Το Mini κλείνει τα 60!
Γι’ αυτό, όταν ανακοινώθηκε η επανακατασκευή τού νέου μοντέλου Μίνι, όλοι -και ιδίως στην Αγγλία- ανέκραξαν «Ο Θεός σώζει το Μίνι» κι ας ήταν χάρη στη γερμανική BMW που όφειλαν την αναβίωσή του.
Το Μίνι ακόμη και σήμερα θεωρείται το πιο διάσημο μοντέλο αυτοκινήτου στον κόσμο, πλάι στον θρυλικό «σκαραβαίο» και το Φορντ Τ. Υπήρξε το έμβλημα της δεκαετίας του ’60, αλλά ακόμη και του ’70 και του ’80, μην πούμε και του ’90, παραμένοντας στην πρώτη γραμμή των προτιμήσεων, όποια κι εάν ήταν η εκδοχή του. Βέβαια, τα 5,4 εκατ. της παραγωγής του δεν συγκρίνονται με τα 15 εκατ. του Φορντ Τ, ή τα 20 εκατ. του ‘σκαραβαίου’, αλλά το Μίνι έχει σφραγίσει για πάντα την ιστορία του 20ου αιώνα. Όχι μόνον από την πλευρά της αυτοκίνησης, αλλά και από κοινωνικής, ανθρώπινης, έως και φιλοσοφικής απόψεως. Η ιστορία του Μίνι είναι ανάλογη με αυτήν του Δαυίδ και του Γολιάθ, του μικροσκοπικού που νικάει τον γίγαντα, την επικράτηση της ιδέας, ή της ομορφιάς, έναντι της δύναμης κ.ο.κ
Μία επιτυχία που οφείλεται στις δύο ιδιοφυείς εμπνεύσεις του σχεδιαστή του Άλεκ-Κονσταντάιν Ισιγκόνις ο εγκάρσιος μπροστινός κινητήρας, και η μπροστινή έλξη, που μπορεί σήμερα να είναι κοινός τόπος, αλλά τότε αποτελούσαν μία τρομερή καινοτομία. Ο θρύλος θέλει τον Ισιγόνη να έχει σχεδιάσει το νέο μοντέλο στο εστιατόριο πάνω σε μία χαρτοπετσέτα. Και τα υπόλοιπα είναι ιστορία…
Γύρω από το Μίνι έχουν εξυφανθεί πολλές ιστορίες κι ανέκδοτα. Το γεγονός όμως μένει ότι το μοντέλο δεν γνώρισε μεγάλη επιτυχία με τον ίδιο τον κατασκευαστή του, αλλά με άλλες έξι εταιρείες, μεταξύ αυτών και την αρχική Austin και τη Rover.
Δείτε εδώ ένα ντοκιμαντέρ για όλη την ιστορία των Mini!