Skip to content

Η MOYSA παρουσιάζει μια πανδαισία έργων με το σκοτεινό θέμα «Παρασκευή και 13…»!

AUTHOR

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Η «Παρασκευή και 13» είναι για την αγγλοσαξονική παράδοση το αντίστοιχο της ελληνικής «Τρίτης και 13», μια μέρα δηλαδή που θεωρείται άτυχη και γρουσούζικη. Ωστόσο την Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης η δεισιδαιμονία που ακολουθεί τη μέρα αυτή θα μετατραπεί σε μια πηγή μουσικής απόλαυσης. Η MOYSA – Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του ΜΜΘ θα παρουσιάσει μια πανδαισία έργων με σκοτεινό θέμα και μυστηριακή υποβλητική ατμόσφαιρα, πολλά από τα οποία έντυσαν αντίστοιχες κινηματογραφικές ταινίες. Από τα αριστουργήματα του Γκουνό, του Σεν Σανς και του Μουσόργκσκι μέχρι τα μουσικά θέματα από φιλμ όπως «Το εργαστήριο του δρος Καλιγκάρι», «Ψυχώ», «Χάρι Πότερ» και «Twilight Saga», η ιδιαίτερη αυτή θεματική συναυλία θα επιβεβαιώσει ότι ο φόβος, η αγωνία, το μυστήριο και το μακάβριο είναι πράγματα που ασκούν στους περισσότερους μια περίεργη δυνατή έλξη! Η μουσική διεύθυνση είναι του Θοδωρή Παπαδημητρίου.

Η συγκεκριμένη συναυλία όμως είναι και μια ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με το σχετικά άγνωστο μουσικό όργανο θέρεμιν, που θα ακουστεί σε δύο κομμάτια με σολίστ τη May Roosevelt. Η αρχική του ονομασία ήταν αιθερόφωνο αλλά επικράτησε με το όνομα του εφευρέτη του, του ρώσου επιστήμονα Λέον Θέρεμιν. Υπήρξε το πρώτο ηλεκτρονικό όργανο (1928) ανοίγοντας τον δρόμο για τα συνθεσάιζερ, ενώ είναι το μοναδικό όργανο που παίζεται χωρίς να το αγγίζουν τα χέρια του ερμηνευτή, ο οποίος, κινώντας το χέρι του ανάμεσα στις κεραίες ενός κουτιού και το ηλεκτρικό δυναμικό του σώματός του, επιδρά στο ηλεκτρομαγνητικό πεδίο και οι μεταβολές αυτές αναπαράγονται ως ήχος. Έως τη δεκαετία του 1990, οπότε και άρχισε μια πολύπλευρη καλλιτεχνική του αξιοποίηση, το θέρεμιν δεν ήταν πολύ διαδεδομένο στον χώρο της μουσικής και είχε χρησιμοποιηθεί κυρίως ως τμήμα της ηχητικής επένδυσης σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας και θρίλερ.

Πρόγραμμα

Α’ Μέρος
Charles-François Gounod (1818-1893), Funeral March of a Marionette
Camille Saint-Saëns (1835-1921), Dance Macabre
Aleksandr Alyabyev (1787-1851), The Nightingale (ενορχήστρωση Mikhail Glinka)
Jim Parker (1934), Midsomer Murders Theme

Β’ Μέρος
Bernard Herrmann (1911-1975), Psycho (αποσπάσματα)
Ian A. Deterling (1990), The Cabinet of Dr. Caligari
Alexandre Desplat (1961), New Moon (από τη σειρά ταινιών The Twilight Saga, original soundtrack)
John Williams (1932), Symphonic Suite από την ταινία Harry Potter
Modest Mussorgsky (1839-1881), Night on the Bare Mountain

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020
Έναρξη: 21.00
Χώρος: Μ2 – Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης
Τιμή εισιτηρίου: 5€ (γενική είσοδος)

Φωτογραφία Εξωφύλλου: Αμάντα Πρωτίδου

AUTHOR

Beater.gr

Loading...
Η νέα κυκλοφορία του Μάνου Μυλωνάκη είναι αφιερωμένη στον Τσέχωφ!
Rhyw: Από την ελίτ της σύγχρονης techno στο επόμενο πάρτι των Colorblind.