Skip to content

Κατερίνα Νικολαΐδου, ποιος έκανε τελικά το έγκλημα στο Χάνι;

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Εγκλήματα μυστηρίου γίνονται πυρήνας διασκέδασης. Xώροι πολιτιστικής σημασίας αναδεικνύονται ως τόποι μυθοπλαστικών εγκλημάτων. «Eγκληματίες» αναδιαρθρώνουν την ατζέντα των ενδιαφερόντων τους, επιδιώκοντας πλέον να ανήκουν σε μια ομάδα με κοινούς στόχους και έργο που φέρει καθολικά αποτελέσματα.

Όχι, δεν πρόκειται για ψυχοπάθεια αλλά για ένα ταξίδι προς κάτι σπουδαίο που ναι, είναι πραγματικότητα! Η Ticking Clock εναποθέτει όλη της την ενέργεια στην σημασία της επανασύσφιξης κοινωνικών σχέσεων και δεσμών που έφερε η σκληρή «social distancing εποχή» μέσα από μυστηριακές υποθέσεις! Με επίκεντρο την αναγκαιότητα του teambuilding, η Κατερίνα Νικολαΐδου και η ομάδα της διοργανώνουν τα τέλεια εγκλήματα μέσα από βιωματικές και εκπαιδευτικές δράσεις!    

Τι είναι η Ticking Clock και ποιο «μυστήριο» καλύπτει την δράση της;

Η Ticking Clock είναι μια νεοφυής επιχείρηση με έδρα στη Θεσσαλονίκη, που από φέτος την άνοιξη θα διοργανώνει βιωματικές δράσεις με στόχο είτε την σύσφιξη των σχέσεων των ομάδων εργασίας, είτε τον εμπλουτισμό των γνώσεων των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης για την πόλη.

Οι δράσεις αυτές – παιχνίδια ρόλων με storytelling αστυνομικού μυστηρίου, κατά κύριο λόγο – και η στόχευσή τους συνδυάζουν για εμένα, ως ιδρύτριας της εταιρείας, τους τομείς της ως σήμερα επαγγελματικής μου εμπειρίας με κάποιες από τις δραστηριότητες στις οποίες επιδίδομαι στον ελεύθερο χρόνο μου: την δημόσια παρουσίαση της πολιτιστικής κληρονομιάς, την διαχείριση ομάδων εργασίας και πολιτιστικών έργων, τη συγγραφή αστυνομικής λογοτεχνίας και τη διοργάνωση «βραδιών μυστηρίου». Με την επαγγελματική στροφή προς την επιχειρηματικότητα, δηλαδή, πλέον στοχεύω να συνδυάσω μεταξύ τους όλα όσα ξέρω να κάνω καλά και αγαπώ να κάνω τόσο στον εργάσιμο όσο και στον ελεύθερο χρόνο μου.

Είναι μια ιδέα που επεξεργαζόμουν εδώ και αρκετά χρόνια, με τη σκέψη πως θα κάλυπτα ένα κενό της τοπικής προσφοράς σχετικών υπηρεσιών, δημιουργώντας κάτι στου οποίου τις δυνατότητες πιστεύω – τόσο για την ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων, όσο και για την διευκόλυνση της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ψυχαγωγίας. Όμως, μόνο παίρνοντας τη μεγάλη απόφαση να παραιτηθώ από μόνιμη θέση του Δημοσίου πριν από ενάμισι περίπου χρόνο, εν μέσω πανδημίας, ουσιαστικά ξεκίνησα την υλοποίηση αυτών των σχεδίων.

Αξιοποίησα τον χρόνο κοινωνικού αποκλεισμού των lockdowns για να πιστοποιηθώ ως executive coach, να γράψω ένα μυθιστόρημα αστυνομικού μυστηρίου που εκδόθηκε πέρυσι, και να ερευνήσω τις δυνατότητες εφαρμογής των βιωματικών δράσεων στο πλαίσιο της άτυπης εκπαίδευσης ενηλίκων και του τουρισμού πολιτιστικής εμπειρίας. Μερικές φορές αξίζει να παίρνουμε προσωπικά ρίσκα για να υλοποιήσουμε στόχους που εκπληρώνουν τα όνειρά μας.

Ποια είναι η καινοτομία της Ticking Clock;

Από τις υφιστάμενες παρεχόμενες υπηρεσίες άλλων ομάδων και επιχειρήσεων που διοργανώνουν βιωματικές δράσεις σε πλαίσιο teambuilding για ομάδες εργασίας, κατόπιν έρευνας αγοράς διαπίστωσα με έκπληξη πως τα παιχνίδια αυτοσχεδιαστικών ρόλων, ευρύτερα γνωστά ως RPGs, σχεδόν απουσιάζουν. Ίσως αυτό να οφείλεται στην εξειδικευμένη εμπειρία που ο εμψυχωτής ενός τέτοιου παιχνιδιού πρέπει να έχει.

Αντίστοιχα, οι ολιγάριθμες ομάδες που διοργανώνουν παιχνίδια ρόλων με σενάρια μυστηρίου στην Ελλάδα αναλαμβάνουν μεν την διοργάνωσή τους σε πλαίσιο teambuilding, αλλά χωρίς να παρέχουν παράλληλα εξειδικευμένη υποστήριξη ενίσχυσης της δυναμικής της ομάδας, προκειμένου το παιχνίδι να αποδώσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του για τον στόχο που χρησιμοποιείται. Αποφάσισα, λοιπόν, πως φέρνοντας έμπειρους συνεργάτες σε όλες τις απαραίτητες εξειδικεύσεις κάτω από την στέγη μιας εταιρείας, μπορούμε να προσφέρουμε βιωματικές δράσεις διεπιστημονικά πιο εύστοχες και πρακτικά πιο χρήσιμες σε όσους θέλουν να «ξανακουρδίσουν» το ρολόι μιας ομάδας εργασίας, για να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητά της.

Αντίστοιχα, από την εμπειρία μου ως διαχειρίστρια στη δημόσια παρουσίαση της πολιτιστικής κληρονομιάς για 20 περίπου χρόνια, ως στέλεχος της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, μπορώ να πω πως υπάρχει ακόμη μεγάλο περιθώριο επέκτασης των δυνατοτήτων προσέλκυσης του κοινού – τόσο του τοπικού όσο και των επισκεπτών της πόλης –  σε δράσεις πολιτιστικού τουρισμού, αρκεί να βάλουμε -τόσο οι δημόσιοι φορείς, όσο και η ιδιωτική πρωτοβουλία- μεγαλύτερες δόσεις φαντασίας και δημιουργικότητας μέσα στο μείγμα των γνώσεων που προσφέρουμε για την ιστορία και την ιδιαίτερη φυσιογνωμία μιας πολυεπίπεδης και ιστορικά πολυφωνικής πόλης όπως είναι η Θεσσαλονίκη.

Σε μια social distancing εποχή με ποιον τρόπο επιτυγχάνεται το teambuilding (σύσφιξη σχέσεων) μιας κοινωνικής ομάδας και πώς σκοπεύει η Ticking Clock να το πετύχει;

Τόσο οι επαγγελματικές ομάδες εργασίας, όσο και ομάδες εθελοντικής δράσης με κοινούς κοινωνικούς στόχους, επηρεάστηκαν στην διάρκεια της πανδημίας ως προς την δυναμική συνεργασίας των μελών τους από τις νέες, επιβεβλημένες συνθήκες κοινωνικών αποστάσεων.

Η τηλεργασία, η τηλεκπαίδευση και η πραγματοποίηση συναντήσεων μέσω τηλεδιασκέψεων επέβαλαν νέες οργανωτικές στρατηγικές και πρακτικές. Αυτές μπορεί να έδωσαν μεγαλύτερη ευελιξία στη διαχείριση του ατομικού χρόνου των μελών μιας ομάδας, αλλά στέρησαν το σύνολο από την ευθυγράμμιση των κοινών στόχων και τη διαλεκτική διαδικασία για την επίτευξή τους.

Στον χώρο του επιχειρησιακού coaching, μια συζήτηση που πλέον έχει ανοίξει είναι πώς μπορεί η δυναμική μιας ομάδας να διατηρηθεί προσωρινά ή να επαναπροσαρμοστεί πιο μόνιμα, όταν τα μέλη της δεν εργάζονται σε κοινό χώρο.

Οι δράσεις teambuilding που αξιοποιούν την ψυχαγωγία των μελών μιας ομάδας ως εργαλείο σύσφιξης των μεταξύ τους σχέσεων είναι ένας εύστοχος τρόπος για να επαναπροσδιοριστούν οι ομαδικές δυναμικές και για να θυμηθούν τα μέλη πως, πέρα από τους στόχους που ο καθένας ατομικά εκπληρώνει ως μέλος ενός συνόλου, όλοι αντιμετωπίζουν κοινά προβλήματα, αλλά και αλληλοσυμπληρώνονται μεταξύ τους για να τα αντιμετωπίσουν, υπηρετώντας μια κοινή αποστολή ή ένα κοινό όραμα.

Ποιοι ρόλοι συνιστούν ένα παιχνίδι και πώς ολοκληρώνεται ο στόχος του team building μέσα από αυτό; 

Όπως σε ένα θεατρικό έργο ή σε μια κινηματογραφική ταινία, στα παιχνίδια ρόλων υπάρχει ένα σενάριο storytelling, το οποίο εξελίσσεται μέσα από εμπόδια και ευκαιρίες που η πλοκή προσφέρει στους χαρακτήρες, αλλά με τη δυναμική μεταξύ των χαρακτήρων – συγκρούσεις ή συμμαχίες. Ορισμένα από τα μέλη μιας ομάδας αναλαμβάνουν ενεργό αυτοσχεδιαστικό ρόλο στην ενσάρκωση χαρακτήρων, ενώ τα υπόλοιπα χωρίζονται σε ομάδες που διαγωνίζονται μεταξύ τους για την εξιχνίαση του μυστηρίου.

Η εμπειρία έχει δείξει πως οποιαδήποτε διεξαγωγή παιχνιδιού ρόλων, ακόμη και για καθαρά ψυχαγωγικούς ρόλους, έχει ακόμη και ακούσια ως αποτέλεσμα τη σύσφιξη σχέσεων μεταξύ των συμμετεχόντων, και πως η ενσάρκωση ενός «κόντρα ρόλου» – διαφορετικού από εκείνους που το άτομο αναλαμβάνει στην καθημερινότητά του – μπορεί να επιφέρει θετικά ψυχολογικά αποτελέσματα στους συμμετέχοντες.

Ωστόσο, όταν το παιχνίδι εφαρμόζεται στο πλαίσιο του teambuilding, οι επιδράσεις αυτές δεν αφήνονται στην τύχη. Το δίπολο μεταξύ συνεργασίας και ανταγωνισμού που το παιχνίδι αναπτύσσει δεν αναπαράγει ήδη υπάρχουσες αντίστοιχες δυναμικές μεταξύ των μελών μιας ομάδας, αλλά προσπαθεί να τις αναδιαρθρώσει μέσα από κατάλληλες οργανωτικές επιλογές στην επιλογή σεναρίων, τη διανομή ρόλων, την εμψύχωση κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής του παιχνιδιού και την διαλεκτική παροχή ανατροφοδότησης μετά την ολοκλήρωσή του.

Τέτοιου είδους ψυχαγωγικές δράσεις μπορούν να είναι ακόμη πιο αποτελεσματικές ως προς την υποστήριξη της δυναμικής ομάδων στο πλαίσιο του “speed teambuilding” που η Ticking Clock εναλλακτικά προσφέρει. Όταν, δηλαδή, η διεξαγωγή του παιχνιδιού συνοδεύεται από δύο ομαδικές συνεδρίες, μία πριν το παιχνίδι και μία μετά, με τη συμβολή εξωτερικής συνεργάτιδας, εξειδικευμένης στη δυναμική ομάδων ψυχολόγου – ψυχαναλύτριας.

«Το έγκλημα στο Χάνι». Ποια είναι η ιστορία πίσω από την δράση αυτή και τι κάνει ενδιαφέρον το επικείμενο έγκλημα;

Το σενάριο του παιχνιδιού βασίζεται σε ένα δικό μου διήγημα, με το οποίο συμμετέχω στη συλλογική έκδοση αστυνομικής λογοτεχνίας με χωρικό επίκεντρο την Θεσσαλονίκη, με τίτλο Θεσσαλονίκη Νουάρ, που κυκλοφορεί από την σειρά Fedora των Εκδόσεων Αρχέτυπο.

Τοποθετείται χρονικά σε μια -μεταβατική για την πόλη της Θεσσαλονίκης- ιστορική στιγμή, το καλοκαίρι του 1917. Η πόλη έχει ήδη βιώσει τα μόλις προηγούμενα χρόνια εκείνης της δεκαετίες σημαντικά ιστορικά γεγονότα και αλλαγές μέσα από αυτά, όπως με την Απελευθέρωση του 1912, το Κίνημα των Νεότουρκων, το Κίνημα της Εθνικής Άμυνας και την εγκατάσταση της Στρατιάς της Ανατολής έξω από την πόλη. Παράλληλα, πρόκειται για μια πόλη που ραγδαία αποκτά ένα δυτικό προφίλ μέσα από τα τόσα ανατολίτικα στοιχεία της, με την εκβιομηχάνιση και τον εκσυγχρονισμό των δημόσιων δικτύων και συγκοινωνιών, την κατεδάφιση των τειχών, την επέκτασή της προς τα ανατολικά, τη δημιουργία του νέου παραλιακού μετώπου. Και παράλληλα, το παιχνίδι μας τοποθετεί σε μια χρονική στιγμή, λίγες μόλις ώρες πριν την Μεγάλη Πυρκαγιά που κατέστρεψε το κέντρο της πόλης και άλλαξε την πολεοδομική φυσιογνωμία της για πάντα.

Το έγκλημα λαμβάνει χώρα σ’ ένα από τα πολλά χάνια που τότε εξυπηρετούσαν τους διερχόμενους από την πόλη, στην ευρύτερη περιοχή πάνω από το λιμάνι της. Τόσο το διήγημα όσο και το σενάριο του παιχνιδιού εξειδικεύουν πως πρόκειται για τον σημερινό Πολυχώρο Πολιτισμού του Μπενσουσάν Χαν στα Άνω Λαδάδικα, ενώ και το απέναντι κτίριο – το αλλοτινό χάνι του Κύρτση, σημερινό καφέ μπαρ Ύψιλον – παίζει τον δικό του ρόλο στην πλοκή.

Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του παιχνιδιού, λοιπόν, αλλά και η πρόκληση για την Ticking Clock, είναι πώς μέσα από τα στοιχεία ενός ψυχαγωγικού παιχνιδιού μυστηρίου και μέσα από τους χαρακτήρες – ρόλους του, θα αναδειχθούν αβίαστα και όχι «διδακτικά» σημαντικές πληροφορίες για την ιστορία της πόλης, τις θρησκευτικοεθνοτικές κοινότητες, που κάποτε απάρτιζαν τον πληθυσμό της, αλλά και την καθημερινότητα των κατοίκων της εκείνη την εποχή.

Πώς μπορεί ένα παιχνίδι μυστηρίου να αποτελέσει εκπαιδευτική δράση και ταυτόχρονα πολιτιστική ξενάγηση;

Κάθε πολιτιστική ξενάγηση αποτελεί εκπαιδευτική δράση, καθώς στοχεύει στον εμπλουτισμό των γνώσεων των συμμετεχόντων. Το ίδιο ισχύει και για τα εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων και άλλων πολιτιστικών φορέων, των οποίων κοινό – στόχος είναι κατά κανόνα ομάδες ανηλίκων. Για τις ομάδες αυτές, η ψυχαγωγία είναι απαραίτητο εκπαιδευτικό εργαλείο της μαθησιακής διαδικασίας. Το «στοίχημα» για την Ticking Clock είναι να μεταφέρει αυτές τις μαθησιακές αρχές σε ένα ψυχαγωγικό πλαίσιο που απευθύνεται σε ενήλικες.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένουμε την ανατροφοδότηση που θα μας παρέχουν οι φοιτητές του Διιδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Μουσειακές Σπουδές του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, για την πιλοτική εφαρμογή του παιχνιδιού «Έγκλημα στο Χάνι», που θα λάβει χώρα στο Μπενσουσάν Χαν την Κυριακή 27 Μαρτίου!

Παίρνοντας ως παράδειγμα αντίστοιχες δράσεις του εξωτερικού, και λαμβάνοντας υπόψη πως ο τουρισμός εμπειρίας είναι πλέον τομέας αιχμής για την αναβάθμιση των προσφερόμενων τουριστικών υπηρεσιών στη χώρα μας, πιστεύουμε πως οι «εμπειρίες» που θα προσφέρουμε από φέτος το καλοκαίρι θα αποτελέσουν προστιθέμενη αξία για την γνωριμία των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής της με την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της πόλης.

Τα ιστορικά παιχνίδια μυστηρίου, βέβαια, εμπλουτίζουν και σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν την γνώση που προσφέρουν οι ξεναγήσεις. Μάλιστα, πιστεύουμε πως τα δύο αλληλοσυμπληρώνονται, καθώς τα παιχνίδια μπορούν να αποτελέσουν εισαγωγικό βήμα για την εμβάθυνση της πληροφόρησης μέσω θεματικών ξεναγήσεων. Σκοπεύουμε να παρέχουμε τέτοια διαθεματικά τουριστικά πακέτα συνδυαστικών δράσεων, παιχνιδιών δηλαδή τα οποία να ακολουθούνται από σχετική θεματική ξενάγηση σε ιδιαίτερες γωνιές και ιστορίες της πόλης.

Πώς γίνεται η επιλογή σχεδιασμού ενός παιχνιδιού;

Κάθε παιχνίδι ξεκινά από τη στόχευσή του: σε ποιους απευθύνεται και ποιο σκοπό εξυπηρετεί. Κάθε είδος παιχνιδιού, από τον τρόπο διοργάνωσής του μέχρι το περιεχόμενό του, μπορεί να στοχεύει σε διαφορετικό κοινό, με απώτερο σκοπό είτε την ψυχαγωγία, είτε τη σύσφιξη των διαπροσωπικών σχέσεων, είτε την εμβάθυνση της γνώσης. Όλα τα παιχνίδια δεν εξυπηρετούν εξίσου όλους τους στόχους.

Μόνο όταν οι στόχοι αυτοί έχουν καθοριστεί, ακολουθεί το «διασκεδαστικό» μέρος – η δημιουργία ενός σεναρίου, των χαρακτήρων που παίρνουν μέρος σε αυτό, των ενδείξεων που θα χρησιμεύσουν ως ίχνη για την ανακάλυψη του δολοφόνου – περίπου όπως συμβαίνει στην ανάπτυξη του βασικού σχεδίου πλοκής πριν ξεκινήσει ένας συγγραφέας αστυνομικής λογοτεχνίας να γράψει ένα μυθιστόρημα…

Σε ποιους απευθύνεται και ποιος μπορεί να συμμετάσχει;

Κάποιες δράσεις θα είναι ανοιχτές για το κοινό, με προκράτηση θέσης σε ημερομηνίες που περιοδικά θ’ ανακοινώνονται στον ιστότοπο tickingclock.eu και στα προφίλ της Ticking Clock στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πρόκειται είτε για δράσεις πολιτιστικού τουρισμού, είτε για βραδιές μυστηρίου, αλλά κατά καιρούς, επιπλέον, για σεμινάρια και εργαστήρια με απώτερο στόχο την προσωπική μας εξέλιξη.

Κατά τ’ άλλα, οι δράσεις απευθύνονται σε εταιρικούς φορείς και οργανισμούς που επιθυμούν να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα μιας ομάδας εργασίας μέσω της σύσφιξης των σχέσεων των μελών της. Όλο και περισσότεροι εργοδότες αναγνωρίζουν πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο πως το «κλειδί» της παραγωγικότητας είναι οι ανθρώπινοι πόροι. Όταν το ανθρώπινο δυναμικό διατηρεί το ψυχολογικό κίνητρο για την εργασία που παρέχει, είναι εμφανές πως ο φορέας, εταιρικός ή άλλος, αποδίδει πολύ περισσότερο. Έτσι, όλο και περισσότεροι εργοδότες επενδύουν πλέον, και στην Ελλάδα, στη διαχείριση των ανθρώπινων πόρων, κατ’ επέκταση και στις δράσεις teambuilding.

Ποιο είναι το επόμενο έγκλημα στα σκαριά της Ticking Clock;

Δεν είναι μόνο ένα!

Ο «Σκελετός στο υπόγειο», ένα παιχνίδι παραγωγής της Ticking Clock που λαμβάνει χώρα σε μια συνηθισμένη πολυκατοικία του σήμερα στο κέντρο της πόλης, βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα από το αστυνομικό ρεπορτάζ της περασμένης χρονιάς και προτείνεται ιδιαίτερα για δράσεις teambuilding.

O Φόνος στη Margaritaland, παραγωγής της αμερικανικής Night of Mystery, εκτυλίσσεται σε ένα τροπικό θέρετρο και, λόγω της δυνατότητας συμμετοχής αρκετών δεκάδων ατόμων στην πλοκή, προτείνεται ιδιαίτερα για εταιρικά events που λαμβάνουν χώρα σε χώρους εστίασης ή υπαίθριους χώρους.

Παράλληλα, εγκαινιάζουμε τη συνεργασία μας με την κατεξοχήν ομάδα βιωματικών δράσεων αστυνομικού μυστηρίου της Θεσσαλονίκης, την Gamecraft, ενσωματώνοντας πολλά από τα επιτυχημένα και καταξιωμένα στο κοινό της πόλης σενάριά τους στο πρόγραμμα δράσεων.

Και άλλες συνεργασίες έχουμε στα σκαριά, όπως για παράδειγμα με τον Ελληνικό Σύλλογο Φίλων Ιστορίας και Παιχνιδιών Στρατηγικής, για την ανάπτυξη διαθεματικών πακέτων τουρισμού εμπειρίας που θα στοχεύουν σε πιο εξειδικευμένα κοινά, με διαφορετικού είδους παιχνίδια, εμπλουτίζοντας το είδος των προσφερόμενων παιχνιδιών και διευρύνοντας τις ομάδες – στόχους στις οποίες απευθυνόμαστε.

Στην πορεία, σκοπεύουμε να εμπλουτίσουμε και με άλλους τρόπους τα προσφερόμενα παιχνίδια. Μια σκέψη που τελευταία επεξεργαζόμαστε είναι με ποιους τρόπους επιλεγμένα επιτραπέζια παιχνίδια ρόλων μπορούν να αξιοποιηθούν για το teambuilding. Φανταστείτε, για παράδειγμα, μια ομάδα εργασίας να χτίζει, μέσα από τους ρόλους των μελών της, ένα σενάριο που θυμίζει ταινία των αδερφών Κοέν, όπου…όλα πηγαίνουν στραβά μετά το έγκλημα. Πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ρόλων που κυκλοφορεί στην αμερικανική αγορά αλλά όχι ακόμη στην ευρωπαϊκή, εμπνευσμένο από ταινίες όπως το Blood Simple και το Fargo.

Με δημιουργικές ιδέες και την κατάλληλη επιστημονική υποστήριξη, τα παιχνίδια ρόλων ως serious games, παιχνίδια εστιασμένου σκοπού, δεν χρειάζεται να αυτοπεριορίζονται ως ψηφιακή ατομική απασχόληση ή απομακρυσμένη συνεργασία παικτών – χρηστών του υπολογιστή και του διαδικτύου. Οι δυνατότητες που προσφέρουν μέσω της ομαδικής διάδρασης με αυτοπρόσωπη παρουσία των συμμετεχόντων έχουν κρυμμένα οφέλη που μόνο όταν σηκωθούμε από την καρέκλα μπροστά στην οθόνη μας και συναντήσουμε άλλους ανθρώπους θ’ ανακαλύψουμε. Τώρα που ευελπιστούμε πως η πανδημία βρίσκεται πλέον στα τελευταία της στάδια πριν πάψει επιτέλους ν’ απειλεί την υγεία μας, είναι η στιγμή να κοινωνικοποιηθούμε εκ νέου, ξαναχτίζοντας τις ανθρώπινες σχέσεις μας τώρα που αναγνωρίσαμε, μέσα από την έλλειψή τους, πόσο πολύτιμες είναι.

______________________

Δείτε περισσότερα στο: www.tickingclock.eu

AUTHOR

Δήμητρα Σαμσάκη

Γενικά, θα την χαρακτήριζες λάτρη της «ψαγμενιάς»… Άλλωστε, πάντα το δήθεν ελκύει!

Loading...
«Πόλεμος», το ποίημα της Παρασκευής.
Ένα Σαββατοκύριακο στην πόλη με Flea Market & Street Food!