Skip to content

Συνέντευξη με τον Rudosa.

DATE

SHARE THIS ARTICLE

*Click here for English

Φωτογραφίες: Michael Hunter

Ο Rudosa (Mark Bradbury) είναι μουσικός παραγωγός από το Manchester και βρίσκεται στον χώρο για τουλάχιστον μια δεκαετία. Έχει στήσει μια δικιά του ηχητική παλέτα, η οποία λαμβάνει υποστήριξη από δημοφιλή ονόματα της σκηνής και έχει, μάλιστα, βρεθεί σε υψηλές θέσεις στα charts του Beatport. Στην συνέντευξή του για τον Beater.gr μας μιλάει για όσα αγαπάει στην ηλεκτρονική μουσική, τις δράσεις του και μοιράζεται ενδιαφέρουσες σκέψεις σχετικά με την τελευταία του κυκλοφορία, μέσα από την οποία ορίζει μια διαφορετική μουσική κατεύθυνση.

 

Τι σε οδήγησε στην μουσική και στην παραγωγή γενικά και τι απολαμβάνεις περισσότερο στην ηλεκτρονική μουσική;

Πιστεύω, όπως οι περισσότεροι DJ’s, ότι αυτή η αγάπη ξεκινάει από το dancefloor ακούγοντας κάποιον να παίζει ένα συγκεκριμένο κομμάτι ή βρισκόμενος σε μια νύχτα με συγκεκριμένο στιλ και αμέσως κολλάς. Για ‘μένα, ήταν τα πρώτα trance events τα οποία συνεχίζουν να παίρνουν θέση στην μουσική μου ακόμα και μετά από τόσα χρόνια. Μου αρέσει το πώς οι ήχοι εφευρίσκονται στην techno και η συνεχής εξέλιξη, την οποία φυσικά δεν βαριέσαι ποτέ και πάντα απολαμβάνω να κάνω ένα βήμα παραπέρα στον ήχο μου.

Κάτι που σου αρέσει στην τωρινή μόδα και στον ήχο του είδους;

Αγαπώ πραγματικά τον τρόπο που η techno «αγκαλιάζει» αυτό το old school συναίσθημα, με 90’s rave στοιχεία, υψηλότερα BPMs και περισσότερα drums στις κυκλοφορίες. Επίσης, δεν φοβάται να χρησιμοποιήσει τον παλιό trance ήχο που μάλιστα καταφέρνει να μην ακούγεται και πολύ cheesy.

Ποιο πιστεύεις είναι το μεγαλύτερό σου κατόρθωμα μέχρι στιγμής;

Θα έλεγα την συμμετοχή μου στο booking agency Blakksheep, το οποίο ήταν στόχος μου για καιρό και με έκανε πραγματικά να νιώσω χαρούμενος. Αυτό πρακτικά σήμαινε περισσότερες ανοιχτές πόρτες για διεθνή shows, τεράστιο ζήτημα για ‘μένα και στο οποίο ανυπομονώ να επιστρέψω.

Κάποιος ή κάτι που θαυμάζεις και έχεις ως πρότυπο;

Έχω αρκετούς στην βιομηχανία για ποικίλους λόγους, όπως για παράδειγμα τον Richie Hawtin με τον πρωτοποριακό και ασυμβίβαστο techno ήχο του και το προνοητικό, επιχειρηματικό του μυαλό. Μουσικά θαυμάζω τους SHDW & Obscure Shape γιατί πραγματικά «ξοδεύουν» χρόνο για να ψάξουν κυκλοφορίες του παρελθόντος, οπότε αυτό μου δίνει μια ευχαρίστηση όταν ακούω τα sets τους.

Πώς επηρεάζει εσένα και την πρόοδό σου η τωρινή κατάσταση;

Ειλικρινά, είναι καταστροφική. Κατέληξα από το να έχω πολλές και μεγάλες προγραμματισμένες εμφανίσεις στο απόλυτο τίποτα. Αξιοποίησα, έτσι, τον χρόνο μου για να συνεχίσω με πολλά projects που ήθελα αλλά δεν είχα πραγματικά τον χρόνο και κατέληξα να νιώθω πως συνεχίζω ακόμα μπροστά. Είπα κατά κάποιον τρόπο στον εαυτό μου ότι τέλος οι εμφανίσεις για φέτος και απλά κοιτάω να εξελίξω τον ήχο μου και να χτίσω το label μου.

Έχεις κάποιον δικό σου τρόπο για να διατηρείς την δημιουργικότητά σου;

Για ‘μένα η έμπνευση έρχεται από παντού, αλλά σαν βασικό έχω τα gigs μου και το να είμαι στο dancefloor ακούγοντας τα sets. Πλέον κάνω πολλές βόλτες και βλέποντας το πώς ετοιμάζονται τα mix αποδεικνύεται μια καλή πηγή έμπνευσης.

Θα ήθελες να μας πεις περισσότερα για την ενασχόλησή σου με το “Make Me A DJ”;

Ασχολούμαι με το συγκεκριμένο για πάνω από 10 χρόνια, πλέον. Έχουμε την βάση μας στο Manchester, όπου μαθαίνουμε στον κόσμο είτε δια ζώσης, είτε online για το DJing και την μουσική παραγωγή. Αυτό το «σχολείο» είναι ένας πολύ καλός τρόπος να συμβάλλω κι εγώ και αποδείχθηκε θεόσταλτο δώρο για το προσωπικό μου κι εμένα, τώρα που δεν έχουμε gigs.

Έχεις γνωρίσει επίσης τον Richie Hawtin, που σίγουρα θα ήταν μια μοναδική συνάντηση. Πώς νιώθεις γι’ αυτό και πώς σε βοήθησε ως καλλιτέχνη;

Είμαι σε επαφή με τον Richie για αρκετά χρόνια, καθώς του έστελνα την μουσική μου για τα shows του και πάντοτε έδειχνε ενδιαφέρον για το “Make Me A DJ”. Οπότε όταν γνωριστήκαμε στην Ibiza ανέφερε πως θα έπαιζε στο Lost Village και ότι θα μπορούσε να περάσει μια βόλτα και να ακούσει μουσική για το Plus8. Πολύ διασκεδαστική εμπειρία και ελπίζω να ξαναβρεθούμε όταν τελειώσει όλο αυτό.

Με ποιον τρόπο θα γνώριζες σε κάποιον την μουσική σου; Ποια κυκλοφορία ή κομμάτι θα επέλεγες και γιατί;

Θα έλεγα το EP “Obsolescence”, το οποίο ήταν και το πρώτο στο προσωπικό μου label κι ένα τρομερό βήμα για ‘μένα. Το “Move With Me” ήταν επίσης μια πρώτη κυκλοφορία, στην Suara αυτή την φορά και πραγματικά παίχτηκε από όλους τους κορυφαίους DJ’s, οπότε είναι κι αυτό κάτι τεράστιο για ‘μένα.

Έχεις το δικό σου label, το Moments in Time. Πώς ξεκίνησε και γιατί επέλεξες αυτό το όνομα;

Επέλεξα να κάνω αυτή την αρχή όταν έστειλα το “Obsolescence” στην Amelie Lens και όταν αυτή το έπαιξε κάποιες φορές σε μεγάλα shows, άρχισαν να εμφανίζονται video σε πολλές σελίδες με track ids και μου έρχονταν ερωτήσεις για το πότε θα κυκλοφορούσε. Το είχα στείλει κιόλας στον Richie και ως μέρος μιας ιδέας για ένα album, με σκοπό να μπει στην Plus8. Αυτός αποφάσισε απλώς να κάνει ένα VA’s με 8 κομμάτια, οπότε ήταν και η στιγμή που ήθελα να κάνω κάτι για ‘μένα, με τον τρόπο μου, με μια κυκλοφορία που ήξερα ότι έχει ζήτηση. Το όνομα προήλθε με την σκέψη ότι θέλω να κυκλοφορώ μουσική που μπορεί να σε μεταφέρει σε μια δεδομένη στιγμή στο dancefloor ή σε ένα συγκεκριμένο συναίσθημα όταν θα το ακούς.

Μιλώντας γι’ αυτό, έχουμε και μια νέα κυκλοφορία από ‘σένα. Τι να περιμένουμε ως ακροατές από το “Impetuous”, το επόμενό σου EP;

Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος γι’ αυτό μιας και είναι η αρχή ενός νέου ήχου, περισσότερης ενέργειας, γρηγορότερων BPM και με μια γεύση από κάτι old school.

Θες να μοιραστείς κάποιες σκέψεις πίσω από αυτό; Πώς αυτά τα 3 κομμάτια πήραν μορφή;

Ήθελα 3 κυκλοφορίες με παραλλαγές στο στιλ, το “Impetuous” έχει αυτή την αίσθηση της old school techno και «κολλητικά» vocals, με rave τόνους πάνω από μια δυνατή μπασογραμμή. Πιστεύω, γενικά, πως αυτό θα ακουστεί καλά.

Το “Nature of Consciousness” είναι ένα πιο υπνωτικό techno κομμάτια, που παράλληλα είναι και το πιο σκληρό από τα 3 που βρίσκονται στο EP.

Αυτό το τελευταίο είναι εμπνευσμένο από την αγάπη μου για την παλιά trance και είναι το γρηγορότερο εκ των τριών. Δεν βρέθηκε ακόμα η ευκαιρία να το παίξω ή να το δοκιμάσω, αλλά αν το έκανα, πιστεύω πως θα ήταν καταιγιστικό.

Πώς θα το σύγκρινες με τις υπόλοιπες δουλειές σου; Είναι η αρχή για μια νέα κατεύθυνση;

Χωρίς αμφιβολία είναι μια πρόοδος προς έναν πιο σκληρό και δυνατό techno ήχο. Πιστεύω πως γεφυρώνει πολύ καλά το τώρα με όσα θα ακούσετε από ‘μένα στο μέλλον.

Αυτή η αλλαγή ήρθε «φυσικά» ή υπήρξαν κάποιες συγκεκριμένες στιγμές ή καλλιτέχνες που έδωσαν αυτή την έμπνευση;

Πάντοτε κάνω μουσική που θα απολάμβανα να ακούω στα sets μου, οπότε αυτή η πρόοδος είναι κάτι που έχτιζα για καιρό. Λατρεύω την παλιά techno και τους rave ήχους, οπότε ήταν φυσικό να συμπεριλάβω αυτή την επιρροή στην μουσική μου, την οποία νιώθω πως θα φιλτράρω όλο και περισσότερο καθώς θα έρχονται κυκλοφορίες.

Ως παραγωγός, πώς ένιωσες όταν ήσουν έτοιμος να συνθέσεις με ένα διαφορετικό μουσικό στιλ;

Δεν το βρίσκω ιδιαίτερα δύσκολο να φτιάξω ένα συγκεκριμένο στιλ μουσικής μιας και το κάνω τακτικά για άλλους στο “Make Me A DJ”, οπότε όταν προετοιμάσω το μυαλό μου για κάτι, μπορώ να το κάνω φυσιολογικά. Τα νέα κομμάτια έχουν περίπλοκη δομή στα drums πράγμα χρονοβορό, όμως όσο περισσότερο το κάνω, τόσο πιο γρήγορος θα γίνω.

Τι πιστεύεις πως χρειάζεται ένας καλλιτέχνης για να κάνει αυτό το βήμα της αλλαγής;

Πρέπει να έρθει φυσικά, όπως ανέφερα, αν ο αλλαγμένος σου ήχος στοχεύει στα τωρινά trends που ενδεχομένως θα εμφανιστούν στην μουσική σου. Πρώτο και κυριότερο, να νιώθεις αυτό που κάνεις.

Ένα μήνυμα που θα ήθελες να μοιραστείς;

Αυτή την στιγμή στην Αγγλία και στον κόσμο, η μουσική βιομηχανία έχει πραγματικά γονατίσει και χρειάζεται υποστήριξη από τις κυβερνήσεις για να επιβιώσει στην κρίση. Παρακαλώ, αδράξτε οποιαδήποτε ευκαιρία να φωνάξετε και να κοινοποιήσετε δημοσιεύσεις για να γίνει όσο το δυνατόν πιο γνωστό. Μπορείτε να επισκεφτείτε και τον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.wemakeevents.com/

______________________

Το “Impetuous” θα κυκλοφορήσει στην Moments In Time στις 30 Οκτωβρίου. Προ-παραγγελίες διαθέσιμες μέσω decks.de και Beatport.

English


Interview with Rudosa.

Photos: Michael Hunter

Rudosa (Mark Bradbury) is a music producer from Manchester and has been in the scene for at least a decade. He has set up his own sound palette, which is supported by popular names of the scene and has been top ranked on the Beatport charts. In his interview for Beater.gr he talks about what he loves in electronic music, his actions and shares interesting thoughts about his latest release, through which he defines a different musical direction.

 

What led you into music and production in general and what do you enjoy most in the electronic music?

I think like most DJ’s the love starts from the dancefloor, hearing a DJ play a certain track or a certain style of a night and you are hooked. For me, it was early trance events which still comes through in my music even now many years later. I love how sounds come around in Techno and it keeps evolving it never gets boring and I always enjoy pushing my sound forward.

Something you like about the current trends and sound in the genre?

I really love the way Techno has embraced the old school feeling at the moment, 90’s rave elements higher BPMs and a lot more drums in the records. It’s also not afraid to embrace old trance elements without it sounding too cheesy.

What do you consider as your greatest achievement so far?

I would say joining my booking agency Blakksheep, it had been a target of mine for a long time so when I achieved it I was really happy. This meant doors opened more for international shows which is huge for me and something I can’t wait to get back to.

Someone or something you admire and see as a guide?

I have several of these in the industry for different reasons, Richie Hawtin for being a pioneer of his techno sound and never conforming to a standard sound and also for his forward-thinking business mind. Musically I really admire SHDW & Obscure Shape they really have spent time digging backwards to find incredible records from the past so it’s always a joy to listen to their sets.

How is the current situation affecting you and your progress?

Honestly, it’s been a disaster I’ve gone from this learn looking huge and lots of international bookings to absolutely everything cancelled. I’ve taken the time to work on lots of projects I’ve been wanting to do but not had the time, so I’ve been able to keep feeling like I’m moving forward. I’ve kind of told myself no shows now till next year and just looking to improve my sound and build up my label.

Do you have your own way to keep the creative flow going?

For me inspiration comes from everywhere, but my main source is gigs and being back on the dancefloor listening to sets. At the moment I’m doing lots of walks so having mixes ready is proving a good source of inspiration.

Can you tell us more about your involvement in “Make Me A DJ”?

I’ve run “Make Me A DJ” for over 10 Years now. We are based in Manchester in the UK, where we teaching students face to face and online how to DJ and produce music. The school is a great way to give something back and has proven a godsend for all my staff and myself while gigs have been on hold.

You have also met Richie Hawtin, which surely was a very unique meeting. How did you feel and how it helped you as an artist?

I have been in contact with Richie for a good number of years, sending him my music for shows, he has always shown an interest in Make Me A DJ so when we met in Ibiza he mentioned he was going to be playing Lost Village and could stop by to check it out and listen to some music for Plus8. Super fun experience and hopefully we see him again when all this is over.

How would you introduce someone to your work? Which of your releases or tracks would you choose and why?

I would say ‘Obsolescence’ EP it was the first release on my label and was a really big break through record for myself and the label. ‘Move With Me’ was my first release on Suara and was absolutely hammered by all the top DJ’s so this was another huge record for me.

You are running your own label called Moments in Time. How did it start and why did you choose this name?

I chose to start the label when I had sent “Obsolescence” to Amelie Lens and she dropped it a few times on some huge shows, videos started popping up on lots of track id pages and I started getting requests of when the track was going to be released. I had sent it as part of an Album idea to Richie with a view for it to go onto Plus8 but he decide juts to do 8 track VA’s on plus8 so I felt like this was the time for me to do something on my own, with a record that I knew already had demand. The name Moments In Time came about as for me I want to release music that can transport you to a moment on a dancefloor or feeling every time you hear it.

Speaking of which, in October is your new release. What should we be looking forward to as listeners with “Impetuous”, your next EP?

I’m really excited about this one as its the start of a new sound for me, more energy, faster BPMs with an old school flavour.

Would you like to share the thoughts behind it? How those 3 tracks took form?

I wanted 3 records with nice variations in style, “Impetuous” has an old school techno feeling with a hooky vocal and rave stabs over a driven bassline I think this one will cross over well.

Nature Of Consciousness is a more hypnotic techno record which is the harder of the 3 on the EP .

The last act was inspired by my love for old trance records and is the fastest of the 3. I haven’t had a chance to play or test this one but if I did, I think it would go down a storm.

How would you compare it to your other works? Is this the start of a new direction?

Without a doubt this is a progression towards a stronger harder techno sound. I feel its a good bridge to the sounds you will hear from me towards the end of the year and into the future.

Did this change occur “naturally” or there were certain inspiring events or maybe artists?

I always make music I enjoy to play in my sets, this progression has been something I’ve been building towards for a while. I’m really enjoying old techno and rave sounds so I naturally was to include that influence in my music which I feel will filter through more and more as the release start to come out.

As a producer, how did you feel when you were about to compose a different musical style?

I don’t really find it difficult to produce a certain style of music as I produce for other people regularly at Make Me A DJ so if I set my mind to something, I can normally produce it. The new stuff has more complex drum work, so this was a little more time consuming but the more I do it the faster I’ll get.

What do you think is required from an artist to make this step?

I feel like it has to be natural as we mentioned before if your changing sounds towards a current trend that will come across in your music. First and foremost you have to feel what you do.

A message you would like to share?

At the moment in the UK and around the world, the music industry is on its knees and needs support from the government to survive the crisis. Please take every opportunity to shout scream and share posts to get the word out! Check out https://www.wemakeevents.com/

______________________

“Impetuous” is out on his label Moments In Time on the 30th October. Pre-orders through decks.de and Beatport.

AUTHOR

Σταύρος Περιβολάρης

Ψάχνοντας συνεχώς για κάτι καινούριο - διαφορετικό βρίσκει τα πατήματα για μια πιο δραστήρια ζωή και όταν δεν απασχολείται με κάτι ταξιδεύει νοερά. Τον δυσκολεύουν οι πόζες, οι ώρες προετοιμασίας του φαγητού και η τεμπελιά.

Loading...
Η πρώτη έκθεση της κολεκτίβας Chto Delat στον χώρο του State of Concept.
Με το “Run Away” ο Sivert Høyem θα δώσει μια πρώτη γεύση από το επερχόμενο EP!