Skip to content

Η Τζωρτζίνα Λιώση στην πιο διάσημη παράνομη ερωτική ιστορία.

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Λολίτα, ένα έργο αμφιλεγόμενο. Η πιο διάσημη παράνομη ερωτική ιστορία του κόσμου, σε μια ολοκαίνουρια εκδοχή, δοκιμάζει τις αντοχές της ανθρώπινης επιθυμίας και τα όρια του σύγχρονου θεάτρου. Μια ευαίσθητη προσέγγισή, με την Τζορτζίνα Λιώση, ένα όμορφο κορίτσι στον πρωταγωνιστικό ρόλο. ΛΟ-ΛΙ-ΤΑ.

 

Γιατί ένα τόσο «politically incorrect» κείμενο έχει τόση επιτυχία στο ελληνικό κοινό σήμερα;

Το μυθιστόρημα είναι ένα από τα ομορφότερα κείμενα όπως και οι δύο κινηματογραφικές εκδοχές του. Ο Χρήστος Καρασαββίδης το ξαναγράφει από την αρχή χρησιμοποιώντας σαν εργαλείο του σε μεγάλο βαθμό τον ποιητικό λόγο, το σκληρό χιούμορ, την ευφυή λεξιπλασία και κάποια στοιχεία που θυμίζουν την σημερινή μας θέση. Νομίζω πως το να καταπιάνεσαι με κάτι που θεωρείται «politically incorrect», χρησιμοποιώντας αυτά τα μέσα, σου δίνει με έναν τρόπο την ευκαιρία να μιλήσεις για πράγματα που διαφορετικά δεν θα τολμούσε κάποιος.

Ο Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ περιγράφει την Λολίτα του ως ένα ανήθικα νεαρό κορίτσι. Πώς χειρίστηκες αυτή τη συνθήκη; Πώς είναι η δική σου Λολίτα; Έχετε ομοιότητες ή διαφορές;

Προσπάθησα να βρω μία ισορροπία μεταξύ του χυδαίου και του αθώου. Πώς, δηλαδή, κάτι μπορεί να συμβαίνει εν αγνοία σου, αλλά και με πρόθεση ανήλικου κοριτσιού. Μια εκδοχή μου, που για να την ανακαλύψω χρειάστηκα ισχυρούς λόγους τους οποίους βρήκα στη βέβαιη πεποίθηση ότι δεν έχω ζήσει τίποτα και στη συνέχεια, στην ορμητική δίψα να τα ζήσω όλα σε μια μέρα, αν γινόταν. Οι ομοιότητες και οι διαφορές υπάρχουν πάντα, καθώς αφηγείσαι μία ιστορία χρησιμοποιώντας τα δικά σου μέσα.

Το ευρύ κοινό σε αγάπησε μέσα από την τηλεόραση. Πόσο διαφορετική είναι η σχέση σας τώρα μέσα από το θέατρο;

Η τηλεόραση, ως ένα πολύ δυνατό μέσο, σου δίνει τη δυνατότητα του να συστηθείς σε περισσότερο κόσμο, σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Από την άλλη, το υπέροχο που συμβαίνει με το θέατρο είναι πως η σχέση που αναπτύσσεται με τον θεατή είναι άμεσα αντιληπτή και σε εσένα τον ίδιο.

Τί δυσκολίες αντιμετώπισες ως Λολίτα μέσα κι έξω από το θέατρο;

Η Λολίτα ήταν αρκετά μακριά από ό,τι είχα κάνει μέχρι στιγμής και αυτό με είχε εγκλωβίσει αρχικά στη σκέψη μου. Ωστόσο, επειδή εμπιστεύτηκα πολύ το κείμενο και το όραμα του Χρήστου Καρασαββίδη και επειδή συζητήσαμε αρκετά για τα πράγματα που με φόβιζαν, είχα τη διάθεση να προσπαθήσω να ξεπεράσω τις αδυναμίες και τους φόβους μου και να εξελιχθώ μέσα από αυτή τη συνεργασία.

Με τον σκηνοθέτη, Χρήστο Καρασαββίδη, συνεργάζεστε καιρό. Υπήρξαν ευτράπελα και bloopers;

Με τα «Τέσσερα Κοριτσάκια» είμαστε πλέον στη δεύτερη συνεργασία μας με τον Χρήστο Καρασαββίδη. Η αλήθεια είναι πως έχει κυλήσει αρκετά ομαλά μέχρι στιγμής και γι’ αυτό συνεχίζουμε. Έχουμε αναπτύξει έναν κώδικα επικοινωνίας που χωρίς να λέμε πολλά, καταλαβαίνουμε αρκετά ο ένας τον άλλο και αυτό ισχύει και με τα δύο κορίτσια, την Κρίστελ Καπερώνη και τη Δώρα Παρδάλη.

Ποιά είναι η περισσότερο κι αντιστοίχως η λιγότερο αγαπημένη σου σκηνή και γιατί;

Αγαπημένη μου στιγμή, είναι μία παραβατική σκηνή όπου η Λολίτα αποφασίζει να διακόψει την παράσταση. Εκεί, λίγες μέρες πριν από την πρεμιέρα μας αποφασίσαμε με τον Χρήστο να προσθέσουμε ένα κείμενό του σχετικά με την νέα γενιά καλλιτεχνών, κάτι το οποίο είχε αρχικά γραφτεί σαν επίμετρο. Αυτή είναι μία στιγμή που πάντα με συγκινεί. Λιγότερο αγαπημένη μου δεν νομίζω πως ξεχωρίζω. Είναι μία δουλειά για την οποία είμαι περήφανη για όλο το αποτέλεσμα.

Ποιά φράση από το πρωτότυπο κείμενο θα κρατούσες; Πώς την ερμηνεύεις;

«It was love at first sight, at last sight, at ever and ever sight» ή «Ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά, με την τελευταία ματιά, με κάθε ματιά», όπως θα μπορούσε να ήταν η ελληνική της μετάφραση. Νομίζω πως η φράση αυτή είναι αυτάρκης και δεν χρειάζεται ερμηνεία.

 

ΛΟ-ΛΙ-ΤΑ. Τα πάντα είναι θέμα οπτικής. Και διαστροφής.
Απολαύστε υπέυθυνα.


LOLITA REVERSED του Χρήστου Καρασαββίδη

Συντελεστές
Κείμενο-Σκηνοθεσία-Μουσική επιμέλεια: Χρήστος Καρασαββίδης
Σκηνογράφος: Ηλέκτρα Σταμπούλου
Ενδυματολόγος: Βασιλική Σύρμα
Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Κούδα
Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Giovanni Greco
Video artist: Θάνος Κερμίτσης
Παίζουν: Κώστας Καζανάς, Μάρω Παπαδοπούλου, Τζωρτζίνα Λιώση, Δώρα Παρδάλη, Τάσος Δέδες, Κρίστελ Καπερώνη

Θέατρο Αυλαία (Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)
Τηλέφωνο: 2310 230013
Παραστάσεις: 20 και 21 Δεκεμβρίου 2019
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 21.00 & 23.45, Σάββατο 18.00 & 21.00
Εισιτήρια: 16€ κανονικό, 13€ φοιτητικό, ανέργων, 65+
Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία & viva.gr
Προβολή – Επικοινωνία: Γιάννης Δαλάκας

*Η παράσταση είναι ακατάλληλη για ανηλίκους κάτω των 16 ετών

AUTHOR

Ελίνα-Σοφία Χασίδου

Ανήκει στη γενιά, που γεννήθηκε σε λάθος εποχή. Ιδανικά ήθελε, όταν μεγαλώσει, να γίνει πρέσβυρα και να ταξιδέψει, μέσω της διπλωματικής οδού, σε όλον τον κόσμο.

Loading...
Ακούστε το Corporation του Jack White!
Ο U-more στο SpaceLab | Κερδίστε Προσκλήσεις