Συνέντευξη Naxatras: Απολαύστε υπεύθυνα και τζαμάρετε ανελέητα!
Naxatras. «Για εμάς δεν έπαιξε ρόλο το τι σημαίνει, αλλά το ότι ακουγόταν όμορφο». Είναι σημαντικό στο αυτί και το μάτι του κοινού, ένα πιασάρικο όνομα και ένα φευγάτο logo; Πώς ξεκίνησαν οι Naxatras και πώς είναι έπειτα από 7 χρόνια πορείας;
Σίγουρα το όνομα και το logo είναι σημαντικοί παράγοντες. Αυτά, μαζί με το εξώφυλλο, είναι τα πρώτα στοιχεία με τα οποία έρχεται κάποιος σε επαφή όταν ανακαλύπτει μια μπάντα. Ξεκινήσαμε με σκοπό να διοχετεύσουμε κάπου την ενέργεια και τη δημιουργικότητά μας και ακόμα αυτό κάνουμε. Δεν ακούγεται πολύ πρωτότυπο, είναι όμως η αλήθεια.
Τι έχει αλλάξει στον ήχο της μπάντας και τι στην αντίληψη της μουσικής ευρύτερα από τα μέλη της και πώς αντιλαμβάνεται πλέον την επιτυχία και την ικανοποίηση αυτών που σας ακολουθούν σε ένα είδος με σχετικά περιορισμένο κοινό;
Ο ήχος προσαρμόζεται στο ύφος του κάθε άλμπουμ, αλλά -σίγουρα- προσπαθούμε να τον βελτιώνουμε σταδιακά και να τον εμπλουτίζουμε με άλλα επίπεδα και υφές. Η απήχηση που έχει μέχρι στιγμής η μπάντα μας κάνει πολύ χαρούμενους και δε θα έλεγα πως το κοινό είναι τόσο περιορισμένο -εν τέλει. Έχουμε έρθει σε επαφή με κοινό όλων των ηλικιών και πεδίων, από 60άρηδες παλιοροκάδες, μέχρι εφήβους που ακούνε κυρίως χιπ-χοπ και ηλεκτρονική μουσική. Τα σύνορα έχουν διευρυνθεί πάρα πολύ (ευτυχώς)!
Τα tribal εξώφυλλα των Naxatras. Πώς επιλέχθηκε αυτή η αισθητική σε όλα τα άλμπουμ σας, τι εκφράζει για εσάς;
Το tribal στοιχείο, το fantasy, η γεωμετρία και η γραμμικότητα ταιριάζουν με τη -μέχρι στιγμής- προσέγγισή μας στη μουσική. Ο ήχος είναι κι αυτός straight-forward και οι συνθέσεις «γραμμικές», δεν ξέρω αν αυτό βγάζει νόημα, αλλά κάπως έτσι θα το περιέγραφα. Και το μυστικιστικό συναίσθημα που δημιουργεί το artwork, συμπληρώνει τη μουσική και «κουμπώνουν» μαζί κατά κάποιο τρόπο.
Υπάρχουν κοινές προσδοκίες και μουσικοί στόχοι από όλα τα μέλη ή η επιτυχία σας οφείλεται σε συμβιβασμούς και εκπτώσεις στις φιλοδοξίες, τις προσδοκίες και των προσωπικών «θέλω» των μελών της, προκειμένου να υπάρξει και το επιθυμητό αποτέλεσμα;
Στο μεγαλύτερο ποσοστό, το όραμα είναι κοινό. Υπάρχουν στιγμές που ο καθένας έχει στο μυαλό του μια διαφορετική κατεύθυνση, αλλά η βασική μας προτεραιότητα είναι να εκφραζόμαστε ως σύνολο, να μην κολλάμε σε εγωισμούς και αυτό πάντα αποδίδει. Οι συμβιβασμοί που θα γίνουν στο τέλος θα εξυπηρετούν τον κοινό στόχο, ενώ το τελικό έργο θα εκφράζει και τους τρεις μας εξίσου.
Πώς επιβιώνει στην ευρύτερη παγκόσμια σκηνή η ψυχεδελική ροκ του ’70 και τι αντίκτυπο έχει αυτό με την σειρά του στο ελληνικό κοινό; Θεωρείτε ότι υπάρχουν κάθε τόσο είδη που βρίσκονται στο προσκήνιο και προωθούνται περισσότερο από κάποια άλλα; Και αν ναι, σε τι οφείλεται αυτό και ποια είναι τα κριτήρια εμπορευματοποίησης κάποιων συγκεκριμένων ειδών (βλ. rap);
Κάθε τόσο γίνεται αυτό που περιγράφεις, ένα είδος επιλέγεται από τη μουσική βιομηχανία και γίνεται το βασικό όχημα εμπορευματοποίησης. Έχει γίνει με τη rock, με τη disco, με τη rap, με τη house, με την trap κ.ο.κ. Εμείς, όμως, κινούμαστε σε έναν άλλο χώρο, όπου το hype δεν έχει να κάνει με επιχειρηματίες και πολυεθνικές, δημιουργείται φυσικά, οργανικά ας πούμε. Αν κυκλοφορήσει κάτι αξιόλογο στη σημερινή σκηνή, με λίγη τύχη και σωστές επιλογές, θα μαθευτεί και το κοινό που αγαπά αυτή τη μουσική θα το στηρίξει.
Τι είναι αυτό που επηρεάζει τον ήχο σας σε κάθε παραγωγή album; Σε τι οφείλονται οι πολλαπλές μεταστροφές του και η ανάγκη σας για την εξωστρέφεια του;
Δεν ξέρω αν γίνεται να ειπωθεί με λόγια, είναι μια ενστικτώδης διαδικασία. Δοκιμάζεις πράγματα που με κάποιο τρόπο φαίνεται να επικοινωνούν με τη μουσική, προσαρμόζεις κάποια, άλλα τα απορρίπτεις, άλλα δουλεύουν και άλλα όχι. Όλα αυτά τα ερεθίσματα ζυμώνονται με εσωτερικές διαδικασίες και βρίσκουν τη θέση τους στη μουσική με ανεξήγητο, μερικές φορές, τρόπο.
Τι μπορεί να κάνει μια μπάντα να ξεχωρίσει, σε μια εποχή με τόσα και τόσους;
Ό,τι έκανε μια μπάντα να ξεχωρίσει ανέκαθεν. Η αυθεντικότητα, η σκληρή δουλειά και η τόλμη είναι σίγουρα μέσα στους πιο βασικούς παράγοντες.
Η ιστορία της ανεξάρτητης δισκογραφίας και του DIY management… Τι θετικά και αρνητικά έχει επιφέρει αυτό στην μουσική βιομηχανία;
Όλα θετικά λειτουργούν νομίζω. Η μουσική έχει ανεξαρτητοποιηθεί. Το μόνο που γινόταν παλιά και δε γίνεται τόσο πλέον, είναι το να έρθει μια εταιρεία ή ένας παραγωγός, και να σου δώσει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό για να κάνεις το όραμα σου πραγματικότητα. Αλλά και πάλι, συνέβαινε σε πολύ λίγους ακόμα και στο παρελθόν, οπότε οι πιθανότητες ποτέ δεν ήταν μεγάλες. Τουλάχιστον τώρα, μπορείς να δημιουργήσεις εύκολα και χωρίς αυτό.
Τι επηρέασε τη σύσταση της μπάντας κατά τα πρόωρα στάδια της δημιουργίας της και τι την κρατάει ακόμα ενωμένη;
Η σχέση μεταξύ μας και η αγάπη μας για τη μουσική.
Αναλογική φινέτσα σε ψηφιακή πραγματικότητα. Τι έφερε πίσω τον αναλογικό ήχο και γιατί τον επιλέξατε εσείς ως αποκλειστικό τρόπο παραγωγής; Ωφελεί ο «ωμός» ήχος την μπάντα;
Εμείς τυχαία το δοκιμάσαμε, για ένα demo ξεκίνησε! Αλλά μας άρεσε πολύ, ταίριαξε στη μουσική μας και το διατηρήσαμε. Ο “ωμός” ήχος είναι κάτι που λείπει από τις overproduced δουλειές που έχουν κατακλύσει τη μουσική σκηνή, διατηρεί μια φρεσκάδα και μια αμεσότητα (για εμάς τουλάχιστον)!
Είναι το Youtube το μέσο που μετράει την επιτυχία; Τι γίνεται με τους καλλιτέχνες που θέλουν να απέχουν από τα social media αλλά αναγκάζονται να ζουν με αυτά προκειμένου να συνεχίσουν να υπάρχουν; (και σε ποια κατηγορία ανήκετε)
Του Youtube, το Facebook, το Instagram, το Spotify κ.λπ. έχουν μπει στις ζωές όλων μας (ίσως με πραγματικά ελάχιστες εξαιρέσεις). Αυτά είναι τα εργαλεία μας, δε βλάπτει να τα εκμεταλλευτεί κάποιος για να προωθήσει τη δουλειά του. Εμείς σίγουρα δεν τα φοβόμαστε, ίσα-ίσα, μπορείς να γίνεις δημιουργικός ακόμα και με αυτά.
Τι συναντάμε στο «ΙΙΙ»; Τι καθορίζει τον νέο σας δίσκο και τι επιδιώκει να επικοινωνήσει;
Όλη η ουσία βρίσκεται στη μουσική την ίδια, μια ακρόαση θα πει σε κάποιον όλα αυτά που δεν μπορούμε να πούμε με λόγια!
Τι σας ωρίμασε μουσικά έπειτα από τρία άλμπουμ και επτά χρόνια πορείας;
Το ότι παίζουμε ασταμάτητα, πάρα πολλές συναυλίες και γενικά, τζαμ, πρόβες, ηχογραφήσεις. Μόνο έτσι ωριμάζεις μουσικά. Και ακούγοντας πολλή μουσική φυσικά, όσο πιο ευρύ το πεδίο που ακούς, τόσο το καλύτερο.
Αν σας ζητούσα έναν σύντομο απολογισμό του κάθε σας άλμπουμ, πώς θα έμοιαζε αυτός; Και τι σας σημάδεψε από το καθένα;
Εδώ κολλάνε τα taglines των άλμπουμ:
“Naxatras”: Trippy, groovy, heavy stuff, straight from the heart of the Universe.
“II”: An homage to space travel, inner and outer.
“III”: A journey into an unknown land. An ancient mechanism. A prophecy.
Ποιο θα ήταν το απόλυτο live;
Αυτό όπου οι μουσικοί και το κοινό τα δίνουν όλα, εκεί γεννιέται η μαγεία.
Τι σας ξενερώνει αφόρητα;
Το να πας να παίξεις live και ο εκάστοτε διοργανωτής να μην έχει φροντίσει για στοιχειώδη πράγματα.
Πώς θα θέλατε να δείτε τους Naxatras στο μέλλον;
Να συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο, με ακόμα μεγαλύτερη όρεξη και δημιουργικότητα!
Οι Naxatras σε ελληνική περιοδεία την Άνοιξη!
Έναν χρόνο ακριβώς μετά από την προηγούμενη περιοδεία τους επί ελληνικού εδάφους, οι βορειοελλαδίτες psychedelic rockers Naxatras επιστρέφουν και πάλι στον δρόμο, λίγο καιρό πριν αλώσουν για άλλη μια φορά την Γηραιά Ήπειρο. Η νέα αυτή μουσική περιπέτεια των Naxatras, που έρχεται τρόπον τινά να κλείσει τον κύκλο του πολυσυζητημένου τρίτου full length album τους με τίτλο “III”, θα τους βρει να ανεβαίνουν στις σκηνές κάποιων εκ των σημαντικότερων και ποιοτικότερων Ευρωπαϊκών venues, αλλά και να συμμετέχουν σε φεστιβάλ ορόσημα του ήχου όπως τα Desertfest (Γερμανία και Αγγλία), Crystal Mountain (Ιταλία), Rock Im Wald (Γερμανία), Ozora Festival (Ουγγαρία), Lake on Fire (Αυστρία), Krach am Bach (Γερμανία) και άλλα που επίκειται να ανακοινωθούν.
Δείτε παρακάτω τις ελληνικές ημερομηνίες του ψυχεδελικού τρίο και μείνετε συντονισμένοι στις σελίδες κοινωνικής τους δικτύωσης, όπως και στην σελίδα της διοργανώτριας εταιρείας Made of Stone Productions, για ακόμη περισσότερες ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν στο προσεχές διάστημα:
Παρασκευή 22 Μαρτίου – Factory Live Area / Κατερίνη
Πληροφορίες: www.facebook.com/events/403691190381192
Σάββατο 30 Μαρτίου – WE Complex / Θεσσαλονίκη
Πληροφορίες: www.facebook.com/events/2370680199814886
Τετάρτη 3 Απριλίου – Prague Draft / Καστοριά
Πληροφορίες: www.facebook.com/events/2207804932605182
Πέμπτη 4 Απριλίου – Πολυχώρος Αγορά / Ιωάννινα
Πληροφορίες: www.facebook.com/events/319470825439828
Παρασκευή 5 Απριλίου – Ghetto Bar / Πάτρα
Πληροφορίες: www.facebook.com/events/510439366151315
Σάββατο 6 Απριλίου – Gagarin 205 / Αθήνα
Πληροφορίες: www.facebook.com/events/1102076629976852