Ο Delta Funktionen στον Beater.gr!
Επιμέλεια: Νίκη Σόρογκα
Ο Delta Funktionen, ένας από τους πιο γνωστούς DJs ηλεκτρονικής μουσικής, επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη για το 2ο Synthetic Rooftop στο Porto Palace. O Ολλανδός DJ και παραγωγός έχει φιλοξενηθεί στα μεγαλύτερα club της Ευρώπης εκπροσωπώντας τον χαρακτηριστικό του ήχο, μια μίξη Detroit techno, Chicago house, old school electro και italo disco.
Με αφορμή, λοιπόν, τα δύο events, θυμόμαστε τη συνέντευξη που έδωσε ο Delta Funktionen στον Beater.gr, σε συνεργασία με τον Kondaktor, τον Γιώργο Παπαγεωργόπουλο “aka Slydex”. O συνιδρυτής της Modal Analysis μας κάλυψε στις τεχνικές ερωτήσεις, μεγαλώνοντας έτσι το φάσμα των συνεργασιών μας, σε δυνατούς ρυθμούς.
Διάβασε παρακάτω τα όσα είπαμε με τον αγαπημένο Delta Funktionen, στο περασμένο Fasma Festival.
Delta Funktionen! Αγαπάς τα μαθηματικά της μουσικής; Υπάρχουν καθόλου μυστικά, για να φέρει κανείς εις πέρας ένα dj set, εκτός από το να διαθέτει καλό αυτί και να είναι σε μία επιθυμητή διάθεση;
Χα! Όχι, δεν αγαπώ τα μαθηματικά στη μουσική. Η μουσική είναι συναίσθημα. Κι έτσι, ένα καλό αυτί, μαζί και το συναίσθημα, είναι τα βασικά στοιχεία. Πάνω σε αυτό, πρέπει να έχεις και το αντίστοιχο θάρρος, να παίζεις ό,τι σε εκφράζει πραγματικά. Να μην αντιγράφεις και να μην μιμείσαι άλλους hip ή hype dj’s, αλλά να ψάχνεις και να ανακαλύπτεις τα δικά σου μουσικά διαμάντια. Να μην κάνεις καμία παραχώρηση, αλλά να καταλαβαίνεις πάντα το διαφορετικό περιβάλλον, στο οποίο παίζεις κάθε φορά. Αλλά ποτέ να μην σκέφτεσαι ότι ένας δίσκος δεν θα «λειτουργεί» κάπου με τον σκοπό του. Απλά, πρέπει να το κάνεις να δουλέψει, το οποίο είναι λιγάκι δύσκολο, από στιγμές σε στιγμές, αλλά αν τα καταφέρεις, μπορείς να προσδώσεις μαγεία στην νύχτα, αλλά και στις ημέρες που ακολουθούν. Όχι μόνο σε εσένα, αλλά και για το κοινό σου. Επίσης, πιστεύω ότι πρέπει να είσαι καλά εκπαιδευμένος στην ιστορία της μουσικής και στα είδη, τα οποία παίζεις.
Να υποθέσω ότι βρίσκεις τον δρόμο σου, πλέον, στην Ελλάδα! Πώς νιώθεις για το «club culture» μας και πως αισθάνεσαι, που θα έρθεις να παίξεις στο Fasma Festival;
Ναι, έχω έρθει τώρα αρκετές φορές, αλλά το να ξέρω και πώς θα τριγυρνάω από δω και από κει, είναι λιγάκι υπέρ-φιλόδοξο σενάριο. Κάθε φορά που έρχομαι, είναι σωστή διασκέδαση η εμπειρία. Έχω δουλέψει με μερικά φανταστικά και παθιασμένα πληρώματα. Πιστεύω ότι τα πάρτι και οι τοπικές σκηνές, είναι γεμάτα από ζωντάνια! Πότε, πότε βλέπω τα line-ups, όταν είμαι στο διαδίκτυο, και βασισμένο σε αυτό, θα έλεγα ότι υπάρχουν πολλές πρωτοβουλίες και υπάρχει αρκετή ποικιλομορφία, ενώ όλα σχεδόν επικεντρώνονται στην μουσική ειλικρίνεια τους. Κι αυτό ισχύει και για το Fasma Festival. Το line up φαίνεται πολύ φρέσκο και υπάρχει κάτι, για τον καθένα, να ζήσει σε αυτήν την εμπειρία, αν του αρέσει η ηλεκτρονική μουσική.
Αν μπορούσες να ταξιδέψεις στον χρόνο, θα έκανες κάτι διαφορετικό στα σημεία της εκκίνησης σου;
Θα έκανα μαθήματα μουσικής, σε νεαρή ηλικία.
Μπορείς να θυμηθείς μία στιγμή γκάφας στα decks;
Ήταν κυρίως κάτι τεχνικό: για την υποδοχή, όπου βάζεις τα ακουστικά σου στον μείκτη, ξαφνικά χάθηκε. Εξαφανίστηκε πιο βαθιά, μέσα στον ίδιο το μείκτη! Αυτό με οδήγησε να κάνω αλλαγές, μόνο από τα ηχεία monitor, για 15-20 λεπτά. Δεν ήταν και η καλύτερη μου στιγμή στα decks…
Ποια πόλη είναι η ιδανική για σένα τώρα, όσον αφορά τη μουσική της υπόσταση;
To Άμστερνταμ, το Δουβλίνο και το Ζάγκρεμπ. Για ό,τι αισθάνομαι, το κοινό στοιχείο μεταξύ αυτών των πόλεων, είναι ότι οι άνθρωποι είναι πραγματικά ανοιχτοί στα διάφορα είδη μουσικής. Και ειδικά στο Δουβλίνο και το Ζάγκρεμπ, έχουν πραγματική επίγνωση και ξέρουν πώς να “παρτάρουν”!
Ξεκίνησες, πρόσφατα, τη δική σου δισκογραφική εταιρία «Radio Matrix». Ποιός είναι ο σκοπός σου και τι σχέδια έχεις για το μέλλον;
Ξεκίνησα το ραδιόφωνο «Matrix», επειδή υπάρχουν αρκετοί ταλαντούχοι παραγωγοί από την περιοχή που κατάγομαι: Leeuwarden / Friesland. Βγάζαμε όλοι δουλειές, σε διαφορετικές ετικέτες, και σκέφτηκα ότι θα ήταν καλό να έχουμε τη δική μας ετικέτα. Μου αρέσει όταν οι ετικέτες σχηματίζονται γύρω από μια τοπική βάση. Δίνει στον ακροατή την ευκαιρία να φαντασιώνεται, για το τι συμβαίνει σε μια συγκεκριμένη πόλη κλπ. Θα ήταν, επίσης, πολύ ωραίο να φιλοξενεί και κάποια «labelnights», κάπου στο μέλλον, και να μετακινείται και σε άλλη μέρη, με τους στενούς μου φίλους. Και μετά απ’ όλα αυτά, θέλω να είμαι ελεύθερος, να κυκλοφορώ ένα δίσκο όποτε θέλω και με τον τρόπο που εγώ θέλω. Όχι ότι δεν ήταν έτσι και πριν, απλά ένιωθα σαν το επόμενο βήμα που έπρεπε να κάνω. Θα κυκλοφορήσει, επίσης, μουσική και από καλλιτέχνες, που δεν είναι άμεσα συνδεδεμένοι με την περιοχή, αλλά που γνώρισα κατά την διάρκεια των ταξιδιών μου, σε όλο τον πλανήτη. Είναι ένας ωραίος τρόπος, να δώσουμε κάτι πίσω σε όλη την ηλεκτρονική μουσική σκηνή.
Πες μας περισσότερα, για τον επερχόμενο δίσκο σου «Wasteland». Φαίνεται να έχει μια συγκεκριμένη φιλοσοφία, επηρεασμένη από «old school» βίντεο-παιχνίδια. Ποιά είναι η πραγματική διαφορά, από την προηγούμενη σου δουλειά;
Το «Wasteland» είναι πράγματι μια δουλειά μου, με συγκεκριμένη φιλοσοφία. Εξαπλώνεται σε 4 EP’s, τα οποία θα κυκλοφορήσουν, βάση σχεδίου τους επόμενους μήνες. Υπάρχουν πράγματι δεσμοί, με ένα «oldschool» βίντεο-παιχνίδι, που έπαιζα (πολύ!), όταν ήμουν παιδί. Για όλα τα κομμάτια, προσπάθησα να δημιουργήσω μια συγκεκριμένη ατμόσφαιρα, του να ταξιδεύεις σε ένα διαφορετικό μέρος. Βάλε το μυαλό σου να μην σκέφτεται και ας μεταφερθούμε κάπου αλλού, εκεί που κυβερνά μόνο η φαντασία σου κι εσύ. Συνήθιζα να το κάνω αυτό, με την βοήθεια των βίντεο-παιχνιδιών στο παρελθόν, κι έτσι γίνεται και μια αναφορά σε αυτό.
Πιστεύω ότι το «Wasteland» ξεκινά, απ’ όπου τελειώνει ο πρώτος μου δίσκος «Traces». Αν και το «Wasteland» δεν είναι ένας δίσκος. Καλύπτει βασικά μόνο χορευτικά κομμάτια και ως εκ τούτου, σκέφτηκα ότι θα ήταν καλύτερα να τα κυκλοφορήσω ως 12ιντσα. Νομίζω ότι ωρίμασε ο ήχος μου και έγινε λίγο πιο διαδραστικός. Ξέρω ότι απομακρύνθηκα λίγο από τις προγενέστερες techno κυκλοφορίες, που έκανα στην ετικέτα Ann Aimee, αλλά υποθέτω ότι κάνει ακριβώς την δουλειά του. Αυτό που αισθάνομαι και δεν νοιάζομαι τι θα πουν, ή θα σκεφτούν, τρίτοι. Αν οι άνθρωποι δυσκολεύονται να ακολουθήσουν αυτό που κάνω, μπορώ να το καταλάβω αυτό. Για μένα, είναι απλά σημαντικό να είναι διασκεδαστικά στο στούντιο. Αν το αποτέλεσμα είναι στην πρώτη μέρα περισσότερο techno και στη δεύτερη ημέρα περισσότερο disco, υποθέτω ότι αυτός, πάλι, θα είμαι εγώ. Δεν ακούω techno, 365 ημέρες τον χρόνο. Χρειάζομαι πολυμορφία και έχω ανάγκη τις διαφορετικές επιρροές. Ίσως θα ήταν πιο έξυπνο να κυκλοφορήσω κάτι πίσω από ψευδώνυμα, αλλά δεν είμαι της μαζικής κυκλοφορίας, ως παραγωγός, κι έτσι παραμένω ως Delta Funktionen.
Η ολλανδική ηλεκτρονική σκηνή και η λεγόμενη «Ηague techno», φαίνεται να έχουν μια αναβίωση τα τελευταία χρόνια. Έχεις επηρεαστεί από αυτή τη σκηνή και αισθάνεσαι μέρος αυτής;
Ναι, βεβαίως μ’ έχει επηρεάσει, ειδικά ο IntergalacticFM. Με οδήγησε σε μια διαφορετική προσέγγιση, για τις δουλειές μου στο στούντιο, αλλά έχουν αλλάξει λίγο και τα dj-sets μου. Πάντα έπαιζα διαφορετικά πράγματα, αλλά πιστεύω ότι έχει ανέβει, για μένα, το επίπεδο της ποικιλομορφίας και της πρόκλησης στα sets μου. Και το έχω ανάγκη. Δεν αισθάνομαι πραγματικά μέρος οποιασδήποτε τοπικής σκηνής και δεν ασχολούμαι καθόλου με αυτό. Ξέρω πολλούς Ολλανδούς. Τους βλέπω και τους μιλάω ανά διαστήματα, το οποίο είναι αρκετό. Η βάση μου είναι ακόμα στο Βερολίνο, κι έτσι είναι δύσκολο να είσαι μέρος μιας τοπικής σκηνής, όταν ζεις κάπου αλλού απ’ αυτήν.
Ονόμασε 3 djs, που δεν σ’ έχουν απογοητεύσει ποτέ.
Ο Intergalactic Gary παίζει, πάντα, διαφορετικούς και εκπληκτικούς δίσκους και μπορεί να κάνει μερικές μεγάλες και απρόσμενες αλλαγές. Ο I-F, όταν έχει φόρμα, μπορεί να βάλει το πλήθος μέσα σε ένα τρελό ταξίδι «rollercoaster». Ο Surgeon είναι πάντα καλός και πολλές φορές, καταπληκτικός.
Ονόμασε 3 παραγωγούς, που θα έπρεπε, οπωσδήποτε, να παρακολουθούμε από τώρα και στο εξής.
Τον Superior Inferior. Δεν έχει κυκλοφορήσει πολλά μέχρι σήμερα, αλλά ό,τι έχει βγει, είναι πολύ καλό. Grey People. Αν και σαφώς ορισμένος μουσικά, έχει κάποια «cool fresh vibes». Ο Lost Trax. ‘Έχει, ήδη, βγάλει κάποιες εκπληκτικές κυκλοφορίες, πριν μερικά χρόνια, αλλά φαίνεται ότι θα έχουμε κάποιες παραγωγές φέτος.
Κι έτσι, χωρίς ντροπή, ως μέρος της προώθησης για την ετικέτας μας: τα επόμενα project, που θα κυκλοφορήσουν μόνο στο Radio «Matrix» είναι των VC-118A, Miller & Keane, Bodem και Area Forty One!
______________________
**Line up: Objekt (Pan,Tresor), Delta Funktionen (Delsin, Radio Matrix), Dolleen, G.Kouros b2b Thomas Numan
Η μουσική ξεκινάει στις 17:00
‘Ursa minor’ Roof Garden,
Porto Palace Hotel Thessaloniki, 26ης Οκτωβρίου 65,546 28 Θεσσαλονίκη, (δίπλα στο Block33)
2 χλμ (5 λεπτά) από το κέντρο της πόλης. Λεωφορεία 31 & 52.
http://www.portopalace.gr/
Προσκλήσεις προπώλησης: 8 ευρώ (150 αριθμημένες)
12 ευρώ στην είσοδο.
Σημεία προπώλησης:
Stereodisc Record Shop, Αριστοτέλους 4.
Δεντρόσπιτο – Treehouse, πάρκο ΧΑΝΘ.
Fragile Bar (στην ταράτσα), Βαλαωρίτου 29.
Camera A.E – Fruit of the Loom, Δημητρίου Γούναρη 37 (Ναυαρίνου).
Ηλεκτρονίκα: Resident Advisor (+ 1 euro booking fee)