Skip to content

“Μια άλλη Σαλώμη”

AUTHOR

DATE

SHARE THIS ARTICLE

 

Η ιστορία της Σαλώμης είναι γνωστή. Η βιβλική αυτή φιγούρα, ζήτησε από τον θείο και σύζυγο της μητέρας της, Ηρώδη Αντύπα, το κεφάλι του Ιωάννη Προδρόμου, επί πινάκι, ως αντάλλαγμα για τον σαγηνευτικό χορό της. Θεωρείται άμυαλη και ψυχρή από τη χριστιανική παράδοση. Παρ’ όλα αυτά, η ιστορία της ενέπνευσε και συνεχίζει να εμπνέει καλλιτέχνες και λογοτέχνες, ανά τον κόσμο.

Το 1891, και όπως αναφέρει ο αστικός μύθος, έπειτα από ένα βράδυ αναλύσεων και συζητήσεων με φίλους, πάνω στις διάφορες καλλιτεχνικές απεικονίσεις της Σαλώμης μέσα στην ιστορία, ο OscarWilde εμπνέεται κι αποφασίζει να μεταφέρει τις σχετικές σκέψεις του στο θέατρο. Το έργο που προέκυψε, είναι μια τραγωδία που δίνει έμφαση στον ερωτισμό της ηρωίδας και στην έλξη του Ηρώδη γι’ αυτήν. Λόγω του βιβλικού θέματος που διαπραγματεύεται, ανέβηκε τρία χρόνια μετά τη συγγραφή του κι ενώ ο Wilde βρισκόταν στη φυλακή.

Η ομάδα “ArsMoriendi” βασίζεται στο έργο του Wilde, αλλά παρουσιάζει μια σύγχρονη και πειραματική εκδοχή του. Τους ρόλους μοιράζονται πέντε ηθοποιοί, το σκηνικό μοιάζει γκροτέσκο και η ατμόσφαιρα, καθ’ όλη την παράσταση, είναι σκοτεινή και μυστηριακή.


Το βάρος της παράστασης πέφτει στους συμβολισμούς, γεγονός που μπορεί να λειτουργήσει διττά. Ένα πρόθυμο κοινό μπορεί να λύσει τους γρίφους και να βρει μια ερμηνεία, πίσω από κάθε πιθανό συμβολισμό. Αντιθέτως, ένα κοινό που δεν πήγε προετοιμασμένο για κάτι τέτοιο, μάλλον θα χαθεί στη μετάφραση.

Παρακολουθώντας, τα συναισθήματα ήταν ανάμεικτα. Υπάρχουν σκηνοθετικές επιλογές, που μπορούν να θεωρηθούν υπερβολές ή υπερβολικά επιτηδευμένες. Η επιλογή να φοράει ο Ηρώδης πατίνια ή οι τραχιές επαναλήψεις στο λόγο και τις κινήσεις, είναι κάποια από αυτά. Όσο για τις ερμηνείες, είχαν καλές στιγμές. Τέλος, κάποια άλλη επιλογή μουσικής θα μπορούσε να ήταν περισσότερο ταιριαστή.

Εν ολίγοις, εάν μια παράσταση κρίνεται από το χειροκρότημα, αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν άφθονο και ενθουσιώδες. Οι οπαδοί των παραστατικών τεχνών και του σύγχρονου θεάτρου, μπορεί να βρουν ενδιαφέρον σε αυτή την απόδοσης της Σαλώμης. Οι υπόλοιποι, εξαρτάται από τον βαθμό, στον οποίο διατίθενται να πειραματιστούν με κάτι διαφορετικό.


Συγγραφέας: Όσκαρ Ουάιλντ
Μετάφραση: Στέλλα Αλισάνογλου
Σκηνοθεσία: Θάνος Νίκας
Σκηνική εγκατάσταση: Πηνελόπη Χατζηδημητρίου
Φωτισμοί: Θάνος Νίκας
Γραφιστική Επιμέλεια: Ελευθερία Μαυρίδου
Επικοινωνία: Δάφνη Μουστακλίδου-art minds
Παίζουν: Πασχάλης Αραμπατζής, Ευρώπη Αργυροπούλου, Ελευθερία Μαυρίδου, Elio Phoebus Beico, Αλέξανδρος Νικολαΐδης
Χώρος: Blackbox, Βασ. Όλγας 65 και Φλέμινγκ 2, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 829254

**Μετά από τις sold out παραστάσεις του πρώτου τετραημέρου, η Σαλώμη επιστρέφει στο BlackBox για άλλες τέσσερις παραστάσεις στις 2-3 & 9-10 Μαρτίου 2015 στις 21:00.

2-3 & 9-10 Μαρτίου 2015
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Διάρκεια παράστασης: 60’
Εισιτήρια: Κανονικό 10€, Φοιτητικό, ανέργων 8€
Πληροφορίες – κρατήσεις: 2310829254
Προπώληση Εισιτηρίων: www.viva.gr, Public, Παπασωτηρίου, Seven spots, Ιανός, Reload και στο ταμείο του BlackBox
Ώρες ταμείου: Τετάρτη – Κυριακή 10:30-13:30, 17:30-21:00

AUTHOR

Beater.gr

Loading...
New track: Yumi Zouma – Song For Zoe & Gwen
New video: Toro Y Moi – Empty Nesters