Skip to content

Εσύ, το ήξερες ότι τα κομμάτια του Nick Cave έχουν γίνει πίνακες ζωγραφικής;

AUTHOR

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Το Ύψιλον, από τις 13 έως τις 23 Ιουνίου, με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου «Stefanos Rokos: Nick Cave & The Bad Seeds’ No More Shall We Part, 14 paintings 17 years later», φιλοξενεί με χαρά τις δύο μεταξοτυπίες “Darker With The Day” και “And No More Shall We Part”, που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την ομάδα Tind Silkscreen και είναι παραλλαγές των αντίστοιχων ζωγραφικών έργων, όπως αυτά παρουσιάστηκαν στο Μουσείο Μπενάκη από τις 4 Απριλίου έως τις 26 Μαΐου. Παράλληλα, θα παρουσιαστούν στάδια της δημιουργίας των μεταξοτυπιών και επιλεγμένες επιζωγραφισμένες μονοτυπίες του καλλιτέχνη.

Η παρουσίαση του βιβλίου NMSWP θα πραγματοποιηθεί στις 13 Ιουνίου, στις 19:00 με ομιλητές τους: Στέφανο Ρόκο, James A Sclavunos και Manolis Angelakis.

Την εκδήλωση θα ολοκληρώσει το πολλά υποσχόμενο dj set από τον Jim Sclavunos (The Bad Seeds).

Υπάρχει μια αιώνια σύγκρουση ανάμεσα στον δημιουργικό καλλιτέχνη και τον πρακτικό μεταξοτύπη. Οι ασεβείς φήμες λένε ότι στην Κόλαση ο καλλιτέχνης ο ίδιος θα αναγκαστεί να εκτυπώσει τα έργα του και ο μεταξοτύπης ο ίδιος θα αναγκαστεί να σχεδιάσει τα δικά του έργα τέχνης. Με αυτόν τον τρόπο θα αναγκαστούν και οι δύο να αναπληρώσουν την επίγεια αδιαφορία που είχαν για τις δυσκολίες του άλλου. Ένας καλός εμπορικός καλλιτέχνης που σχεδιάζει ένα έργο που θα εκτυπωθεί με μεταξοτυπία πρέπει να ξέρει καλά, μέσα από την πρακτική εμπειρία, τους τεχνικούς περιορισμούς και τις δυνατότητες της συγκεκριμένης διαδικασίας η οποία θα χρησιμοποιηθεί για την αναπαραγωγή του έργου του. Θα πρέπει να γνωρίζει, πριν σχεδιάσει, τις κατάλληλες τεχνικές που θα παρουσιάζουν τα λιγότερα τεχνικά εμπόδια και θα ελαχιστοποιήσουν το κόστος του μεταξοτύπη. Ο καλλιτέχνης πρέπει να θυμάται συνεχώς ότι αυτό που έχει σημασία δεν είναι το πόσο “όμορφο” δείχνει το πρωτότυπο έργο τέχνης του. Το πόσο καλά αναπαράγεται είναι αυτό που πραγματικά μετράει – και αυτό είναι που καθορίζει τελικά και την επαγγελματική φήμη του στο χώρο. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο μεταξοτύπης απελευθερώνεται από όλα τα τεχνικά προβλήματα μόνο και μόνο για να κάνει την δουλειά του πιο εύκολη. Ο πρωτοποριακός μεταξοτύπης είναι και ο ίδιος δημιουργός και δεν αποφεύγει τις προκλητικές δυσκολίες. Αυτό που ο μεταξοτύπης αγανακτεί και με το δίκιο του, είναι η υπέρτατη αδιαφορία ή η άγνοια του καλλιτέχνη για τους τεχνικούς και μηχανικούς τρόπους αναπαραγωγής του έργου τέχνης. Γι’αυτό καλείται, για μια καλύτερη επαγγελματική σχέση μεταξύ του καλλιτέχνη και του μεταξοτύπη, να συνεργαστούν όσο πιο στενά μπορούν. Με αυτόν τον τρόπο ο μεταξοτύπης μπορεί να πραγματοποιήσει τις επιθυμίες του καλλιτέχνη, ενώ ο καλλιτέχνης μπορεί να καθοδηγείται από τις πρακτικές ανάγκες του μεταξοτύπη.

Απόσπασμα από “The Complete Book of Silk Screen Printing Production” (1963) του J.I. Biegeleisen, μεταφρασμένο στα ελληνικά από την Marietta Kallona.

Δεν υπάρχει πιο ακριβής περιγραφή για την συνεργασία του Στέφανου Ρόκου και της ομάδας tind στις μεταξοτυπίες που δημιούργησαν ως μέρος της έκθεσης «Stefanos Rokos: Nick Cave & The Bad Seeds’ No More Shall We Part, 14 paintings 17 years later».

 

«Stefanos Rokos: Nick Cave & The Bad Seeds’ No More Shall We Part, 14 paintings 17 years later».

Ύψιλον
Εδέσσης 5, Άνω Λαδάδικα

Διάρκεια Έκθεσης: 13-23 Ιουνίου

AUTHOR

Beater.gr

Loading...
Το «Call Me By Your Name» μέσα από την αισθησιακή οκνηρία των σκηνικών του!
Το Φεστιβάλ Επταπυργίου σε προσκαλεί σε έναστρες παραστάσεις!