν τα κωνοφόρα δέντρα και που σύμφωνα με την έρευνα μπορούν να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό, να μειώσουν τα επίπεδα κορτιζόλης και να βελτιώσουν τον καρδιακό ρυθμό. Όλα έχουν μια ρίζα, την ψυχική υγεία του ατόμου!

Η Σουηδική κουλτούρα είναι βασισμένη στις έννοιες της ψυχικής ηρεμίας, της σύνδεσης με τη φύση, της χαλάρωσης και ευεξίας. Συνεπώς βλέπουμε πως το brand εδώ δεν κάνει μια ενέργεια για λόγους marketing, αλλά βασίζεται στην ταυτότητα και στον τρόπο που έχουν μεγαλώσει στη χώρα τους.

Γιατί έχει ενδιαφέρον αυτή η κίνηση;

Από τη σκοπιά του marketing, η Koyia δεν πουλά απλώς ένα άρωμα. Χτίζει μια νέα αξία γύρω από την εμπειρία:
Δεν είναι μόνο μια αγορά. Ο πελάτης ζει μια στιγμή ευεξίας και την «παίρνει μαζί του» μέσα στο προϊόν. Το άρωμα δεν είναι απλά άρωμα, αλλά μια ιστορία: «Δεν το αγόρασα με χρήματα, αλλά δίνοντας σημασία στον εσωτερικό κόσμο», «Συνδέθηκα με τον εαυτό μου».

Από το “αγοράζω” στο “κερδίζω”

Ο χρόνος είναι το πιο προσωπικό και πολύτιμο «νόμισμα». Όταν το δίνεις, νιώθεις ότι το προϊόν αποκτά μεγαλύτερη αξία και αποκτάς έναν πιο συναισθηματικό δεσμό μαζί του.

Η Koyia ορίζει η ίδια την «ισοτιμία»: 599 δευτερόλεπτα = 599 κορώνες. Αυτό τη μετατρέπει από μια απλή brand αρωμάτων σε έναν πολιτιστικό συνομιλητή που προτείνει μια νέα κλίμακα αξιών: ο χρόνος και η επαφή με τη φύση είναι πιο σημαντικά από τα χρήματα.

Τι σημαίνει αυτό για το marketing;

Είναι μια κλασική περίπτωση value innovation: η αξία δεν προκύπτει από το ίδιο το προϊόν, αλλά από το πλαίσιο και την εμπειρία που δημιουργεί γύρω του. Στην ουσία, η Koyia μετατρέπει την αγορά ενός αρώματος σε μια μικρή τελετουργία, όπου ο πελάτης δίνει κάτι πραγματικά προσωπικό (χρόνο) και κερδίζει όχι μόνο ένα προϊόν, αλλά και μια ιστορία να διηγηθεί.

Αυτό δείχνει ξεκάθαρα μια στροφή: τα brands που μπορούν να δημιουργούν εμπειρίες με νόημα έχουν το πλεονέκτημα απέναντι σε εκείνα που πουλούν απλώς προϊόντα. Η φιλοσοφία βρίσκεται γύρω μας. Μπορούμε πάντα να τη μετατρέψουμε σε ενέργεια marketing για να προσεγγίσουμε τον καταναλωτή και να δώσουμε το μήνυμα που “χρειάζεται” να διαδωθεί.

Αν ένα brand μας ωθεί να έρθουμε πιο κοντά με το “μέσα” μας, τότε αυτό κάτι σημαίνει. Η ψυχική υγεία δεν έρχεται από έξω, αλλά όταν δυναμώνουμε τον δικό μας κορμό, όταν ερχόμαστε σε επαφή με το μέσα μας, με τη βοήθεια της φύσης, της ησυχίας, της δικής μας στιγμής.

Όλες οι απαντήσεις βρίσκονται γύρω μας. Το θέμα είναι να σταματήσουμε για λίγο… και να τους δώσουμε τον απαραίτητο χρόνο.

______________________

AUTHOR

Γωγω Πελέκα

Οι playlists της στο Spotify αποτελούν ένα περίτεχνο μωσαϊκό. Η Γωγώ, γεννημένη το ένδοξο '94, ως true millennial προσπαθεί να κρατήσει ζωντανή την αίγλη του παρελθόντος. Αν δεν τη βρεις να γράφει, σίγουρα θα τη πετύχεις να αναζητά βινύλια, βιβλία, DVD ή αντικείμενα σε παλιατζίδικα της πόλης. Τη συλλογή της με δίσκους την ξεκίνησε πολύ πρόσφατα, μιας που μέχρι σήμερα δεν γνώριζε από πού να αρχίσει. Η μουσική για την ίδια είναι έκφραση συναισθημάτων και σκέψεων και όλες οι μορφές τέχνης αποτελούν έμπνευση για τη δουλειά της και τη ζωή ευρύτερα.

Loading...
5+1 λόγοι που δεν πρέπει να χάσεις τη συναυλία των Kerala Dust στη Θεσσαλονίκη!
Blind Guardian – Ashes of Ares:Ο Γόνος της Κόλασης στη Μέση Γη ..