Τί γεύση έχει η μουσική; Το Spotify απαντάει!
Αναρωτήθηκες ποτέ τί γεύση έχει η μουσική; Η διαφημιστική J. Walter Thompson Brazil και η πλατφόρμα Spotify αποφάσισαν να διερευνήσουν αυτήν την ερώτηση, με μια νέα καμπάνια που ονομάζεται «Flavor of Songs», για λογαριασμό του μαγειρικό σκεύος Tramontina από τη Βραζιλία, που μετράει σχεδόν 100 χρόνια ζωής. Το project χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο που μπορεί να μετατρέψει οποιοδήποτε τραγούδι από το Spotify σε διαφορετική συνταγή. Ο αλγόριθμος μπορεί να παράγει 44 εκατομμύρια πιθανούς συνδυασμούς γαστρονομίας. Η ιδέα βασίζεται στη συναισθησία, το φαινόμενο όπου η διέγερση ενός αισθητηριακού ή γνωστικού ίχνους οδηγεί σε μια παρόμοια εμπειρία, με μια δεύτερη αισθητική ή γνωστική κατεύθυνση. Μια αίσθηση επηρεάζει ακούσια την άλλη. Σε αυτή την περίπτωση, ο ήχος οδηγεί τη γεύση.
“If a song is not at all positive, its taste is bitter,” Renato Carioni
Το «Flavor of Songs» είναι το αποτέλεσμα μιας εξάμηνης μελέτης, στην οποία οι Tramontina, Spotify και J. Walter Thompson Brazil συνεργάστηκαν με τον νευροεπιστήμονα Dr. Marcelo Costa, επικεφαλή του Τμήματος Νευροεπιστημών του Πανεπιστημίου του Σάο Πάολο, τον διευθυντή του Πανεπιστήμιο του Κεντάκι João Rocha και τον Renato Carioni, σεφ και προπονητής της ομάδας της Βραζιλίας στο Bocuse d’Or, για να δώσουν γεύση σε τραγούδια και να δημιουργήσουν ένα πιάτο για καθένα από αυτά.
Ο στόχος της καμπάνιας, μέσα από την καινοτομία και την ποπ κουλτούρα, είναι να δώσει έμπνευση στους ανθρώπους να μαγειρεύουν περισσότερο, δείχνοντας, παράλληλα, ότι ένα μαγειρικό σκεύος, όπως το Tramontina, μπορεί να είναι κάτι παραπάνω από απλό δοχείο και τηγάνι.
Πώς δουλεύει;
Η νέα βάση δεδομένων που συγκεντρώθηκε δημιούργησε μια τεχνητή νοημοσύνη που χρησιμοποιεί την ίδια τεχνολογία με τα χρηματοπιστωτικά συστήματα. Μέσω της συναισθησίας, ταξινομήθηκαν εκατομμύρια τραγούδια που είναι διαθέσιμα στο Spotify. Οι παράμετροι του Spotify έγιναν συστατικά. Η χορευτική μουσική συνδέθηκε με τη θερμοκρασία. Η ενέργεια ως πυκνότητα και υφή. Η θετικότητα έγινε πικρία ή οξύτητα και οι μουσικές νότες έγιναν εναρμόνιση. Η Συμφωνία αριθ. 5 του Μπετόβεν στο C Minor, για παράδειγμα, έγινε μια τεριέ φουά γκρα με το χαβιάρι σολομού και το κρύο κριθάρι.
Θα συναντήσεις την καμπάνια στην πλατφόρμα του Spotify, με banners που σε καλούν να σκεφτείς: «if this song had a flavor, what would be?». Μπορείς να μάθεις κι εσύ τί γεύση έχει το αγαπημένο σου τραγούδι!
Περισσότερα για το project: sabordasmusicas.withspotify.com