In-Edit Festival | H 4η ημέρα είναι Techno!
Φωτογραφίες: Αρίστη Ζαφειράκογλου
Για άλλη μια ημέρα, το κοινό της Θεσσαλονίκης είχε την ευκαιρία να γίνει μέρος του μουσικού παρασκηνίου της παγκόσμιας σκηνής, μέσα από ξεχωριστά ντοκιμαντέρ, στις αίθουσες του κινηματογράφου «Ολύμπιον». Το «In-Edit» έχει διανύσει πολλά κινηματογραφικά χιλιόμετρα και έχει φτάσει στη μέση. Ωστόσο, οι προβολές εξακολουθούν να διανθίζονται με νέα διασκεδαστικά ντοκιμαντέρ. Την Κυριακή, λοιπόν, το «In-Edit» υιοθέτησε έναν περισσότερο ταξιδιάρικο χαρακτήρα και το κοινό είχε την ευκαιρία να ακολουθήσει διάφορα συγκροτήματα σε οδοιπορικά και ταξίδια, σε περασμένες δεκαετίες. Το Beater.gr, πιστό στις επάλξεις, παρευρέθηκε στην τέταρτη ημέρα του φεστιβάλ και να τι κατέγραψε!
Τα ντοκιμαντέρ που παρακολουθήσαμε κατέγραφαν από τη μια, μεγάλα ταξίδια μουσικών μακριά από τη δική τους πόλη και από την άλλη, πολυαναμενόμενα ταξίδια μουσικών στην πόλη, που όλα ξεκίνησαν. Διαφορετικοί προορισμοί, μοναδικές εμπειρίες, πολλή μουσική, αναπολήσεις σε περασμένα, στιγμές δόξας και αδυναμίας – τα σημερινά ντοκιμαντέρ, τα είχαν όλα!
“Austin To Boston”
To απόγευμα της Κυριακής, μας βρήκε να ακολουθούμε τέσσερις μπάντες της indie σκηνής, σε μια ιδιαίτερη περιοδεία. Από το Austin, μέχρι τη Βοστόνη, παρακολουθούμε πέντε φορτηγάκια Volkwagen, να διανύουν χιλιόμετρα και χιλιόμετρα, ώστε οι μουσικοί να εμφανίζονται σε διαφορετικές πόλεις, στήνοντας πρόχειρες συναυλίες . Στο όλο εγχείρημα συμμετέχουν οι Ben Howard, Staves, Nathaniel Rateliff και Bear’s Den. Σε όλη τη διάρκεια του ντοκιμαντέρ, οι μουσικοί δείχνουν τον ενθουσιασμό και τη βαθιά υποστήριξή τους στο “Communion” . Μοναδικές «ταπεινές» εμπειρίες, αυτοσχέδιες μουσικές, προσωπικές ιστορίες , όνειρα στον δρόμο και τη συνεχόμενη μετακίνησή τους. Ένα ντοκιμαντέρ ημερολόγιο, για το ανορθόδοξο αυτό εγχείρημα, που ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Για το γύρισμα του ντοκιμαντέρ, χρησιμοποιήθηκαν διάφορα φίλτρα και κάμερες, που συντελέσαν στη δημιουργία ενός ατμοσφαιρικού hipster κλίματος. Αμερικανικά τοπία, indie-folk μελωδίες και ενδιαφέρουσες φυσιογνωμίες, συμπλήρωσαν αυτό το «μουσικό ημερολόγιο καταστρώματος».
“Pulp: A Film Abou Life, Death and Supermarkets”
To συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ, θα λέγαμε πως παίχτηκε σε επανάληψη, καθώς ήταν αυτό που άνοιξε το «In-Edit» την περασμένη Πέμπτη. Τι και αν ήταν η δεύτερη προβολή του στο φεστιβάλ, το κοινό της Θεσσαλονίκης έδειξε, για άλλη μια φορά, την προτίμησή του στον Jarvis, τους κοινούς ανθρώπους και τη ντίσκο 2000. Ένα ντοκιμαντέρ για τους Pulp και το Σέφιλντ, την άρρηκτη σύνδεσή τους και την τελευταία τους συναυλία στα πάτρια εδάφη. Ο Jarvis Cocker αλλάζει το λάστιχο του αυτοκινήτου του και ο Mark Webber ταξιδεύει με λεωφορείο, σαν κοινός άνθρωπος. Οι κοινοί άνθρωποι του Σέφιλντ είναι η βάση της πυραμίδας των φαν των Pulp και το ντοκιμαντέρ επικεντρώνεται στις απόψεις αυτών των ανθρώπων. Ο εφημεριδοπώλης ακούει Pulp, μια ηλικιωμένη κυρία λατρεύει τους στίχους τους, γυναίκες λατρεύουν τον Jarvis, του οποίου το όνομα αναγράφεται στο εσώρουχό τους. Οι Pulp είναι αυτό που είναι, επειδή το Σέφιλντ κυλά στο αίμα τους. Η ζωή, ο θάνατος και τα supermarkets, βρίσκονται σε αυτή την πόλη. Σε αυτό το πλαίσιο, οι ακούσιοι pop star των Pulp εκθέτονται στο φακό και εξιστορούν τη ζωή τους. Στις επικές στιγμές του ντοκιμαντέρ, συγκαταλέγεται ο «επιδειξιομανής» Cocker, που τραγουδά το “I Like To Move It”, θεωρώντας πως αυτό το τραγούδι θα τραγουδούν οι συνταξιούχοι της γενιάς του.
Μπορεί το Σαββατοκύριακο να έφτασε στο τέλος του, αλλά το «In-Edit» συνεχίζει ακάθεκτο. Η Δευτέρα περιλαμβάνει την επαναπροβολή του εξαιρετικού “Muscle Shoals”, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ, αλλά και την πρώτη προβολή του “Salad Days: The DC Punk Revolution”. To μουσικό διάλλειμα αναλαμβάνουν οι Synthetic, οι οποίοι θα βρίσκονται πίσω από τα decks του φουαγιέ, μέχρι και την αρχή του τελευταίου special ντοκιμαντέρ, με τίτλο “Dutch Influence”.
*Δείτε εδώ και άλλες φωτογραφίες της Αρίστης Ζαφειράκογλου από το In-Edit Festival 2015!