Skip to content

Ο Jacob Moe μας ξεναγεί στο 7ο Syros International Film Festival!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

*Scroll down for English

Από το 2013 το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου δίνει άλλη πνοή στα καλοκαίρια του νησιού. Κάθε χρόνο μας παρουσιάζει ένα ευρύ κινηματογραφικό φάσμα σε επιλεγμένες και αγαπημένες τοποθεσίες. Στη μέση του ελληνικού καλοκαιριού, από τις 16 μέχρι τις 21 Ιουλίου, θα έχουμε για άλλη μία χρονιά την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα κινηματογραφικό Φεστιβάλ απομακρυσμένο από τις συνήθεις απαιτήσεις και ιεραρχίες της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Με την πεποίθηση ότι μια ολοκληρωμένη κινηματογραφική εμπειρία εκτείνεται πέρα από την απλή προβολή ενός φιλμ, το Φεστιβάλ ενσωματώνει στο πρόγραμμα του workshops, events, performances, lives και τόσα άλλα που αξίζει να ανακαλύψεις. Μία ιδέα της φετινής διοργάνωσης και όλων όσων ετοιμάζει το 7o SIFF προσπάθησε να μας μεταφέρει ο Jacob Moe, συνιδρυτής και μέλος της οργανωτικής ομάδας του Φεστιβάλ, σε μία συζήτηση γύρω από το σινεμά.

Πώς ξεκίνησε το Syros International Film Festival το 2013;
Ξεκίνησε ως ένα πείραμα. H αρχική ιδέα ήταν να ενσωματώσουμε ένα ευρύ φάσμα ταινιών στα αγαπημένα μας μέρη του νησιού, ανοίγοντας μία συζήτηση ανάμεσα στο σινεμά και στα διάφορα μέρη της Σύρου. Παρόλο που ξεκινήσαμε από την Ερμούπολη εκείνο το πρώτο καλοκαίρι, το Φεστιβάλ έχει ταξιδέψει από τότε σε όλες τις γωνιές της Σύρου.

Τί ήταν αυτό που σας έκανε να ξεκινήσετε το SIFF;
Ξεκίνησα το Φεστιβάλ με την Cassandra Celestin -επίσης ιδρυτικό και οργανωτικό μέλος της ομάδας- και, με έναν τρόπο, το Φεστιβάλ κι εμείς έχουμε μεγαλώσει μαζί. Έχουμε σπουδάσει και οι δύο σινεμά στο πανεπιστήμιο και μεγαλώσαμε περνώντας τα καλοκαίρια μας στην Σύρο. Η δημιουργία του Φεστιβάλ υπήρξε μία προσπάθεια να ισορροπήσουμε αυτές τις παράλληλες εμπειρίες, δηλαδή την σχέση μας με την Σύρο και το ενδιαφέρον που έχουμε πάνω σε ένα ευρύ κινηματογραφικό φάσμα, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.

______________________

Κάνουμε broadcast τα soundtracks της ταινίας που προβάλλεται σε έναν τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό και προσκαλούμε καλεσμένους από όλο το νησί να φέρουν τα αυτοκίνητα, τα σκούτερ ή ακόμα και τα τρακτέρ τους.

______________________

Το Φεστιβάλ μετράει ήδη 7 χρόνια ύπαρξης. Πόσο έχει εξελιχθεί μέσα σε αυτό το διάστημα;
Χρόνο με τον χρόνο, έχουμε χτίσει το Φεστιβάλ προσαρμόζοντάς το ανάλογα με τις επιτυχίες και τις αδυναμίες του. Σε επίπεδο επιμέλειας, έχουμε αναπτύξει μία θεματική προσέγγιση στον προγραμματισμό των ταινιών, η οποία μας επιτρέπει να ενσωματώσουμε μια ευρεία γκάμα κινηματογραφικών ειδών και περιόδων. Έχουμε χτίσει προοδευτικά πάνω σε νέα στοιχεία, όπως είναι η συμπερίληψη οπτικοακουστικών performances και workshops, παράλληλα με τις προβολές των ταινιών. Σε οργανωτικό επίπεδο, η ομάδα μας έχει μεγαλώσει με τα χρόνια, χάρη σε εξαιρετικά ταλαντούχα άτομα, πολλοί από τους οποίους ξεκίνησαν ως εθελοντές ή ασκούμενοι, και τώρα έχουν αναλάβει καίριους ρόλους για τον προγραμματισμό και την παραγωγή του Φεστιβάλ. Η μακροχρόνια υποστήριξη δωρητών και συνεργατών, όπως το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, έχει υπάρξει κρίσιμη όσον αφορά την πρόοδο σε όλα τα επίπεδα, μέσα στην πάροδο των χρόνων.

Ποιο είναι το στοιχείο αυτό που κάνει το SIFF τόσο ξεχωριστό;
Η ιδιαιτερότητα της τοποθεσίας. Ξεκινάει από την ιστορία και το τοπίο της Σύρου και υπάρχει πάντα σε σχέση με αυτό.

Το θέμα για φέτος είναι η «Υπερέκθεση». Μιλήστε μας λίγο γι’ αυτό.
Σαν θέμα, η «Υπερέκθεση» ξεκίνησε με προέλευση την κινηματογραφική εικόνα: φως που περνάει από την οπή της κάμερας. Από αυτό, αναπτύξαμε έξι ξεχωριστές κατευθύνσεις, μία για κάθε μέρα του Φεστιβάλ. Το θέμα προσκαλεί κυριολεκτικές και παιχνιδιάρικες ερμηνείες, όπως το Half World του Florian Flicker, ένα δυστοπικό sci-fi film, στο οποίο η έκθεση στον ήλιο προκαλεί θάνατο. Επίσης, περιλαμβάνει κάποια περισσότερο κρίσιμα και πιεστικά κοινωνικά ζητήματα. Για παράδειγμα, στο πλαίσιο προγράμματος του, το SIFF προσκάλεσε την Forensic Architecture, μία διεπιστημονική ερευνητική εταιρεία, για να παρουσιάσει τις εν εξελίξει έρευνές της για την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ελλάδα και την περιοχή της Μεσογείου.

Πώς επιλέγετε τις ταινίες που θα μπουν τελικά στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ;
Μέσα από τις καθιερωμένες συναντήσεις καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου, η programming team μας προτείνει καλλιτέχνες, ταινίες και performances παρακολουθώντας Φεστιβάλ και events τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό

Processed with VSCOcam with f2 preset

Ποια προβολή ξεχωρίζετε από την φετινή διοργάνωση;
Το 2015 που δημιουργήσαμε ένα drive-in σινεμά σε ένα χωράφι της δυτικής Σύρου. Από τότε, το event αυτό έγινε αγαπημένο μεταξύ του κοινού, οπότε το επαναλαμβάνουμε κάθε χρόνο. Κάνουμε broadcast τα soundtracks της ταινίας που προβάλλεται σε έναν τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό και προσκαλούμε καλεσμένους από όλο το νησί να φέρουν τα αυτοκίνητα, τα σκούτερ ή ακόμα και τα τρακτέρ τους. Αυτό το καλοκαίρι, έχουμε επιλέξει ένα πρόγραμμα που συνδυάζει δύο ταινίες μεγάλου μήκους το The Fear του Κώστα Μανουσάκη και το Wake in Fright του Ted Kotcheff, με μία μικρού μήκους ταινία από την Μαρίνα Γιώτη. Πέρα από το γεγονός ότι αποτελεί μία αγαπημένη παράδοση του SIFF, το πρόγραμμα αυτού του καλοκαιριού αποτελεί παράδειγμα της προσέγγισής μας στην μετατροπή μιας σειράς κινηματογραφικών στυλ και περιόδων σε μια μοναδική, ειδική για κάθε τοποθεσία κινηματογραφική εμπειρία.

Εκτός από προβολές, τί άλλες εκδηλώσεις θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε στο SIFF 2019;
Τα performances αποτελούν κεντρικό κομμάτι της ταυτότητας και του προγράμματος του SIFF. Συχνά, δίνεται η ευκαιρία στους καλλιτέχνες να αναπτύξουν ένα μοναδικό και καινούργιο υλικό. Αυτό το καλοκαίρι, είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι που θα φιλοξενήσουμε την Ela Orleans, μία Πολωνή συνθέτρια, γνώστρια πολλών μουσικών οργάνων και τραγουδίστρια, για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Στην πρεμιέρα του Φεστιβάλ, θα εκτελέσει ζωντανά τα soundtrack της ταινίας του Carl Theodor Dreyer’s «Vampyr» (1932). Αργότερα, στην πορεία του Φεστιβάλ, θα παρουσιάσει μία σειρά των δικών της πρόσφατων οπτικοακουστικών συνθέσεων, σε ένα παλιό λατομείο.

Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον του Φεστιβάλ;
Με τα χρόνια το SIFF έχει εξελιχθεί όσον αφορά την παρουσίαση και παραγωγή των ταινιών. Αυτό το καλοκαίρι, η filmmaker Εύα Στεφάνη θα ηγηθεί ενός workshop για την δημιουργία Ντοκιμαντέρ με τους κατοίκους του νησιού. Αυτό το workshop αντικατοπτρίζει όλα όσα ελπίζουμε να πραγματοποιήσουμε στο μέλλον: το να διατηρήσουμε δημιουργικά και να φανταστούμε την πολιτιστική κληρονομιά της Σύρου σε διάλογο με τα εργαλεία του σινεμά. Μέσω των προγραμμάτων μας, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια μεγαλύτερη πλατφόρμα για μια νέα γενιά filmmakers που εργάζονται στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή αυτής.

______________________

Syros Film Festival 2019
16 – 21 Ιουλίου
www.syrosfilmfestival.org

Facebook: @yrosfilmfest | Instagram: @syrosinternationalfilmfestival | Twitter: @syrosfilmfest

Jacob Moe gives us a tour of the 7th Syros international Film Festival!

Since 2013, Syros International Film Festival is consider to be a touch of refreshment to the island. Every year, a wide range of selected films are being screened in various locations. This year, in the middle of the summer, from 16 to 21 of July, we will have the opportunity to enjoy an authentic film festival, free from the standard requirements and hierarchies of the film industry. With the hope that an ideal cinematic experience is not only a simple screening of a film, this Festival integrates in its program workshops, events, performances, lives and so many other things that you wouldn’t want to miss. Jacob Moe, co-founder and co-organizer of SIFF, gave us a glance at this year’s Festival and all that there will be to explore!

How did Syros International Film Festival begin back in 2013?
It started as an experiment. The initial idea was to embed a broad range of films into our favorite places on the island and start a conversation among cinema and the location of Syros. Although we began in Hermoupolis that first summer, the Festival has since traveled beyond it to various corners of Syros.

What was the «trigger» for you to start SIFF?
I started the Festival with Cassandra Celestin – who is also the co-founder and coordinator of the Festival – and, in a way, we have grown up together with it. We have both studied cinema in college and grew up spending our summers on Syros. Creating the Festival has been a balancing act to these parallel experiences, our relationship with Syros and our interest in the broad spectrum of Greek and international cinema.

______________________

We broadcast the film soundtracks on a local FM station and invite guests from around the island to bring their cars, scooters or even their tractors.

______________________

The Festival is already 7 years old. How much do you think it has been improved during this time?
Year by year, we’ve built the Festival, adapting it according to its successes and shortcomings. On a curatorial level, we’ve developed a thematic approach to programming film, which allows us to incorporate a wide range of cinematic genres and periods. We have progressively built in new elements, such as the inclusion of audiovisual performances and workshops, alongside these films. On an organizational level, our team has grown progressively thanks to an immensely talented group of individuals, many of whom began their involvement as volunteers or interns, and have now taken on central roles in the Festival’s programming and production. The long-term support of donors and partners, such as the Stavros Niarchos Foundation, has been crucial in both of these processes over time.

What makes SIFF so special?
Its site specificity. The Festival derived from the history and landscape of Syros and its existence continues in relation to it.

For this year, you have chosen the title «Overexposure». Make a comment on that.
As the theme, «Overexposure» begins with the origin of the cinematic image: light entering a camera’s aperture. From this point, we built up the theme in six distinct directions, one for each day of the Festival. It invites obvious, playful interpretations, like Florian Flicker’s Half World, a dystopian sci-fi film in which exposure to the sun results in death. It also includes some more critical, pressing social issues. As part of its program, SIFF invites Forensic Architecture, a multidisciplinary research agency, to elaborate on the theme in relation to its ongoing investigations into human rights violations in Greece and the Mediterranean region.

How do you choose each year the films for SIFF program?
Through regular year round meetings, our programming team proposes artists, films, and ideas to one another. We search for films and performances by attending film festivals and other events both in Greece and abroad.

Which screening do you think stands out this year?
Since we first created a drive-in cinema in a field on Syros’s western side in 2015, this event became the favorite one for the audience. We broadcast the film soundtracks on a local FM station and invite guests from around the island to bring their cars, scooters or even their tractors. This summer, we’ve selected a program combining two feature films – Kostas Manousakis’s The Fear and Ted Kotcheff’s Wake in Fright – with a recent short film by Marina Gioti. Apart from being a favorite SIFF tradition, this summer’s program exemplifies our approach to curating a range of cinematic styles and periods into a single, site-specific experience.

Beside screenings, what other events are there to enjoy during the 7th SIFF?
Performances are a central part of SIFF’s identity and program. Often, they give artists a chance to develop unique, new material. This summer, we’re particularly excited to host Ela Orleans, a Polish composer, multi-instrumentalist and singer, to Greece for the first time. On the Festival’s opening night, she will perform a live score of Carl Theodor Dreyer’s Vampyr (1932). Later in the Festival, at a defunct quarry, she will perform a series of her own recent audiovisual compositions.

What are your goals for the future of SIFF?
Over the years, SIFF has been involved in the exhibition and production of films. This summer, filmmaker Eva Stefani will lead a documentary filmmaking workshop with the residents of the island. The workshop accomplishes much of what we hope to do in the future: to creatively preserve and imagine the cultural heritage of Syros, putting it in dialogue with the tools of cinema. Through our film and performance programs, we also seek to develop a larger platform for a new generation of filmmakers working in Greece and the region.

______________________

Syros Film Festival 2019
16 – 21 July
www.syrosfilmfestival.org
Facebook: @yrosfilmfest | Instagram: @syrosinternationalfilmfestival | Twitter: @syrosfilmfest

Loading...
SOLD OUT και οι 2 συναυλίες των Florence & The Machine!
Sony Walkman: 40 χρόνια από την ημέρα που η μουσική περπάτησε!