Skip to content

Prins Obi: Ένα solo ντεμπούτο και μια επιθυμία που έγινε πραγματικότητα!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Το να καταφέρνεις να εμπνέεσαι από τις σκοτεινές ημέρες της καραντίνας και να δημιουργείς τέχνη απαιτεί ταλέντο. Το να το κάνεις αυτό ολομόναχος, απαιτεί κότσια. Και απ’ ό,τι φαίνεται ο Γιώργος Δημάκης, a.k.a Prins Obi τα διαθέτει και τα δύο. Ο γνωστός Έλληνας μουσικός άφησε για λίγο τους χρόνιους συνεργάτες του και κυκλοφόρησε πριν μερικές ημέρες τον τέταρτο προσωπικό του δίσκο, με τίτλο The Grasshoper Lies Heavy μέσω της Inner Ear Records.

Πρόκειται για μια solo, αρκετά προσωπική δουλειά του, την οποία – όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο ίδιος – δημιούργησε εξ’ ολοκλήρου με τα «χεράκια» του. Ήταν η ανάγκη του για απελευθέρωση και έκφραση; Ήταν η Fiona Apple και το τελευταίο Fetch the Bolt Cutters της; Δύσκολο να απαντηθεί, αλλά δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία, αφού το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από εξαιρετικό. Με αφορμή την κυκλοφορία αυτή, κάναμε μια πολύ όμορφη κουβέντα, όπου μιλήσαμε για την προσωπική του κρίση, την καραντίνα, τις επιρροές του, τις μουσικές του προτάσεις, το The Man In The High Castle, τον «Αθηνέζο» και άλλα πολλά.

Γιώργο, καλώς ήρθες στο Beater.gr. Πού σε πετυχαίνουμε αυτό το διάστημα;

Καλώς σας βρήκα. Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι στο σπίτι μου, στα βόρεια προάστια Αττικής, πίνω yogi tea, στο background παίζει το Louder than Bombs των The Smiths και γράφω αυτές τις γραμμές. Ένα κομμάτι του μυαλού και της ψυχής μου όμως έχει κάνει ένα μικρό άλμα στο μέλλον, κάπου στα τέλη του 2022, όπου ο κορoνοϊός αποτελεί πλέον παρελθόν και οι άνθρωποι μπορούν να αγκαλιάζονται, να συνευρίσκονται και να φιλιούνται δίχως φόβο και ο διαχωρισμός μεταξύ εμβολιασμένων και μη αποτελεί πια ένα περασμένο πικρό αστείο.

Αισθάνεσαι χαρούμενος; Ρωτώ διότι ο νέος σου δίσκος The Grasshopper Lies Heavy μόλις κυκλοφόρησε μέσω της Inner Ear.

Είμαι πολύ χαρούμενος και περήφανος για το αποτέλεσμα… Κατά μία έννοια τον νιώθω σαν το αληθινό σόλο ντεμπούτο μου, δεδομένου ότι τον έκανα όλο σπίτι με τα χεράκια μου.

Τι σημαίνει για ‘σένα αυτή η κυκλοφορία; Τι έχουν να προσθέσουν αυτά τα δώδεκα καινούρια τραγούδια στην ήδη υπάρχουσα δισκογραφία σου;

Αυτονομία και ανεξαρτησία. Μου αρέσει πολύ να δουλεύω σε στούντιο, με άλλους συνεργάτες που έχουν input στη δουλειά μου αλλά από μικρός είχα απωθημένο να καταφέρω να κάνω κάτι ολομόναχος, χωρίς να εξαρτώμαι από κανέναν… Πάντα θαύμαζα αντίστοιχα projects, βλέπε το Something/Anything του Todd Rundgren, την τριλογία ΜcCartney, το Innervisions του Stevie Wonder κοκ. Για να είμαι ειλικρινής όμως αυτό μπορεί να μην συνέβαινε χωρίς την καραντίνα, που με έκλεισε στο σπίτι και με ανάγκασε να αναζητήσω άλλους πιο μοναχικούς τρόπους έκφρασης… Είπα: «νισάφι πια με τα video games και τις σειρές, στήσε ένα home studio και γράψε το επόμενο σου άλμπουμ ως one-man-band».

Μουσικά, πρόκειται για μία από τις πιο πειραματικές δουλειές σου. Παίζεις και πειραματίζεσαι με νέους ήχους, βλέπε το Neon Genesis Evangelion, που αποτελεί και προσωπικά το δικό μου αγαπημένο. Τι μουσικές επιρροές είχες για να συνθέσεις όλο αυτό το album;

Ισχύει, γιατί είχα μόνο τα παιχνίδια μου και τον εαυτό μου ως performer, οπότε έπρεπε να γίνω εφευρετικός και να ανακαλύψω νέες τεχνικές, ήχους και ιδέες για να στήσω το LP. “Limitation is the mother of invention” που λέει και ο Frank Zappa. Άκουγα πολύ το δεύτερο Kraftwerk, το Viva των La Düsseldorf, το Berlin του Lou Reed, την τριλογία Neu!, το τελευταίο άλμπουμ της Fiona Apple, Little Simz, Phil Spector…

Για κάποιο λόγο αισθάνομαι επίσης πως το The Grasshopper Lies Heavy είναι και από τους πιο προσωπικούς και εσωστρεφείς σου δίσκους. Η κρεβατοκάμαρά σου έγινε ένα σύμπαν και μας καλείς όλους και όλες σε αυτό. Πώς έγινε αυτό; Τι σε ενέπνευσε να γράψεις μέσα στις δύο καραντίνες; Αναρωτιέμαι μιας και διάβασα ότι γράφτηκε εξολοκλήρου κατά τη διάρκεια των δυο καραντινών στην Αθήνα, σωστά;

Είναι σίγουρα ότι πιο προσωπικό έχω κάνει (μαζί με το EP Love Tunes for Instant Success), γιατί συνέπεσε και με μια σφοδρή προσωπική κρίση η οποία και με ανάγκασε να σταματήσω την ηχογράφησή του στη μέση, για τέσσερις ολόκληρους μήνες. Είχα με τα χρόνια μαζέψει πολύ κακή ενέργεια μέσα μου και ήρθε η ώρα να βγει προς τα έξω… Ήταν βασανιστικό όσο κράτησε αλλά εκ των υστέρων κατάλαβα ότι ήταν μια απαραίτητη διαδικασία προκειμένου να επιτευχθεί ένα πολυπόθητο reset και update. To Νοέμβριο του 2020 (με τη στήριξη της οικογένειάς μου και της κοπέλας μου) ξανάρχισα τις ηχογραφήσεις και μέχρι να τελειώσω το άλμπουμ είχα γίνει καλά… Μουσική: ευλογία και κατάρα.

Δεν θα μπορούσα να μην σε ρωτήσω για τον τίτλο επίσης. The Grasshopper Lies Heavy. Πώς προέκυψε αυτό το όνομα; Φαντάζομαι κάπως συνδέεται και με το εξαίρετο album cover, δημιουργία της Ιφιγένειας Βασίλειου.

Κατά την διάρκεια της πρώτης καραντίνας διάβασα μια πολύ ενδιαφέρουσα νουβέλα επιστημονικής φαντασίας, το The Man in the High Castle του Philip K. Dick, που μιλάει για ένα παράλληλο σύμπαν στο οποίο τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο κέρδισαν οι Ναζί και οι Ιάπωνες. Μέσα όμως στον κόσμο του βιβλίου υπάρχει ένας συγγραφέας που έχει γράψει το The Grasshopper Lies Heavy και σε αυτό το παράλληλο σύμπαν τον πόλεμο κέρδισαν οι σύμμαχοι! Απίστευτο, μου έκαψε το μυαλό! Δεδομένου και της πρωτόγνωρης κατάστασης που ζούσαμε με το lockdown και την πανδημία (ένιωθα ότι όλη η ανθρωπότητα μπήκε σε ένα ζοφερό, δυστοπικό παράλληλο σύμπαν) αυτός ο τίτλος μου έκανε τρελό κλικ. Επίσης, αποτελεί αλληγορία για την κατάθλιψη και την αγχώδη διαταραχή.

Όπως προανέφερα, προσωπικό αγαπημένο είναι το Neon Genesis Evangelion. Ποιο κομμάτι από αυτά τα δώδεκα αγαπάς περισσότερο εσύ και ένιωσες ιδιαίτερη περηφάνια μόλις το ολοκλήρωσες;

Αχ, πολύ δύσκολο! Είναι σαν να σε βάζουν να διαλέξεις ποιο από τα 12 παιδιά σου αγαπάς περισσότερο… αν έπρεπε πάντως να ξεχωρίσω ένα πάση θυσία, θα διάλεγα και εγώ το Neon Genesis Evangelion, γιατί δεν έχω επιχειρήσει κάτι αντίστοιχο στο παρελθόν και ηχητικά νιώθω ότι πέτυχε ακριβώς όπως το είχα στο νου μου.

Πρόσφατα απολαύσαμε και κάποια ελληνικά κομμάτια σου, κάτι πιο σπάνιο από ‘σένα! Αναφέρομαι στο «Αθηνέζος» που κυκλοφόρησε στην συλλογή της Inner Ear, με τίτλο INNΣΟΜΝΙΑ, με τραγούδια καλλιτεχνών της να δημιουργούν στην ελληνική γλώσσα, καθώς και στο «Θύελλες», κομμάτι συνεργασία με τους MENTA από το νέο τους άλμπουμ «Τελεφερίκ» . Πρόκειται για δύο επίσης εξαιρετικά τραγούδια, αλλά πες μου ποια ήταν η εμπειρία συμμετοχής σου σε αυτά τα πρότζεκτς;

Ε όχι και σπάνιο! Σας θυμίζω τα Exegesis, Ήθελα να σου Πω, Στο Νησί της Αφροδίτης από Baby Guru, καθώς και τα Δίνη, Αδαμάντινα Φτερά & Άμοιρε Άνθρωπε από το προηγούμενο μου άλμπουμ (Prins Obi & The Dream Warriors). Τον Αθηνέζο μου τον παρήγγειλε ο Περικλής Πιλαβάς (head of Inner Ear) για την συλλογή του και τον ηχογράφησα σαν αποσυμπίεση, μετά το πέρας των ηχογραφήσεων του Grasshopper. Το Θύελλες το κάναμε κάνα 2 χρόνια πριν στο home studio των Μέντα στη Γλυφάδα… φανταστικά παιδιά, περάσαμε πολύ ωραία.

Θα ήθελα να μου αναφέρεις μερικά ονόματα από καλλιτέχνες, μπάντες κ.ο.κ από τον ελληνικό χώρο που ο Γιώργος Δημάκης και ο Prins Obi θαυμάζουν και πιστεύουν πως προσφέρουν ένα ευοίωνο μέλλον στην ελληνική μουσική.

Είμαι φαν της Sissi Rada και ανυπομονώ για το νέο της άλμπουμ! Επίσης, θέλω να επιστήσω την προσοχή σας στο επερχόμενο ντεμπούτο άλμπουμ των Prisma Flower Band… Είναι, δίχως υπερβολή, ένα από τα καλύτερα χίπικα, psych-folk albums που έχω ακούσει ποτέ διεθνώς! Τέλος, τσεκάρετε οπωσδήποτε το Reveries της Zoi που κυκλοφορεί σε λίγο καιρό από την Same Difference Records: ο διάδοχος του Van Dyke Parks υπάρχει και είναι γένους θηλυκού!

Κλείνοντας λοιπόν και αφού κυκλοφόρησε και ο ολόφρεσκος δίσκος σου, για το οποίο σου εύχομαι συγχαρητήρια πολλά και καλή επιτυχία, ποια είναι τα σχέδιά σου για τον επερχόμενο χειμώνα και το εγγύς μέλλον;

Ευχαριστώ πολύ! Έχουμε ξεκινήσει πρόβες με Dream Warriors και νιώθω πολύ τυχερός που έχω στο πλάι μου τόσο σπουδαίους μουσικούς (και ταυτόχρονα πολύ καλά παιδιά): Παντελής Καρασεβδάς, Κωνσταντίνος Πρωτόπαππας και Madam Manthos. Περνάμε τέλεια στις πρόβες και ανυπομονούμε, καλώς εχόντων των πραγμάτων, για όσα περισσότερα λάιβ γίνεται.

______________________

Το album The Grasshopper Lies Heavy κυκλοφόρησε στις 22 Οκτωβρίου 2021 σε δύο τυπώματα βινυλίων και σε ψηφιακή μορφή.
Μπορείτε να το προμηθευτείτε από το επίσημο site της Inner Ear Records, αλλά και από το Bandcamp.

AUTHOR

Αλέξανδρος Τσώνης

Εάν ήταν τραγούδι θα ήταν το «Αλλιώτικο Παιδί» της Μαρίζας Ρίζου. Ένας space cowboy που ζει στο Άμστερνταμ, αγαπά το Star Wars, την country μουσική και τις queer τέχνες.

Loading...
Ο D.Dan σε μια «παιχνιδιάρικα» ψυχεδελική νέα αρχή!
«Οι Δίκαιοι», το ποίημα της Παρασκευής.