Skip to content

Ο Νίκος Ασλανίδης αποτυπώνει με πινέλο και χρώμα την οριακή ανθρώπινη κατάσταση.

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Ένα από τα πρώτα πράγματα που παρατηρεί κανείς αντικρύζοντας τα έργα του Νίκου Ασλανίδη είναι η ατμόσφαιρα ρευστότητας που επικρατεί σε αυτά, η αίσθηση ότι ανά πάσα στιγμή η εικόνα θα μεταβληθεί σε κάτι νέο, διαφορετικό από αυτό που αντιλαμβανόμαστε με την πρώτη της θέαση.

Βασιζόμενος στα παραδοσιακά μέσα της καλλιτεχνικής δημιουργίας, που δεν είναι άλλα από το πινέλο και το χρώμα, ο καλλιτέχνης μας εισάγει σε κόσμους μεταβατικούς, κόσμους έντονης συγκινησιακής φόρτισης, στο επίκεντρο των οποίων βρίσκεται πάντα η ανθρώπινη φιγούρα. Οι έννοιες της παρατήρησης και της εικαστικής της αποτύπωσης αποτέλεσαν από πολύ νωρίς κομμάτι της καθημερινότητας του καλλιτέχνη. Ο ίδιος θυμάται τον εαυτό του σε νηπιακή ήδη ηλικία να αναζητά διαρκώς νέους, πιο πιστούς στην πραγματικότητα τρόπους για να αναπαραστήσει τον κόσμο γύρω του, με αποτέλεσμα η απόφασή του να ασχοληθεί μεγαλώνοντας με τη ζωγραφική να προκύψει φυσικά για εκείνον.

Στα έργα του η ανθρώπινη παρουσία προσεγγίζεται ως πεδίο ψυχογραφικής μελέτης, φέρνοντας στο προσκήνιο ζητήματα που απασχολούν τον άνθρωπο διαχρονικά.

«Είμαι ένας ζωγράφος που προσπαθεί να αποτυπώσει την ανθρώπινη φιγούρα, ή ακριβέστερα την ανθρώπινη κατάσταση», εξηγεί ο ίδιος και συμπληρώνει: «Μέσα από την απεικόνιση των πρωταγωνιστών μου σε καταστάσεις οριακές επιδιώκω να εστιάσω σε αρχετυπικά ερωτήματα της ανθρώπινης ύπαρξης»

Εξίσου σημαντικός με την απόδοση της ψυχολογικής κατάστασης των μορφών του είναι για εκείνον και ο τρόπος με τον οποίο ο χειρισμός των μέσων του θα τον οδηγήσει στην τελική εικόνα. Στόχος του είναι να δημιουργήσει κάθε φορά ένα έργο που να είναι φορέας μιας κεντρικής ιδέας και την ίδια στιγμή να έχει ενδιαφέρον ζωγραφικά. Η διαδικασία της δημιουργίας είναι μια «διαδρομή κατασκευαστική», στη διάρκεια της οποίας το έργο εξελίσσεται συνεχώς προς νέες κατευθύνσεις. Από τη σύλληψη της αρχικής ιδέας μέχρι το τελικό αποτέλεσμα, η δόμηση της εικόνας διαμορφώνεται και ωριμάζει μέσα από τον διάλογο που γεννιέται ανάμεσα στην έννοια και τη φόρμα.

Μέρος αυτής της δυναμικής διαδικασίας αποτυπώνεται στον καμβά, προσδίδοντας δραματική ένταση στα έργα και προσφέροντάς μας παράλληλα τη δυνατότητα να εντοπίσουμε ίχνη της πορείας προς την τελική μορφή που δεν είναι ποτέ προκαθορισμένη στο μυαλό του καλλιτέχνη. Και αυτό γιατί πρόθεσή του δεν είναι να μεταδώσει εξαρχής ένα συγκεκριμένο μήνυμα ή συναίσθημα στον θεατή αλλά να αιχμαλωτίσει το ενδιαφέρον του, εμπλέκοντάς τον στη διαδικασία ερμηνείας του έργου.

«Θέλω να δημιουργώ έργα ανοιχτά σε πολλαπλές ερμηνείες, ικανά να δημιουργήσουν στο θεατή μια εντύπωση που θα έχει διάρκεια», αναφέρει. Πρόθεση που βρίσκει πλήρη εφαρμογή στα έργα του, στα οποία χώρος και χρόνος μοιάζουν να πάλλονται ρυθμικά σε μια συνθήκη διαρκούς αλληλεπίδρασης με την ανθρώπινη μορφή, δημιουργώντας εικόνες επίκαιρες και ταυτόχρονα διαχρονικές, όπως ακριβώς και τα μέσα που τις συνθέτουν.

Μια γεύση από αυτές τις εικόνες θα μπορέσουμε να πάρουμε από κοντά, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν ξανά, σε κάποια από τις γκαλερί με τις οποίες ο Νίκος Ασλανίδης συνεργάζεται στη Θεσσαλονίκη, το Ντίσελντορφ ή την Ταϊπέι της Ταιβάν. Και παρότι δεν ξέρουμε πότε ακριβώς θα είναι ξανά δυνατό να ταξιδέψουμε χωρίς περιορισμούς, τα έργα του αποτελούν έναν από τους καλύτερους λόγους για να το αναμένουμε.

www.nikos-aslanidis.com
instagram: nikos_aslanidis_

AUTHOR

Ιωάννα Μακρυγιάννη

Μία ψυχαναγκαστική δασκάλα που της αρέσει να διηγείται ιστορίες τέχνης, επίσης γνωστή και ως Jeanne d' Art. Η έλλειψη ταλέντου την οδήγησε στη θεωρία κι έτσι η ιστορία της τέχνης θα είναι πάντα η περήφανη αγάπη της. Η άλλη, εκείνη για την εκπαίδευση, είναι κρυφή (σσσς...).

Loading...
Ένα μουσικό αφιέρωμα στον δημιουργό Μανώλη Ρασούλη.
Δες την μικρού μήκους ταινία «Πιγκουίνοι» του Δημήτρη Ζάχου εδώ!