Το θέατρο ΑΥΛΑΙΑ ανοίγει τη νέα σεζόν του!
Η ξεκαρδιστική όπερα-έκπληξη που κέρδισε κοινό και κριτικούς, μετά από… 47 παραστάσεις! (αριθμός-ρεκόρ για όπερα) στην Αθήνα, συνεχίζει για 2η χρονιά την επιτυχημένη της πορεία, ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη για 9 μοναδικές παραστάσεις στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ από 9 έως 19 Σεπτεμβρίου 2015.
Η ομάδα του OLVIO, παρουσιάζει τη γνωστότερη φάρσα του Offenbach, μια σάτιρα που δεν χαρίζεται σε κανέναν, ένα έργο με μελωδίες που δημιούργησαν σχολή – μια μουσική κωμωδία που, από τις πρώτες νότες ως το φινάλε, συνδυάζει ευρηματικά υπέροχες μουσικές ερμηνείες με σκηνές αυθεντικής αίσθησης του χιούμορ.
Μέσα από μια ανανεωμένη και σύγχρονη ματιά -σκηνοθετικά, κινησιολογικά και ερμηνευτικά – η Ωραία Ελένη μιλάει ελληνικά και σκιαγραφεί ανάλαφρα αλλά χωρίς περιστροφές, μια κοινωνία που κάνει ό,τι μπορεί για να μη βρεθεί αντιμέτωπη με την πικρή αλήθεια της καθημερινότητας. Το στοίχημα της παράστασης είναι να αναδείξει τη θεατρικότητα της Ωραίας Ελένης χωρίς να επισκιάσει την εμπνευσμένη μουσική του Offenbach. Τέσσερις μουσικοί, επτά λυρικοί ερμηνευτές και δύο χορευτές υψηλού επιπέδου, προσεγγίζουν την κωμική όπερα αναδεικνύοντας παράλληλα και τα δύο συστατικά στοιχεία. Έτσι, οι φίλου του θεάτρου και οι φίλοι της όπερας, θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τη μουσική μεγαλoφυία του Offenbach και τις μελωδίες που γέννησαν λίγα χρόνια αργότερα το can can. Το λιμπρέτο που είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από τους κριτικούς της εποχής, έχει μεταφραστεί στα ελληνικά για να φτάσει αβίαστα στο σύγχρονο κοινό.
Η Ωραία Ελένη συστήθηκε για πρώτη φορά στο Αθηναϊκό κοινό την περασμένη σεζόν, πραγματοποιώντας 45 παραστάσεις στο θέατρο OLVIO, 2 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και 2 στο SAF Εργοστάσιο Τεχνών Σαντορίνης, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές και την καθολική αποδοχή ενός ευρύτατου κοινού.
Συντελεστές
Ενορχήστρωση-διασκευή: Μιχάλης Παπαπέτρου
Μουσική διεύθυνση: Θοδωρής Ιωσηφίδης
Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Αδάμ
Μετάφραση: Ζιλ Γκουρντιέ
Σκηνικά – κοστούμια: Βάλια Συριοπούλου
Επιμέλεια κίνησης: Νατάσα Παπαμιχαήλ
Φωτισμοί:Χριστίνα Θανάσουλα
Φωτογραφία – Video:Νίκος Βούλγαρης
Διασκευή – προσαρμογή διαλόγων: Παναγιώτης Αδάμ
Ερμηνεύουν:
Ελένη Λιώνα – Ελένη
Νίκος Στεφάνου – Πάρης
Τίμος Σιρλαντζής – Κάλχας
Αντώνης Σιγάλας – Μενέλαος
Παναγιώτης Τερζάκης – Αγαμέμνονας
Μιχάλης Αγγελιδάκης – Ορέστης
Στέλιος Κέλερης – Αχιλλέας
Νατάσα Παπαμιχαήλ – Αφροδίτη
Λουκάς Θεοδοσόπουλος – Έρωτας
Ορχήστρα:
Μαρία Παχνιστή – φλάουτο
Περικλής Τιμπλαλέξης – βιολί
Καίτη Πάντζαρη – τσέλο
Χρύσα Γρένδα – πιάνο
Πληροφορίες
Από 9/9 έως 19/9
Τετάρτη με Σάββατο στις 21:00
Kυριακή στις 20:00
θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, Θεσσαλονίκη
Πλατεία ΧΑΝΘ, (πλευρά Τσιμισκή)
Κρατήσεις: 2310 237700
Ώρες Λειτουργίας: 10:30-13:30, 17:30-21:00
Εισιτήρια:
15€ (στην προπώληση 12€)
10€ (μειωμένο – στην προπώληση 8€)
Προπώληση:
Στο http://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-avlaia/oraia-eleni/
Το έργο
Πάνω στον καμβά της ομηρικής ιστορίας, ο J. Offenbach και οι δημιουργοί του λιμπρέτου, Ludovic Halevy και Henri Meilhac, κεντούν ένα έργο αυθεντικής απόλαυσης που δεν έχει καμιά πρόθεση να φανεί σοβαρό. Θέλησαν – και πέτυχαν – να γράψουν μια παρωδία της κλασικής ελληνικής μυθολογίας, στην οποία, τόσες και τόσες μεγάλες όπερες είχαν βασιστεί και, ταυτόχρονα να κάνουν ένα καυστικό σχόλιο για τον σχεδόν παρακμιακό τρόπο ζωής των Γάλλων μεγαλοαστών στα μέσα του 17ου αιώνα. Στο έργο του Offenbach χωρούν όλοι: ο απατημένος σύζυγος (Μενέλαος), η αισθησιακή γυναίκα που ζει ένα συμβατικό γάμο (Ελένη), οι διεφθαρμένες αρχές (Κάλχας), ο αυθάδης γιος που τρώει τα λεφτά της οικογένειας (Ορέστης), οι πολυλογάδες και άμυαλοι «ωραίοι» (Αγαμέμνονας, Αχιλλέας). Και βέβαια, ο Πάρης που, χάρη στην ομορφιά και την ευφυΐα του, κερδίζει έστω και ως «απλός βοσκός» στην πνευματική Ολυμπιάδα.
Όταν η Ωραία Ελένη παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι, το Δεκέμβρη του 1864, σημείωσε αμέσως τεράστια επιτυχία, παρά την θύελλα αντιδράσεων από τους κριτικούς της εποχής, που μιλούσαν για βλασφημία, για τολμηρά υπονοούμενα και ανήθικη πλοκή. O κριτικός της εφημερίδας New York Tribune μάλιστα έφτασε να γράψει: «σας συνιστούμε να μην την πλησιάσετε!». Κι όμως, το κοινό συνέρρεε κάθε βράδυ στο θέατρο και οι παραστάσεις έφτασαν τις επτακόσιες. Οι εφημερίδες της εποχής σημείωναν με έκπληξη ότι κάθε βράδυ το θέατρο ήταν γεμάτο από μοντέρνο κοινό που απολάμβανε την σατυρική πλοκή και την εξαιρετική μουσική χωρίς να δείχνει ότι ενοχλείται.
Από τότε η Ωραία Ελένη του Offenbach ανέβηκε πολλές φορές και κέρδισε το κοινό σε πολλές χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής.
O Μανώλης Βαμβούνης από το gkoultoura.gr είδε την ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ και την προτείνει για τις 7 absolute must παραστάσεις για το Φεβρουάριο! Το BBC είχε γράψει “Αλλεργικοί στην οπερέτα; Κάντε μια εξαίρεση για τον Offenbach!” – και… πραγματικά! Ο σκηνοθέτης Παναγιώτης Αδάμ κάνει ένεση ρομαντικής και ποπ μοντερνίλας μέσα στην ηλικίας 150 ετών κωμική όπερα του Offenbach, η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα και νιώθεις σαν να γράφτηκε μόλις χτες. Με ένα διαλεχτό 14μελές cast από τραγουδιστές, ηθοποιούς, μουσικούς και χορευτές παραδίδει ένα ξεκαρδιστικό δίωρο αληθινή υπερπαραγωγή, γεμάτο εφευρετικά (και κάφρικα gags) και μια φορτσάτη ανάλαφρη αίσθηση του τολμηρού και αυτοσαρκαστικού. (διαβάστε περισσότερα…)
ATHENS VOICE, Δημήτρης Μαστρογιαννίτης. Τι σχέση έχει το Baywatch με την «Ωραία Ελένη»; Δύσκολο να σας το εξηγήσουμε, γιατί όση ώρα διαδραματιζόταν η σκηνή κλαίγαμε από τα γέλια! Μα είναι δυνατόν μια οπερέτα να είναι ίσως και η πιο ξεκαρδιστική παράσταση της χρονιάς; Απ’ ό,τι φαίνεται είναι. Γιατί ο άνθρωπος που υπογράφει τη σκηνοθεσία (Παναγιώτης Αδάμ) για την «Ωραία Ελένη» του Ζακ Όφενμπαχ, είναι μάλλον από τους πιο ακομπλεξάριστους σκηνοθέτες του λυρικού θεάτρου που διαθέτουμε… …Σύνολο 13 άτομα επί σκηνής, σε εποχή κρίσης παρακαλώ, σ’ ένα μικρό θέατρο που δεν έχει τη σφραγίδα του λυρικού θεάτρου. Τι σημαίνει αυτό; Πως οι άνθρωποι είναι τρελοί και παθιασμένοι μ’ αυτό που κάνουν και, ναι, αξίζει να μοιραστούμε την τρέλα τους. Ακόμα και όσοι παθαίνουν αλλεργία στο άκουσμα της λέξης όπερας. Ούτως ή άλλως εδώ μιλάμε για Soap opera! (διαβάστε περισσότερα…)
e-Nάντια στην ανία: Από που παν’ για τα Κύθηρα παρακαλώ; Ή περί έρωτος Υπάρχουν στη ζωή μερικές μεγάλες παρανοήσεις. Μία από αυτές είναι ότι η οπερέτα είναι βαρετή, σοβαρή και μαρτύριο. Μια άλλη είναι ότι η τέχνη θα πρέπει να είναι δυσκοίλια, καθώς πρέπει, βαλμένη τακτικά σε κουτάκια, ώστε να την θαυμάζουν σοβαροί κύριοι και κυρίες που στέκονται ευθυτενείς με ένα παλούκι στον κώλο. Και η τρίτη και μεγαλύτερη ότι είναι δυνατόν να ζήσεις μια ζωή, συμβιβασμένη μέσα σε κοινωνικές απαιτήσεις, στερημένη από έρωτα. Και τις τρείς αυτές παρανοήσεις έρχεται να καταρρίψει η παράσταση “Ωραία Ελένη” μια οπερέτα σε μουσική του J. Offenbach που ανεβαίνει κάθε Σάββατο και Κυριακή στο θέατρο OLVIO. (διαβάστε περισσότερα…)
Μαρώ Τριανταφύλλου στην εφημερίδα ΕΠΟΧΗ: Η οπερέτα εκμοντερνίστηκε, πλησίασε το μιούζικαλ, και έφτασε στην εποχή μας μέσα από ένα στρόβιλο ευφάνταστων και οξυδερκών αναγνώσεων του χτες μέσα από το σήμερα. Σάτιρα πάνω στη σάτιρα, πασπαλισμένη με υγιή επιθεωρησιακότητα, μια σταλίτσα φαρσική διάθεση και αγνή ιερόσυλη πρόθεση κατεδάφιζε και οικοδομούσε ασταμάτητα. (διαβάστε περισσότερα…)
Γιώργος Χριστόπουλος, Newsage.gr: Προλάβετε, δείτε οπερέτα, την Ωραία Ελένη του Jacques Offenbach στο Θέατρο OLVIO στο Γκάζι, σε σκηνοθεσία του Adam Panagiotis κι ελάτε να μου πείτε αν δεν ξεραθείτε στο γέλιο… Αρκεί να είστε παρατηρητικοί να πιάσετε ένα απίθανο και πανέξυπνο χιούμορ, όχι μόνο στα λόγια, αλλά στα πρόσωπα, την κινησιολογία, τις ατάκες! Μπράβο σε όλη την παρέα που το τόλμησε!!!! (διαβάστε περισσότερα…)