Skip to content

Πληγωμένες καρδιές, κάδοι σκουπιδιών και 15 χρόνια Raveonettes!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

 

Για τους «Raveonettes», η αγάπη βρίσκεται σε έναν κάδο σκουπιδιών, σύμφωνα με τους στίχους του τραγουδιού, που τους καθιέρωσε στη μουσική βιομηχανία. Το “Love In A Trashcan” ήταν το έναυσμα για μια δημιουργική καλλιτεχνική πορεία, αλλά και η αιτία για να γίνουν διάσημοι σε ένα ευρύτερο παγκόσμιο κοινό. Πριν από δέκα χρόνια, τα ελληνικά ραδιόφωνα ανήγαγαν το συγκεκριμένο τραγούδι, σε τεράστια εμπορική επιτυχία, κάνοντας το ελληνικό κοινό να χορεύει, σε υβριδικούς garage και shoegaze ρυθμούς. Οι «Raveonettes», από πολλούς, θεωρήθηκαν ως συγκρότημα της μιας επιτυχίας. Αυτή η θεώρηση, ωστόσο, απείχε  πολύ από την πραγματικότητα. Μετά από δέκα χρόνια συστηματικών δισκογραφικών κυκλοφοριών, οι «Raveonettes» μας απέδειξαν πως δεν είναι ένα one hit wonder συγκρότημα. Aντιθέτως, είναι ένα συγκρότημα, που εξελίσσεται και ωριμάζει, ενώ παράλληλα καταφέρνει να παραμένει πιστό στις αρχικές μουσικές του φόρμες.

Οι «Raveonettes» ξεκίνησαν το μουσικό ταξίδι τους στη Δανία, πριν από περίπου δεκατέσσερα χρόνια. Ο Sune Rose Wagner και η Sharin Foo συγκροτούν το δίδυμο, που κρύβεται πίσω από τους σκοτεινούς ήχους, τα διπλά φωνητικά, τις σκληρές ηλεκτρικές  κιθάρες, τα  εξίσου έντονα beats και την “συγχορδιακή” rock απλότητα των δεκαετιών ’50 και ’60.  Στο ενεργητικό τους διαθέτουν επτά album, καθένα από τα οποία κρύβει τη δική του ιστορία.

Η απαρχή της καλλιτεχνικής του πορείας έγινε με το “Chain Gang Of Love”, το οποίο κυκλοφόρησε το 2003. Η εισαγωγή στον ήχο του δανέζικου συγκροτήματος, έγινε μέσα από αρκετά συγκρατημένες μελωδίες, των οποίων, όμως, ο τραχύς ήχος παραμένει άθικτος. Το album ήταν αρκετά απολαυστικό, χωρίς να κουράζει. Στα highlights του album συγκαταλέγεται το ατμοσφαιρικό “Remember”, το οποίο διαθέτει, ίσως, τα πιο ιδιαίτερα φωνητικά του δίσκου. Στο σύνολό του, ο δίσκος με τον σχεδόν ρομαντικό rock ήχο, που προέρχεται από τη δεκαετία του ’50, έρχεται σε αντίθεση με τους σκληρούς στίχους των τραγουδιών. Γενικότερα, θεωρήθηκε ως μια αντιπροσωπευτική αν και συγκρατημένη εισαγωγή στον ήχο του συγκροτήματος, η οποία άφησε καλές εντυπώσεις, χωρίς να ενθουσιάσει απόλυτα τους κριτικούς.

raves_press

Δεύτερο σε σειρά, έρχεται το album “Pretty In Black”, στο οποίο το συγκρότημα απέκτησε περισσότερα μέλη, με αποτέλεσμα η Sharin Foo να επικεντρωθεί στα φωνητικά και να παραμερίσει τη δράση της στο μπάσο.  Τραγούδια του album, όπως το “Love In A Trashcan” και το “Seductress Of Bums”, συμβαδίζουν με τον, ήδη γνωστό, ήχο των «Raveonettes», ενώ άλλα, όπως το “Ode To L.A.” , το “Twilight” και το “Sleepwalking”, διευρύνουν τους μουσικούς ορίζοντες του συγκροτήματος.  Παρόλα αυτά, το σύνολό του album απέδειξε πως ο πειραματισμός του συγκροτήματος, με πολλά διαφορετικά μουσικά είδη, προκαλεί σύγχυση.

Το “Lust Lust Lust”  αποτελεί  το τρίτο πόνημα των «Raveonettes» και είναι ένα album, το οποίο πρέπει να ακούγεται σε υψηλά ντεσιμπέλ.  Στο συγκεκριμένο album, οι «Raveonettes» επιστρέφουν στις ρίζες τους και στη γνώριμη ηχητική τους παραμόρφωση.  Το εναρκτήριο “Aly Walk With Me”  θέτει τις καλύτερες βάσεις, για μια απολαυστική ακρόαση. Ο δίσκος, στο σύνολό του, αν και δεν διαθέτει κάτι πρωτοποριακό, κερδίζει τις εντυπώσεις, εξαιτίας της ευχαρίστησης που προσφέρει η δυνατή του ακρόαση.

Το 2009, οι «Raveonettes»  κυκλοφορούν το “In and Out Of Control”.  Πρόκειται για ένα album, που αντιπροσωπεύει  ένα υβριδικό συνονθύλευμα pop μελωδιών και ηλεκτρικών σκοτεινών ρυθμών. Μια καλύτερη εκδοχή του “Lust Lust Lust”. H ιδιαίτερη αυτή μουσική σαγήνη του, διαφαίνεται τόσο στο τραγούδι “D.R.U.G.S”,  όσο και στο “Heart Of Stone”, το οποίο αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του συγκροτήματος. Για άλλη μια φορά, οι «Raveonettes» επικεντρώθηκαν στον ήχο, που γνωρίζουν καλύτερα.

newego_LARGE_t_661_106464260

Δύο χρόνια μεσολάβησαν για την επόμενη κυκλοφορία του συγκροτήματος. Ο λόγος για το “Raven In The Grave”. Στο συγκεκριμένο δίσκο, οι «Raveonettes» εξερευνούν περισσότερο goth ήχους, που συναντάμε στη δεκαετία του ’80.  Χαρακτηριστικά δείγματα της νέας αυτής μουσικής προσέγγισης, αποτελούν τα τραγούδια “War In Heaven” και “Apparitions”.  Οι «Raveonettes» διεύρυναν τη μουσική τους γκάμα. Παρόλα αυτά, υπάρχουν στιγμές στο album, που διαγράφουν μια σχετική αμηχανία με το νέο είδος, που προσέγγισε το συγκρότημα.  Στις πιο δυνατές στιγμές του album, συγκαταλέγεται το εναρκτήριο “Recharge & Revolt” το οποίο διαθέτει έναν μαγευτικό shoegaze ρυθμό, αλλά και το “Forget That You’re Young”, το οποίο αποτελεί ένα από τα καλύτερα τραγούδια του συγκροτήματος.

Έναν χρόνο αργότερα, κυκλοφορεί το “Observator”, στο οποίο οι «Raveonettes» επικεντρώνονται σε μελωδίες πιάνου (Observations). Ένα από τα πιο εθιστικά τραγούδια του album, είναι το “She Owns The Streets”. Μεγάλη επιρροή των «Raveonettes», στο μουσικό αυτό πόνημα, αποτέλεσαν οι «Doors», καθώς πολλές ηχογραφήσεις πραγματοποιήθηκαν στα Sunset Sound Studios. Η προσπάθεια αυτή του συγκροτήματος, θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα, για τον επαναπροσδιορισμό του ήχου του. Παρόλα αυτά, οι «Raveonettes» δεν καταφέρνουν να κάνουν αυτό το βήμα, που θα τους έκανε να ξεχωρίσουν.

Το καλοκαίρι του 2014, οι «Raveonettes» κυκλοφορούν  την πιο πρόσφατη δουλειά τους, η οποία τιτλοφορείται “Pe’ahi”. Το συγκρότημα, τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται στο Los Angeles και αποφάσισαν να ονομάσουν το album τους, από μια ακτή στο Maui.  Πρόκειται για ένα προσωπικό album, που διαχειρίζεται θέματα σχετικά με το θάνατο, στους στίχους του. Στο τραγούδι “Sisters” , το συγκρότημα αποτραβιέται από την «ευδαιμονική ηχητική φασαρία» και επικεντρώνεται σε μελωδίες, από άρπα και έναν πιο παλιομοδίτικο hip hop beat.  To “Sisters” αποτελεί και τη μοναδική πειραματική αναλαμπή στο album , καθώς τα υπόλοιπα τραγούδια συμβαδίζουν με τους κλασικούς ήχους των «Raveonettes». To “Pe’ahi”, εν μέρει, είναι ένα αναζωογονητικό album, αλλά και πάλι, το συγκρότημα δεν κάνει αυτό το βήμα, που θα τους μεταφέρει σε νέα, περισσότερο πειραματικά, μονοπάτια.

Οι «Raveonettes» επισκέφτηκαν τη χώρα μας, για πρώτη φορά, πριν από τρία χρόνια. Έφτασε ο καιρός, το ελληνικό κοινό να απολαύσει, για άλλη μια φορά, το συγκρότημα από τη Δανία, που έχει επηρεαστεί από τη βαριά κληρονομιά των «Velvet Underground» και των «Jesus And Mary Chain». Την Πέμπτη 29 Ιανουαρίου, στα πλαίσια της περιοδείας για το τελευταίο τους album Pe’ahi,  οι «Raveonettes» θα εμφανιστούν στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο Principal Club, για να χαρίσουν, στο ελληνικό κοινό, στιγμές διασκέδασης, μέσα από μελωδικούς και ταυτόχρονα σκοτεινούς Shoegaze – Garage – Pop ρυθμούς.  Την  Παρασκευή  30 Ιανουαρίου, το μοναδικό κλίμα της συναυλίας των «Raveonettes», θα μεταφερθεί στην Αθήνα και το Gagarin 205.

Οι  Raveonettes θα εμφανιστούν την Πέμπτη 29 Ιανουαρίου στο Principal Club στη Θεσσαλονίκη και την Παρασκευή 30 Ιανουαρίου στο Gagarin 205 με supporting act τους εγχώριους Cyanna Mercury.

AUTHOR

Βικτώρια Γκουντώνη

Ζει με τη μουσική και για τη μουσική. Φοράει συνήθως μαύρα, γελάει ακατάπαυστα, κάνοντας γκριμάτσες, ή μιλάει για ένα τραγούδι που ψάχνει να βρει.

Loading...
Τα graffiti της περιοχής Βαλαωρίτου!
Fake Time. “Απόδραση στην χαμένη αθωότητα”