Skip to content

Οι ταινίες που πράγματι αξίζει να δούμε φέτος στα θερινά σινεμά!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Μπορεί να είμαστε όλοι το λιγότερο ενθουσιασμένοι για την σταδιακή επιστροφή στο πολιτισμό με φυσική παρουσία, με πρώτη επιλογή το θερινό σινεμά, αλλά ας κρατήσουμε την ψυχραιμία μας και ας διαλέξουμε προσεχτικά τι θα δούμε. Τα θερινά σινεμά ανοίγουν την 1η Ιουνίου και τους επόμενους μήνες θα προβάλλουν πολλές ενδιαφέρουσες νέες κυκλοφορίες και επανεκδόσεις. Παρακάτω σου ετοιμάσαμε μια λίστα με ταινίες που ξεχωρίσουν!

 

Tenet, σε σκηνοθεσία Christopher Nolan

H πρώτη στουντιακή υπερπαραγωγή που θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Mια επική περιπέτεια στον κόσμο της παγκόσμιας κατασκοπείας με ένα λαμπρό καστ που περιλαμβάνει τους Τζον Ντέιβιντ Γουόσινγκτον, Ρόμπερτ Πάτινσον και Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Μάικλ Κέιν, Ααρον Τέιλορ-Τζόνσον, Κένεθ Μπράνα, Κλεμάνς Πόεζι και Ντίμπλ Καπαντία. O ίδιος ο Νόλαν δηλώνει: «Ξεκινάμε από την οπτική γωνία μιας ταινίας κατασκοπείας , αλλά πηγαίνουμε σε μια σειρά από διαφορετικά μέρη. Διασχίζουμε διαφορετικά είδη με έναν θέλω να ελπίζω καινούριο και φρέσκο τρόπο. Μαζί με την παραγωγό Εμα Τόμας έχουμε κάνει μια σειρά από μεγάλες παραγωγές αλλά αυτή είναι σαφώς η πιο διεθνής. Γυρίσαμε σε επτά χώρες με ένα τεράστιο καστ και σετ. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία είναι η πιο φιλόδοξη ταινία που έχουμε κάνει μέχρι τώρα».


Νεντ Κέλι, ο Νο1 καταζητούμενος (The true history of the Kelly Gang), σε σκηνοθεσία Justin Kurzel

Στις άγριες ερημιές της αποικιακής Αυστραλίας, όπου οι Αγγλοι διοικούν με σκληρότητα και βία και οι Ιρλανδοί υπομένουν, ο Νεντ Κέλι ανακαλύπτει ότι κατάγεται από μια γενιά Ιρλανδών ανταρτών – μια ασυμβίβαστη στρατιά ληστών που έμειναν στην ιστορία πίσω στην πατρίδα του για τον τρόμο που σκόρπιζαν στους βρετανούς τους στην Ιρλανδία και για τα φορέματα που φορούσαν. Μεγαλωμένος από τον διαβόητο παράνομο Χάρι Πάουερ και εξαγριωμένος από την άδικη σύλληψη της μητέρας του, ο Κέλι στρατολογεί μια άγρια ομάδα μαχητών για να σχεδιάσει μια από τις πιο τολμηρές, αναρχικές επιθέσεις που η χώρα έχει δει ποτέ. O Tζάστιν Κερζέλ (του «Μάκμπεθ» και του «Assassin’s Greed») εμπιστεύεται τον Τζορτζ ΜακΚέι του «1917» για ένα νέο διάβασμα στη θρυλική ιστορία.


Καπόνε (Capone), σε σκηνοθεσία Josh Trank

Εχοντας υπάρξει ο πιο αδίστακτος επιχειρηματίας και λαθρέμπορος του Σικάγο, ο Αλφονς Καπόνε (ευρύτερα γνωστός ως Αλ Καπόνε) ήταν ο πιο ισχυρός και διαβόητος μαφιόζος της Αμερικής. Η ταινία επικεντρώνεται στα τελευταία χρόνια της ζωής του, όπου έπειτα από σχεδόν δέκα χρόνια φυλάκισης, ο θρυλικός γκάνγκστερ παραφρονεί, καθώς οι μνήμες από το βίαιο παρελθόν του επιστρέφουν για να τον στοιχειώσουν. Ο Τομ Χάρντι πρωταγωνιστεί σε ένα ρόλο bigger than life.


Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς, σε σκηνοθεσία Γιάννη Οικονομίδη

Η ταινία του Γιάννη Οικονομίδη βρισκόταν στις αίθουσες για δεύτερη εβδομάδα, μόνο σε Αθήνα και με προοπτική να ανοίξει σε αίθουσες όλης της Ελλάδας στην τρίτη της εβδομάδα, όταν οι κινηματογράφοι έκλεισαν στις 12 Μαρτίου λόγω των περιοριστικών μέτρων εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης. Τώρα επιστρέφει και θα προβάλλεται όλο το καλοκαίρι στα θερινά όλης της Ελλάδας.


Οι Μεταφραστές (Les Traducteurs), σε σκηνοθεσία Régis Roinsard
Απομονωμένοι σε μια πολυτελή κατοικία, χωρίς καμία δυνατότητα επαφής με τον έξω κόσμο, εννέα μεταφραστές μεταφράζουν το τελευταίο μέρος ενός εκ των μεγαλύτερων best seller της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Στο Διαδίκτυο διαρρέουν οι 10 πρώτες σελίδες του βιβλίου και ένας εκβιαστής απειλεί να αποκαλύψει τη συνέχεια αν δεν του δοθεί ένα εξωφρενικό ποσό. Όλοι, ανάμεσά τους και ο δικός μας Μανώλης Μαυροματάκης, είναι ύποπτοι και ψάχνουν τον ένοχο που προκάλεσε τη διαρροή. Στο θρίλερ του Ρεζίς Ρουανσάρ πρωταγωνιστούν ο Λαμπέρ Ουιλσόν και η Όλγκα Κουριλένκο.


Ταξίδι στην Ελλάδα (Τhe trip to Greece), σε σκηνοθεσία Michael Winterbottom

Οι ηθοποιοί Ρομπ Μπράιντον και Στιβ Κούγκαν συνεχίζουν τη σειρά των διάσημων οδοιπορικών τους, πραγματοποιώντας μια επίσκεψη στην Ελλάδα, σε μια σύγχρονη γαστριμαργική και υπαρξιακή Οδύσσεια που αναδεικνύει το ελληνικό τοπίο αλλά και το πλούσιο μεσογειακό γευστικό τρόπο σκέψης – πριν, εν μέσω και μετά την (όποια) κρίση.


Μαρία Κιουρί, Η γυναίκα που άλλαξε τον κόσμο (Radioactive), σε σκηνοθεσία Marjane Satrapi

Ένα κινηματογραφικό ταξίδι στη ζωή της θρυλικής Μαρίας Κιουρί, στις παθιασμένες σχέσεις της, τις καινοτομίες της και τις ανυπολόγιστα θετικές συνέπειες των ευρημάτων της σε όλοκληρο τον κόσμο. Η γνωριμία της με τον Πιερ Κιουρί, ο γάμος τους και η ανακάλυψη του ραδίου, που άλλαξε την επιστήμη για πάντα. Το Radioactive προσηλώνεται στην εύθραυστη ισορροπία των Κιουρί που άλλαξε τον κόσμο και τους οδήγησε όχι μόνο στο βραβείο Νόμπελ αλλά και στην παγκόσμια αναγνωρισιμότητα. Με ερμηνεύτρια τη Ρόζαμουντ Πάικ, η Μαρζάν Σατραπί ανιχνεύει τον δύσκολο χαρακτήρα μιας ιδιοφυούς γυναίκας που αμφισβητήθηκε από την ανδροκρατούμενη επιστημονική και πολιτική κοινότητα της εποχής της.


Αβάνα, η πόλη των κατασκόπων (Wasp Network), σε σκηνοθεσία Olivier Assayas

Κουβανοί κατάσκοποι σε αμερικανικό έδαφος, εξωτικό περιβάλλον και ψυχροπολεμικό κλίμα στα ’90s, οικογενειακές προδοσίες κι ένα λαμπερό καστ που αποτελείται από την Πενέλοπε Κρουζ, τον Έντγκαρ Ραμίρεζ και τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ συνθέτουν την πιο φιλόδοξη περιπέτεια που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Γάλλος Ολιβιέ Ασαγιάς, και έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας.


Θα Ερθει η Φωτιά (O Que Arde), σε σκηνοθεσία Oliver Laxe

Οταν ο Αμαδόρ βγαίνει από τη φυλακή, έχοντας εκτίσει ποινή για εμπρησμό, κανείς δεν είναι εκεί για να τον προϋπαντήσει. Θα επιστρέψει στο πατρικό του, σε ένα μικρό χωριό στα βουνά της Γαλικίας, όπου η καθημερινή ζωή με την ηλικιωμένη μητέρα του είναι γεμάτη δυσκολίες και στερήσεις. Οπως υπονοείται, η φωτιά θα έρθει, σαν σκοτεινή αυτοεκπληρούμενη προφητεία, για να πυροδοτήσει την αναπόδραστη τραγωδία. Συνθέτοντας ένα υπνωτιστικό ρέκβιεμ για έναν τρόπο ζωής που φθίνει και χάνεται, ο φακός του Λάσε βρίσκει τρόπο να ξετρυπώσει την ομορφιά μέσα στη σκληρότητα. Επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Καννών, Χρυσός Αλέξανδρος στο 60ό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.


Η Αναζήτηση (The Song of Names), σε σκηνοθεσία François Girard

Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος έχει μόλις ξεσπάσει στην Ευρώπη. Ο Μάρτιν και ο Ντοβίντλ είναι δύο αχώριστοι παιδικοί φίλοι. Ο Ντοβίντλ είναι ιδιοφυία στο βιολί. Όμως, λίγες ώρες πριν δώσει την πρώτη του συναυλία, εξαφανίζεται δίχως ίχνη. Μετά από χρόνια, ένα απρόσμενο γεγονός θα σταθεί ως αφετηρία για ένα μεγάλο ταξίδι αναζήτησης του Μάρτιν που θα ψάξει να βρει τον παλιό του φίλο. Αυτή η αναζήτηση θα οδηγήσει σε απροσδόκητες αποκαλύψεις για τους δύο άντρες αλλά και για την Eλεν, τη γυναίκα που τους ένωνε. Από τον σκηνοθέτη του “The Red Violin” (1999).


Ένας υπέροχος γείτονας (A beautiful day in the neighborhood), σε σκηνοθεσία Marielle Heller

Δεκαετία του 1990. Όταν ένας βαριεστημένος και σκεπτικιστής συντάκτης περιοδικού «αναγκάζεται» να γράψει ένα άρθρο για τον Φρεντ Ρότζερς, παρουσιαστή ενός παιδικού εκπαιδευτικού τηλεοπτικού σόου, ξεπερνάει τον όποιο σκεπτικισμό του, μαθαίνει από την καλοσύνη των άλλων, αγαπάει και συγχωρεί στην πιο όμορφη γειτονιά της Αμερικής. Το φιλμ της Μάριελ Χέλερ μετά από το υπέροχο «Can you Ever Forgive Me?» με τον Τομ Χανκς στο ρόλο του θρυλικού Φρεντ Ρότζερς, σε μια ερμηνεία που ήταν υποψήφια για Οσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου.


Τιμώμενος Επισκέπτης (Guest of Honour), σε σκηνοθεσία Atom Egoyan

Ο Τζιμ και η κόρη του Βερόνικα, μια νεαρή δασκάλα μουσικής, επιχειρούν να ξεδιπλώσουν τις πολύπλοκες ιστορίες τους και τα αλληλένδετα μυστικά τους. Μετά από μια φάρσα που εξελίσσεται πολύ άσχημα, η Βερόνικα καταδικάζεται αδίκως για ένα, σεξουαλικής φύσεως, έγκλημα. Παρ’ όλα αυτά, η Βερόνικα θεωρεί πως της αξίζει να τιμωρηθεί για κάποια άλλα εγκλήματα του παρελθόντος που την βαραίνουν, και για τα οποία νιώθει ένοχη. Ο πατέρας της, αδυνατεί να καταλάβει την αδιάλλακτη στάση της κόρης του, και η αγωνία του αρχίζει σταδιακά να επηρεάζει την ζωή του.


Ηρωικά Χαμένοι (Heroic Losers), σε σκηνοθεσία Sebastián Borensztein

Οι κάτοικοι μιας γειτονιάς σε μια επαρχιακή πόλη της Αργεντινής ανακαλύπτουν ότι έχουν χάσει τις αποταμιεύσεις τους από έναν ασυνείδητο δικηγόρο και διευθυντή τραπεζών, κι ενώνονται για να σχεδιάσουν μια περίτεχνη ληστεία και να πάρουν πίσω όσα τους ανήκουν.


Οι Ζωές που δεν Εζησα (The Roads Not Taken), σε σκηνοθεσία Sally Potter

Πρόκειται για την ιστορία ενός πατέρα και της κόρης του σε μια μέρα στην ζωή τους στην Νέα Υόρκη, στην διάρκεια της οποίας η ψυχολογική κατάσταση εκείνου μοιάζει να ξεπερνάει τα όρια της λογικής. Η σκέψη του ταξιδεύει σε διαφορετικές πραγματικότητες που θα μπορούσε να έχει ζήσει, από τον γάμο του με την παλιά του αγαπημένη στο Μεξικό, την πιθανή καριέρα του ως ντράμερ στην Νέα Υόρκη ή ακόμη και στη μοναχική ζωή του σε ένα απομακρυσμένο ελληνικό νησί. Χαβιέρ Μπαρδέρμ και Ελ Φάνινγκ, επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Βερολίνου.


Μια Νύχτα Μαγική (Chambre 212 – On a Magical Night), σε σκηνοθεσία Christophe Honoré

Μετά από 20 χρόνια γάμου, η Μαρία αποφασίζει να αφήσει τη συζυγική στέγη. Μια νύχτα πηγαίνει στο δωμάτιο 212, στο ξενοδοχείο απέναντι από το σπίτι της. Από εκεί, η Μαρία έχει πανοραμική θέα του διαμερίσματος της, του συζύγου της, του γάμου της. Αναρωτιέται αν πήρε τη σωστή απόφαση. Πολλοί από τους ανθρώπους της ζωής της έχουν άποψη για αυτό το θέμα και σχεδιάζουν να της την πουν. Πρωταγωνιστούν η βραβευμένη στο Φεστιβάλ Καννών για την ταινία Κιάρα Μαστρογιάνι και οι Βενσάν Λακόστ, Μπενζαμέν Μπιολέ και Καμίγ Κοτέν.


Απειθαρχία (Misbehaviour), σε σκηνοθεσία Philippa Lowthorpe

Ο παγκόσμιος διαγωνισμός ομορφιάς του 1970, πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο με παρουσιαστή, τον θρυλικό Αμερικανό κωμικό, Μπομπ Χόουπ. Εκείνη την περίοδο, ο διαγωνισμός ήταν το show με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση του πλανήτη με περισσότερους από 100 εκατομμύρια τηλεθεατές. Υποστηρίζοντας ότι οι διαγωνισμοί ομορφιάς ταπεινώνουν τις γυναίκες, το νεοσύστατο κίνημα της Ελευθερίας των Γυναικών πέτυχε την, εν μία νυκτί, αναγνώριση, εισβάλοντας στη σκηνή και διακόπτοντας τη ζωντανή αναμετάδοση του διαγωνισμού. Οχι μόνο αυτό, αλλά όταν ο διαγωνισμός συνεχίστηκε, το αποτέλεσμά της νικήτριας προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις. Μέσα σε λίγες ώρες, το παγκόσμιο κοινό είδε την πατριαρχία που οδηγείται από την σκηνή και το δυτικό πρότυπο ομορφιάς να στρέφεται εναντίον της.


Πινόκιο (Pinocchio), σε σκηνοθεσία Matteo Garrone

Ο Πινόκιο, μια μαριονέτα, αρχίζει να μιλάει και να συμπεριφέρεται σαν άνθρωπος. Ο δημιουργός του, ο Τζεπέτο, τον έχει σαν γιο του. Οταν ο Πινόκιο περιπλανηθεί και χάσει το δρόμο του, θα του τύχουν έναν σωρό μπελάδες. Στο ταξίδι της αναζήτησης του εαυτού του θα έχει για μοναδικό του σύμμαχο μια νεράιδα. Η επιθυμία του Πινόκιο, όμως, να μοιάσει στα υπόλοιπα αγόρια παραμένει… Ο Ρομπέρτο Μπενίνι στο ρόλο του Τζεπέτο σε μια σκοτεινή εκδοχή του παραμυθιού του Κάρλο Κολόντι.


Διαρρήκτης Υψηλής Τέχνης (The Burnt Orange Heresy), σε σκηνοθεσία Giuseppe Capotondi

Το «ερωτικό νεο-νουάρ θρίλερ» αφηγείται την ιστορία ενός κριτικού τέχνης (ο Κλες Μπανγκ του «The Square») και μιας γοητευτικής Αμερικάνας που ταξιδεύει στην Ευρώπη (Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι). Μαζί ταξιδεύουν στην Λίμνη Κόμο για να συναντήσουν τον συλλέκτη Κάσιντι (Μικ Τζάγκερ), ο οποίος θα τους αποκαλύψει πως είναι πελάτης του Τζερόμ Ντέμπνι, και θα τους αναθέσει μια όχι και τόσο εύκολη αποστολή…

Loading...
Όταν η The New York Times απέδωσε φόρο τιμής στα θύματα του κορονοϊού με τρόπο συνταρακτικό.
Social Distance: Μια σύντομη ιστορία για την εποχή του κορονοϊού σε σκίτσα