Skip to content

5+1 θεατρικές παραστάσεις που αξίζει να δεις στη Θεσσαλονίκη!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Στην ερώτηση «τί είναι θέατρο» η απάντηση δεν είναι πολλή απλή! Η εύκολη απάντηση θα ήταν η ετυμολογία από ένα οποιοδήποτε λεξικό. Ετυμολογικά προέρχεται από το ρήμα θεῶμαι, που σημαίνει βλέπω, παρατηρώ. Είναι η δραματική τέχνη που, ακολουθώντας ορισμένες συμβάσεις, αναπαριστάνει μπροστά σε κοινό μια σειρά γεγονότων με τη χρησιμοποίηση ανθρώπων (ηθοποιών) που μιλούν και δρουν. Είναι επίσης το κτίριο, η αίθουσα ή η κατασκευή που προορίζεται για θεατρικές παραστάσεις (λεξικό Τριανταφυλλίδη).

Το θέατρο είναι όμως πολλά περισσότερα… Είναι η μια συνεχόμενη αλληλεπίδραση μεταξύ κοινού και ηθοποιών, που μοναδικό σκοπό έχει να σε βάλει στη θέση του πρωταγωνιστή για να αντιληφθείς τί νοιώθει εκείνη τη στιγμή. Το θέατρο είναι ελευθερία! Μία ευκαιρία να μεταφράσεις το κείμενο του συγγραφέα & τη σκηνοθετική προσέγγιση μέσω του δικού σου πρίσματος. Απαλλαγμένο από το «στενό» κινηματογραφικό πλάνο, δίνει την ευκαιρία στο θεατή να παρατηρεί όχι μόνο το προφανές, αλλά κυρίως να αναζητεί την δικιά του αλήθεια!

Έτσι, επιλέξαμε 5+1 παραστάσεις που αξίζει πραγματικά να δεις, αν ζεις ή αν πρόκειται να επισκεφθείς την πόλη της Θεσσαλονίκης, για να βρεις και εσύ τη δικιά σου αλήθεια:

«Ο Θάνατος του Εμποράκου», RADIO CITY

Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο του Άρθουρ Μίλερ «Ο Θάνατος του Εμποράκου», με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη στον εμβληματικό ρόλο του Γουίλι Λόμαν. Έφη Μουρίκη, Ρένος Ρώτας, Δημήτρης Γεροδήμος, Κατερίνα Μάντζιου,Γιώργος Κοσκορέλλος, Παναγιώτης Παπαδούλης, Σωκράτης Αγγελής. Γραμμένο το 1949, “Ο θάνατος του εμποράκου” θεωρείται το κορυφαίο έργο του Αμερικανού συγγραφέα.  Πραγματεύεται την ζωή του Γουίλι Λόμαν, ενός πλανόδιου πωλητή, που ζει μπερδεμένος ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, εγκλωβισμένος από το αμερικάνικο όνειρο. Το δυσβάσταχτο κυνήγι της επιβίωσης, σύμφωνα με τα πρότυπα που επιτάσσει η άκρως καπιταλιστική κοινωνία, τον οδηγεί παραληρηματικά στην διάλυση ολόκληρης της ζωής του.

More Info: εδώ

______________________

«Καλιφόρνια Ντριμιν, 20 χρόνια μετά», Θέατρο Αυλαία

Το «Καλιφόρνια Ντριμιν, 20 χρόνια μετά» του Βασίλη Κατσικονούρη, είναι το σίκουελ του εμβληματικού έργου. Δύο δεκαετίες μετά, συναντάμε τους τέσσερις αγαπημένους εικοσάρηδες -Ντίνο, Άρη, Βουβού και Κική- που πλέον έχουν σαρανταρίσει. Πόσο έχουν αλλάξει οι ίδιοι και πόσο του έχει αλλάξει η ζωή; Ονειρεύονται για ακόμα μια φορά , τη μαγική αυτή ευκαιρία να πιάσουν την καλή και να βρεθούν στη δική τους γη της Επαγγελίας. Θα τα καταφέρουν αυτή τη φορά να φτάσουν Καλιφόρνια και να ζήσουν το όνειρο;

More info: εδώ

______________________

«SEXY LAUNDRY», Θέατρο Αριστοτέλειον

Ένα έργο- ποίημα για την ερωτική ζωή του σύγχρονου ζευγαριού Το θεατρικό έργο της Michele Riml, Sexy Laundry καταπιάνεται με τα ερωτικά αδιέξοδα και αποτελεί έναν ειλικρινή κωμικό καθρέφτη της ερωτικής ζωής των σύγχρονων ζευγαριών. 25 χρόνια γάμου, 3 παιδιά, λίγα παχάκια, ολίγη φαλακρίτσα, πολλή γκρίνια, πολλή ανασφάλεια, πολλή αγάπη και ολίγον sex. Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από ένα παντρεμένο ζευγάρι που αποφασίζει να “ξαναπαντρευτεί” και να αναζωπυρώσει τη σεξουαλική του ζωή. Ο Λάρι και η Άλις βρίσκονται σ’ ένα δωμάτιο πολυτελούς ξενοδοχείου, και με το εγχειρίδιο “ΣΕΞ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ” ανά χείρας, αμήχανοι προσπαθούν να βρουν τη χαμένη ερωτική επιθυμία και το περασμένο μεγαλείο του πάθους τους. Η παράσταση που σκηνοθετεί ο Σπύρος Παπαδόπουλος

More Info: εδώ

______________________

«Αγαπητέ Μ@λάκα», METROPOLITAN URBAN THEATER

Γραμμένο το 2022 με αφορμή την έκρηξη του κινήματος #MeToo, το έργο της Ντεπάντ μιλάει αφιλτράριστα και χωρίς ίχνος πολιτικής ορθότητας για πολλά από αυτά που απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο: τις κακοποιητικές συμπεριφορές και τη σεξουαλική παρενόχληση, τη σκληρότητα της κοινωνίας απέναντι στους ανθρώπους που μεγαλώνουν, την απομόνωση και την αποξένωση πριν αλλά και μετά την πανδημία, την εξάρτηση από τα social media, τα πρότυπα και τα στερεότυπα, τους ρόλους των φύλων, μα πάνω και πέρα απ’ όλα, τον ρόλο των φίλων και της φιλίας, «της μόνης αληθινής σχέσης που συνδέει τους ανθρώπους», όπως λέει και η ίδια η συγγραφέας, τον μόνο δεσμό που μπορεί να κάνει τον άνθρωπο λιγότερο μ@λ@κα και τη ζωή περισσότερο υποφερτή.

More Info: εδώ

______________________

«Πλαστελίνη», ArtBox Fargani

Ο σκηνοθέτης Στέλιος Βραχνής και η Εταιρεία θεάτρου Πρόταση παρουσιάζουν το θεατρικό έργο «Πλαστελίνη» του αιρετικού Ρώσου συγγραφέα του 21ου αιώνα, Vassily Sigarev, στη Θεσσαλονίκη στη σκηνή του θεάτρου ArtBox Fargani. Ο σκηνοθέτης μεταφέρει το έργο του Sigarev στη Θεσσαλονίκη, θέλοντας να καταδείξει την υποκρισία και τον συντηρητισμό που ακόμα τρέφεται. Τον αινιγματικό χαρακτήρα του Μαξίμ ερμηνεύει ένας queer performer και ακτιβιστής, ο οποίος παίζει με την ρευστότητα του φύλου καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης.

More Info: εδώ

______________________

«Το να έχεις φτερά και να μην μπορείς να πετάξεις / με σιχάθηκα», Θέατρο Τ

Στην παράσταση «Το να έχεις φτερά και να μην μπορείς να πετάξεις / με σιχάθηκα», η Κορίνα Κυρκίμη ενσαρκώνει την ηρωίδα της Κιτσοπούλου, μιας νέας γυναίκας σε οριακή κατάσταση που, μέσα σε μία ώρα, καταφέρνει να μοιραστεί με το κοινό όλα όσα την έχουν οδηγήσει εκεί: το υπαρξιακό κενό και η αβάσταχτη μοναξιά του σύγχρονου ανθρώπου, ο συμβιβασμός με τα «πρέπει» της κοινωνίας, η ασφυξία που προκαλούν οι ρόλοι που καλείται να έχει μια γυναίκα, η απάθεια και η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν, η έλλειψη ονείρων και στόχων ικανών να σε κάνουν «να πετάξεις», προσπαθώντας να αγγίξεις τη ζωή που θα ήθελες να ζήσεις.

More Info: εδώ

AUTHOR

Ερμής Ανδρεάδης

Τρώει όλα τα λεφτά του βλέποντας θέατρο και αγοράζοντας καλοκαιρινά ρούχα. Πηγαίνει σε συναυλίες, τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, ή και δύο... μπορεί και τρεις! Όταν ήταν μικρός, ήθελε να γίνει αεροπόρος. Σπούδασε φιλόσοφος.

Loading...
«Στο παιδί μου», το ποίημα της Παρασκευής.
Michail Sicas: Έχω σχεδόν με κάθε είδος μουσικής μια σύνδεση!