Ο Ólafur Arnalds σε μια «συναισθηματική περιπέτεια» στο Ηρώδειο για το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου!
Συνηθίζουμε να αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους του ευρωπαϊκού Βορρά με τα στερεότυπα του «απρόσιτου» και του «ψυχρού». Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι έτσι. Κι αυτό το αποδεικνύουν προσωπικότητες με την εσωτερική θέρμη και το ξεχωριστό ταλέντο του Ισλανδού Ólafur Arnalds που την Πέμπτη 15 Ιουλίου 2021 έρχεται στην Αθήνα σε μια μοναδική εμφάνιση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Μας καλεί να αποδεχτούμε τις αλλαγές της ζωής, να αντιδρούμε και να στοχαζόμαστε, να αναζητούμε τη δική μας ειρήνη. Η μουσική του είναι σίγουρα μια αρχή!
Ο πολυοργανίστας μουσικός, συνθέτης και παραγωγός, αναγνωρίζεται ως ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα της γενιάς του και μαζί με τους Max Richter και Nils Frahm ανήκουν σε μία σχολή μουσικών που καταφέρνουν να συνδυάζουν με μια φρέσκια, ανατρεπτική ματιά, τη νέο- κλασική μουσική φόρμα με τη μοντέρνα σύνθεση, το πιάνο με τα έγχορδα και τους ηλεκτρονικούς ήχους, δημιουργώντας ατμόσφαιρες που κερδίζουν το κοινό.
Ο Ólafur Arnalds στο Ηρώδειο θα αποκαλύψει στο ελληνικό κοινό τον εσωτερικό του κόσμο, θα μοιραστεί μαζί του συναισθήματα και εμπειρίες, ένα δικό του de profundis.
______________________
Βιογραφικό
Γεννημένος το 1986 στο Mosfellsbær, λίγα χιλιόμετρα έξω από το Reykjavík, ο Ólafur «υφαίνει» μέσα από το άλμπουμ κομμάτια της ζωής του και του αληθινού κόσμου, χρησιμοποιώντας ιδιοφυώς τεχνικές sampling, για να προσφέρει στον ακροατή ένα παράθυρο προς τη δική του εμπειρία. Όπως πάντα, αναδεικνύει την απαράμιλλη ικανότητά του να αναμειγνύει τα είδη.
Η καριέρα του ξεκίνησε λίγο «τυχαία», όπως ομολογεί ο ίδιος. Έπαιζε ντραμς σε μια hardcore μπάντα, που συνόδευε το γερμανικό metal συγκρότημα Heaven Shall Burn στην περιοδεία του στην Ισλανδία. Όντας μεγάλος θαυμαστής τους, ηχογράφησε στο σπίτι του μερικά κομμάτια γεμάτα πιάνα κι έγχορδα και τους τα έδωσε. Δεν περίμενε τίποτα από αυτούς. Όμως λίγο καιρό μετά, του ζήτησαν να γράψει εισαγωγές για κάποια τραγούδια τους. Το άλμπουμ έγινε επιτυχία. Μια δισκογραφική εταιρία το άκουσε και του ζήτησε να δημιουργήσει ένα πλήρες άλμπουμ με παρόμοιες συνθέσεις. «Δεν είχα σκεφτεί ποτέ ότι θα συνέχιζα να γράφω τέτοιου είδους μουσική, αλλά δέχτηκα». Τον Οκτώβριο του 2007, κυκλοφόρησε το πρώτο σόλο άλμπουμ του, Eulogy for Evolution και αμέσως μετά έφυγε για περιοδεία με τους Sigur Rós.
Από ‘κεί και πέρα με κάθε άλμπουμ του κέρδιζε όλο και μεγαλύτερη αναγνώριση. Με το πρώτο του άλμπουμ περιέγραψε το ταξίδι της ζωής από τη γέννηση στο θάνατο, ενώ το 2008 με το EP Variations of Static, κερδίζει την αναγνώριση τόσο από το μοντέρνο όσο και από το κλασικό μουσικό στρατόπεδο. Το 2009 για τη σειρά Found Songs ηχογραφούσε ένα τραγούδι κάθε μέρα και αμέσως το κυκλοφορούσε online. Το 2011 με το Living Room Songs επαναλαμβάνει το ίδιο αυτοσχεδιαστικό μοτίβο. Το 2012 κυκλοφορεί το δεύτερο άλμπουμ του, Another Happy Day, Two Songs For Dance… ενώ στο For Now I Am Winter, που κυκλοφορεί τον Φεβρουάριο του 2013 προσθέτει για πρώτη φορά φωνή. Ενώ, το 2016 ξαναπαίζει με τον συμπαντικό αριθμό επτά και κυκλοφορεί το Island Songs – για επτά εβδομάδες ταξίδεψε στην Ισλανδία και επισκεπτόταν επτά διαφορετικές πόλεις – μία πόλη κάθε βδομάδα – συνεργάστηκε με επτά διαφορετικούς μουσικούς και έβγαζε ένα τραγούδι και ένα βίντεο κάθε επτά ημέρες. Το άλμπουμ του, Re:Member του 2018, που οι κριτικοί θεώρησαν αριστούργημα και αγαπήθηκε πολύ από το κοινό, ήταν ένα μείγμα των επιρροών που δέχεται ο ίδιος από όλα τα διαφορετικά μουσικά είδη.
Ταυτόχρονα, δημιούργησε το πειραματικό techno duo Kiasmos με τον Janus Rasmussen, ενώ σε πλείστες περιπτώσεις συνεργάστηκε με το Γερμανό πιανίστα και συνθέτη Nils Frahm. Επίσης, το 2015 συνεργάστηκε με την πιανίστα Alice Sera Ott πάνω σε κομμάτια του Frédéric Chopin. Στο The Chopin Project οι δύο μουσικοί δίνουν μία σύγχρονη πνοή στις κλασσικές συνθέσεις του Chopin και διατηρώντας όλη την ομορφιά των πρωτότυπων μας παραδίδουν ένα μαγευτικό έργο.
Έχει δώσει συναυλίες σε μερικούς από τους σημαντικότερους συναυλιακούς χώρους στον κόσμο, όπως το Royal Albert Hall, το Guggenheim Museum στο Μπιλμπάο, το Μουσείο του Λούβρου και η όπερα του Σίδνεϋ.
Στις συνθέσεις του Ólafur Arnalds το πιάνο είναι πάντα πρωταγωνιστής, που μπλέκεται με τις χορδές, ενώ η ανθρώπινη φωνή στις συνθέσεις του είναι πολύ σπάνια και σιγανή, υπαινικτική, τόση όση για να επιτείνει το συναίσθημα της μοναξιάς και της απομόνωσης και μόνο. Δημιουργεί με αυτόν τον τρόπο ηχητικές αφηγήσεις που εκφράζουν και τις λεπτότερες αποχρώσεις των εσωτερικών συναισθημάτων, ειδικά αυτήν την εποχή των αποστάσεων. Ένας συνδυασμός ατμοσφαιρικής ηλεκτρονικής pop με νεοκλασικές, μινιμαλιστικές συνθέσεις από έγχορδα και πλήκτρα. Τα άλμπουμ του, όλα ιδιοσυγκρασιακού χαρακτήρα και υψηλών απαιτήσεων, διακρίνονται για το έκδηλο πάθος για καινοτομία, την ηχοχρωματική πρωτοτυπία, την αχαλίνωτη φαντασία και την εκφραστική δυναμική τους.
Η πανδημία ανέδειξε την αβεβαιότητα και το χάος. Εκείνο που μπορούμε να ελέγξουμε είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιδρούμε στο απρόβλεπτο της ζωής. Όμως, το χάος το διαδέχεται πάντα η ειρήνη. Και μαζί με την ειρήνη έρχεται η ελπίδα!
– Ólafur Arnalds
Ο Ólafur μας προτρέπει να αποδεχτούμε και να αγκαλιάσουμε όσα μας φέρνει η ζωή, να συμφιλιωθούμε με το καλά και τα άσχημα, μας παροτρύνει να σκεφτούμε και να βρούμε τη γαλήνη μέσα μας. Αυτός που είναι ένας δηλωμένος τελειομανής, που παλεύει καθημερινά και ασταμάτητα με τα πιο ευμετάβλητα και αντικρουόμενα συναισθήματα και τις απρόβλεπτες «στροφές» της καθημερινότητας, προσπαθώντας να ισορροπήσει, να βρει την αγάπη και την ηρεμία. Κι όλα αυτά σε συνθήκες πανδημίας (το μισό Some kind of peace γράφτηκε πριν από το lockdown και ολοκληρώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας στο στούντιο του Arnalds, στο λιμάνι του Ρέικιαβικ), σε μια προσπάθεια να διαλυθεί η απομόνωση χωρίς όμως να χαθεί η ευεργετική απόσταση.
«Θα ήταν παράξενο να κάνω ένα προσωπικό άλμπουμ και να μην συμμετέχουν οι φίλοι μου» σχολιάζει ο Ólafur. Με τον φίλο του βρετανό Bonobo ταξίδεψαν αρκετές βδομάδες στην Ισλανδία και έγραψαν το εισαγωγικό Loom. Στο The Bottom Line συμμετέχει η τραγουδίστρια και παραγωγός Josin, και το οποίο ο Ólafur περιγράφει πρωτίστως ως ένα τραγούδι για την εξέλιξη και την πορεία προς την ωριμότητα. «Η Josin πέρασε μια εβδομάδα μαζί μου στο στούντιο μου στην Ισλανδία σε μία εποχή που και των δυο μας οι ζωές ήταν σε ένα σημείο που άλλαζαν. Είναι κάποια που θαυμάζω εδώ και χρόνια και είμαι ενθουσιασμένος που καταφέραμε να συνδεθούμε και να μοιραστούμε τις εμπειρίες μας μέσα από αυτό το κομμάτι». Η Josin, από την άλλη, σχολιάζει: «Αυτό το κομμάτι αφορά την εύρεση της σωτηρίας, σπάζοντάς το σε τίποτα άλλο από την ύπαρξή σου, μόνο που μπορείς να αντιδράσεις. Να βυθίζεσαι στο βαθύτερο εσωτερικό σου και να αποδεχτείς όλες τις συγκινήσεις που έχεις κρατήσει επιτυχώς. Με τον Olafur ήταν πολύ διασκεδαστικό. Ήταν διαισθητικό και πολύ εμπνευσμένο για ‘μένα όσον αφορά τη διαδικασία γραφής και την παραγωγή. Η κύρια ιδέα αποκαλύφθηκε στην Ισλανδία, αλλά το τελειώσαμε με την πάροδο του χρόνου και της απόστασης. Είμαι τόσο ευγνώμων για αυτό το κομμάτι».
Ο Ólafur Arnalds στο άλμπουμ Some kind of peace («Κάποιο είδος ειρήνης») εκφράζει το ταξίδι της προσωπικής και δημιουργικής του ανάπτυξης, σε έναν χαοτικό κόσμο. «Είναι τόσο προσωπικό που προσπαθώ ακόμα να βρω τις λέξεις για να το εκφράσω», λέει ο ίδιος. «Ένιωσα ότι ήταν σημαντικό το άλμπουμ να διηγείται την ιστορία μου με πολύ ειλικρινή τρόπο». Μέσα από αυτήν εμπειρία κατάφερε να αλλάξει, να μεταμορφωθεί, να συμφιλιωθεί με έναν απρόβλεπτο σύγχρονο κόσμο, να ξεπεράσει το σοκ και να συλλάβει τις νέες προοπτικές.
Δίκαια θεωρείται διεθνώς μία από τις μεγαλύτερες μορφές στον χώρο της σύγχρονης μουσικής σύνθεσης και του σχεδιασμού ήχου, έχει αγαπηθεί για τον ιδιαίτερο ήχο του που αποτυπώνει ένα ταξίδι προσωπικής και δημιουργικής ανάπτυξης με φόντο έναν κόσμο χαοτικό – μια μουσική συναρπαστική, εκπληκτικής ομορφιάς και ανοιχτών οριζόντων.
______________________
Η προπώληση εισιτηρίων της συναυλίας ξεκίνησε μέσω ticketservices.gr.
Αναφορικά με την έναρξη διάθεσης εισιτηρίων από φυσικά σημεία:
PUBLIC STORES
Εκδοτήριο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου), Αθήνα
Ωράριο Λειτουργίας
Δευτέρα – Παρασκευή: 09:00 – 17:00 | Σάββατο: 10:00 – 14:00
[email protected]
Εκδοτήριο Ωδείου Ηρώδου Αττικού
Δευτέρα – Κυριακή: 10:00 – 14:00 (& τις ημέρες των παραστάσεων 18:00 – 21:00. Aπό τις 20:00 πωλούνται μόνο εισιτήρια της ημέρας)
Τηλεφωνικό κέντρο
210 7234567
Ωράριο λειτουργίας
Δευτέρα έως και Κυριακή: 09:00 – 21:00
Ο αριθμός εισιτηρίων είναι αυστηρά περιορισμένος. Όλες οι θέσεις, κάτω και άνω διαζώματος, είναι αριθμημένες. Τα εισιτήρια είναι απολύτως προσωπικά και μη μεταβιβάσιμα. Οι τιμές των εισιτηρίων ξεκινούν από 30 ευρώ και φθάνουν τα 85 ευρώ. Συγκεκριμένα:
Κάτω Διάζωμα
Διακεκριμένη Ζώνη: 85 ευρώ
Ζώνη A: 75 ευρώ
Ζώνη B: 65 ευρώ
Ζώνη Γ: 55 ευρώ
Άνω Διάζωμα
Ζώνη Δ: 45
Ζώνη E: 40
Ζώνη ΣΤ: 30
ΑμεΑ: 30 ευρώ
Για τα ΑμεΑ υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος χώρος (ΚΑΤΩ Διάζωμα, Κερκίδα Α, Σειρές 1 – 3). Τα εισιτήρια κοστίζουν 30 ευρώ. Το εισιτήριο των συνοδών κοστίζει 30 ευρώ. Κρατήσεις στο [email protected] και στο τηλέφωνο 210 3221 897.
* Οι μεταπωλητές των εισιτηρίων χρεώνουν έξοδα διαχείρισης ανάλογα με το τιμολόγιό τους. Συνιστούμε στους υποψήφιους αγοραστές να προμηθεύονται τα εισιτήριά τους αποκλειστικά και μόνο από τα επίσημα σημεία πώλησης. Ως εκ τούτου, η παραγωγός εταιρία ουδεμία ευθύνη φέρει για εισιτήρια τα οποία έχουν προέλθει από αγορές μέσα από άλλες πλατφόρμες και για τα οποία δεν υπάρχει εγγύηση για την ορθότητα και την ακρίβειά τους.