Ο Umwelt είναι παθιασμένος με τον αναλογικό ήχο!
Η μέρα που ο Umwelt θα απογειώσει το dancefloor του The Host πλησιάζει. Σε μια κατατοπιστικότατη συνέντευξη, μας έδωσε στοιχεία για τις ιδέες, την προσωπικότητα αλλά και τα μελλοντικά του σχέδια. Διατηρώντας ζεστό το πάθος για τη μουσική και τις αξίες που πρέπει να προβάλλει, η συνέντευξή του στον Beater.gr ενίσχυσε με το παραπάνω την -ήδη- θετική εικόνα που είχαμε για τον καλλιτέχνη.
Πώς η rave κουλτούρα έγινε κομμάτι της ζωής σου; Τι ήταν αυτό που σε βοήθησε να ασχοληθείς πιο ζεστά με το είδος;
Είναι απλά ένα πάθος. Όπως πολλοί από την γενιά μου, είχα την ευκαιρία να παρευρεθώ στο ξεκίνημα της rave σκηνής. Στην Γαλλία, άρχισα να μιξάρω στα decks από την ηλικία των 15, ακριβώς μέσα στην “New Beat” εποχή και ήμουν αρκετά τυχερός, που έπαιζα από τόσο νωρίς σε rave πάρτι. Τώρα που το σκέφτομαι, ήταν μια αρκετά τρελή περίοδος, δεν υπολογίζαμε τίποτα και δεν ήξερα τι τύχη είχα που έζησα τέτοιες φανταστικές στιγμές.
Πώς επέλεξες το καλλιτεχνικό σου όνομα;
Η κοπέλα μου είχε φτιάξει ένα t-shirt που έλεγε “Umwelt freundlich”, στο οποίο βρήκα ωραίο που αυτή η απλή λέξη, “Umwelt” (Περιβάλλον), η οποία περιέχει τη γη και τη φύση, ανοίγει άλλες ανθρώπινες πτυχές. Επίσης, σχετίζεται με το αισθητήριο περιβάλλον, μέσα στο οποίο βρισκόμαστε όλοι, αλλά αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά τα πράγματα. Το ίδιο πράγμα γίνεται και με τη μουσική ή τον χορό.
Πώς θα περιέγραφες το στιλ σου σε κάποιον ο οποίος δεν είναι εξοικειωμένος με τον ήχο σου
Darkaciravelectro και μερικές φορές δραματικό.
Γιατί είναι το βινύλιο το αγαπημένο σου μέσω παραγωγής (και δικό μας επίσης);
Σχετικά με τον ανταγωνισμό μεταξύ ενός αναλογικού και ενός ψηφιακού DJ δεν υπάρχει σύγκριση για ‘μενα. Το βινύλιο είναι ζωντανό, οι συχνότητές του είναι διαφορετικές. Το ψηφιακό είναι εντελώς συμπιεσμένο και μορφοποιημένο. Από την άλλη, αυτό που ενδιαφέρει τους ανθρώπους δεν είναι η ποιότητα του ήχου, αλλά η ένταση. Κάτι που με κάνει να γελάω είναι πως η μόδα του B2B έρχεται από την ψηφιακή τεχνολογία. Κάθε DJ που εμφανίζεται μαζί με τα CD του, πολλές φορές χωρίς ακουστικά, μιξάρει κομμάτια σαν ζόμπι.
Είσαι υπεύθυνος για δύο labels. Υπάρχει ένα ξεχωριστό concept πίσω από αυτές;
Το rave και η electro είναι οι βασικές μου επιρροές. Η “New Flesh” ξεκίνησε το 2009 και είναι το label που ασχολείται αυστηρά με την electro. Σε αυτήν, ο συνδυασμός μεταξύ των artworks και της μουσικής είναι πολύ σημαντικός. Δημιουργήσαμε μια ισχυρή παρουσία, φουτουριστική και παράλληλα σκοτεινή.
Η “Rave or Die” αναλαμβάνει την techno πλευρά. Είναι κατά κάποιον τρόπο μια επιστροφή στις ρίζες. Ήθελα να κυκλοφορήσω περισσότερο Techno, Acid Mental και κομμάτια ειδικά για το dancefloor. Έτσι, ήρθε και η πρώτη κυκλοφορία και μπορώ να πω πως λειτούργησε πολύ καλά. Μετά, αποφάσισα να ασχοληθώ με περισσότερες παραγωγές και να δημιουργήσω το label. Ο στόχος κάθε φορά είναι να προσκαλώ έναν καλλιτέχνη, έναν φίλο και να δημοσιεύω ένα 10” split. Το βγάλαμε, ανέβηκε πολύ γρήγορα, χωρίς περαιτέρω προώθηση (όπως γίνεται συχνά) και χωρίς συγκεκριμένο σκοπό. Δεν έχει σημασία αν δεν αρέσει, είναι της “Rave or Die”!
Η ηλεκτρονική μουσική σκηνή έχει στ’ αλήθεια εξελιχθεί. Πιστεύεις ότι το κοινό θέλει να βιώσει κάτι διαφορετικό στα raves, συγκριτικά με αυτό στην αρχή των 90’s;
Σχετικά με αυτό, όλα είναι διαφορετικά πλέον. Το κοινό πρέπει να πληρώσει για να μπει, έχεις αυτούς τους superstar DJs, έτσι που σ’ ένα σημείο μπορείς να ξεχωρίσεις ένα rave και ένα πιο mainstream. Mainstream και underground. Ή και mainstream underground. Υπάρχει και η κουλτούρα των clubs την οποία ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω τι είναι, γιατί το club είναι σχετικό με τις business και δεν πιστεύω πως μοιράζεται την φιλοσοφία των αρχικών raves, με κανέναν τρόπο. Ο χαρακτήρας τους είναι πολιτικός, το “Rave or Die” είναι ένα slogan από τις αρχές των 90’s, όταν η αστυνομία μπούκαρε στα πάρτι και οι άνθρωποι δεν σταματούσαν να χορεύουν. Η φιλοσοφία είναι εντελώς διαφορετική τώρα, αν και αυτά τα πάρτι ακόμα λαμβάνουν χώρα και μάλιστα δεν είναι διαδεδομένα ούτε και έχουν μεγάλα ονόματα.
Κάποιοι νέοι καλλιτέχνες με τους οποίους θα ήθελες να συνεργαστείς;
Λίγοι και υπάρχουν πολλοί ταλαντούχοι. Κάποιοι που έχω στο μυαλό μου είναι οι Blint, Morah, Sestrica, Lewski…
Ποια είναι η συμβουλή σου για τους νέους και φιλόδοξους καλλιτέχνες;
Κρατήστε το πάθος σας, κάντε μουσική, φτιάξτε μια προσωπική ταυτότητα και στιλ και να είστε υπομονετικοί.
Πόσο πρέπει να διαρκεί ιδανικά ένα DJ set;
Με τα βινύλια, 2-3 ώρες είναι ιδανικές για να «γράψουν» την δική τους ιστορία.
Τι θα περιμένουμε από ‘σένα στο κοντινό μέλλον;
Αυτήν την χρονιά έρχονται πολλά remix, όπως και 3 EP μαζί με λίγα κομμάτια από διάφορους άλλους. Θα παίξω επίσης ένα live set το καλοκαίρι στο επόμενο Dekmantel, στην Ολλανδία. Είναι μια γεμάτη χρονιά!
______________________
Μετά από το άκρως εντυπωσιακό ξεκίνημα της σεζόν, το Synthetic επιστρέφει για το 2ο του party στο “The Host“. Αυτή τη φορά φιλοξενεί τον βετεράνο της ηλεκτρονικής σκηνής Umwelt, από την Λυών της Γαλλίας στην πρώτη του εμφάνιση στην Θεσσαλονίκη. Ο κορυφαίος DJ και παραγωγός έρχεται για ένα vinyl only set που συνδυάζει ravey techno, «βρώμικη» electro, «ωμή» acid και industrial ήχους. To line up συμπληρώνουν οι Elder & Wynn σε hybrid set (DJ set με live elements) και οι resident Jockeys του Synthetic, Thomas Numan και George Kouros.
Πσαρασκεύη 19 Απριλίου
Line up: Umwelt, Elder & Wynn (hybrid set), George Kouros, Thomas Numan
Visuals: Pixels On Space
50 περιορισμένα εισιτηρια των 5€ – SOLD OUT
70 περιορισμένα εισιτηρια των 8€ – SOLD OUT
Διαθέσιμα ηλεκτρονικά στο: www.viva.gr
Και το πανελλαδικό δίκτυό της: Seven Spots, Καταστήματα Wind, Βιβλιοπωλείο Ευριπίδης, Viva Kiosks (Σύνταγμα & Τεχνόπολις), Reload Stores, Τηλεφωνικά στο 11876 και το Stereodisc Record Shop (Αριστοτέλους 4, Θεσσαλονίκη).
Η τιμή στη συνέχεια θα διαμορφωθεί σε 10€ και 12€.
The Host
Πάικου 4 & Καποδιστρίου 7 (είσοδος από Πάικου)
Περιοχή Βαλαωρίτου
Θεσσαλονίκη
Ώρα έναρξης: 23.30
Umwelt is passionate about analog sound!
The day that Umwelt will lift The Host’s dancefloor high is getting near. In a very enlightening interview, he provided valuable information for his ideas, his personality, and his future plans. By keeping his passion for the music and the values that must be shown through, the interview he gave for Beater simply enhanced the positive opinion we already had for this artist.
How did you get into the rave culture? What was the thing that helped you dive deeper into this genre?
It’s only a passion. Like many of my generation, I had the opportunity to attend the beginning of Rave scene in France I began to mix on decks at the age of 15 in the New Beat era and I have been lucky enough to start mixing at the very beginnings of Rave Parties in France. It was a pretty crazy period when I think about it, we didn’t calculate anything and did not know the luck we had to live these fantastic moments.
How did you come up with your artist name?
My girlfriend had made me a t-shirt “Umwelt Freundlich,” which I found nice, and this simple word, “Umwelt,” which deals with Earth and Nature, opens up other aspects of nature…the human one. It also deals with the sensory environment; we all live in the same environment, but we get things differently. It is the same thing with music or dance.
How would you describe your style to somebody that is not very familiar with your sound?
Darkaciravelectro and sometimes drama. 🙂
Why is vinyl your favorite medium (it is ours too)?
About the contest between a vinyl DJ and a digital DJ – there is no comparison for me. Vinyl is alive, its frequencies are very different. Digital is completely compressed and formatted. The thing which interests people isn’t the sound quality, but the volume. What makes me laugh is that the fashion of B2B comes from digital technology. Every DJ appears behind his CDJ, often without headphones, mixing tracks like a zombie.
You run two record labels. Is there an individual concept behind them?
Rave and Electro are my main influences. New Flesh was launched in 2009. This is a label strictly devoted to Electro. On New Flesh, the combination of artworks and music is very important. We’ve developed a strong identity, futuristic and rather dark.
Rave Or Die is the Techno side. It’s a bit of a return to the source. I wanted to release more Techno, Acid Mental and dancefloor influenced tracks. That’s the way the first release came out and it worked pretty well. Then I decided to release more productions and develop the label. The idea each time is to invite an artist, a friend, and publish a 10-inch split release. We released it, it came very quickly, without promotion (as often) and without a particular purpose. If you don’t like, it doesn’t matter, Rave Or Die!
The electronic music scene has definitely evolved. Do you think the crowd wants to experience something different in a rave, compared to early ’90s?
About Rave, It’s all different now, the crowd has to pay to get in, you have those superstar DJs, so at this point, you can differentiate between a rave and a mainstream rave. Mainstream and underground. Or mainstream underground (laughs). There’s also a club culture but I never fully understood what it is, because a club is always a business, and I don’t think it in any way shares the philosophy of the initial raves. Raves are political “Rave or Die”, a slogan from the 90s, when the police raided parties and people wouldn’t stop dancing. The philosophy is completely different now, even though some of these raves are still happening, they’re just not on the network and don’t have big names attached to them.
What are some younger artists that you would work with?
A few there are a lot of talents. Younger Artists have in mind are Blint, Morah, Sestrica, Lewski…
What is your advice to new or aspiring artists?
Keep the passion, work music, have a style and personal identity and be patient 🙂
How long should a DJ set ideally be?
With Vinyl 2-3 hours is perfect for telling a story.
What should we expect from you in the near future? (releases, live show)
This year lot of remix coming, there’s also 3 Ep coming and few tracks for various. I’ll play also Live set this summer for a few festivals like Dekmantel. It’s a busy year.