Συνέντευξη με τους Onyvaa και Mattia Trani για την κοινή τους κυκλοφορία.

Σταύρος Περιβολάρης
Συνέντευξη με τους Onyvaa και Mattia Trani για την κοινή τους κυκλοφορία.

*Click here for English

Μια γεμάτη ενθουσιασμό συνεργασία μεταξύ δύο παραγωγών με ομοιότητες στον τρόπο που προσεγγίζουν την techno, είχε ως αποτέλεσμα έναν κοινό τρόπο έκφρασης. Η Onyvaa και ο Mattia Trani, «νικώντας» την απόσταση μεταξύ τους, μπόρεσαν να διατηρήσουν την καλλιτεχνική τους επαφή και να κυκλοφορήσουν το EP “Climax” μέσω της Pushmaster discs. Στην συνέντευξή τους μαθαίνουμε την ιστορία πίσω από την συγκεκριμένη δημιουργία, τις εμπειρίες και τα «μαθήματα» για κάτι τόσο τεχνικά δύσκολο και -παρά την όλη κατάσταση- τα μελλοντικά σχέδιά τους δείχνουν πλούσια και σίγουρα αισιόδοξα.

 

Πώς ανταπεξέρχεστε σε καλλιτεχνικό κι ατομικό επίπεδο αυτόν τον καιρό;

Onyvaa: Περνάω την κάθε μου μέρα προσπαθώντας να αξιοποιήσω με τον καλύτερο τρόπο τον χρόνο και επικεντρώνομαι σε πράγματα που μπορώ να ελέγξω. Όπως το να γράφω νέα μουσική, να εξερευνώ τα synths μου, να αναπτύσσω τις ικανότητές μου στην παραγωγή, τα μαθήματα πιάνου μου κτλ. Μου έδωσε και χρόνο για να ρίξω τους ρυθμούς, να αποκτήσω περισσότερη ισορροπία στην ζωή μου, να επικεντρωθώ στην υγεία μου, να αθλούμαι και να περνάω χρόνο με την οικογένειά μου.

Mattia Trani: Είναι μια δύσκολη κατάσταση για τους καλλιτέχνες, γιατί περνάνε καθημερινά πολλές σκέψεις εξ’ αιτίας του σκηνικού της πανδημίας που δεν μπορείς να ταξιδέψεις, να δουλέψεις και να επιστρέψεις στο πριν. Όμως στην περίπτωσή μου προσπαθώ να παίζω κι έχω γράψει πολλή μουσική, οπότε θα έλεγα πως μπορεί να είμαστε καθηλωμένοι αλλά προσπαθούμε να παραμένουμε θετικοί και να συνεχίσουμε την συνηθισμένη μουσική/καλλιτεχνική μας καθημερινότητα.

Πώς βρήκατε ο ένας τον άλλον; Τι σας έκανε να πείτε «Ναι, είμαι μέσα!» γι’ αυτή την συνεργασία;

ΜΤ: Πρωτογνωριστήκαμε στην Κατάνια της Ιταλίας πολλά χρόνια πριν σε μια συναυλία. Παραμείναμε σε επικοινωνία και γίναμε φίλοι, οπότε και αποφασίσουμε να συνεργαστούμε για να κάνουμε μουσική μαζί και ήταν πραγματικά διασκεδαστικό που περάσαμε κάποιο χρόνο μαζί.

Ο: Αυτό που είπε 🙂

Υπήρξαν δυσκολίες, τεχνικές και ψυχικές, στο να συγχρονίσετε τον ήχο σας;

ΜΤ: Σαφώς. Πιστεύω πως είναι πολύ δύσκολος αυτός ο συγχρονισμός για κάθε καλλιτέχνη. Στην περίπτωσή μου, ως μουσικός, μπορώ να παράγω από jazz/soul μέχρι rave techno κι αυτό το δυσκολεύει, όμως όσον αφορά την techno πιστεύω πως βρίσκω τον ήχο μου.

Ο: Ήταν ένα τζαμάρισμα από το πουθενά, οπότε και είχαμε περιορισμένο χρόνο για να στήσουμε τον εξοπλισμό και να αρχίσουμε με τα κομμάτια, μιας και ο Mattia έπρεπε να επιστρέψει στην Ιταλία νωρίς το επόμενο πρωί. Ήταν πρόκληση να αρχίσουμε με τα κομμάτια σε τόσο λίγες ώρες, αλλά ήταν μια εξαιρετική εμπειρία και διασκεδάσαμε πολύ περνώντας χρόνο και δημιουργώντας παρέα.

Εξερευνήσατε κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα δουλεύοντας για το “Climax”;

MT: Όχι, ο στόχος ήταν να τζαμάρουμε και να φτιάξουμε πρώτα απ’ όλα μουσική. Όταν καταλήξαμε με τόσα κομμάτια είδα μια νέα προοπτική που αποτυπώθηκε στο ομώνυμο, σίγουρα ένα εκρηκτικό και γεμάτο ενέργεια κομμάτι και το οποίο αποφασίσαμε πως θα γίνει ο τίτλος.

Ο: Ακριβώς αυτό!

Ποιος ήταν ο βασικός στόχος για το γενικό στήσιμο; Εκπληρώθηκαν οι αρχικές σας προσδοκίες και ποιες ήταν αυτές;

ΜΤ: Μιας και χρησιμοποιούμε πολλά μηχανήματα και εξοπλισμό, ο στόχος ήταν να φτιάξουμε σούπερ κομμάτια με συγκεκριμένο ήχο (synth και modulars), σωστά ρυθμισμένα και με σημαντική δυναμική… και πιστεύω το καταφέραμε!

Πώς ήταν η εμπειρία να συμμετέχετε και οι δύο στο ίδιο κομμάτι;

ΜΤ: Ήταν πολύ σημαντικό γιατί πλέον γνωρίζω πώς να δουλεύω με καλλιτέχνες από άλλες πόλεις. Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε το project στην Βαρκελώνη, όταν μέναμε και οι δύο, εκεί με το πρώτο μας τζαμάρισμα που στα Bridge 48 studios. Μετά από αυτό ηχογραφήσαμε σε ξεχωριστά κανάλια και όταν επέστρεψα σπίτι, αποφάσισα να οργανώσω αυτούς τους ήχους και να γράψω τα κομμάτια. Τον επόμενο μήνα ήρθε στην Μπολόνια για να τα τελειώσουμε και μπήκαμε ακόμα μια φορά στο studio. Συνεχίσαμε στο ίδιο μοτίβο, η Onyvaa κι αυτή από την πλευρά της κι έτσι ολοκληρώθηκε!

Για το “Toro” βλέπουμε ένα mix από τον καθένα. Γιατί το συγκεκριμένο κομμάτι και γιατί να δουλέψετε περαιτέρω στον ήχο του;

ΜΤ: Όπως είπα και παραπάνω, όταν έχεις τόσους ήχους και μιας και είμαστε μακριά (μένει Καλιφόρνια κι εγώ Ιταλία) έπρεπε να δουλέψουμε χωριστά και να διαχειριστούμε τις ιδέες μας. Για το “Toro” είχα μια πιο μελωδική έκδοση, ενώ η Shelby έδωσε μια dancefloor διάσταση κι έτσι τα κρατήσαμε και τα δύο, ως δύο διαφορετικές οπτικές που είναι εξίσου ωραίες!

Βλέπουμε τον Exos να συμμετέχει με δύο remix. Τι ήταν αυτό που πρόσθεσε στην όλη αισθητική της κυκλοφορίας; Ποιες ήταν οι σκέψεις σας όταν πρωτακούσατε την δουλειά του στα κομμάτια σας;

ΜΤ: Ρώτησα την Onyvaa για το ποιον remixer θα ήθελε για το EP και στην λίστα ήταν ο Exos, του οποίου είμαι fan από τις πρώτες κιόλας κυκλοφορίες. Οι μουσικές του ιδέες δεν διαφέρουν και ήμουν πολύ χαρούμενος για αυτό που έκανε και αποφάσισα να κυκλοφορήσω και τα δύο… είσαι κι ο πρώτος Exos!

Τι κερδίσατε ως άτομα και ως καλλιτέχνες από αυτή την από κοινού δουλειά;

ΜΤ: Η techno είναι ένας τρόπος να συνδέουμε τα συναισθήματά μας μέσω μουσικής και είναι πολύ σημαντικό για τους καλλιτέχνες να φτιάχνουν κάτι μαζί, συνεργατικά. Για να είμαι ειλικρινής δεν μου αρέσει να είναι κάποιος κοντά με κάποιον άλλον και να μην συνεργάζονται. Όταν βλέπω την Onyvaa, βλέπω και μια ίδια με την δική μου προσέγγιση στην techno και προσωπικά ήταν η καλύτερη επιλογή που έκανα!

Μια καλή στιγμή που θα θυμάστε από αυτή την συνεργασία;

ΜΤ: Το πρώτο μας δείπνο!!! Ήταν το καλύτερο sushi στη Βαρκελώνη κι έτσι πήρε και το “Toro” το όνομά του (είναι o καλύτερος τόνος στην Ιαπωνία και στον κόσμο του sushi) και χρησιμοποιήθηκε και για το εξώφυλλο.

Τι μπορείτε να μας πείτε για το artwork της κυκλοφορίας;

ΜΤ: Αρχικά, τα εξώφυλλα στην Pushmaster discs είναι εμπνευσμένα από 8bit γραφικά από video games και αποφάσισα να κάνω κάτι το ιδιαίτερο: Στην μπροστινή πλευρά βλέπεις μια βάρκα από sushi λόγω της αγάπης και των δύο για αυτό και στο B side μια εικόνα από το πρώτο μας τζαμάρισμα στη Βαρκελώνη.

Πώς θα περιγράφατε το τελικό αποτέλεσμα και τι σας ικανοποιεί περισσότερο σε αυτό;

ΜΤ: Είμαι απίστευτα ικανοποιημένος από όλο αυτό, γιατί σέβομαι πραγματικά τις γυναίκες στην techno σκηνή και γιατί η Onyvaa είναι από τις καλύτερες!

Αν θα μπορούσατε να επιλέξετε ένα κομμάτι για να ακούσετε στο dancefloor ποιο θα ήταν και γιατί;

ΜΤ: Δεν έχω βρει ακόμα το αγαπημένο μου για φέτος! Οπότε θα πρότεινα κάτι από πέρσι κι αυτό είναι το “Take No Prisoners” των Jeff Mills και Ken Ishii, τέλειο κομμάτι που έχει τα πάντα: ρυθμό, μοναδική ατμόσφαιρα και πολλή ενέργεια.

Τι έρχεται μελλοντικά για ‘σας;

ΜΤ: Έχω πάρα πολλά projects και κυκλοφορίες, πολλά remix τα οποία θα κυκλοφορήσουν σύντομα και επιτέλους το 2021 το δεύτερο album μου, σε τριπλό βινύλιο και το μεγαλύτερο project της καριέρας μου 🙂

O: Έχω νέες κυκλοφορίες που αναμένονται τους επόμενους μήνες! Πραγματικά ανυπομονώ να παίξω σε μεγάλα φεστιβάλ που αναβλήθηκαν, μόλις επανέλθουμε στα φυσιολογικά, όπως Awakenings, Coachella, Exit Festival, Monegros και Mysteryland κ.α.

Ένα μήνυμα που θέλετε να μοιραστείτε;

ΜΤ: Είναι μια δύσκολη περίοδος για την μουσική, όμως θα ήθελα να πω σε όλους: Παραμείνετε δυνατοί! Θα χορέψουμε ξανά και θα ζήσουμε και πάλι! Ειρήνη!

Ο: Θα περάσει κι αυτό, να είστε δυνατοί και να ζείτε θετικά. Θα ενωθούμε και πάλι στο dancefloor!!!

English


Interview with Onyvaa and Mattia Trani for their shared release.

An enthusiastic collaboration between two producers with similarities in the way they approach techno, resulted in a common way of expression. Onyvaa and Mattia Trani, despite their distance, were able to maintain their artistic contact and release the EP “Climax” through Pushmaster discs. In their interview we learn the story behind this particular creation, the experiences and the “lessons” for something so technically difficult and, despite the current situation, their future plans look rich and certainly optimistic.

 

How are you progressing as artists and individuals through this time?

Onyvaa: I’ve been taking each day by day trying to make the best of this time and putting my mind to things I can control. Like writing new music, exploring my synths, learning more production skills, and taking piano lessons etc. It’s also given me some time to slow down and have more balance in my life, and focus on staying healthy and getting outside to stay active doing sports and staying grounded with family.

Mattia Trani: It’s a very strange situation for artists, you have many many thoughts every day due to pandemic scenery and you can’t travel, work and get back to your past life. But in my case I try to play and I have written a lot of music, so I can say that we are stalled but we try to stay positive and have our regular artist/musician way 🙂

How did you find each other? What made you say “Yes, I’m in!” for this collaboration?

MT: We met the first time many years ago in Catania, Italy for a gig together. After that gig we stayed in contact and we became friends. Then we decided to collaborate and do music together and it was very fun to share some time.

O: What he said. 🙂

Were there any difficulties, technically and mentally, to align your sound?

MT: Yes definitely. I think it’s really difficult to align the sound of every artist. In my case, as I am a musician, I can produce many different kind of music from jazz /soul to rave techno so it’s not easy, but in the techno dimension I think I’m finding my sound.

O: Was a spontaneous jam session we decided to do, so we had limited time to set up the machines and start some tracks, since Mattia had a flight back to Italy early the next day. Was challenging to start a few tracks in a few hours, but was a great experience and so much fun spending time and creating together.

Did you explore something different than what you were used to while working for “Climax”?

MT: No, the goal was to do some jam sessions together and making music first. When we created many many tracks I found the potential of the track “Climax”, definitely a bomb and full of energy and we decided to call the release as the main title.

O: Ditto!

What was your main focus while setting it up? Have your first expectations been met and what were they?

MT: As we use many machines and hardware stuff, the focus was to produce great tracks first in the jam sessions with particular sounds(synth and modulars), good arrange and important dynamic… I think we did it!

How was the experience of being involved in the same track?

MT: It was really important because, for example, now I know how to work with artists that don’t live in the same city. We decided to start the project in Barcelona when I was there and Onyvaa lived there, with the first jam session at Bridge 48 studios. After that we recorded the sounds with separated channels and then, when I came back home, I decided to arrange the sounds and write the tracks. The next month Onyvaa came in Bologna and we finished the tracks we started in Spain and then made a new jam session in Bologna in my studio. After that, we continued to arrange the tracks, Onyvaa continued by herself and then we finished!

For “Toro” we see one mix from each of you. Why this track specifically and why being further involved in its sound?

MT: As I said in the past question, when you have many many sounds and as we are far (she’s in California and I am in Italy) we decided to work separated and then to confront our ideas. For the track “Toro” I did a version but was not so bangin maybe more melodic, Shelby did a better dancefloor version so we decided to release both version into the project ’cause there are 2 visions but in my opinion really nice both!

We see also that Exos participated with two remixes. How did he add up to the general aesthetic of the release? What were your thoughts when you listened to his work on your tracks?

MT: I asked to Onyvaa about which remixer she wanted in the line up of the EP and in the list there was Exos, Ι’m a fan of his music since the first trip releases. His idea of music is similar to our approach so I was really happy about his rework of our track. In fact, I decided to release 2 remixes and not only one…big up Exos!

What did you gain as individuals and artists from this mutual work?

MT: Techno is a way to connect our feelings with music and it’s really important for artists to create something together and collaborate. Τo be honest I don’t like people that stay close and don’t like to collaborate. When I see Onyvaa, I see the same approach I have in the techno music and for me was the best choice to do!

A highlight you will remember from this collaboration?

MT: Our first dinner together!!! It was at the best sushi of Barcelona so after that I decided to call one track “Toro” (toro is the best tuna fish of Japan in the sushi world) and then I make the artwork of the release inspired from that dinner.

What can you tell us about the artwork of this release?

MT: The artwork of Pushmaster discs is 8bit inspired like videogames graphics and for this release I decide to put something special: In the front you can see a sushi boa,t ’cause me and Shelby love to eat sushi, and in the B side there’s an image of our first jam session in Barcelona and the first time that we did music together there.

How would you describe the final result and what satisfies you the most about it?

MT: I’m really satisfied about this project because I respect a lot the women in the techno scene and Onyvaa is definitely one of the best!

If you had one track to choose to listen to the dancefloor which one would it be and why?

MT: Still don’t have my favourite track of 2020 eheheheh! So, I suggest to listen to my favourite from the past year.. it is “Take No Prisoners” by Jeff Mills and Ken Ishii, perfect track where there’s everything: rhythm, unique atmosphere and a lot of energy.

What comes after for you both?

MT: I’ve many many upcoming projects and releases, lot of remixes that will be out soon and in 2021 finally I will release my second album, triple vinyl and biggest project of my career 🙂

O: I have some releases coming out, eventually, soon in the next months! Really looking forward to playing many amazing festivals which have been postponed, once things hopefully come back, like Awakenings, Coachella, Exit Festival, Monegros, Mysteryland, and many more.

A message you would like to share?

MT: This is a really difficult moment for the music but I’d like to say: Stay strong everybody! We will dance again and go back to live! Peace!

O: This too shall pass, be strong and stay positive. We will all unite together again on the dancefloor!

Αυτα τα έχεις διαβάσει;

Πληροφορίες
Πληροφορίες

Διαβάζοντας το BEATER αποδέχεστε την χρήση cookies. ΑΠΟΔΟΧΗ Μάθετε περισσότερα