Το πρόσφατο “Mordechai” των Khruangbin ξετυλίγει μια άκρως επιτυχημένη δημιουργική καμπάνια.
Φωτογραφία: Mary Kang
Η μουσική των Khruangbin πολλές φορές θεωρείται ότι χτίζει έναν δικός τους κόσμο στον οποίο μπαίνεις για τα καλά μέσα. Πλούσιο σε αναφορές, είδη, γλώσσες, θεματικές και με αρκετές συνεργασίες, έχουν δημιουργήσει ένα πιστό fanbase που απολαμβάνει την μουσική τους. Η πιο πρόσφατη κυκλοφορία, το Mordechai, προσφέρει το ίδιο επίπεδο τέχνης και επικεντρώνεται σε μια ιδιαίτερη οπτική μέσα από μια σειρά αφηγηματικών video, illustrated covers και ένα record sleeve το οποίο τα δένει όλα απόλυτα.
Αυτή την δημιουργική οπτικά δύναμη επιμελείται η Laura Lee Ochoa, μπασίστρια και τραγουδίστρια του συγκροτήματος, η οποία, προτού να γίνει μέλος, κυνηγούσε μια καλλιτεχνική καριέρα. Περνώντας ως παιδί τον περισσότερο χρόνο ζωγραφίζοντας και σχεδιάζοντας, ο Τεξανός μέντοράς της στο Λύκειο Michael Roque Collins την ώθησε να μπει σε μια αρχιτεκτονική σχολή. Μετά τις σπουδές της σε ιστορία και ιστορία τέχνης, πέρασαν τέσσερα χρόνια στα οποία δούλευε σε διάφορα μουσεία τέχνης και γκαλερί, ώσπου έπιασε δουλειά στο Wieden+Kennedy στο Λονδίνο. Όπως και η ίδια υποστηρίζει: «Οι Khruangbin είναι το μόνο μέρος στο οποίο μπορώ να “ρίξω” όλες μου τις ικανότητες». Ο χρόνος ενασχόλησης και η πορεία της Laura κατέληξε να δώσει μια ιδιαίτερη πνοή στο συγκρότημα, καθώς η μουσική τους μπόρεσε να μεταφραστεί σε κάτι οπτικό.
“It’s an opportunity to showcase the sentiments and moods poured into our music through a different medium – via colours and shapes and videos. I’m always on the hunt through Instagram, sites like this one, and looking at illustrations in various newspapers for something that jumps out at me. Usually, I’m just trying to find designers and artists that don’t normally work with musicians. Not only does that make our artwork in its own universe, but these designers get super excited to make something they normally don’t get to do.” Laura Lee Ochoa στο It’s Νice that
Για το συγκεκρίμενο άλμπουμ προσκάλεσε σε συνεργασία παλιούς της φίλους, μιας και το περιγράφει ως «οικογενειακή υπόθεση» οπότε και προτίμησε κοντινούς και αγαπημένους. Ο πρώτος λοιπόν είναι ο Josh King, συνεργάτης στο Wieden+Kennedy και απόφοιτος του It’s Nice That. Επιμελήθηκε την πρώτη κυκλοφορία της καμπάνιας, το Time (You and I), ενώ οι δύο τους έχουν ενώσει τις δυνάμης τους για το χαρούμενο βίντεο του Evan Finds The Third Room. Οι ιδέες του, όπως σημειώνει η Laura, είναι μοναδικές, παράξενες και ταυτόχρονα υπέροχες. Επόμενο είναι το So We Won’t Forget, το οποίο γυρίστηκε στην Ιαπωνία, από τον Scott Dungage – πρώην αφεντικό της. Τον θαύμαζε για την δεξιοτεχνία και την προσήλωσή του στην λεπτομέρεια. Είχαν συνεργαστεί ξανά για το Two Fish and an Elephant, του πρώτου Khruangbin δίσκου. Αποτέλεσμα που προέκυψε από την αγάπη για δημιουργία και μιας σύντομης ιστορίας της Laura, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Kickstarter και με την βοήθεια του Scott στην πλοκή, γυρίστηκε την εποχή των ανθισμένων κερασιών στο Tokyo. Ευτυχώς που πρόλαβαν τον ιό! Η ίδια αναπολεί την μαγεία και συγκινείται κάθε φορά. Το τελευταίο βίντεο στην σειρά είναι το Pelota από μια ακόμα σύντομη ιστορία, γραμμένη αυτή την φορά από τον Alvaro Sotomayor. Ένας δημιουργός που συνέβαλλε σημαντικά στην πορεία του συγκροτήματος από την αρχή.
[yotuwp type=”videos” id=”lo4KMGiy–Y,oc50wHexbwg,UULIfPLMuDw” description=”off” thumbratio=”43″ player=”width=400&showinfo=0&rel=0&cc_load_policy=0&iv_load_policy=3″]
Το αποκορύφωμα φυσικά όλων αυτών είναι το Mordechai για το οποίο Laura συνεργάστηκε με τον Nate Utesch, art director του Secretly Group, για το record sleeve. Το εξώφυλλο με το πουλί προέκυψε από ζωγραφιές της στις οποίες αποτύπωνε την φαντασία της και απλά χρειάστηκε το μυαλό του για να δημιουργηθεί κάτι ακόμα ομορφότερο. Γλαφυρότερο και πιο έντονο, μιας και είναι η πρώτη της φορά που συμβάλλει σε τέτοιο βαθμό στο γραφιστικό κομμάτι του συγκροτήματος – μια πρόκληση που ήθελε να την υπερνικήσει όπως σχολιάζει. Είναι η έκτη κυκλοφορία στην οποία ο Nate δουλεύει για το συγκρότημα, όμως η πρώτη με μια τόσο στενή συνεργασία. Μια κίνηση που -όπως τονίζει- είναι μια φυσική εξέλιξη, ένα νέο και ανεβασμένο επίπεδο, στο οποίο ήθελε να επικεντρωθεί στις κατευθύνσεις της, χωρίς να ξεφύγει από την αφήγησή της. Ο τίτλος και το art direction, εξηγεί ο ίδιος, είναι μια άμεση αντίδραση σε μια αληθινή ιστορία για την συνάντηση με τον Mordechai και τους γιους του, τον οποίο η Laura γνώρισε σε μια πεζοπορία. Περιγράφει την εμπειρία ως «πνευματική αφύπνιση και αναγέννηση». Αυτό ακολούθησε καθώς του το εξιστορούσε και παίρνοντας κάποιες ιδέες από τις παλιές της ζωγραφιές ολοκλήρωσε το εξώφυλλο.
Όλη αυτή η φροντίδα και η συνεννόηση είναι κάτι που διαφαίνεται σε όλη την κυκλοφορία, με την δημιουργικότητα της Laura να ρέει σαν νερό. Αυτή η πολυπλοκότητα που φτάνει στις ρίζες του όλου εγχειρήματος του Mordechai, ήταν η βασική λεπτομέρεια για την οποία έπρεπε να επικοινωνήσουν σωστά, κρατώντας το στιλ απλό με την πρώτη ματιά. Όλα, ελπίζει ο Nate, δείχνουν απίστευτα γεμάτα από χαρά, μια απλή, ελπιδοφόρα χαρά που όμως κάτω από την επιφάνεια κρύβει κάτι το περίπλοκο. Από την μεριά της όμως η Laura ελπίζει πως όσοι το βλέπουν θα μπουν βαθύτερα στον κόσμο των χρωμάτων και των συναισθημάτων των Khruangbin.
Πηγή: www.itsnicethat.com/