Skip to content

Τραγούδια – μονόλογοι σε ένα project δραματουργίας.

AUTHOR

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Την λένε Εύη, είναι ηθοποιός και είχε την ιδέα για ένα project στο YouTube, το The Have We Met? Project | Word Performances το οποίο παρουσίασε στις 22 Μαρτίου. Τι είναι αυτό; Με απλά λόγια περιγράφεται ως: «Μια άσκηση υποκριτικής μπροστά στην κάμερα. Κάθε performance έχει για κείμενο έναν μονόλογο – τραγούδι». Η σημασία αυτού έγκειται σε μια προσπάθεια συνολικής αναγνώρισης, όπου μια επιπλέον διεισδυτική ματιά θα φέρει στο φως όσα η ίδια κατέχει.

Η ιδέα του εγχειρήματος ξεκίνησε δειλά δειλά στην πρώτη καραντίνα, όπου στον εγκλεισμό της η Εύη ασχολήθηκε με το αρμόνιο. Με φανερά σαρκαστική διάθεση αναφέρει πως γιόρτασε αυτή την πρωτόγνωρη εμπειρία παίζοντας 12 ώρες την ημέρα. Η έμπνευση από αυτή την εντατική ενασχόληση την βοήθησε να γράψει στίχους που έγιναν τραγούδια, μονόλογοι και τελικά τραγούδια – μονόλογοι. Το κάθε performance βασίζεται στην τελευταία αυτή μορφή, με περιεχόμενο που θα συνοδεύεται από την κατάλληλη θεατρικότητα κι έναν αντίστοιχο ρόλο. Όμως, πώς γίνεται η επιλογή του μονολόγου;


Αν μεταφράσω εμένα μέσα από ένα ρόλο ενός μονολόγου, ίσως μεταφράσει και κάποιος άλλος τον εαυτό του και βγάλουμε κάποια άκρη όλοι μαζί.


Αρχικά, μας ξεκαθαρίζει πως ο μονόλογος δεν κινείται σε συγκεκριμένες θεματικές. Θα πρέπει, κυρίως, να μπορεί να δουλευτεί κι ο,τι προβληθεί να συμβεί μέσα από έναν ρόλο που δεν θα την αφήνει εκτεθειμένη. Στο τελευταίο έρχεται να προστεθεί μια απορία της απ’ όταν ξεκίνησε την υποκριτική, δηλαδή: «Το πώς χρησιμοποιεί κανείς τα συναισθήματα του για να χτίσει κάτι και όχι απλώς για να ζήσει κάτι την ώρα του shooting ή μιας παράστασης».

Αυτό που τη βοήθησε να κατανοήσει τα παραπάνω, να νιώσει ασφαλής και να μπορέσει να τα εκτελέσει βρίσκεται στη δραματουργία. Έχοντας κατακτήσει αυτή την έννοια, σειρά πήραν οι δοκιμές που, όπως αναφέρει, ο μονόλογος έπρεπε να γραφτεί 7 φορές και να δοκιμαστεί σε 3 διαφορετικές συνθήκες. Χρειάστηκαν 2 χρόνια για να ανακαλυφθούν οι απαραίτητες συνθήκες για την «Η Αλήθεια». Στο πρώτο της video ευτυχώς η Εύη δεν βλέπει τον εαυτό της, αλλά κάτι δικό της.

Σε συνέχεια του διαλόγου μας, υπήρξε η περιέργεια για το ποια ήταν η κινητήρια επιρροή για τη δημιουργία του project. Αμέσως απάντησε πως πρώτη είναι: «Η Billie Eilish, η queen του σύμπαντος, μιας που ο τρόπος που εξωτερικεύει τα συναισθήματά της μέσα από τον ήχο, τις λέξεις και την εικόνα φαντάζει αδιανόητος». Παρακολουθώντας τα video clips της εντυπωσιάστηκε από το ίδιο το τραγούδι, αλλά κι από το storytelling τους, πράγμα που την επηρέασε δραστικά στο να αρχίσει να δουλεύει πάνω στη δραματουργία των τραγουδιών – μονολόγων.

Επόμενη επιρροή αποτελεί ο Solmeister με το «Χάρτινο Βασίλειο» και ειδικότερα το τραγούδι «Μέχρι το θάνατο». Πριν το γύρισμα του video, βίωσε ένα ολοκληρωτικό μπλοκάρισμα σε ένα σημείο του μονολόγου και μέσω αυτού, από το στίχο και τη δυναμική του ήχου του, μπόρεσε να ξεκλειδώσει και να συνεχίσει. Μια ακριβής και πανέξυπνη δραματουργία χρειάστηκε, όπως περιγράφει αυτή την επιρροή, για να κατανοήσει το πώς θα μπορούσε να συνεχίσει. Σχετικά τώρα με το ίδιο το performance, το SNL (Saturday Night Live) έπαιξε καθοριστικό ρόλο αφού τη βοήθησε στο να βρει ικανοποιητικούς τρόπους για να αναπτύξει μια ιστορία σε ένα πεντάλεπτο video.

Το τελευταίο που χρειάστηκε για να γνωρίσουμε λίγο παραπάνω το έργο της, αφορά το στήσιμο του μονολόγου. Εδώ, μάλιστα, λάβαμε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις. Κάνοντας, λοιπόν, αυτήν την ερώτηση, απάντησε καταφατικά πως «ξέρω ότι δεν στήνεις έναν μονόλογο» κι εξήγησε πως επιλέγοντας να μην υπηρετήσεις την ιστορία που έχει γραφτεί, αλλά αυτή που αντέχεις να ζήσεις τότε αυτό δεν πάει και πολύ σωστά. Προσθέτει πως η δημιουργία κάτι προσωπικού χρειάζεται μια αναγκαία παραδοχή: «Να παραδεχτείς όλα τα καλά και τα κακά του».

Σε αυτό το τελευταίο κρύβεται μια ιδιαίτερη αλήθεια, μια αναλογία την οποία και φροντίζει να μας υπενθυμίσει. Ότι δηλαδή όσο περισσότερο παραδέχεσαι, τόσο αυξάνεται η αλήθεια σε αυτό που κάνεις. Και είναι ιδιαίτερα σημαντικό, μιας και αυτό είναι που ξεχωρίζει τη δημιουργία από την εκτόνωση.

______________________

Ακολουθήστε την Εύη στο Instagram.

«Η Αλήθεια»
Μονόλογος – Τραγούδι | Σκηνοθεσία | Ερμηνεία: Εύη Αργυρίου
Διευθυντής Φωτογραφίας: Σωτήρης Τζατζάκης
Make up artist: Νικολέττα Αρβανιτίδου
Πιάνο: Αλέξανδρος Κούρος
Vocal coach: Σπύρος Παρασκευάκος
Sound Design & Μίξη: Βασίλης Χονδρός, Γιώργος Κερπελής
Master: Νίκος Παναγιωτίδης

AUTHOR

Beater.gr

Loading...
H Chalkos Gallery φιλοξενεί τα έργα του Μανώλη Πολυμέρη.
Thessaloniki Wine Show: Ένα ταξίδι στον κόσμο του ελληνικού κρασιού!