Skip to content

Μαρία Στεφάνου: Μια πολυτάλαντη και πολύπλευρη καλλιτέχνιδα!

AUTHOR

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη. Είναι συγγραφέας, σκηνοθέτης, χορογράφος, συνθέτης και στιχουργός, με σπουδές χορού και τραγουδιού στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει υπογράψει χορογραφικά και συμμετάσχει σε αγαπημένες μουσικές παραγωγές, ενώ έχει μεγάλη αγάπη για τους μαθητές, καθώς -χρόνια τώρα- συνεργάζεται και διδάσκει σε κορυφαίους φορείς, ωδεία και σχολές χορού.

Το Μάιο του 2017, βιώνοντας της ανάγκες της παραγωγής, η Μαρία ανοίγει την καινοτόμα επιχείρηση θεατρικών και καλλιτεχνικών παραγωγών “Maria Stefanou Productions”. «Επιτέλους είμαι στο δρόμο μου. Θέλω και ζω, θέλω και δημιουργώ» λέει ετοιμάζοντας τα δύο νέα έργα της «O Χάρτινος Κόσμος», με θέμα την αξία των ανθρώπων, και το «Ένα Βήμα τη Φορά 2, η Αλλαγή».

Αυτό το Φθινόπωρο παρουσιάζει 2 παραστάσεις. Η πρώτη έχει τίτλο «Ένα Βήμα τη Φορά Τhe Musical». Πρόκειται για μία δική της αυθεντική Ελληνική all family musical δημιουργία και παρουσιάζεται ήδη στο Θέατρο Αθήναιον. Με αφορμή αυτό, μίλησε στον Beater.gr.

 

Σε ποιους απευθύνονται τα δύο πρόσφατα έργα σου, »Χάρτινος Κόσμος» και «Ένα Βήμα τη Φορά»;

Τα έργα μου απευθύνονται σε όλους τους ανθρώπους που θέλουν να δουν τον εαυτό τους, ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλλου. Φέρουν τις αλήθειες των βιωμάτων μου και δίνονται με απλό και μοντέρνο τρόπο, διατηρώντας την τρυφερότητα και την ουσία τους. Θέλω να είναι προσιτά και κατανοητά σε όλους αγγίζοντας τον θεατή μέσω της γεύσης που του αφήνουν. Άλλωστε η μουσική και ο χορός που είναι το 65% των musical, είναι παγκόσμιες γλώσσες.

Χαρακτήρισε με 3 λέξεις το καθένα από τα δύο έργα. 

ΕΙΜΑΙ, ΘΕΛΩ, ΕΧΩ, για τον Χάρτινο Κόσμο μου. 

ΒΛΕΠΩ, ΒΙΩΝΩ, ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ, για το Ένα Βήμα Τη Φορά.

Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με ένα τόσο ευαίσθητο και ευρύ θέμα, όπως οι ανθρώπινες αξίες και η θέση του καθενός μας στην κοινωνία;

Το ποια είμαι πραγματικά, πόσο αξίζω, τι κρύβω, πως με προβάλλω τον ευατό μου στον έξω κόσμο και για πιο λόγο είμαι εδώ, είναι πράγματα που με απασχολούσαν από πολύ μικρή ηλικία. Η ανάγκη μου για αλήθεια ξεκίνησε ενσυνείδητα από τα προ-νήπια όσο νωρίς ή περίεργο και να ακούγετε. Όμως αυτή η τάση μου προς τα μέσα, έμενε στην άκρη ή όχι, με βάση το αν με συνέφερε στην εκάστοτε περίοδο της ζωής μου, αφού πολλές φορές έχω πάει κόντρα στον εαυτό μου. Τα τελευταία 5 χρόνια της ζωής μου όμως έβαλα όριο και αποφάσισα να επιστρέψω σε μένα. Μια στροφή που εκφράστηκε άμεσα από την δημιουργία μου όπου και βρήκα τη θέση μου και τον λόγο που είμαι εδώ.

Από την παράσταση «Χάρτινος Κόσμος».

Ποια είναι τα πρότυπά σου από τη διεθνή και εγχώρια θεατρική σκηνή;

Δεν την αισθάνομαι ακριβώς την λέξη πρότυπο. Έχω ερεθίσματα και παραδείγματα. Έχω ανθρώπους που με άγγιξαν με την τέχνη, την ηθική και την ειλικρίνεια τους προς τον εαυτό τους και τον δρόμο τους. Από τα τραγούδια του Σινάτρα, την ερμηνεία και τη κιθάρα του Χατζή, την ηθική και φωνή του Θοδωρή Βουτσικάκη. Από μικρούς άγνωστους καλλιτέχνες που τραγουδάνε στον δρόμο, μέχρι δασκάλους μου, συνεργάτες μου, ακόμα και μαθητές μου που όταν είναι στον εαυτού τους, είναι αστέρια. Αγαπάω επίσης καλλιτέχνες της ραπ σκηνής καθώς με αυτή μεγάλωσα και μέσω αυτής είδα έντονα πως τα συναισθήματα μπορούν να ταξιδέψουν μέσα από τους στίχους, ασχέτως αν διαφωνώ με κάποιες αποδόσεις της που για μένα είναι η εξαίρεση.

Τα έργα σου χαρακτηρίζονται ως μουσικοχορευτικά θεάματα και τα ονόματα των συντελεστών είναι μια ατελείωτη λίστα από καλλιτέχνες. Ως σκηνοθέτης, μουσικός και σεναριογράφος, πώς διαχειρίστηκες τον όγκο του εγχειρήματος;

Ανάλογα! Πρακτικά θέλει χρόνο, ηρεμία, οργάνωση και ασταμάτητη μάθηση. Σαν συντονιστής και εργοδότης χρειάζεται να είμαι ξεκάθαρη και συγκεκριμένη. Σαν καλλιτέχνης χρειάζεται να επιτρέπω να ανοίγομαι στους συνεργάτες ώστε να με αισθάνονται και να αντιλαμβάνονται την ουσία των όσων θέλω να πω ώστε να είναι σε θέση να την μεταδώσουν. Προσωπικά, θεωρώ πως η επικοινωνία με μεγάλο αριθμό ατόμων είναι αναπόσπαστο κομμάτι μου. Σχεδόν όλες μου οι εργασίες και οι θέσεις που αναλάμβανα είχαν να κάνουν με πολύ κόσμο. Κάθε χρόνο η εμπειρία μου αυξάνετε και μου είναι όλο και πιο εύκολο. Τα λάθη είναι μέρος της διαδρομής.

Για ποιο κομμάτι των δύο παραστάσεων νιώθεις περήφανη που κατάφερες κατά την παραγωγή τους;

Κάποιος μπορεί να πει για τις sold out παραστάσεις, τον όγκο των παραγωγών μου ή το πως τα κατάφερα δίνοντας ψεύτικη αξία στην προσπάθεια. Η αλήθεια είναι όμως ότι είμαι περήφανη για εντελώς διαφορετικά πράγματα. Είμαι περήφανη που έχω αρχίσει να εμπιστεύομαι τον εαυτό μου, τις αποφάσεις μου και την αίσθηση μου στην δημιουργία των έργων μου. Όλα ξεκινάνε από το θέλω μου και μετά αφήνομαι στην ροή των συμβάντων και της αίσθησης μου να με πάει. Παλιά κολλούσα σε μια σκέψη ή στραβοτιμονιά και έχανα την ομορφιά της διαδικασίας και του ταξιδιού. Επίσης, είμαι περήφανη για την επιχείρηση μου και το γεγονός ότι μέσα από τις παραγωγές μου δίνω εργασία σε πολλούς επαγγελματίες και βήμα σε αρκετούς νέους. Είμαι περήφανη για τους συνεργάτες μου, την ομάδα μου και για εμένα που δεν με άφησα, τη δημιουργία μου και τον δρόμο μου.

Στις παραστάσεις συμμετέχουν πολλοί «μικροί» συντελεστές. Πώς είναι να συνεργάζεται κανείς με παιδιά και εφήβους; 

Είναι υπέροχο και δύσκολο. Τα παιδιά χρειάζονται αγάπη και όριο ταυτόχρονα. Συνταγή με δοσολογίες που χρειάζεται κάθε μέρα να ζυγίζω και να μετράω με μόνη μεζούρα την αίσθηση μου. Οι περισσότεροι από τους μικρούς μου συντελεστές είναι μαθητές μου γι’ αυτό με εμπιστεύονται ήδη και με αγαπάνε. Έχω δει μαθητές μου να μεταμορφώνονται σε εξαιρετικούς συνεργάτες και επαγγελματίες κρατώντας ακόμα και πρωταγωνιστικούς ρόλους σε δικές μου παραγωγές και όχι μόνο. 

Ποιο ήταν το πρώτο musical που θυμάσαι ότι παρακολούθησες;

Το πρώτο που παρακολούθησα ζωντανά σε θέατρο ήταν η μελωδία της ευτυχίας στα ελληνικά με την Αλίκη Βουγιουκλάκη στο Θέατρο Αθήναιον Θεσσαλονίκης. Ήμουν γυμνάσιο και θυμάμαι ακόμα και την αίσθηση των χεριών μου εκείνη την μέρα και τα συναισθήματα που είχα. Δεν θα επεκταθώ περισσότερο, αλλά αυτό που βίωσα εκείνη την μέρα έπαιξε σημαντικό ρόλο σε πολλές από τις μετέπειτα επιλογές μου. Απ’ τα 15 μου χρόνια άρχισα να ταξιδεύω στο  εξωτερικό, στο Λονδίνο, στην Αμερική και σε άλλες χώρες με διάφορες αφορμές, όπου είδα από κοντά σχεδόν όλα τα διαχρονικά και πιο καινούργια musical της τελευταίας δεκαετίας.

Από την παράσταση «Χάρτινος Κόσμος».

Τί πιστεύεις για το ελληνικό musical εν έτει 2019; 

Στην Ελλάδα έχουμε υπέροχους δημιουργούς musical, άλλους τους γνωρίζουμε και άλλοι ακόμα δεν έχουν εμφανιστεί. Έχουμε να προσφέρουμε, όμως δίνουμε ευκολότερα βήμα σε γνωστά έργα του εξωτερικού, παρά σε δικά μας. Χρειαζόμαστε καινούργιους καλλιτέχνες να δημιουργήσουν ώστε να ανθίσει η παραγωγή πρωτότυπων μουσικών έργων στην χώρα μας, να εκφραστεί και να απλώσει ο εσωτερικός πλούτος που φέρουμε. Έτσι, θα συμβάλλουμε στην μείωση της ανεργίας και στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας αλυσιδωτά για πολλούς κλάδους.

______________________

Ο Χάρτινος Κόσμος the musical

Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μερκούρη», Μεταμορφώσεως 7, Τηλ. 2310458591
Πέμπτη-Κυριακή
17-20 Οκτωβρίου 2019 & 07-11 Νοεμβρίου 2019

Περισσότερα εδώ!

Ένα Βήμα τη Φορά

Θεάτρο Αθήναιον, Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας 35, Θεσσαλονίκη
Πρεμιέρα 2 Νοεμβρίου, 17.00
Προπώληση: Θεάτρο Αθήναιον2310832060,TicketServices
Πληροφορίες και κρατήσεις σχολικών: 6975622712

Περισσότερα εδώ!

AUTHOR

Beater.gr

Loading...
Το reworks συμμετέχει στο FiftyFifty Lab στις Βρυξέλλες!
To 6o Thessaloniki Tattoo Convention ξεκίνησε!