6+1 θεατρικές παραστάσεις που αξίζει να δεις στη Θεσσαλονίκη!
Στην ερώτηση «τί είναι θέατρο» η απάντηση δεν είναι πολλή απλή! Η εύκολη απάντηση θα ήταν η ετυμολογία από ένα οποιοδήποτε λεξικό. Ετυμολογικά προέρχεται από το ρήμα θεῶμαι, που σημαίνει βλέπω, παρατηρώ. Είναι η δραματική τέχνη που, ακολουθώντας ορισμένες συμβάσεις, αναπαριστάνει μπροστά σε κοινό μια σειρά γεγονότων με τη χρησιμοποίηση ανθρώπων (ηθοποιών) που μιλούν και δρουν. Είναι επίσης το κτίριο, η αίθουσα ή η κατασκευή που προορίζεται για θεατρικές παραστάσεις (λεξικό Τριανταφυλλίδη).
Το θέατρο είναι όμως πολλά περισσότερα… Είναι η μια συνεχόμενη αλληλεπίδραση μεταξύ κοινού και ηθοποιών, που μοναδικό σκοπό έχει να σε βάλει στη θέση του πρωταγωνιστή για να αντιληφθείς τί νοιώθει εκείνη τη στιγμή. Το θέατρο είναι ελευθερία! Μία ευκαιρία να μεταφράσεις το κείμενο του συγγραφέα & τη σκηνοθετική προσέγγιση μέσω του δικού σου πρίσματος. Απαλλαγμένο από το «στενό» κινηματογραφικό πλάνο, δίνει την ευκαιρία στο θεατή να παρατηρεί όχι μόνο το προφανές, αλλά κυρίως να αναζητεί την δικιά του αλήθεια!
Έτσι, επιλέξαμε 5+1 παραστάσεις που αξίζει πραγματικά να δεις, αν ζεις ή αν πρόκειται να επισκεφθείς την πόλη της Θεσσαλονίκης, για να βρεις και εσύ τη δικιά σου αλήθεια:
«Ο καλός άνθρωπος του Σε Τσουάν», ΚΘΒΕ
Η συμβολή του ΚΘΒΕ στη θεατρική κουλτούρα της πόλης, είναι αδιαμφισβήτητη! Ωστόσο σε αυτήν την περίπτωση συμβαίνουν πολλά περισσότερα…Σε αυτήν την παράσταση αντικατοπτρίζεται με τον πιο σύγχρονο & αληθινό τρόπο η σημερινή πραγματικότητα! Μέσα στα λόγια των πρωταγωνιστών θα συναντήσεις ίσως τις δικές σου σκέψεις! Τις δικές σου ελπίδες! Τί σημαίνει να είσαι καλός άνθωπος; Ένα από τα αριστουργήματα του Μπέρτολτ Μπρεχτ, που γράφτηκε ενώ ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος είναι σε εξέλιξη, μοιάζει πιο επίκαιρο από ποτέ!
More Info: εδώ
______________________
«Σκηνές από ένα γάμο», Θέατρο Αυλαία
Μία από τις πιο ρεαλιστικές αποτυπώσεις των ανθρωπίνων σχέσεων! Μία ιστορία της Μαριάννε και του Γιόχαν αποτυπώνει με αδυσώπητη ειλικρίνεια και σχεδόν ντοκουμενταρίστικο ρεαλισμό τα στάδια της φθοράς και της παρακμής μιας συζυγικής σχέσης. Ένα λιτό σκηνικό, που σε αφήνει να απολαύσεις τις αριστουργηματικές ερμηνείες των Μαρίνα Ασλάνογλου & Νίκου Ψαρρά. Μία απρόσμενη μετάβαση, από την “φωτογραφίσιμη” πλευρά ενός γάμου-στην “raw” πλευρά του έγγαμου βίου.
More Info: εδώ
______________________
«Ο κύκλος των χαμένων ποιητών», Θέατρο Αριστοτέλειον
Η ποίηση είναι “άχρηστη”, για ένα γιατρό, έναν οικονομολόγο ή ένα δικηγόρο! Ή μήπως όχι; Μία ιστορία, που διαδραματίζεται στα μέσα της δεκαετίας του ’60, όταν ο αντισυμβατικός καθηγητής λογοτεχνίας Τζον Κήτινγκ, έρχεται να διδάξει στο συντηρητικό ιδιωτικό λύκειο Γουέλτον, όπου “εκπαιδεύονται” μαθητές, με βασικό και ίσως βασικο γνώμονα την παραγωγή χρήματος, ο κ.Τζον έρχεται να δώσει μία άλλη κατεύθυνση! Μία “ωδή” στην τέχνη της ποίησης, υπογραμμίζοντας με συγκινητικό τρόπο τη σπουδαιότητά της, ως μέσο εξάλειψης προκαταλήψεων και “φορετών” κοινωνικών κανόνων-δεσμών!
More Info: εδώ
______________________
«Μάρτυρας κατηγορίας», Θέατρο Κολοσσαίον
Πρόκειται για ένα συναρπαστικό δικαστικό θρίλερ που, με τις συνεχείς ανατροπές, κρατά το ενδιαφέρον των θεατών αμείωτο από την πρώτη στιγμή ως το αποκαλυπτικό φινάλε. Ο Μάρτυρας Κατηγορίας θεωρείται όχι μόνο το πιο καλογραμμένο και επιτυχημένο έργο της Αγκάθα Κρίστι αλλά ίσως και το πιο συναρπαστικό θρίλερ όλων των εποχών, με το φινάλε του να έχει μείνει στην ιστορία ως ένα από τα πιο απροσδόκητα και συναρπαστικά φινάλε που γράφτηκαν ποτέ! Επιπλέον, είναι από τις λίγες παραστάσεις που το κοινό μπορεί να γίνει μέρος του έργου: σε κάθε παράσταση διατίθενται 16 προνομιακές θέσεις ενόρκων, πάνω στην σκηνή. Ζήσε την εμπειρία παρακολούθησης της παράστασης, ως ένορκος, και πάρε μέρος στην εξέλιξη της δίκης!
More Info: εδώ
______________________
«Υπνοβάτες», Εν Δυνάμει–Μονή Λαζαριστών
Η ομάδα «Εν Δυνάμει» είναι μια ομάδα νέων καλλιτεχνών με και χωρίς αναπηρία. Ιδρύθηκε από την Ελένη Δημοπούλου και την Μαρία Ιωαννίδου το 2008 στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό να στηρίξει και να διευκολύνει τα μέλη της να ενταχθούν ισότιμα στο κοινωνικό σύνολο. Σε αυτήν την παράσταση, επιλέγει για ακόμη μία φορά να θέσει ερωτήματα που συνήθως αποφεύγουμε. Σε αυτήν τη χρονική περίοδο της ακραίας εξατομίκευσης, που η ζωή παίρνει συνεχώς παράταση, που συντελούνται ριζικές αλλαγές στην ιδέα του θανάτου που επηρεάζουν ακόμα και την ίδια τη δομή της κοινωνίας, σκύβουμε επάνω από το τρίπτυχο θάνατος-ύπνος-όνειρα, όχι για να βρούμε σωστές απαντήσεις, αλλά για να αφεθούμε στο άγνωστο και στον συνειρμό, να απενοχοποιήσουμε τον φόβο και ενώνοντας τον με τα όνειρα και τις μύχιες σκέψεις μας να επιστρέψουμε τον θάνατο στην αναγκαία θέση του: μέσα στη ζωή.
photo credits: Σταυούλα Ντολοπούλου
More Info: εδώ
______________________
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν», ΚΘΒΕ
Πρόκειται για μια βαθιά συγκινητική ιστορία ενός άντρα που αναγκάζεται να δραπετεύσει από τη χώρα του με τη μικρή του εγγονή και να ζητήσει καταφύγιο στην Ευρώπη, χωρίς να καταλαβαίνει τη γλώσσα. Ο Claudel εξετάζει τη μοναξιά, τη διαφορετικότητα και τη δύναμη της φιλίας, με οξεία διορατικότητα και αισιοδοξία. Η νουβέλα La petite fille de monsieur Linh του Φιλίπ Κλοντέλ δημοσιεύτηκε το 2005 στη Γαλλία. Μέσα από την ιστορία του κ. Λιν, ο συγγραφέας μιλάει για τον ξεριζωμό, το τραύμα, τη συμφιλίωση, τη συντροφικότητα, την αγάπη αλλά και για τη ζωτική ανάγκη των ανθρώπων για σύνδεση και επικοινωνία.
More Info: εδώ
______________________
«100», Θέατρο Άνετον
Μια παράσταση που ακροβατεί ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα, συνδυάζοντας τον καθημερινό λόγο με έντονα στοιχεία σωματικού θεάτρου. Έκανε πρεμιέρα στο Εδιμβούργο το 2002, στα πλαίσια του Fringe Festival, όπου και απέσπασε το 1ο βραβείο θεατρικής πρωτοπορίας. Από τότε παίζεται συνεχώς, με μεγάλη επιτυχία σε Ευρώπη και Αμερική. Οι ηθοποιοί, με μοναδικά εργαλεία τα σώματά τους, μερικά ραβδιά μπαμπού και ένα πορτοκάλι, και με τη βοήθεια ατμοσφαιρικών φωτισμών και πραγματικών σκηνικών ήχων που παράγονται από τον επί-σκηνής μουσικό, καλούνται να μας παρασύρουν σε μια πληθώρα διαφορετικών εικόνων και χώρων όπως ένα ράλι μοτοκρος, ένα χωριό στη σαβάνα και το μετρό του Λονδίνου, καθώς προσπαθούν να απαντήσουν στο ερώτημα: “Ποια στιγμή είναι αυτή που θα κρατούσες για πάντα;”
More Info: εδώ