Skip to content

Βέβηλος: «Μισώ όσους πεθαίνουν μια φορά και αναγκαία»

DATE

SHARE THIS ARTICLE

 

Φωτογραφίες: Dimitris The Athens

Δρομολόγια πάνω σε «βεβηλωμένους» δρόμους, χιλιόμετρα πάνω σε σκοτεινές οκτάβες και «ομερτά» φιλήδονων πολιτικοποιημένων πενταγράμμων, που ορκίζονται πίστη στα υπόγεια. Μια εμβληματική, για την ελληνική hip hop, παρουσία και ένα βαρύγδουπο στίγμα στην ελίτ των Ελλήνων ΜC’s, έρχεται στο Principal Club Theater, να ξεφυλλίσει το Βιβλίο των ηρώων του δρόμου. Ο Βέβηλος ανεβαίνει στο stage και κάνει και πάλι τα υπόγεια να βρίθουν ρίμες και τις ιστορίες να μελοποιούνται μέσα από μια underground βαρύθυμη παράκληση.

Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη μουσική και πώς προέκυψε η hip hop συγκεκριμένα στη ζωή σου;

Τα πρώτα ακούσματα ήρθαν κάπου στα 13, τυχερός που ο Βύρωνας, η περιοχή δηλαδή που μεγάλωσα, έκρυβε στα στενά του πολύ “hip hop”. Η φιλία με τους FFC και η μετέπειτα γνωριμία μου με τον Μιχάλη ήταν καθοριστικός παράγοντας.

10376750_329435950596055_7672707602819902050_n

Τί ήταν η low bap για την ελληνική hip hop σκηνή και γιατί κατακρίθηκε έτσι;

Το Low Bap ήταν και παραμένει αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής Hip – Hop κοινότητας. Για έμενα είναι μια ιδέα που μεταφράζει έναν τρόπο ζωής. Εξάλλου, ένας τόνος ιδεών ισοδυναμεί με ένα γραμμάριο πράξης. Κατακρίθηκε, γιατί πολλοί πιστεύουν ότι διχοτόμησε τη φάση, άλλοι όχι. Αλλά τι να κάνουμε; Η μουσική είναι μια, οι κολλημένοι είναι πολλοί.

Ήταν οι «Βαβυλώνα» η αιτία της καλλιτεχνικής σου ύπαρξης; Τί ήταν για σένα αυτή η μπάντα;

Οι «Βαβυλώνα» αποτέλεσαν μεγάλο μέρος της μουσικής μου ύπαρξης. Οφείλω πολλά πράγματα σε αυτό το σχήμα, όπως μου οφείλει και αυτό.

Ποιος ο λόγος που συντέλεσε στη δύση των «Βαβυλώνα» και πώς συνέχισε η πορεία σου μετά από τη συμμετοχή σου σε ένα τόσο καθοριστικό, για την ελληνική σκηνή, σχήμα;

Ο πρώτος και σημαντικότερος λόγος ήταν ο θάνατος του ΠΥΡΟΒΑΤΗ. Μετά από αυτό το γεγονός, κανείς μας δεν παρέμεινε ο ίδιος άνθρωπος για τους δικούς του λόγους και δε μιλά μόνο για τα παιδιά που συμμετείχαν στο σχήμα, αλλά και για αυτούς που με τον τρόπο τους ήταν δίπλα μας.

1520793_329435630596087_5742443632782167344_n

Πώς συστάθηκαν οι «Ομερτά»; Τί επεδίωκαν να επικοινωνήσουν στο κοινό;

Οι «Ομερτά» ήταν αρχικά μια ομάδα περιθωριακών, που συναντηθήκαμε μέσα στη φυλακή. Ο όρος «Ομερτά» για εμάς σήμαινε καμιά συνεργασία με τις αρχές, καταλαβαίνεις. Στην ουσία, ήταν μια ιδέα μου που γνώριζα εξαρχής, ότι οι άνθρωποι που υπήρχαν μέσα σε αυτό, ποτέ δε θα βρεθούν όλοι μαζί έξω από τα κάγκελα.

Το hip hop της δεκαετίας του ’90 είναι ίδιο με αυτό του σήμερα; Εξελίσσεται, παρακμάζει, χάνει το νόημα και το groove ίσως της ιστορίας των δρόμων ή γίνεται απλά καλύτερο και πιο στοχευμένο;

Το Hip-Hop του σήμερα σίγουρα διαφέρει από αυτό του 90. Αν υπάρχει εξέλιξή μας ως άνθρωποι, εξελίσσεται και αυτό. Αν παρακμάζουμε, μας ακολουθεί.

Αναγνωρίζεις την trap ως φυσική εξέλιξη, όπως λέγεται, της ραπ;

Αν αναγνωρίζαμε την trap ως εξέλιξη της rap, τότε το Low Bap γιατί αποτέλεσε διχοτόμηση και όχι εξέλιξη;

10923384_329435990596051_9215956309052726423_n

Όλες οι κόντρες, τα diss, οι ίντριγκες και οι φασαρίες ανάμεσα σε καλλιτέχνες της hip hop και κατ’ επέκταση και στους fans της, τροφοδοτούσαν την όλη φάση; Έτσι έπρεπε να είναι και να συνεχίσει να είναι, για να μένει η hip hop στις επάλξεις και το προσκήνιο;

Υπάρχουν δεκάδες καλά κομμάτια, βασισμένα στο μήνυμα. Αν στέκεσαι στα diss, κομμάτια δηλαδή που γίνονται καθαρά για εμπορικούς λογούς (γιατί ξύλο δεν πέφτει ποτέ), δεν αξίζει να απαντήσω.

Ο εγκλεισμός σου στη φυλακή είναι «υπεύθυνος» για «Το βιβλίο των ηρώων του δρόμου»;

Όχι, είμαι υπεύθυνος μόνο εγώ γι’ αυτά που λέω και όχι γι’ αυτά που νομίζουν ότι κατάλαβαν.

Επηρέασε τη ζωή σου, την καριέρα σου, τη μουσική, τη θεωρία σου και την καλλιτεχνική σου υπόσταση γενικότερα, η παραμονή σου στην φυλακή;

Την καριέρα μου στους κύκλους της παρανομίας σίγουρα την επηρέασε. Για τα υπόλοιπα δε πιστεύω. έτσι κι αλλιώς, τα ίδια με άλλο τρόπο έλεγα και πριν.

Έχεις δηλώσει ότι έχεις πεθάνει και ξαναγεννηθεί χίλιες φορές. Τί σε έφερε στο θάνατο και τί στο μηδέν της γέννησης;

Μισώ όσους πεθαίνουν μια φορά και αναγκαία.

Ποια θα πρέπει να είναι η θέση ενός καλλιτέχνη σε μια τέτοια κρίσιμη ιστορικοπολιτική στιγμή;

Αν και διαφωνώ με τον ορό «καλλιτέχνης», νομίζω πως η θέση του θα πρέπει να είναι η ίδια πάντα και όχι ανάλογα με την υπάρχουσα κατάσταση.

Θεωρείς ότι τα ξενόφερτα πρότυπα χρησιμοποιήθηκαν ίσως λανθασμένα, χωρίς γνώση και παρορμητικά, επηρεάζοντας κάπως την ελληνική σκηνή, δεδομένου ότι είναι μια κουλτούρα αρκετά μακριά από τη δική μας;

Αυτό συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις. Στην Ελλάδα βρισκόμαστε.

Έναν καλλιτέχνη που θα διάλεγες ανάμεσα στο πλήθος και γιατί;

Τον Dimitri Theathens, γιατί είναι φίλος μου.

Τί κρύβει τελικά το «μήνυμα στο μπουκάλι»;

Κρατά λίγο αγάπη και θα καταλάβεις.

*Την Παρασκευή 13 Μαΐου ο Βέβηλος θα δώσει μια μοναδική συναυλία στο Principal Club Theater στη Θεσσαλονίκη. Ο Βέβηλος είναι ένα από τους πρώτους ράπερ της πολιτικοποιημένης ελληνικής χιπ χοπ σκηνής ξεκινώντας από το 1993 .Ιδρυτικό μέλος των Βαβυλώνα και του project Omerta με συμμέτοχες σε δίσκους των Active member, Sadahzinia, Xray, Moriginal, Στιχοιμα και δεκάδες συναυλίες στο ενεργητικό του. Το βιβλίο των ηρώων του δρόμου (προσωπικό cd) λοιπόν στις 13 Μαΐου σε ένα live έξω απ τα συνηθισμένα στο Principal Club Theater.

Στο live θα υπάρχει και το cd προς πώληση.

Τιμές Εισιτηρίων
Προπώληση: 8€
Ταμείο: 10€

Σημεία Προπώλησης
Θεσσαλονίκη
Musicland, Μητροπόλεως 102, Τηλ. 2310 264880
Rover Bar, Σαλαμίνος 6, Τηλ. 2310 544304

Online Sales ή αγορές με πιστωτική κάρτα, 24 ώρες/ωρο:
www.ticketpro.gr | www.tickethouse.gr
Για περισσότερες πληροφορίες και πλήρη δημοσιογραφική ενημέρωση απευθυνθείτε στο: [email protected]
Τηλέφωνο: 210 8820426 (εσωτερικό 2)

10906464_329435683929415_7747236930688265811_n

AUTHOR

Δήμητρα Σαμσάκη

Γενικά, θα την χαρακτήριζες λάτρη της «ψαγμενιάς»… Άλλωστε, πάντα το δήθεν ελκύει!

Loading...
Το 69ο Φεστιβάλ των Καννών ξεκίνησε!
O Σίλας Σεραφείμ στο Fix Factory Of Sound!