Skip to content

IOTA PHI: Ανεξάρτητη και εξωστρεφής, χαράσσοντας ένα ανανεωμένο μουσικό «μονοπάτι»!

DATE

SHARE THIS ARTICLE

Ως IOTA PHI συστήνεται πλέον η Ilia Darlin ακολουθώντας μια νέα, ανανεωμένη μουσική «στροφή». Ως αποτέλεσμα αυτού κατάφερε να συμμετάσχει στο διεθνές φεστιβάλ Pop-Kultur του Βερολίνου το 2019 ενώ, τώρα, βρίσκεται στην λίστα του INES Festival για το 2021 και 2022. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το video για το single Wolves Mate For Life, με τη «βοήθεια» του αγαπημένου της φυσικού στοιχείου, από το επερχόμενο Homo Pauperis και βρέθηκε, επιπλέον, στην σκηνή του Music Showcase Greece.

Το ιδιαίτερο μουσικό της ύφος, το video clip του Kids of Chaos, η ενασχόλησή της με την παραγωγή και την σύνθεση εν όψει της νέας κυκλοφορίας και η γενικότερη αισθητική των όσων είδαμε κι ακούσαμε, μας κίνησαν την περιέργεια για να συζητήσουμε την μέχρι τώρα πορεία της, τις εμφανίσεις και τις σκέψεις της.

 

Ποιες είναι οι επιρροές σου και πώς αυτές διαμόρφωσαν την τωρινή σου καλλιτεχνική «στροφή» – παρουσία; Επιρροές σε ένα ευρύτερο πλαίσιο κι όχι απαραίτητα σχετιζόμενες με την μουσική.

Μεγάλη επιρροή τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει ο Terence Mckenna. Παρ’ ότι ακούω σταθερά κάποιους μουσικούς, νομίζω πως οι μεγαλύτερες επιρροές μου όντως δεν είναι μουσικές.

Ποιο κομμάτι του εαυτού σου ή ποια ιδέα αντιπροσωπεύεις ως IOTA PHI; Από την επιλογή του ονόματος, ενδεχομένως, έως και τα στοιχεία που χρησιμοποιείς στον ήχο σου.

Προσπαθώ μέσα στο ΙΟΤΑ PHI να δώσω χώρο σε όλα μου τα κομμάτια και να μην «ακρωτηριαστώ» για να φτιάξω μια εικόνα. Το IOTA είναι το αρχικό του ονόματός μου και το PHI είναι η χρυσή τομή (φ). Μια σχέση με την οποία αντιλαμβανόμαστε την ομορφιά, μια σχέση αρμονίας.

Πώς ήταν η εμπειρία σου στο Pop-Kultur στο Βερολίνο το 2019; Τι παρουσίασες εκεί και τι ήταν αυτό που κέρδισες από ένα τόσο μεγάλο φεστιβάλ;

Η εμπειρία ήταν πολύ ωραία. Τρομερή φροντίδα και επαγγελματισμός. Χάρηκα πάρα πολύ που βρέθηκα ανάμεσα σε τόσο αξιόλογους καλλιτέχνες απ’ όλο τον κόσμο και που μπόρεσα να ξεχωρίσω. Η εξωστρέφεια είναι ένας στόχος που είχα ανέκαθεν και ήταν μια δικαίωση της προσπάθειάς μου σε αυτό το κομμάτι. Επίσης από τις πιο όμορφες στιγμές της ζωής μου γιατί όλα αυτά συνέβησαν ενώ ήμουν 6 μηνών έγκυος.

Το Kids of Chaos ήταν αν δεν κάνω λάθος η πρώτη σου παρουσία ως IOTA PHI, το video του οποίου μάλιστα βραβεύτηκε. Ποια μηνύματα επιθυμούσες να προβάλλεις και ποια θεωρείς την μεγαλύτερη επιτυχία αυτού;

Σωστά. Το Kids of Chaos εκφράζει πράγματα που ένιωθα από έφηβη και μέσα από το κομμάτι, αλλά και το video του, προσπάθησα ν’ αποδώσω. Μια διευκρίνιση, η λέξη Χάος εδώ χρησιμοποιείται σαν μια γενετήρια δύναμη. Μιλάει για τις προτεραιότητες που έχουμε θέσει σαν κοινωνία. Για την ψύχωση με την επιφανειακή ομορφιά, της οποίας έχω υπάρξει θύμα, την ψύχωση με τον καταναλωτισμό. Μιλάει για την παράλογη παραδοχή πως το κέρδος είναι σημαντικότερο όλων, κάθε συναισθήματος, κάθε δημιουργίας, της ζωής μας, της φύσης-του σπιτιού μας. Στο video προσπάθησα να δείξω ένα καθαρό συναίσθημα, ένα συναίσθημα ελευθερίας, απαλλαγμένο απ’ όλες αυτές τις παράλογες κατασκευές και αυτά τα κορίτσια και αυτές οι γυναίκες το έχουν σε αφθονία. Καθώς γυρίζαμε μας ζήτησαν να κάνουν ένα διάλειμμα και να χορέψουν απλά το κομμάτι. Το μεγαλύτερο μέρος του είναι αυτό το διάλειμμα, όταν χόρεψαν τελείως ελεύθερες. Αυτές οι στιγμές νομίζω είναι η μεγαλύτερη επιτυχία του και κάθε φορά που κάποιος συντονίζεται με αυτό, ακούγοντας και βλέποντάς το.


… τα καλά πράγματα μας συμβαίνουν όταν πιστέψουμε πως τ’ αξίζουμε.


Μετά από αυτό ακολούθησε το Kloudland, το single Dark Blue και πλέον έχουμε το Wolves Mate For Life από το επερχόμενο full length Homo Pauperis. Ποιο είναι το concept αυτών και πώς σταδιακά βρήκες πατήματα στον ήχο σου;

Είναι πραγματικές ιστορίες και συναισθήματα, δεν είναι τόσο concept. Το Dark Blue δεν το έχω πει ποτέ, αλλά είναι για τον πατέρα μου, ο οποίος έφυγε πριν λίγα χρόνια. Η αφήγηση είναι από τις αρχαιότερες τέχνες και είναι πολύ δύσκολο να την κατακτήσεις. Χρησιμοποίησα για να πω την κάθε ιστορία, ό,τι μου είναι πιο οικείο, είτε λόγω DNA είτε λόγω γούστου κι εμπειριών. Για το Homo Pauperis θα σας πω όταν έρθει η ώρα γιατί έχει όντως ένα concept αλλά θα πρέπει να το ακούσετε και να το δείτε 🙂

Τι σε «ξεκλείδωσε» ώστε να αναλάβεις την παραγωγή και τη σύνθεση της νέας σου δουλειάς και ποιες είναι οι μέχρι στιγμής προκλήσεις;

Ένιωσα πως για να πω κάτι που με εκφράζει απόλυτα, θα έπρεπε να το φτιάξω εγώ από την αρχή μέχρι το τέλος. Ήταν βασικά η ανάγκη γι’ ανεξαρτητοποίηση. Όταν το αποφάσισα ήρθε στο δρόμο μου ο Μιχάλης Δέλτα και δεν πιστεύω πως ήταν τυχαίο. Ένας άνθρωπος που θαύμαζα χρόνια με βοηθούσε τώρα τόσο απλόχερα, σ’ αυτή τη μεγάλη «βουτιά». Τα καλά πράγματα μας συμβαίνουν όταν πιστέψουμε πως τ’ αξίζουμε. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να βρεθείς σ’ ένα στούντιο (σ’ έναν χώρο) μόνος σου με τον εαυτό σου και να μπορέσεις να σε ακούσεις. Να τολμήσεις να φτιάξεις ή καλύτερα να δείξεις τον κόσμο σου. Οι προκλήσεις ως προς τα τεχνικά είναι ατελείωτες γιατί όσο εξασκείσαι αντιλαμβάνεσαι καλύτερα τις ελλείψεις, αλλά αυτό νομίζω είναι το εύκολο κομμάτι κι έχει να κάνει με εργατοώρες.

Πρόσφατα μάλιστα είχαμε και την live εμφάνισή σου στο πλαίσιο διαφόρων showcases για το INES Festival, στο οποίο έχεις επιλεχθεί για το 2021 και το 2022. Τι ακριβώς σημαίνει αυτή η επιλογή για ‘σένα και πώς μπορεί να υποστηρίξει τα όσα έχεις κατά νου;

Η Ελλάδα, για όποιους λόγους, δεν έχει ιδιαίτερη εξαγωγή μουσικής στη μουσική που κάνω εγώ, γι’ αυτό και δεν υπάρχουν εύκολα ή τουλάχιστον προφανή μονοπάτια να πάρεις, δεν υπάρχει στήριξη. Η δουλειά που έχει ξεκινήσει το Music Showcase Greece και ο Κωνσταντίνος Τίκης, είναι πάρα πολύ σημαντική κι ελπίζω και το κράτος να καταλάβει κάποια στιγμή πόσο σημαντική είναι η παραγωγή και η εξαγωγή τέχνης. Είναι τόσο σημαντικό να μην καταναλώνουμε μόνο παθητικά, αλλά και να παράγουμε. Το INES σαν δίκτυο μπορεί να στηρίξει μέχρι ένα βαθμό την προσπάθειά μου και είμαι πολύ χαρούμενη που έχω επιλεγεί. Ελπίζω να καταφέρουμε να παίξουμε ζωντανά σύντομα.

Πώς θα περιέγραφες την παρουσία σου επί σκηνής; Ειδικότερα σε μια τέτοια περίοδο, πώς ήταν η οργάνωση και η εκτέλεση;

Είχα πάνω από ένα χρόνο ν’ ανέβω σε σκηνή, βέβαια χωρίς κοινό στον ίδιο χώρο δεν είναι το ίδιο, αλλά και πάλι… Θα την περιέγραφα φυσική. Λόγω της κατάστασης, έπρεπε να οργανώσουμε και να εκτελέσουμε ο καθένας μόνος του την παρουσίασή του, οπότε και έδωσα όλη μου την ενέργεια εκεί. Τη λατρεύω τη διαδικασία. Έφτιαξα τα visuals, δουλέψαμε τα φώτα, τις κάμερες, έκανα το μοντάζ, το color grading. Είχα καταπληκτικούς μουσικούς και τεχνικούς και τους ευχαριστώ πάρα πολύ για την υποστήριξη. Μπορείτε να δείτε τα κομμάτια εδώ.

Ερχόμενοι στο τώρα και στο πρόσφατο single, ποιες δυνατότητές σου ανακάλυψες με το Wolves Mate For Life και πώς οραματίστηκες το στήσιμό του;

Ανακάλυψα την δυνατότητα του να κάνω τα πράγματα με μεγαλύτερη ηρεμία. Στην εικόνα ήθελα ν’ αποδώσω μια αίσθηση δύναμης αλλά και στωικότητας. Πάντα συνδέομαι με τη θάλασσα οπότε και τολμήσαμε να κάνουμε το γύρισμα μέσα παρ’ ότι ήταν χειμώνας…

Κλείνοντας, ένα μήνυμα που θα ήθελες να μοιραστείς;

Ευχαριστώ τους ανθρώπους που στέκονται πλάι μου, που έχουν σταθεί και προσέξει. Ειδικότερα, ευχαριστώ τον Eliot, τη Δάφνη Ηλιάκη και τον Μιχάλη Δέλτα. Ανυπομονώ να μοιραστούμε τα επόμενα!

______________________

Μπορείτε να βρείτε όλες τις κυκλοφορίες στο προφίλ της IOTA PHI στο Bandcamp.

AUTHOR

Σταύρος Περιβολάρης

Ψάχνοντας συνεχώς για κάτι καινούριο - διαφορετικό βρίσκει τα πατήματα για μια πιο δραστήρια ζωή και όταν δεν απασχολείται με κάτι ταξιδεύει νοερά. Τον δυσκολεύουν οι πόζες, οι ώρες προετοιμασίας του φαγητού και η τεμπελιά.

Loading...
«Η διαθήκη μου», το ποίημα της Παρασκευής.
Catcalling