Η Perel σε ένα απολαυστικά στοχαστικό, νέο μουσικό ταξίδι.
Μετά το αναγνωρισμένο ντεμπούτο album στη δισκογραφική DFA του James Murphy, η Γερμανικής καταγωγής τραγουδίστρια και DJ Perel αποκαλύπτει το εξώφυλλο για το νέο Jesus Was An Alien. Μια ολοκληρωμένη κυκλοφορία από την Kompakt για τις 13 Μαΐου, ύστερα από την διάθεση του lead single με την καλλιτέχνιδα της Ninja Tune Marie Davidson νωρίτερα αυτό το μήνα. Συγκεκριμένα, μέσα από το νέο της album τείνει να ανατρέψει συλλογικά διακυβεύματα της κοινωνίας μας: Σε ποιον υψώνουμε τα χέρια μας; Από ποιον ζητάμε τη σωτηρία;
«Jesus Was An Alien είναι μια συζήτηση για το αν ο Ιησούς ήταν πράγματι εξωγήινος», εξηγεί, «αλλά και μια κοινωνική συζήτηση σχετικά με το τι είναι και τι συνεπάγεται η θρησκεία σήμερα». Κι έτσι, προσφέρει τον προκλητικό, δεύτερο δίσκο της – τον πρώτο στην Kompakt – ως soundtrack για το ταξίδι του ίδιου του ακροατή μέσα από τις περιπλοκές και τις ειρωνείες της σύγχρονης πίστης.
Επενδύοντας στα θέματα που προέβαλε στο ντεμπούτο της, το LP Hermetica του 2018 στη DFA, η Perel δημιούργησε δέκα κομμάτια πλούσια σε πνευματικότητα και υπαινιγμούς. Οι επιρροές της είναι αμέτρητες, από τους indie χορευτικούς δημιουργούς των αρχών της δεκαετίας του 2000 – Hot Chip, Simian Mobile Disco, Justice – μέχρι rave συλλογές που προηγήθηκαν της παρουσίας της στο booth των DJ, πλάι σε πιο αφηρημένα στοιχεία. Ζώντας με τη συναισθησία, λέει, «Νιώθω συναισθήματα και χρώματα να συσσωρεύονται μέσα μου και τότε υπάρχει ένας πυροδοτικός ήχος ή ένα γεγονός που γυρίζει τη βαλβίδα. Τα κομμάτια μου είναι έγχρωμες ροές που λένε μια ιστορία».
Δεν είναι απλώς πολυποίκιλο, είναι και πολύγλωσσο. «Γλιστρώντας» λεκτικά εντός κι εκτός σε ένα μοναδικό κομμάτι, μερικές φορές παραλείπεται εντελώς η φωνή ως ένδειξη μιας εκστατικής κατάρρευσης. Όπως δηλαδή γίνεται στο The Principle of Vibration. Το album περιλαμβάνει τη φωνή της Perel σχεδόν εξ’ ολοκλήρου, πέραν όμως της ιδιαίτερης συνεργασίας με την Καναδή τραγουδοποιό Marie Davidson στο ομώνυμο κομμάτι.
Το «Jesus Was An Alien» αναταράζει σαν μια μεταμεσονύχτια αποκάλυψη, σαν μια μεθυστική ανακάλυψη που ξύπνησε στο σκοτάδι. Η Perel εκπέμπει έναν σκληρά πειθαρχημένο ηλεκτροπαλμό, καθώς οι διακηρύξεις της Davidson γίνονται ολοένα πιο ένθερμες, χαρίζοντας έναν αισθησιακό βηματισμό στο κομμάτι. «Έχω ήδη πει τα πάντα με τα συνθεσάιζερ μου και τις μελωδίες που δημιούργησα», εξηγεί η Perel για τη συνεργασία, αλλά «κάπως αυτή έδωσε στο τραγούδι μια φωνή που δεν μπορούσα».
Η δημιουργός απομακρύνεται όχι μόνο πνευματικά, αλλά και ηχητικά στα δέκα κομμάτια, παίρνοντας συναρπαστικά ρισκά στην παραγωγή τους. Τα σημεία που ξεχωρίζουν διακρίνονται στα εξής: Τα ψιθυριστά φωνητικά της πάνω από ένα μελωδικό ήχο πιάνου στο Matrix, η παραληρηματική θολούρα των φαντασμαγορικών χτύπων και των άυλων φωνών του Religion και η ρετρό ακτινοβολία του The Principle of Vibration, στο οποίο η Perel μας προτρέπει να «συμμετάσχουμε και να νιώσουμε την αύρα» πάνω από ένα ωστικό riff κι ένα ανακάτεμα κρουστών.
Το Kill The System, εν τω μεταξύ, «χτυπά» τον ακροατή με τεταμένους παλμούς οξύτητας, φτιάχνοντας μια φανταστική απελευθέρωση που προπομπεύει το τέλος της πατριαρχίας. Το τελευταίο του album, το Am Kanal, εκτυλίσσεται κάτω από ένα στοχαστικό σύννεφο, που τελικά ξεσπά σε μια βροχή από πλούσιας υφής synths και τέμπο.
Η ποικιλία σε όλο το Jesus Was An Alien υπογραμμίζει τον σκοπό της Perel για αυτή τη δημιουργία: Πειραματίζεται με τον τρόπο της για απαντήσεις – ή ίσως απλώς περισσότερες ερωτήσεις. Άλλωστε, λέει, «οι ερωτήσεις αποτελούν αρχή για κάτι νέο».
______________________
Περισσότερα για την Perel μπορείτε να βρείτε στο προφίλ της στο SoundCloud.
Perel sets on in a delightfully pensive, new musical journey.
After acclaimed album debut on James Murphy’s label DFA, German-born NYC-based singer and DJ Perel reveals cover artwork for her new album Jesus Was An Alien out via Kompakt on May 13th following the lead single featuring Ninja Tune artist Marie Davidson earlier this month. Specifically, through her new album she subverts the stakes of our collective communion: Who are our arms raised to? Who are we seeking salvation from?
“Jesus Was An Alien is a discourse about whether Jesus was an actual alien,” she explains, “but also a social debate about what is and implies religion today.” Now, she offers up her provocative second record – the first on Kompakt – as a soundtrack for the listener’s own journey through the intricacies and ironies of modern belief.
Picking up on the themes she brought to her debut, the 2018’s LP Hermetica on DFA, Perel has created ten tracks rich with spirit and allusion. Meanwhile, her influences are myriad: From the indie dance hitmakers of the early 2000s – Hot Chip, Simian Mobile Disco, Justice – to rave compilations that predate her ascent to the DJ booth, to more abstract inputs. Living with synesthesia, she says, “I feel emotions and colors piling up inside me, then there’s a triggering sound or event that opens a valve. My tracks are color streams that tell a story.”
It is not just multicolored, it’s multi-lingual too. Slipping in and out of tongues in a single track, sometimes dispensing with words altogether as happens in the ecstatic breakdown of The Principle of Vibration. The album features Perel’s voice almost entirely but for her special collaboration with Canadian songwriter Marie Davidson on the title track.
Jesus Was An Alien stirs like a late-night revelation, a heady discovery awakened in the dark. Perel lays out, explicitly, a fiercely disciplined electro pulse, as Davidson’s proclamations are growing more fervent over the song’s sensual stride. “I already said everything with my synthesizers and the melodies I created,” she explains of the collaboration, but “somehow she gave the song a voice I couldn’t.”
Perel drives further not only spiritually, but sonically across the ten tracks, taking thrilling production risks: Standouts include her breathy vocals atop a melodic piano strut on Matrix; the delirious blur of ghostly chimes and disembodied voices of Religion; and the retro radiance of The Principle of Vibration, in which Perel exhorts us to “come on and vibe” over an athletic riff and shuffling percussion.
Kill The System, meanwhile, hits the listener with tense acid pulses, building to only an imagined release and calls out the end of patriarchy. Album closer Am Kanal starts as a pensive cloud of a track, finally breaking into a rich textural rain of synths and stabs.
The variety throughout Jesus Was An Alien underlines Perel’s purpose in this latest project; She’s experimenting her way to answers – or maybe just more questions. After all, she says, “questions are the beginning of something new.”
______________________
Find out more about Perel on her SoundCloud profile.